Przypadkowo znalazłem coś takiego na necie o wydechu Technigas NEXT R link: http://images.google.pl/imgres?imgurl=http...%3D5lp%26sa%3DN
Nie wiem o co dokładnie chodzi są jakieś zdjęcia że w środku jest jakaś blacha z dziórkam, jak myślicie czy taki zabieg może zwiększyć osiągi, czy tylko popsuć wygląd tłumnika ?
Strona 1 z 1
Wydech Technigas NEXT R
#5
Napisano 30 listopada 2008 - 12:51
Czy ktoś wogóle zdaje sobie sprawę z tego jak zbudowany jest wydech w dwusuwie? :shock:
Taki wydech jest zbudowany ze specjalnych ustawionymi komorami, "blaszkami"(jak to określacie) ,które rozpedzają spaliny ,żeby szybciej wydostowały się z cylindra...
Gdyby wg waszego myślenia wydech byłby pusty to równie dobrze można było by wstawić wydech od CBR i heja :roll:
Taki wydech jest zbudowany ze specjalnych ustawionymi komorami, "blaszkami"(jak to określacie) ,które rozpedzają spaliny ,żeby szybciej wydostowały się z cylindra...
Gdyby wg waszego myślenia wydech byłby pusty to równie dobrze można było by wstawić wydech od CBR i heja :roll:
#6
Napisano 30 listopada 2008 - 15:41
No tak. Ogólnie tam jeden koleś pisze, że jest to forma katalizatora, a drugi (ten który dał foty) napisał, że w komorze rezonansowej jest dziurkowany stożek, nie mówiąc czemu służy.
Co ja sądze na ten temat... Ogólnie Mati już próbował wyjaśnić, mianowicie w dwusuwie wydech jest dość charakterystyczny. Nie jest to po prostu tuba, którą lecą spaliny i próbuje zmniejszyć (albo i zwiększyć :-P )hałas. NIe.
Zazwyczaj wydech skłąda się z dwóch komór:
Sprężająca
(i)
Rozprężająca
W skrócie mówiąc tworzą one odpowiednie podciśnienie, a następnie nasciśnienie, powodująć odpowiednie wydalanie spalin. Dlatego też mamy inne wydecy do cylindrów klasy sport a inne do Evo. Nie dlatego, że inżynierowie np. Z Tecnigasa się nie przyłożyli tylko dlatego, by dopasować właściwości do cylindrów tak, by wiązało się to z prawidłową i zdrową pracą, oraz oczywiście dobrymi osiągami.
Co do samej tej blaszki. Mati, nie wiem, czy kiedyś się bawiłeś w rozcinanie wydechu, ale ZAZWYCZAJ blaszki, oraz przegroda główna, dzieląca w/w 2 komory, znajdują się bliżej kolanka. Ewentualnie w okolicach środka. Na obrazku z kolei widać, że te dziurokowane "coś" jest zaraz przy kolanku, ale tym drugim! Do Tubusa!
I teraz tak... Co to jest? No... na standardowy katalizator to to mi nie wygląda. A jeśli nim jest to trochę jakby to powiedzieć... nie spełni swojej fukcji :-P
Z drugiej strony, nie jest to też typowa przegroda :-? Wydaje mi się jednak, że jest to próba wydłużenia komory sprężającej, żeby skuter miał w miarę moc w każdym zakresie. Tak mi się to przynajmniej widzi ;-)
I teraz kolejne pytanie: czy wywalić? Hmmm. Trzeba poczytać na necie, może już ktoś to robił i opisał skutki. Jeśli osiągi się poprawią, to będzie to znaczyć, że albo wydech jest źle zaprojektowany, albo mamy inny cylinder niż przewidzieli to spece z Tecnigasa, albo jest to Tecnigasowski katalizator :-P
Co ja sądze na ten temat... Ogólnie Mati już próbował wyjaśnić, mianowicie w dwusuwie wydech jest dość charakterystyczny. Nie jest to po prostu tuba, którą lecą spaliny i próbuje zmniejszyć (albo i zwiększyć :-P )hałas. NIe.
Zazwyczaj wydech skłąda się z dwóch komór:
Sprężająca
(i)
Rozprężająca
W skrócie mówiąc tworzą one odpowiednie podciśnienie, a następnie nasciśnienie, powodująć odpowiednie wydalanie spalin. Dlatego też mamy inne wydecy do cylindrów klasy sport a inne do Evo. Nie dlatego, że inżynierowie np. Z Tecnigasa się nie przyłożyli tylko dlatego, by dopasować właściwości do cylindrów tak, by wiązało się to z prawidłową i zdrową pracą, oraz oczywiście dobrymi osiągami.
Co do samej tej blaszki. Mati, nie wiem, czy kiedyś się bawiłeś w rozcinanie wydechu, ale ZAZWYCZAJ blaszki, oraz przegroda główna, dzieląca w/w 2 komory, znajdują się bliżej kolanka. Ewentualnie w okolicach środka. Na obrazku z kolei widać, że te dziurokowane "coś" jest zaraz przy kolanku, ale tym drugim! Do Tubusa!
I teraz tak... Co to jest? No... na standardowy katalizator to to mi nie wygląda. A jeśli nim jest to trochę jakby to powiedzieć... nie spełni swojej fukcji :-P
Z drugiej strony, nie jest to też typowa przegroda :-? Wydaje mi się jednak, że jest to próba wydłużenia komory sprężającej, żeby skuter miał w miarę moc w każdym zakresie. Tak mi się to przynajmniej widzi ;-)
I teraz kolejne pytanie: czy wywalić? Hmmm. Trzeba poczytać na necie, może już ktoś to robił i opisał skutki. Jeśli osiągi się poprawią, to będzie to znaczyć, że albo wydech jest źle zaprojektowany, albo mamy inny cylinder niż przewidzieli to spece z Tecnigasa, albo jest to Tecnigasowski katalizator :-P
http://gilera.com.pl...er-xd-vt139.htm <--- Red Hot Runner xD, czyli Projekt mojej kosiarki | Prace trwają...
#7
Napisano 30 listopada 2008 - 19:42
że Ci się chciało tak rozpisywać
Ja im dałem skrócona wersję
Nie intersuje mnie po co ktoś tam dziurki robił jak dla mnie jakieś mózgi robią te wydechy na podstawie testów i chyba ciężko by było po nich coś poprawić... Ale próbować można kto poświęci swój wydech?
Ja im dałem skrócona wersję
Nie intersuje mnie po co ktoś tam dziurki robił jak dla mnie jakieś mózgi robią te wydechy na podstawie testów i chyba ciężko by było po nich coś poprawić... Ale próbować można kto poświęci swój wydech?
#9
Napisano 30 listopada 2008 - 20:53
W c20 nie będzie tego ;-)
http://gilera.com.pl...er-xd-vt139.htm <--- Red Hot Runner xD, czyli Projekt mojej kosiarki | Prace trwają...
Strona 1 z 1