Forum GILERA.com.pl: Opony do Biegacza. - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (3 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Opony do Biegacza. Oceń temat: -----

#21 Użytkownik nie jest zalogowany   ASCasek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 40
  • Rejestracja nie, 19 wrz 10
  • Motocykl:Runner'ka 50 ;]
  • Rok produkcji:2009
  • Gender:Male

Napisano 09 lipca 2013 - 10:25

Są przecież domowe sposoby, ale jak mówię - ja się za to nawet nie będę zabierał. :D
0

#22 Użytkownik nie jest zalogowany   ASCasek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 40
  • Rejestracja nie, 19 wrz 10
  • Motocykl:Runner'ka 50 ;]
  • Rok produkcji:2009
  • Gender:Male

Napisano 09 lipca 2013 - 12:10

Wiem, że trochę głupie pytanie, ale gdzie jest znajdują się śruby spustowe, żeby wylać stary olej przekładniony i później nalać nowy?
Za tylnim kołem?
0

#23 Użytkownik nie jest zalogowany   xXxKuBeK Ikona

  • Kubek
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 736
  • Rejestracja sob, 19 cze 10
  • Motocykl:Ponownie Runner :)
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male
  • Location:Radomsko

Napisano 09 lipca 2013 - 13:00

Pod przekładnią masz śrubę na imbus
Runner 2001 był,Poprzedni Runner- Klik

Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik

NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
0

#24 Użytkownik nie jest zalogowany   ASCasek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 40
  • Rejestracja nie, 19 wrz 10
  • Motocykl:Runner'ka 50 ;]
  • Rok produkcji:2009
  • Gender:Male

Napisano 11 lipca 2013 - 07:20

Chodzi ci o tę śrubę? Koło już zdjęte, więc mam łatwy dostęp tam.

Dołączona grafika

Użytkownik ASCasek edytował ten post 11 lipca 2013 - 07:54

0

#25 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 11 lipca 2013 - 08:13

No i to jest konkretne zdjęcie, a nie ciągle pytania w ciemno :lol:
Tak, to jest śruba od wymiany oleju ;)
Dołączona grafika
0

#26 Użytkownik nie jest zalogowany   ASCasek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 40
  • Rejestracja nie, 19 wrz 10
  • Motocykl:Runner'ka 50 ;]
  • Rok produkcji:2009
  • Gender:Male

Napisano 11 lipca 2013 - 08:45

Do tego miejsca na miarce mam wlać nowego oleju?
Btw. gęstość 85W-90 będzie ok? Bo takiego Mobil1 kupiłem niedawno, aby w przekładni olej wymienić.

Dołączona grafika
0

#27 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 11 lipca 2013 - 09:22

Olej ujdzie, jeśli nie masz 80W-90 ;)
Miarki swojej nie mam w rękach, ale może ktoś potwierdzi moją wersję B)

Dołączona grafika
Dołączona grafika
0

#28 Użytkownik nie jest zalogowany   ASCasek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 40
  • Rejestracja nie, 19 wrz 10
  • Motocykl:Runner'ka 50 ;]
  • Rok produkcji:2009
  • Gender:Male

Napisano 11 lipca 2013 - 09:59

Hmmm to tylko tyle tego oleju mam wlać? Teraz mam właśnie mniej więcej tak jak zaznaczyłeś tą strzałką.
0

#29 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 11 lipca 2013 - 10:22

Czemu napisałeś "tylko tyle" ?
Nie wiem czy rozbierałeś kiedykolwiek pokrywę przełożeń, lecz ta miarka nie sięga aż do dna przełożeń i tego oleju jest w gruncie rzeczy więcej ;)
Dołączona grafika
0

#30 Użytkownik nie jest zalogowany   ASCasek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 40
  • Rejestracja nie, 19 wrz 10
  • Motocykl:Runner'ka 50 ;]
  • Rok produkcji:2009
  • Gender:Male

Napisano 11 lipca 2013 - 10:52

No właśnie pytam się, bo nigdy tego nie robiłem :x
Pokrywę przełożeń.. jeśli chodzi ci o Tą pokrywę, czyli od sprzęgła, wario itp. to TAK :) Wymieniałem tam dzwon, wario, przecierałem okładziny sprzęgła itp.

Mam teraz pytanie czy przeciwtalerz wariatora powinien gładko wchodzić na wał? Bo ostatnio jak wymieniałem rolki to coś się stało, że strasznie ciężko go było zdjąć i potem włożyć. Musiałem na siłę pchać, ale jakoś wszedł. Ta nakrętka również ciężko wchodziła(nakrętka na wentylator, nie śruba do zakręcania wario), a sam wariator wszedł normalnie. Czy mogło mi się coś podczas jazdy, no nie wiem, "zetrzeć", że to już ładnie nie wchodzi?
0

#31 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 11 lipca 2013 - 11:03

Chodziło mi o pokrywę przełożeń, nie przekładni ;)

Dołączona grafika

Co do całego wario, to całość powinna wejść normalnie bez siły w momencie równego przyłożenia, bo musisz trafić ząbkami w rowki wałka ;)

Jeżeli u Ciebie wchodzi to na siłę, to mogłeś / ktoś mógł odkręcać magneto na zasadzie "przytrzymam kombinerkami za wałek od strony wario, to nakrętka magneta się odkręci" po czym kombinerki mu przeskakiwały i frezy wału się starły w tym miejscu lub skrzywiły <_<
Dołączona grafika
0

#32 Użytkownik nie jest zalogowany   ASCasek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 40
  • Rejestracja nie, 19 wrz 10
  • Motocykl:Runner'ka 50 ;]
  • Rok produkcji:2009
  • Gender:Male

Napisano 11 lipca 2013 - 11:23

Też właśnie myślałem, że to frezy trochę poszły. Da się to jakoś własnoręcznie zrobić?
Ja do odkręcania wariatora kupiłem blokadę. 3 dychy i odkręca się łatwo, szybko i bezpiecznie. ;)
Olej powinno się na rozgrzanym silniku spuszczać, ja niestety tego nie zrobiłem. Czy mogę odpalić skuter bez koła? Nic się nie stanie?
Btw. tego oleju jak na razie wyleciało ze 100ml, i jest czarny :> Pod śrubą spustową miałem również taką małą czarną plamę, czyli olej trochę wyciekał. To normalne?

Użytkownik ASCasek edytował ten post 11 lipca 2013 - 11:24

0

#33 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 11 lipca 2013 - 11:43

Możesz odpalić bez koła, a nawet możesz odpalić sam silnik bez ramy :D

Olej czarny, jest olejem zużytym i należy go wymienić, a ogólnie powinno się to robić raczej częściej.
Spod śruby nie powinno się nic wydostawać, i albo została ona źle przykręcona, ma uszkodzony gwint od zbyt mocnego przykręcenia lub po prostu należy wymienić podkładkę ;)

http://shop.mieloch....0spustu%20oleju
Dołączona grafika
0

#34 Użytkownik nie jest zalogowany   ASCasek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 40
  • Rejestracja nie, 19 wrz 10
  • Motocykl:Runner'ka 50 ;]
  • Rok produkcji:2009
  • Gender:Male

Napisano 11 lipca 2013 - 12:20

Gwint śruby jest okej, czyli pewnie coś z podkładką. ;)
To teraz czekam za klockami, podkładką i będę uszczelniacze w laagach wymieniał z przodu. :)
0

#35 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 11 lipca 2013 - 13:24

Jak będziesz ogarniał lagi, możesz ogarnąć jakiś poradnik :D
U mnie z przodu jest baaardzo twardo.
Dołączona grafika
0

#36 Użytkownik nie jest zalogowany   xXxKuBeK Ikona

  • Kubek
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 736
  • Rejestracja sob, 19 cze 10
  • Motocykl:Ponownie Runner :)
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male
  • Location:Radomsko

Napisano 11 lipca 2013 - 13:44

Poradnik jest dostępny na forum.
Runner 2001 był,Poprzedni Runner- Klik

Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik

NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
0

#37 Użytkownik nie jest zalogowany   ASCasek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 40
  • Rejestracja nie, 19 wrz 10
  • Motocykl:Runner'ka 50 ;]
  • Rok produkcji:2009
  • Gender:Male

Napisano 11 lipca 2013 - 14:00

U mnie jest na odwrót, bo za miękko - olej już wycieka z uszczelniaczy, na całych lagach mam go prawie ^^
Ja będę prawdopodobnie korzystał właśnie z tego poradnika z naszego forum, bo sam zielony jestem. :P

Użytkownik ASCasek edytował ten post 11 lipca 2013 - 14:01

0

#38 Użytkownik nie jest zalogowany   xXxKuBeK Ikona

  • Kubek
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 736
  • Rejestracja sob, 19 cze 10
  • Motocykl:Ponownie Runner :)
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male
  • Location:Radomsko

Napisano 11 lipca 2013 - 14:40

Jaki olej? Smar, no chyba że amortyzator który jest w środku jednej lagi wysiadł i puszcza olej
Runner 2001 był,Poprzedni Runner- Klik

Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik

NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
0

#39 Użytkownik nie jest zalogowany   ASCasek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 40
  • Rejestracja nie, 19 wrz 10
  • Motocykl:Runner'ka 50 ;]
  • Rok produkcji:2009
  • Gender:Male

Napisano 11 lipca 2013 - 15:01

TAK, to jest smar. W runnerce nie ma nawet z tego co wiem oleju w amorkach.
W międzyczasie byłem odebrać koło, na które oponkę założyli mi gratisowo :P Założyłem koło i wprowadziłem Runnera do garażu.
Wg. mnie ta nowa opona dużo lepiej się prezentuje, chociaż zdążyła się już ubrudzić :)

Dołączona grafika

Dołączona grafika
0

#40 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 11 lipca 2013 - 15:03

KuBeK i ta naprawa amorka da coś w kategorii "miękkość" ? :D
Dołączona grafika
0

  • (3 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych