Forum GILERA.com.pl: Mała prędkość i gaśnięcie w trakcie jazdy - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Mała prędkość i gaśnięcie w trakcie jazdy Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   gilerauser Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 22
  • Rejestracja nie, 28 sie 11
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:1998

Napisano 21 lipca 2013 - 10:03

Witam,
zimą zrobiłem szlif cylindra i założyłem nowy tłok do Stalkera. Problem polega na tym że dotarcie prawie dobiegło końca, a skuter jedzie 70-75km/h, w dwie osoby 60-65k/h :( (przed docieraniem 73 w porywach do 77-78km/h).
Ponadto w trakcie docierania ze 3 razy zdarzyło mi się, że po rozpędzeniu skutera nagle jakby zgasł i ostro wyhamował, parę sekund wcześniej jakby zaczął tracić na mocy. Po zatrzymaniu odpalał na dotyk ze startera ? :blink:
Co może być przyczyną ? Oleju mu nie żałowałem i nie tyrałem podczas docierania, regulowanie mieszanki nic nie daje.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 21 lipca 2013 - 10:46

Na jakim tłoku jeździsz ?
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 21 lipca 2013 - 11:01

Nagłe stawanie z napędem ma mało wspólnego, pewnie puchnie Ci niestety tłok.
W jakiej proporcji robiłeś mieszankę, jakiej marki tłok oraz opisz sposób docierania ? ;)

Użytkownik Endriu1987 edytował ten post 21 lipca 2013 - 11:02

Dołączona grafika
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   gilerauser Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 22
  • Rejestracja nie, 28 sie 11
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:1998

Napisano 21 lipca 2013 - 11:36

Tłok Meteor, cylinder seryjny.
Przez pierwsze 200km mieszanka 1:20, potem stopniowo mniej oleju. Teraz jeżdżę na 1:40
Pierwsze 100km około 35km/h, 200-300km ok. 40km/h, potem około 50km/h. Przyspieszanie było dosyć dynamiczne.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 21 lipca 2013 - 12:14

Kurcze, ale 50 ml oleju na litr paliwa to nie za dużo przy docieraniu :mellow: ?
Przecież On by Ci się docierał przy takiej dawce ze 3000 km :D
Prędkość dobra, a sprawdzałeś ogólnie szczelinę na pierścieniach po włożenie ich samych do cylindra po wykonaniu szlifu ?
Dołączona grafika
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   gilerauser Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 22
  • Rejestracja nie, 28 sie 11
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:1998

Napisano 21 lipca 2013 - 12:29

Wyświetl postUżytkownik Endriu1987 dnia 21 lipca 2013 - 12:14 napisał

Kurcze, ale 50 ml oleju na litr paliwa to nie za dużo przy docieraniu

Tak poradził mi facet który robił szlif.

Nie sprawdzałem. Więc myślisz że to wina złego dotarcia ?
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 21 lipca 2013 - 12:40

Kurcze, poczekaj jeszcze na opinie innych ;)
Nie wiem na jakim oleju jeździłeś, lecz załóżmy że full syntetyk.
Full syntetyk jest olejem, który jest dla gładzi cylindra najlepszy, a przez to również tarcie jest znacznie mniejsze niż w przypadku pół syntetyków bądź mineralnych.
Jeśli normalnie do mieszanki lejemy proporcję 1:50 (i również po pokryciu się strzał na pompie w silniku proporcja wynosi 98% paliwa + 2% oleju co daje nam 20ml na litr paliwa -> 1:50.

Proporcję mieszamy 1:50 przy normalnej jeździe -> 20 ml na litr.
Przy docieraniu z opinii wielu osób dobrze jest lać 1:33, czyli 30 ml na litr -> podwyższona dawka podczas docierania o 10 ml w stosunku do normalnej pracy cylindra.
Ty mieszałeś zaś 1:20, co daje 50 ml na litr i dość gładką pracę pierścieni, i w gruncie rzeczy wolniejsze docieranie.

Nie twierdzę że zrobiłeś źle, tylko może jeszcze nie jest dotarty :)

Użytkownik Endriu1987 edytował ten post 21 lipca 2013 - 12:41

Dołączona grafika
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   gilerauser Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 22
  • Rejestracja nie, 28 sie 11
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:1998

Napisano 21 lipca 2013 - 21:02

Bardzo możliwe, boje się, że jak mu teraz zacząłem dawać w palnik i zatrzymał się tłok to się przytarł i zostane z tym 75 :(

Olej jaki leję to MOTUL Scooter expert 2t ( pół syntetyk)
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   xXxKuBeK Ikona

  • Kubek
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 736
  • Rejestracja sob, 19 cze 10
  • Motocykl:Ponownie Runner :)
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male
  • Location:Radomsko

Napisano 22 lipca 2013 - 15:42

A nie czasem 50ml oleju na litr benzyny? :rolleyes:
Runner 2001 był,Poprzedni Runner- Klik

Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik

NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 22 lipca 2013 - 16:25

Co :D ?
Dołączona grafika
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 22 lipca 2013 - 19:40

Jak dla mnie za dużo trochę tego oleju na docierce. Dajemy kilka ml więcej dosłownie przy docieraniu a nie kilkanaście.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 22 lipca 2013 - 20:13

Również tak uważam.
30ml jest odpowiednią raczej ilością, szczególnie jeśli chodzi o tak dobry olej jak syntetyk.
I tak docieranie przy takiej dawce prawidłowo powinno się wykonywać przez 1000km, ale przy 50ml olej mógł stworzyć barierę i części mogły nie zostać spasowane prawidłowo.
Dołączona grafika
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   gilerauser Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 22
  • Rejestracja nie, 28 sie 11
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:1998

Napisano 23 lipca 2013 - 22:07

Może przy mieszance 1:50 dostanie trochę więcej mocy.

E: Czy zatrzymanie tłoka podczas jazdy gwarantuje jego uszkodzenie ?

Użytkownik gilerauser edytował ten post 23 lipca 2013 - 22:10

0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 23 lipca 2013 - 22:13

1:50 jest dobra do normalnej jazdy, aby nie było zbyt dużej ilości oleju.
Nie wiem czy zatrzymanie tłoka takie coś gwarantuje, ale ja w takim przypadku na pewno ruszyłbym ziemię aby się dowiedzieć dlaczego tak się stało, a nie "stanął ?, to co, przecież znów się rusza więc jadę dalej" :D
Dołączona grafika
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   gilerauser Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 22
  • Rejestracja nie, 28 sie 11
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:1998

Napisano 24 lipca 2013 - 22:28

Przejadę jeszcze z 200 km i zobaczymy co będzie..

A teraz tak z innej beczki żeby nie zakładać nowego tematu.
Przy odpalaniu ze startera prawie zawsze dzieje się tak, że przy pierwszym wciśnięciu słychać dźwięk obracającego się bendiksa, ale silnik nie kręci, dopiero po puszczeniu guzika i ponownym naciśnięciu skuter normalnie kręci, czemu tak się dzieje ?
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 24 lipca 2013 - 22:30

Bendix raz łapie raz nie, wystarczy wyjąć rozebrać, wyczyścić i przesmarować a jak to nie pomoże to zmiana bendixa.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   gilerauser Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 22
  • Rejestracja nie, 28 sie 11
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:1998

Napisano 26 lipca 2013 - 09:32

Jeśli mam sportowy tłumik to twardsze sprężynki i sprężyna centralna mogą zwiększyć prędkość, czy będzie tylko wył przy ruszaniu ?
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 26 lipca 2013 - 19:38

Jakimodel tłumika ?
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   gilerauser Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 22
  • Rejestracja nie, 28 sie 11
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:1998

Napisano 27 lipca 2013 - 08:15

Gianelli sport
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 27 lipca 2013 - 09:25

Ten wydech jest tak słaby, że wystarczy tylko zmiana rolek :)
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych