Forum GILERA.com.pl: Problem z ruszaniem - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Problem z ruszaniem Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 19 marca 2014 - 20:29

Witam.Na wstępie witam wszystkich, i przepraszam za ewent błędy i chaotyczność w pisaniu .Niedawno nabyłem Stalkera z 2003r.Wytępuje następujacy problem.Sczególnie jak jest zimny,podczas ruszania nie bardzo chce iść do przodu, odkręcam manetkę gazu a on dopiero po chwili rusza cos tak jak w samochodzie jakby sie sprzęgło ślizgało...Jaka może być tego przyczyna i z jakimi ewentualnie kosztami mam się liczyć? Pozdrawiam łukasz.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 19 marca 2014 - 23:31

Jak się rozgrzeje to problem ustępuje ? Przeczyść drobnym ppierem ściernym okładziny sprzęgła na początek.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 20 marca 2014 - 14:11

Wyświetl postUżytkownik Juru dnia 19 marca 2014 - 23:31 napisał

Jak się rozgrzeje to problem ustępuje ? Przeczyść drobnym ppierem ściernym okładziny sprzęgła na początek.


Witam. Dzięki za odpowiedz .Ustepuje ale wydaje mi sie ,że nie do końca ale na rozgrzanym jest o niebo lepiej.A jakie są ewentalne koszty wymiany sprzęgła ? Pzdr łukasz
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   serek98 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja śro, 28 gru 11
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2002
  • Gender:Male
  • Location:Rydułtowy

Napisano 20 marca 2014 - 15:26

Sprężynki sprzęgła mają już swoje lata, i się zrobiły miękkie.
łapie za nisko i silnik nie ma siły ciągnąć.
Dołączona grafika
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 20 marca 2014 - 19:02

Wyświetl postUżytkownik serek98 dnia 20 marca 2014 - 15:26 napisał

Sprężynki sprzęgła mają już swoje lata, i się zrobiły miękkie.
łapie za nisko i silnik nie ma siły ciągnąć.


Dzieki za odp.Niedawno go kupiłem sprzęgło może nie było wymienaine od nowości...Pzdr
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 05 maja 2014 - 19:29

Wyświetl postUżytkownik bobas81 dnia 20 marca 2014 - 19:02 napisał

Dzieki za odp.Niedawno go kupiłem sprzęgło może nie było wymienaine od nowości...Pzdr


Witam .PrZepraszam ,że dopiero teraz...A więc tak jak mówiliście rozebrałem sprzęgło,wariator.Okładziny są w niezłym stanie ale je przeczyściłem papierem jak mi radziliście ale te sprężynki (żółte) są moim zdaniem lekko przechodzone jakie ewentualnie zakupić? Rolki 6,5 gr praktycznie w idealnym stanie jak i pasek.Zmieniłem gaźnik na dellorto 17,5, wcześniej miałem też dellorto ale 12 i ktoś przy nim ostro grzebał,śróby regulującej nie było kolega mi mówił,że dziwne ,że on wogóle jeździł...Teraz równiutko chodzi na jałowym i dużo lepiej wkręca się na obroty.Nie testowałem go jeszcze bo jest cały rozebrany ale za pare dni poskręcam go i pośmigam to sie przekonam. Pzdr.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 17 maja 2014 - 20:50

Witam.Wracając do tematu ruszania z wysokich obrotów...Tak jak radził serek98 wymieniłem nie tylko sprężynki ale całe nowe sprzęgło Top Racing odśrodkowe regulowane sportowe [107 mm](żółte sprężynki) znajomy miał takie i podmieniliśmy.Płynnie przyspiesza ma jeszcze lepsze odejśćie v max pozostał ok 80 km/h ale rusza dalej z wysokich obrotów.Rolki mam 6,5g wymieniłem pasek napędowy.Czy włożenie rolek innej wagi załatwiłoby sprawę tych wysokich obrotów ??? Pzdr

Użytkownik bobas81 edytował ten post 17 maja 2014 - 21:07

0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 18 maja 2014 - 15:34

Sprężynki masz za twarde, jeśli chcesz żeby ruszał z niższych to podreguluj wstępny naciąg bo masz taką opcję z tego co mówisz, jeśli już jest luźno to wrzuć miększe sprężynki.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 18 maja 2014 - 18:08

Ale maksymalnie je rozciągnąć czy odwrotnie ,bo mam ustawione mniej więcej pośrodku ? Pzdr
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 18 maja 2014 - 18:36

Jak rozciągniesz to zwiększysz naciąg, rozluźnij je maksymalnie.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 19 maja 2014 - 04:40

Ok dzięki za podpowiedź Pzdr
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 06 czerwca 2014 - 19:12

Witam.Nie chcę zakładać nowego tematu ale mam problem.Podczas ruszania występują jakieś dziwne drgania...Mam nowy pasek dayco,sportowe sprzęgło top racing(zółte sprężynki)czerwoną sprężynę sprzęgła jw., dellorto 17,5,rolki malossi 6,5g. Skuter startuje z dość wysokich obrotów ale to nie problem.Od czego mogą być te drgania ? Dodam ,że koło przednie jak i główka kierownicy nie ma żadnych luzów,moto ma dobre przyspieszenie,dobrze wkręca się na obroty a vmax to ok 80-85km/h więc poprawne dla tego skuterka.Pzdr
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 06 czerwca 2014 - 19:29

Sprawdź stan dzwonu- czy nie jest krzywy przede wszystkim.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 06 czerwca 2014 - 19:46

Wyświetl postUżytkownik Juru dnia 06 czerwca 2014 - 19:29 napisał

Sprawdź stan dzwonu- czy nie jest krzywy przede wszystkim.

Krzywy...? wiem jedno,że jest ostro fioletowy..Pzdr
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   nibiru Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 482
  • Rejestracja nie, 29 lip 12
  • Motocykl:był runner sp
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:DW

Napisano 06 czerwca 2014 - 20:52

Kolor świadczy o tym że się mocno grzeje i mógł, ale niekoniecznie się odkształcić. Sprawdź czy okładziny sprzęgła są równo zużyte na całej swojej długości.
Brak polskich znaków zawdzięczam azjatyckiemu tabletowi.
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 07 czerwca 2014 - 09:17

Jak jest fioletowy aż od przegrzania to już raczej można podejrzewać, że powierzchnia jest "zeszklona" nie wiem jak to się nazywa fachowo ale wiecie o co chodzi. Jak jest prosty a jedynie przegrzany to jak masz możliwość dotoczenia sobie go to zdejmij tam z 0.5mm na małym posuwie to nie trzeba będzie szlifować nawet a może pomóc i 80zł zostanie w kieszeni :)
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 07 czerwca 2014 - 10:24

Wyświetl postUżytkownik nibiru dnia 06 czerwca 2014 - 20:52 napisał

Kolor świadczy o tym że się mocno grzeje i mógł, ale niekoniecznie się odkształcić. Sprawdź czy okładziny sprzęgła są równo zużyte na całej swojej długości.


Sprzęgło jest nowe może ze 300 km na nim przejechałem ale dzwonu nie zmieniałem jest oryg . Pzdr
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 07 czerwca 2014 - 10:30

Wyświetl postUżytkownik Runni dnia 07 czerwca 2014 - 09:17 napisał

Jak jest fioletowy aż od przegrzania to już raczej można podejrzewać, że powierzchnia jest "zeszklona" nie wiem jak to się nazywa fachowo ale wiecie o co chodzi. Jak jest prosty a jedynie przegrzany to jak masz możliwość dotoczenia sobie go to zdejmij tam z 0.5mm na małym posuwie to nie trzeba będzie szlifować nawet a może pomóc i 80zł zostanie w kieszeni :)



Nie wiem czy warto się bawić w szlifowanie... Na Mielochu jest "Polini Speed Bell d.107mm" za 90zł i za taką samą cenę Malossi i chociaż będę wiedział ,że jest nowy wsadzony... Pzdr
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 07 czerwca 2014 - 11:38

Jak masz pieniądze to kupuj :) Tylko po co Ci ten speed bell, zwykły zamiennik serii malossi wystarczy.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   bobas81 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 85
  • Rejestracja sob, 08 mar 14
  • Motocykl:Gilera Stalker
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 07 czerwca 2014 - 12:21

Wyświetl postUżytkownik Runni dnia 07 czerwca 2014 - 11:38 napisał

Jak masz pieniądze to kupuj :) Tylko po co Ci ten speed bell, zwykły zamiennik serii malossi wystarczy.


No też tak właśnie myślałem o malossi nie ma co kombinować. Pzdr
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych