Mała prędkość i gaśnięcie w trakcie jazdy
#1
Napisano 21 lipca 2013 - 10:03
Witam,
zimą zrobiłem szlif cylindra i założyłem nowy tłok do Stalkera. Problem polega na tym że dotarcie prawie dobiegło końca, a skuter jedzie 70-75km/h, w dwie osoby 60-65k/h (przed docieraniem 73 w porywach do 77-78km/h).
Ponadto w trakcie docierania ze 3 razy zdarzyło mi się, że po rozpędzeniu skutera nagle jakby zgasł i ostro wyhamował, parę sekund wcześniej jakby zaczął tracić na mocy. Po zatrzymaniu odpalał na dotyk ze startera ?
Co może być przyczyną ? Oleju mu nie żałowałem i nie tyrałem podczas docierania, regulowanie mieszanki nic nie daje.
zimą zrobiłem szlif cylindra i założyłem nowy tłok do Stalkera. Problem polega na tym że dotarcie prawie dobiegło końca, a skuter jedzie 70-75km/h, w dwie osoby 60-65k/h (przed docieraniem 73 w porywach do 77-78km/h).
Ponadto w trakcie docierania ze 3 razy zdarzyło mi się, że po rozpędzeniu skutera nagle jakby zgasł i ostro wyhamował, parę sekund wcześniej jakby zaczął tracić na mocy. Po zatrzymaniu odpalał na dotyk ze startera ?
Co może być przyczyną ? Oleju mu nie żałowałem i nie tyrałem podczas docierania, regulowanie mieszanki nic nie daje.
#7
Napisano 21 lipca 2013 - 12:40
Kurcze, poczekaj jeszcze na opinie innych
Nie wiem na jakim oleju jeździłeś, lecz załóżmy że full syntetyk.
Full syntetyk jest olejem, który jest dla gładzi cylindra najlepszy, a przez to również tarcie jest znacznie mniejsze niż w przypadku pół syntetyków bądź mineralnych.
Jeśli normalnie do mieszanki lejemy proporcję 1:50 (i również po pokryciu się strzał na pompie w silniku proporcja wynosi 98% paliwa + 2% oleju co daje nam 20ml na litr paliwa -> 1:50.
Proporcję mieszamy 1:50 przy normalnej jeździe -> 20 ml na litr.
Przy docieraniu z opinii wielu osób dobrze jest lać 1:33, czyli 30 ml na litr -> podwyższona dawka podczas docierania o 10 ml w stosunku do normalnej pracy cylindra.
Ty mieszałeś zaś 1:20, co daje 50 ml na litr i dość gładką pracę pierścieni, i w gruncie rzeczy wolniejsze docieranie.
Nie twierdzę że zrobiłeś źle, tylko może jeszcze nie jest dotarty
Nie wiem na jakim oleju jeździłeś, lecz załóżmy że full syntetyk.
Full syntetyk jest olejem, który jest dla gładzi cylindra najlepszy, a przez to również tarcie jest znacznie mniejsze niż w przypadku pół syntetyków bądź mineralnych.
Jeśli normalnie do mieszanki lejemy proporcję 1:50 (i również po pokryciu się strzał na pompie w silniku proporcja wynosi 98% paliwa + 2% oleju co daje nam 20ml na litr paliwa -> 1:50.
Proporcję mieszamy 1:50 przy normalnej jeździe -> 20 ml na litr.
Przy docieraniu z opinii wielu osób dobrze jest lać 1:33, czyli 30 ml na litr -> podwyższona dawka podczas docierania o 10 ml w stosunku do normalnej pracy cylindra.
Ty mieszałeś zaś 1:20, co daje 50 ml na litr i dość gładką pracę pierścieni, i w gruncie rzeczy wolniejsze docieranie.
Nie twierdzę że zrobiłeś źle, tylko może jeszcze nie jest dotarty
Użytkownik Endriu1987 edytował ten post 21 lipca 2013 - 12:41
#9
Napisano 22 lipca 2013 - 15:42
A nie czasem 50ml oleju na litr benzyny?
Runner 2001 był,Poprzedni Runner- Klik
Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik
NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik
NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
#12
Napisano 22 lipca 2013 - 20:13
Również tak uważam.
30ml jest odpowiednią raczej ilością, szczególnie jeśli chodzi o tak dobry olej jak syntetyk.
I tak docieranie przy takiej dawce prawidłowo powinno się wykonywać przez 1000km, ale przy 50ml olej mógł stworzyć barierę i części mogły nie zostać spasowane prawidłowo.
30ml jest odpowiednią raczej ilością, szczególnie jeśli chodzi o tak dobry olej jak syntetyk.
I tak docieranie przy takiej dawce prawidłowo powinno się wykonywać przez 1000km, ale przy 50ml olej mógł stworzyć barierę i części mogły nie zostać spasowane prawidłowo.
#14
Napisano 23 lipca 2013 - 22:13
1:50 jest dobra do normalnej jazdy, aby nie było zbyt dużej ilości oleju.
Nie wiem czy zatrzymanie tłoka takie coś gwarantuje, ale ja w takim przypadku na pewno ruszyłbym ziemię aby się dowiedzieć dlaczego tak się stało, a nie "stanął ?, to co, przecież znów się rusza więc jadę dalej"
Nie wiem czy zatrzymanie tłoka takie coś gwarantuje, ale ja w takim przypadku na pewno ruszyłbym ziemię aby się dowiedzieć dlaczego tak się stało, a nie "stanął ?, to co, przecież znów się rusza więc jadę dalej"
#15
Napisano 24 lipca 2013 - 22:28
Przejadę jeszcze z 200 km i zobaczymy co będzie..
A teraz tak z innej beczki żeby nie zakładać nowego tematu.
Przy odpalaniu ze startera prawie zawsze dzieje się tak, że przy pierwszym wciśnięciu słychać dźwięk obracającego się bendiksa, ale silnik nie kręci, dopiero po puszczeniu guzika i ponownym naciśnięciu skuter normalnie kręci, czemu tak się dzieje ?
A teraz tak z innej beczki żeby nie zakładać nowego tematu.
Przy odpalaniu ze startera prawie zawsze dzieje się tak, że przy pierwszym wciśnięciu słychać dźwięk obracającego się bendiksa, ale silnik nie kręci, dopiero po puszczeniu guzika i ponownym naciśnięciu skuter normalnie kręci, czemu tak się dzieje ?