Forum GILERA.com.pl: Paliwo w filtrze powietrza. - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (4 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Paliwo w filtrze powietrza. Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   andesh Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 74
  • Rejestracja czw, 27 lut 14
  • Motocykl:Runner / u mnie od 2004
  • Rok produkcji:2002

Napisano 31 marca 2014 - 14:57

Cześć Wam.
Wyciągnąłem swojego Runnera z zimowego letargu. Wymieniłem otulinę w tłumiku na zwykłą wełnę mineralną do ocieplania dachu- jest ciszej, nawet bym powiedział, że jestem mega usatysfakcjonowany tym domowym sposobem naprawy.

Ale mam problem, przejechałem najpierw ok 2km, wróciłem i sie okazało, że cieknie mi z filtra powietrza(standardowy filtr). Okazało się, że gąbka jest cała nasączona paliwem. Wyczyściłem, wysuszyłem,(wyjąłem trochę waty z tłumika, bo jakiś spec mi doradził, że może za ciasno napchałem), pojeździłem ok 3km, wróciłem-jest OK. Nic się nie sączy. Nast dnia pojeździłem ok 20km. Postawiłem go na noc-dzisiaj patrzę-znowu pod nim mokro, znowu gąbka cała w paliwie.

Czy macie pomysł, czemu do filtra powietrza dostaje mi się paliwo? W poprzednim sezonie nie zauważyłem tej usterki. W tym sezonie jedynie wyciszyłem tłumik. Czy faktycznie można te dwie sprawy łączyć? Czy po wyciszeniu tłumika potrzebna jest regulacja rolek/sprężyn/gaźnika?

Dzięki.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 31 marca 2014 - 15:03

Na moim przykładzie wymiana gaźnika ;)
Na Weberze 12 dobrze, dobrze i nagle źle.
Filtr mokry, a co za tym idzie lało się na pokrywę przekładni i po niej ciekło.
Zakupiłem sobie Mikuni VM16 i od tej pory kropki nie widziałem i nie widzę do dziś :D
Gaźnik czyściłem wiele razy, aż zdecydowałem się na wymianę ;)
Dołączona grafika
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   nibiru Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 482
  • Rejestracja nie, 29 lip 12
  • Motocykl:był runner sp
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:DW

Napisano 31 marca 2014 - 15:29

Ja w pierwszej kolejności bym zrobił porządek z całym dolotem, czyli czyszczenie gaźnika i dokładne obejrzenie zaworu membranowego, który może być tu wszystkiemu winien (jeśli membrany odstają to działa w obie strony, choć powinien w jedną, aby paliwo nie cofało się przez gaźnik).
Brak polskich znaków zawdzięczam azjatyckiemu tabletowi.
1

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 31 marca 2014 - 15:34

No i po raz kolejny napiszę, że wszystko to w moim przypadku nie przyniosło efektu.
Zawór kupiłem oryginalny z Mielocha ;)
Dołączona grafika
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   andesh Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 74
  • Rejestracja czw, 27 lut 14
  • Motocykl:Runner / u mnie od 2004
  • Rok produkcji:2002

Napisano 31 marca 2014 - 15:42

Ja wcześniej miewałem sytuacje, że z gaźnika coś podciekało, ale wymieniałem uszczelki, czyściłem i było ok. W filtrze nigdy wcześniej nie miałem paliwa.
Dzięki nibiru. Na różnych forach piszą, że to może być membrana. Ale wie ktoś jak rozpoznać, czy to jej wina? Wiem jak mniej więcej wygląda dobry element, tzn te blaszki powinny ładnie przylegać, ale czy tylko na to zwrócić uwagę, czy coś jeszcze?
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   nibiru Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 482
  • Rejestracja nie, 29 lip 12
  • Motocykl:był runner sp
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:DW

Napisano 31 marca 2014 - 16:09

Tak, jak piszesz :-) Membrany muszą szczelnie przylegać do zaworu. Możliwa jest wymiana całego zaworu lub samych listów. Zawór też ogladnij, czy nie jest pęknięty itp.
Brak polskich znaków zawdzięczam azjatyckiemu tabletowi.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   andesh Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 74
  • Rejestracja czw, 27 lut 14
  • Motocykl:Runner / u mnie od 2004
  • Rok produkcji:2002

Napisano 31 marca 2014 - 19:24

Dzięki. A możliwe to jest, zeby ta membrana jakoś samoczynnie się uszkodziła? Bo, tak jak wspominałem, poprzedni sezon kończyłem bez tego problemu. Czy podczas stania w piwnicy mogło się coś przytrafić?
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 31 marca 2014 - 19:29

Nie mogło, one zużywają się pod wpływem ruchu, przepływu mieszanki.
Ot tak po prostu nie mogła się uszkodzić.
U mnie membrany idealne nie były, ale nowy zawór niczego nie wniósł w kwestii polepszenia tej usterki ;)
Dołączona grafika
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 31 marca 2014 - 20:41

Membrany w trakcie jazdy jeśli są uszkodzone to powodują, że mieszanka się cofa, ja stawiałbym tu raczej na zaworek pływakowy lub kranik podciśnieniowy.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 31 marca 2014 - 20:57

Może walnę głupotę, ale odniosę się do wypowiedzi Juru.
Według mnie te elementy chyba nie mają na to wpływu, ja to widzę tak.
Jeśli kranik jest popsuty - zaworek sobie poradzi odcinając nadmiar - nie powinno lecieć.
Jeśli zaworek jest popsuty - kranik będzie mu podawał paliwo wyłącznie w czasie odpalonego silnika i wtedy teoretycznie powinien silnik sobie z taką dawką poradzić (czysto teoretycznie, ponieważ nie wiem jak wyglądałaby dawka paliwa dla silnika w momencie uszkodzonego lub braku zaworu iglicowego).

Z tych dwóch zaworek raczej jedynie wchodzi w grę, gdyż w przypadku uszkodzonego kranika zaworek by odcinał nadmiar.
U mnie sprawdzałem zaworek i kranik - również nie to było przyczyną wady Webera 12 ;)
Dołączona grafika
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 31 marca 2014 - 21:10

Ja miałem uszkodzony zaworek to benzyna wręcz lała się z gaźnika. U niego może nie do końca domykać i też mogą się takie rzeczy dziać.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 31 marca 2014 - 21:22

Tak, zaworek owszem.
Uszkodzony kranik raczej odpada, ponieważ zaworek poradzi sobie bez problemu z takim ciśnieniem cieczy.
Dołączona grafika
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   andesh Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 74
  • Rejestracja czw, 27 lut 14
  • Motocykl:Runner / u mnie od 2004
  • Rok produkcji:2002

Napisano 01 kwietnia 2014 - 21:14

Dzięki Koledzy za sugestie. Dzisiaj się za to zabrałem.

Najpierw zapytam, czy chodzi o taki zaworek/kranik paliwa? Czy coś innego?
zaworek


Postanowiłem rozkręcić gaźnik i dobrałem się do tych membran, jak radził nibiru.
(przy okazji przeczyściłem solidnie gaźnik, przesunąłem iglicę[na drugi ząbek od dołu. /licząc w ten sposób,że jak iglica stoi a nacięcia są na górze, to pierwsze nacięcie jest najniżej.Poprzednio był na trzecim, więc nie wiem, czy słusznie zrobiłem :) Wyjdzie w praniu./], wymieniłem wężyk o który pytałem w tym temacie:Pytanie o wężyk paliwa, no i wyregulowałem gaźnik po złożeniu.

Faktycznie membrana była odgięta. Załączam zdjęcie.
Odwróciłem ją i wtedy dolegała idealnie. Skuter jeździ, osiągi się poprawiły, wstępnie wyregulowany gaźnik, ale dopiero jutro okaże się, czy ciągle cieknie.

Dołączona grafika

Użytkownik andesh edytował ten post 01 kwietnia 2014 - 21:15

0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 01 kwietnia 2014 - 21:30

Co do iglicy, to powinien mieć lepszego kopa z jednoczesnym zwiększeniem spalania, ale to również może być przyczyną polepszenie pracy silnika, ponieważ iglica odpowiada za pewien zakres obrotów i ją również należy regulować w momencie ustawiania gaźnika ;)
Dołączona grafika
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   andesh Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 74
  • Rejestracja czw, 27 lut 14
  • Motocykl:Runner / u mnie od 2004
  • Rok produkcji:2002

Napisano 01 kwietnia 2014 - 21:58

Zauważyłem, że zrobił się zdecydowanie zrywniejszy. Zrobiłem nim kilka km, bez plastików i siedzenia, więc dokładnie ciężko ocenić ;) Jak bardzo może wzrosnąć spalanie? [przyjmuję, że optymalnie to poniżej 4,hmm?]

Ciągle pozostaje u mnie problem taki, że jak się rozgrzeje, to po dodaniu gazu od zera do max jakby nie od razu wchodzi na takie obroty, żeby mógł ruszyć. Musi minąć ok 0,5-1,0 sek żeby ruszył.

Jak z tym sobie poradzić?
Jutro mogę nagrać krótki filmik, żeby Wam pokazać jak to dokładnie wygląda.
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 01 kwietnia 2014 - 22:28

Nagraj, bo u mnie jest chyba to samo i porównam.
Konkretnie to albo ruszam od razu z powiedzmy zrywem, albo z chwilowym mułem i dopiero zryw ;)
Nagraj to jutro ocenię i się wypowiem, tylko sensownie to zrób :D
Dołączona grafika
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   andesh Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 74
  • Rejestracja czw, 27 lut 14
  • Motocykl:Runner / u mnie od 2004
  • Rok produkcji:2002

Napisano 02 kwietnia 2014 - 00:00

Mam wrażenie, że mam podobnie. Nauczyłem się "oszukiwać" tego muła. Daję manetką max, troszkę wejdzie na obroty, odpuszczam-spada z obrotów i w tym momencie znowu max i wtedy leci :) Ale wolałbym, zeby od razu rwał do przodu ;)
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 02 kwietnia 2014 - 08:06

U mnie aby miało sens robię w ten sposób.
Jeżdzę sobie w koło po podwórku i w momencie startu z manetką na full mam powiedzmy normalnie, jadę w koło i przyhamuję po czym znów manetka na full i albo normalnie rusza, albo właśnie przez kilka metrów muł i dopiero strzał.
Aby częściej po tym podwórzu w celu testów ruszać z butem, jadąc zwalniam prawie do momentu, w którym prawie muszę wysunąć nogi i teraz manetka na full, co skutkuje wskoczeniem na wysokie obroty z prawie najniższych.
W moich oczach wygląda to w ten sposób, że im niżej RPM zejdzie, tym szybciej wskoczy na wartość której oczekuję.
Najgorzej jest u mnie wybić się np. w momencie zwolnienia powiedzmy do 2000-2500 RPM, wtedy manetka na full i najpierw muł, co jest okropnością w jeździe gdzie są korki lub gdy za kimś jadę.
Nagraj filmik, zobaczę go ;)
Dołączona grafika
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   nibiru Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 482
  • Rejestracja nie, 29 lip 12
  • Motocykl:był runner sp
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:DW

Napisano 02 kwietnia 2014 - 10:10

Miałem coś podobnego w drugim skuterze, jak wchodziłem w pewien zakres obrotów to po odkręceniu manetki dostawał muła i albo tak jechałem i po minucie dostawał kopa, albo musiałem się zatrzymać na moment i już szedł normalnie. Wyglądało to jakby pasek z opóźnieniem się ściągał między talerzami przy korektorze, wymieniłem pasek, również szły różne centralki, bez większego efektu. Kupiłem nowy, używany korektor z aeroxa (nie mogłem dostać pewniaka dla peugeota) , choć mój był nowy; niecały rok (wm motor shit), objawy muła przeszły. Przed wymianą korektora najgorszej było w sytuacji gdy przeciskałem się między puszkami, już byłem przed światłami, zapalało się zielone, wskakiwałem na pas ruszających aut, gaz do oporu a tu 20km/h.
Brak polskich znaków zawdzięczam azjatyckiemu tabletowi.
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 02 kwietnia 2014 - 10:42

Ja również przypuszczam, że winą jest jeden z następujących elementów:
- sprężynki sprzęgła
- sprężyna centralna
lub to, o czym Ty napisałeś.
Pasek w moim przypadku wymieniłem na nowy i to samo z gaźnikiem, zaworem membranowym - nic się nie zmieniło w tej kwestii.
Wina na pewno leży gdzieś po stronie sprzęgła, tylko trzeba wiedzieć co wyeliminować, zaś bez części zamiennych w moim przypadku trudno strzelać ;(

Dobrze by było, aby ktoś nagrał filmik jak wygląda jego praca paska bez pokrywy przekładni, wtedy byśmy zobaczyli co konkretnie dzieje się z paskiem.
Ja mam sprzęgło wchodzące w łożysko pokrywy przekładni i nie chcę tego sprawdzać, ponieważ może się coś sp***dolić (mam i tak małe luzy na sprzęgle, zaś niektóre osoby mają sprzęgła działające tak samo z pokrywą, jak i bez niej - nie mają w ogóle łożyska w przekładni).

Użytkownik Endriu1987 edytował ten post 02 kwietnia 2014 - 10:43

Dołączona grafika
0

  • (4 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych