Forum GILERA.com.pl: Gilera Runner 4T Tuning 125/180/200 VXR mój poradnik - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Gilera Runner 4T Tuning 125/180/200 VXR mój poradnik Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasino Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 243
  • Rejestracja śro, 28 sty 09
  • Location:Kędzierzyn-Koźle

Napisano 08 lutego 2010 - 13:34

zadawane pytania.

Witam,

Dla osób, które planuje tuning swojej seryjnej 125 zamieszczam wykres mocy, pozwoli to zdecydować o wyborze i zakupie.

Na początek wykres:
Dołączona grafika

Legenda:
Original cylinder - 125 seria
74 Malossi cylinder 210 - Cylinder Malossi 210 (głowica seryjna) myślę że wynik będzie bardzo zbliżony do Polini 210
74 Malossi cylinder - power cam - digitronic electronic control unit - Cylinder Malossi 210 (głowica seria), wałek rozrządu Malossi, CDI Mallosi
74 Malossi cylinder - 4Head - power cam - digitronic electronic control unit - Cylinder Malossi 210, głowica Malossi, wałek rozrządu Malossi, CDI Mallosi

Wszystkie części szukamy na stronie http://scooter-center.com/scoweb/pages/pro...p;category2=CAT wybierając odpowiedni model. Następnie zapisujemy numer części np:"Artikelnr. M4613090"

Zamówienia możecie dokonać przez sprawdzony (jak nie jedyny) sklep skutercentrum.pl. Firma ta od dłuższego czasu ściąga części z Scooter-Center. Można zamówić za pobraniem. Wszystkie części do mojego Runnera zamawiałem przez nich.

Opis najważniejszych tuningowych części.

1. Zylinder -MALOSSI 210ccm- Piaggio LC Leader
Artikelnr. M3111473 281,06 €
Dołączona grafika
Głowica zostaje seryjna. Wymiana już samego cylindra daje odczuwalny przyrost mocy.

2. Nockenwelle -MALOSSI Power Cam- Piaggio Leader 125-200ccm LC Artikelnr. M5911962 185,22 €
Dołączona grafika
Wałek rozrządu, "ostry" wałek zmienia kąt zapłonu, zawory są otwarte przez dłuższy czas niż na seryjnym, przez co cylinder napełnia się większą ilośćią mieszanki). Nie polecam nikomu wymiany samego wałka, cylinder Malossi lub Polini do zestawu do podstawa.


3. Variomatik -MALOSSI Multivar 2000- Piaggio 125-150ccm Leader
Artikelnr.
M5111397 123,38 €
Dołączona grafika
Wariator Malossi chyba nie trzeba szczegółowo tłumaczyć działania, w zestawie mamy rolki 9g (sport) i 14g(turystyk). Malossi 210 + Wariator Malossi to zalecany duet na początek.

4. Kupplung -MALOSSI Delta- Piaggio 125-200ccm Leader, Piaggio 250ccm Quasar Artikelnr. M5211821 125,02 €
Dołączona grafika
Sprzęgło Malossi, bardzo dużo możliwości ustawień wg. potrzeb

5. CDI -MALOSSI Digitronic- Piaggio 125-200ccm LC Leader (Modelle mit Wegfahrsperre)
Artikelnr. M5512341 177,66 €
Dołączona grafika
Moduł CDI (kolor zielony wersja z immobilizerem, czerwony bez), bardzo ważny element dopiero po jego wymianie skuter będzie odblokowany na v-max (seria 115km/).

6. Przekładnia i V-max
Po wymianie modułu można myśleć o wymianie przekładni. Pamiętając że pierwotna (primary) poprawia przyśpieszenie, a wtórna (secondary) v-max. Przekładnie są dostępne w sklepie Scooter-Center
Pierwotna Polini Artikelnr. P2021389
Wtórna Malossi Artikelnr. M6712067

7. Głowica Malossi http://www.malossist...?Search=3813273 497,42 €. Więcej w katalog Malossi (link na końcu poradnika)

Jak interesują Was pozostałe części i macie pytania to piszcie, opisałem tylko najważniejsze.

Kilka ważnych i przydatnych (tak myślę) informacji.
1. Wymiana wału w 4T nie jest obowiązkowa ani zalecana do turystyki, wał w 125/180/200 jest już fabrycznie wzmacniany.
2. Wymiana gaźnika nie jest konieczna jeśli posiadany gaźnik o takich wymiarach jak mój:
http://www.otofotki....8141_2.jpg.html
http://www.otofotki....1926_3.jpg.html
wymieniamy tylko dyszę (min. na 105, ale można i 140 ze stożkiem).
3. Nie polecam wymiany przekładni bez wymiany cylindra, możemy tylko pogorszyć osiągi skuter nie będzie miał mocy do jazdy.
4. Osobiście uważam że do turystyki najtańszy i rozsądny wybór to:
Cylinder+wariator+przekładnia wtórna
prędkość max wynosi dalej 115, ale przyśpieszenie, wyprzedzanie i jazda przelotowa przy 90-100 (po wymianie przekładnie przy tej samej prędkości mamy niższe obroty wpływa to znacząco na średnie spalanie) to już inna bajka :lol:

Polecam również szybę Puig (wyższa o 15cm od serii)
http://www.moto-akce...JPG&w=300&h=273
Można ją kupić w tym sklepie http://www.moto-akcesoria.pl/szyba-puig-tu...kuterow,p,15511


Przydatne linki
:arrow: Katalog Malossi

Poradnik jest mojego autorstwa (+zdjęcia gaźnika) nie zezwalam na jego kopiowane na inne fora bez mojej zgody. Za wszystkie błędy przepraszam, będą usuwane na bieżąco.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasino Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 243
  • Rejestracja śro, 28 sty 09
  • Location:Kędzierzyn-Koźle

Napisano 08 lutego 2010 - 14:13

.,jk
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   mamnie Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 551
  • Rejestracja wto, 25 sie 09
  • Motocykl:ice
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:białystok

Napisano 08 lutego 2010 - 14:50

w końcu jakieś konkrety
:lol: :shock: jestem pod wrażeniem :shock: :D
pozdrawiam maciej
jeżeli pomogłem naciśnij "pomógł"

ride on the wheel through field ->jazda na kole przez pole
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   henieQ Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 1 858
  • Rejestracja pią, 19 cze 09
  • Location:Poznań

Napisano 08 lutego 2010 - 15:21

Spoko poradnik :PP :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.bikepics....members/henieQ/



S6 Streetrace
Top Racing Evo NG
SKF C4 Teflon + Poini Evo
Hebo New Performer
Dell'orto 21mm + ssanie polini
Revo S-Type
Malossi ViCtion
S6 Intake System
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   emikyton Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 284
  • Rejestracja czw, 26 mar 09
  • Location:Janów Lubelski
  • Interests:Motoryzacja wszelkiego rodzaju

Napisano 08 lutego 2010 - 17:25

Może wiesz, zapytam:
1. A jak z wałem w AC? Też jest mocny tak samo jak i w LC?
2. Gaźnik 34mm jest we wszystkich 125 w Runnerach?
Sprzedam Piaggio Skipper! Najtaniej!

Szukam sponsora na wał - chętnych zapraszam na gg:2234612
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasino Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 243
  • Rejestracja śro, 28 sty 09
  • Location:Kędzierzyn-Koźle

Napisano 08 lutego 2010 - 19:30

emikyton napisał:

Może wiesz, zapytam:
1. A jak z wałem w AC? Też jest mocny tak samo jak i w LC?
2. Gaźnik 34mm jest we wszystkich 125 w Runnerach?


1. Nie wiem, o tych silnikach nie dowiadywałem się nic :-(
2. Też mnie to ciekawiło, ale nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie od znajomego, który sprzedaje części dowiedziałem się że od rocznika 2002/2003 prawdopodobnie montowali już gaźniki 34 (mój to Walbro), ale to nic pewnego. Tunerzy też stosują gaźnik 34 mm Dell'Orto z Leonardo 180 ccm. Powinien też pasować gaźnik z X9.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   norbisimson Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 88
  • Rejestracja pią, 28 sie 09
  • Location:warszawa-okęcie
  • Interests:motoryzacja

Napisano 28 lutego 2010 - 19:52

no dobry poradnik ale moze teraz ktoś zrobi coś takiego o 2t??????
Tuning: :-)
Silnik 180ccm 2t
gaznik dellorto 25
ssanie malossi
wariator malossi multivar 2000
wypolerowany kanał wydechowy
zawór polini
Membranki polini
docisk hebo
sprezynki sprzegła hebo
stożek.
Ale bedzie full custom!!!!
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   drechu89 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 2
  • Rejestracja śro, 28 kwi 10
  • Location:warszawa

Napisano 28 kwietnia 2010 - 11:12

spoko poradnik. mam gilerkje dna 180 4t i mam zamair wlasnie wsadzic cylinder 210 w sporcie, wariator i modul sportowy,pasek kevlarowy zamontowac. czesci ciezko dostac.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasino Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 243
  • Rejestracja śro, 28 sty 09
  • Location:Kędzierzyn-Koźle

Napisano 28 kwietnia 2010 - 11:19

drechu89 napisał:

spoko poradnik. mam gilerkje dna 180 4t i mam zamair wlasnie wsadzic cylinder 210 w sporcie, wariator i modul sportowy,pasek kevlarowy zamontowac. czesci ciezko dostac.


Nie ma żadnego problemu z częściami, wejdź na http://www.scooter-center.com zapisz sobie numery towarów i zamów wszystko na skutercentrum.pl do od 7-14 dni towar będzie u Ciebie. Niestety dojdzie jeszcze wymiana gaźnika właśnie to przerabiam mam już full tuning Malossi (opis w Nasze Pojazdy) i niestety wymiana dyszy na max nie pomaga gaźniki są za słabe to osiągnięcia pełnej mocy. W przyszłym tygodniu będą mi montować gaźnik z Hondy 250 zobaczy czy się uda.

pozdr
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Croco Ikona

  • Grupa Administrator
  • Postów 1 463
  • Rejestracja nie, 01 cze 08
  • Motocykl:Gilera EV'09
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male
  • Location:Rzeszów

Napisano 28 kwietnia 2010 - 13:00

lukasino, masz może jak powiedzieć o ile dokładnie wzrosły osiągi wyłącznie po wymianie dekodera na odblokowany?
[SPRZEDAM] Oryginalna tarcza hamulcowa do Gilery Runner, stan bdb+ (nowy model)
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasino Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 243
  • Rejestracja śro, 28 sty 09
  • Location:Kędzierzyn-Koźle

Napisano 28 kwietnia 2010 - 13:02

croco napisał:

lukasino, masz może jak powiedzieć o ile dokładnie wzrosły osiągi wyłącznie po wymianie dekodera na odblokowany?


Croco nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym dekoderem? :mrgreen:
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   kamyk Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 2 353
  • Rejestracja nie, 17 sie 08
  • Motocykl:Runner 125 2007 & Octavia I 2004
  • Rok produkcji:2007
  • Gender:Male
  • Location:Mińsk Mazowiecki

Napisano 28 kwietnia 2010 - 13:16

CDI :-D
Dołączona grafikaDołączona grafika
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasino Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 243
  • Rejestracja śro, 28 sty 09
  • Location:Kędzierzyn-Koźle

Napisano 28 kwietnia 2010 - 17:41

samo CDI nie zwiększa mocy, seryjne odcina zapłon po osiągnięciu iluś tam obrotów, na module Malossi nie masz ograniczeń :lol:,
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Croco Ikona

  • Grupa Administrator
  • Postów 1 463
  • Rejestracja nie, 01 cze 08
  • Motocykl:Gilera EV'09
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male
  • Location:Rzeszów

Napisano 28 kwietnia 2010 - 20:46

lukasino, ale o to dokładnie mi chodzi - czy nie wiesz ile można wycisnąć z seryjnej jednostki po wyeliminowaniu ograniczenia do 115km/h?
[SPRZEDAM] Oryginalna tarcza hamulcowa do Gilery Runner, stan bdb+ (nowy model)
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasino Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 243
  • Rejestracja śro, 28 sty 09
  • Location:Kędzierzyn-Koźle

Napisano 28 kwietnia 2010 - 22:33

croco napisał:

lukasino, ale o to dokładnie mi chodzi - czy nie wiesz ile można wycisnąć z seryjnej jednostki po wyeliminowaniu ograniczenia do 115km/h?


Szczerze mówiąc to wątpię że pojedzie więcej niż te 115 nawet na lżejszych rolkach, raczej mocny mu braknie. Seryjna 125 to setki ma 16 sekund a powyżej dość wolno się zbiera. Wg mnie szkoda kasy na samo CDI lepiej kupić cylinder 210.
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   drechu89 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 2
  • Rejestracja śro, 28 kwi 10
  • Location:warszawa

Napisano 06 maja 2010 - 10:41

lukasino"

Nie ma żadnego problemu z częściami, wejdź na http://www.scooter-center.com zapisz sobie numery towarów i zamów wszystko na skutercentrum.pl do od 7-14 dni towar będzie u Ciebie. Niestety dojdzie jeszcze wymiana gaźnika właśnie to przerabiam mam już full tuning Malossi (opis w Nasze Pojazdy) i niestety wymiana dyszy na max nie pomaga gaźniki są za słabe to osiągnięcia pełnej mocy. W przyszłym tygodniu będą mi montować gaźnik z Hondy 250 zobaczy czy się uda.



o ma jeszcze gaznik...nasteopne wydatki;/ ile bulisz za gaznik? niewiesz czy da rade zamatowac wieksz ejakies oponki w dna?
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   bako Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 2
  • Rejestracja śro, 02 lut 11
  • Motocykl:gilera runner vx 125
  • Rok produkcji:2008

Napisano 03 lutego 2011 - 02:15

Jak ma sie sprawa wrtysku paliwa z cylindrem 210 cc musze zmienic na gaznik czy jest jakas szansa zeby zostawic wtrysk?
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   RCrack Ikona

  • Szef mafii Gilera.com.pl
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 2 666
  • Rejestracja nie, 24 maj 09
  • Motocykl:Rieju RR 50
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa || GRCHW

Napisano 03 lutego 2011 - 10:45

Wtrysk wtryskiem, radze Tobie zakupić gaźnik 30 mm :) Lub ew. 28 mm (nie wiem jaki jest seryjnie w dużych Runnerach, aleee - takie gaźniki są dedykowane do sportowych cylindrów maxi-scooterów).
Dołączona grafika
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   Kipek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 7
  • Rejestracja wto, 14 wrz 10
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2008

Napisano 17 marca 2011 - 12:14

Witam,

mam pytanie biorąc pod uwagę wymiane wałka rozrządu czy opłaca się zmieniać cylinder ze zwykłego200 na 210polini ? te 10cm3 nie da chywa więcej jak 1 km ?
pozdrawiam
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   djpawel Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 1
  • Rejestracja czw, 11 paź 12
  • Motocykl:piaggio xevo
  • Rok produkcji:brak

Napisano 11 października 2012 - 14:35

Witam

Moj gaźnik to
30mm gardziel 47mm od strony filtra powietrza

Czy gaźnik który posiadam wystarczy do tego cylindra ?
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych