Forum GILERA.com.pl: Wydech Technigas NEXT R - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Wydech Technigas NEXT R Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawlo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 59
  • Rejestracja sob, 04 paź 08
  • Location:Ryki

Napisano 29 listopada 2008 - 20:29

Przypadkowo znalazłem coś takiego na necie o wydechu Technigas NEXT R link: http://images.google.pl/imgres?imgurl=http...%3D5lp%26sa%3DN

Nie wiem o co dokładnie chodzi są jakieś zdjęcia że w środku jest jakaś blacha z dziórkam, jak myślicie czy taki zabieg może zwiększyć osiągi, czy tylko popsuć wygląd tłumnika ?
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   DamiaNOS Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 751
  • Rejestracja wto, 12 sie 08
  • Motocykl:Runner 50 SWAP 125 4t
  • Rok produkcji:2004
  • Gender:Male
  • Location:Nowy Tomyśl

Napisano 29 listopada 2008 - 22:31

Czyli w tłumiku nic innego nie ma? Naprawdę ciekawe, bo gdyby mieć wymiary takiego C16 to samemu prawie można zrobić jak się ma talent i warunki :-D Sam nie wiem, czy to coś da....
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawlo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 59
  • Rejestracja sob, 04 paź 08
  • Location:Ryki

Napisano 29 listopada 2008 - 22:47

Jeszcze słyszałem że jest jakaś zwężka przy kolanku można ją wybić bo jest lekko przyspawana :D w poniedziałek to sprawdze bo mam skutera rozebranego.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Voltik Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 93
  • Rejestracja nie, 26 paź 08
  • Location:Zabrze

Napisano 30 listopada 2008 - 10:27

Wytłumaczę w skrócie : W Tecnigasie Next-R znajduje się stożek, który zmniejsza przelot przy końcu komory. Nie wiem czy jego usunięcie coś da, albo czy też znajduje się to we wszystkich wydechach - może wypowie się ktoś kto bardziej się na tym zna :-)
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Mati16 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 64
  • Rejestracja nie, 10 sie 08
  • Location:łomianki

Napisano 30 listopada 2008 - 12:51

Czy ktoś wogóle zdaje sobie sprawę z tego jak zbudowany jest wydech w dwusuwie? :shock:

Taki wydech jest zbudowany ze specjalnych ustawionymi komorami, "blaszkami"(jak to określacie) ,które rozpedzają spaliny ,żeby szybciej wydostowały się z cylindra...

Gdyby wg waszego myślenia wydech byłby pusty to równie dobrze można było by wstawić wydech od CBR i heja :roll:
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   pabollo Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 1 539
  • Rejestracja sob, 09 sie 08
  • Motocykl:Runner 50 sp
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male
  • Location:Białystok

Napisano 30 listopada 2008 - 15:41

No tak. Ogólnie tam jeden koleś pisze, że jest to forma katalizatora, a drugi (ten który dał foty) napisał, że w komorze rezonansowej jest dziurkowany stożek, nie mówiąc czemu służy.
Co ja sądze na ten temat... Ogólnie Mati już próbował wyjaśnić, mianowicie w dwusuwie wydech jest dość charakterystyczny. Nie jest to po prostu tuba, którą lecą spaliny i próbuje zmniejszyć (albo i zwiększyć :-P )hałas. NIe.
Zazwyczaj wydech skłąda się z dwóch komór:
Sprężająca
(i)
Rozprężająca
W skrócie mówiąc tworzą one odpowiednie podciśnienie, a następnie nasciśnienie, powodująć odpowiednie wydalanie spalin. Dlatego też mamy inne wydecy do cylindrów klasy sport a inne do Evo. Nie dlatego, że inżynierowie np. Z Tecnigasa się nie przyłożyli tylko dlatego, by dopasować właściwości do cylindrów tak, by wiązało się to z prawidłową i zdrową pracą, oraz oczywiście dobrymi osiągami.
Co do samej tej blaszki. Mati, nie wiem, czy kiedyś się bawiłeś w rozcinanie wydechu, ale ZAZWYCZAJ blaszki, oraz przegroda główna, dzieląca w/w 2 komory, znajdują się bliżej kolanka. Ewentualnie w okolicach środka. Na obrazku z kolei widać, że te dziurokowane "coś" jest zaraz przy kolanku, ale tym drugim! Do Tubusa!
I teraz tak... Co to jest? No... na standardowy katalizator to to mi nie wygląda. A jeśli nim jest to trochę jakby to powiedzieć... nie spełni swojej fukcji :-P
Z drugiej strony, nie jest to też typowa przegroda :-? Wydaje mi się jednak, że jest to próba wydłużenia komory sprężającej, żeby skuter miał w miarę moc w każdym zakresie. Tak mi się to przynajmniej widzi ;-)
I teraz kolejne pytanie: czy wywalić? Hmmm. Trzeba poczytać na necie, może już ktoś to robił i opisał skutki. Jeśli osiągi się poprawią, to będzie to znaczyć, że albo wydech jest źle zaprojektowany, albo mamy inny cylinder niż przewidzieli to spece z Tecnigasa, albo jest to Tecnigasowski katalizator :-P
http://gilera.com.pl...er-xd-vt139.htm <--- Red Hot Runner xD, czyli Projekt mojej kosiarki | Prace trwają...
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Mati16 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 64
  • Rejestracja nie, 10 sie 08
  • Location:łomianki

Napisano 30 listopada 2008 - 19:42

że Ci się chciało tak rozpisywać :P
Ja im dałem skrócona wersję :D


Nie intersuje mnie po co ktoś tam dziurki robił :P jak dla mnie jakieś mózgi robią te wydechy na podstawie testów i chyba ciężko by było po nich coś poprawić... Ale próbować można :D kto poświęci swój wydech? :)
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   kamyk Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 2 353
  • Rejestracja nie, 17 sie 08
  • Motocykl:Runner 125 2007 & Octavia I 2004
  • Rok produkcji:2007
  • Gender:Male
  • Location:Mińsk Mazowiecki

Napisano 30 listopada 2008 - 20:50

ja moge ale seryjny :)

kowal pożyczy C20 BE ;-)
Dołączona grafikaDołączona grafika
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   pabollo Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 1 539
  • Rejestracja sob, 09 sie 08
  • Motocykl:Runner 50 sp
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male
  • Location:Białystok

Napisano 30 listopada 2008 - 20:53

W c20 nie będzie tego ;-)
http://gilera.com.pl...er-xd-vt139.htm <--- Red Hot Runner xD, czyli Projekt mojej kosiarki | Prace trwają...
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych