Strona 1 z 1
Gilera Runner 4T Tuning 125/180/200 VXR mój poradnik
#1
Napisano 08 lutego 2010 - 13:34
zadawane pytania.
Witam,
Dla osób, które planuje tuning swojej seryjnej 125 zamieszczam wykres mocy, pozwoli to zdecydować o wyborze i zakupie.
Na początek wykres:
Legenda:
Original cylinder - 125 seria
74 Malossi cylinder 210 - Cylinder Malossi 210 (głowica seryjna) myślę że wynik będzie bardzo zbliżony do Polini 210
74 Malossi cylinder - power cam - digitronic electronic control unit - Cylinder Malossi 210 (głowica seria), wałek rozrządu Malossi, CDI Mallosi
74 Malossi cylinder - 4Head - power cam - digitronic electronic control unit - Cylinder Malossi 210, głowica Malossi, wałek rozrządu Malossi, CDI Mallosi
Wszystkie części szukamy na stronie http://scooter-center.com/scoweb/pages/pro...p;category2=CAT wybierając odpowiedni model. Następnie zapisujemy numer części np:"Artikelnr. M4613090"
Zamówienia możecie dokonać przez sprawdzony (jak nie jedyny) sklep skutercentrum.pl. Firma ta od dłuższego czasu ściąga części z Scooter-Center. Można zamówić za pobraniem. Wszystkie części do mojego Runnera zamawiałem przez nich.
Opis najważniejszych tuningowych części.
1. Zylinder -MALOSSI 210ccm- Piaggio LC Leader
Artikelnr. M3111473 281,06 €
Głowica zostaje seryjna. Wymiana już samego cylindra daje odczuwalny przyrost mocy.
2. Nockenwelle -MALOSSI Power Cam- Piaggio Leader 125-200ccm LC Artikelnr. M5911962 185,22 €
Wałek rozrządu, "ostry" wałek zmienia kąt zapłonu, zawory są otwarte przez dłuższy czas niż na seryjnym, przez co cylinder napełnia się większą ilośćią mieszanki). Nie polecam nikomu wymiany samego wałka, cylinder Malossi lub Polini do zestawu do podstawa.
3. Variomatik -MALOSSI Multivar 2000- Piaggio 125-150ccm Leader
Artikelnr. M5111397 123,38 €
Wariator Malossi chyba nie trzeba szczegółowo tłumaczyć działania, w zestawie mamy rolki 9g (sport) i 14g(turystyk). Malossi 210 + Wariator Malossi to zalecany duet na początek.
4. Kupplung -MALOSSI Delta- Piaggio 125-200ccm Leader, Piaggio 250ccm Quasar Artikelnr. M5211821 125,02 €
Sprzęgło Malossi, bardzo dużo możliwości ustawień wg. potrzeb
5. CDI -MALOSSI Digitronic- Piaggio 125-200ccm LC Leader (Modelle mit Wegfahrsperre) Artikelnr. M5512341 177,66 €
Moduł CDI (kolor zielony wersja z immobilizerem, czerwony bez), bardzo ważny element dopiero po jego wymianie skuter będzie odblokowany na v-max (seria 115km/).
6. Przekładnia i V-max
Po wymianie modułu można myśleć o wymianie przekładni. Pamiętając że pierwotna (primary) poprawia przyśpieszenie, a wtórna (secondary) v-max. Przekładnie są dostępne w sklepie Scooter-Center
Pierwotna Polini Artikelnr. P2021389
Wtórna Malossi Artikelnr. M6712067
7. Głowica Malossi http://www.malossist...?Search=3813273 497,42 €. Więcej w katalog Malossi (link na końcu poradnika)
Jak interesują Was pozostałe części i macie pytania to piszcie, opisałem tylko najważniejsze.
Kilka ważnych i przydatnych (tak myślę) informacji.
1. Wymiana wału w 4T nie jest obowiązkowa ani zalecana do turystyki, wał w 125/180/200 jest już fabrycznie wzmacniany.
2. Wymiana gaźnika nie jest konieczna jeśli posiadany gaźnik o takich wymiarach jak mój:
http://www.otofotki....8141_2.jpg.html
http://www.otofotki....1926_3.jpg.html
wymieniamy tylko dyszę (min. na 105, ale można i 140 ze stożkiem).
3. Nie polecam wymiany przekładni bez wymiany cylindra, możemy tylko pogorszyć osiągi skuter nie będzie miał mocy do jazdy.
4. Osobiście uważam że do turystyki najtańszy i rozsądny wybór to:
Cylinder+wariator+przekładnia wtórna
prędkość max wynosi dalej 115, ale przyśpieszenie, wyprzedzanie i jazda przelotowa przy 90-100 (po wymianie przekładnie przy tej samej prędkości mamy niższe obroty wpływa to znacząco na średnie spalanie) to już inna bajka
Polecam również szybę Puig (wyższa o 15cm od serii)
http://www.moto-akce...JPG&w=300&h=273
Można ją kupić w tym sklepie http://www.moto-akcesoria.pl/szyba-puig-tu...kuterow,p,15511
Przydatne linki
:arrow: Katalog Malossi
Poradnik jest mojego autorstwa (+zdjęcia gaźnika) nie zezwalam na jego kopiowane na inne fora bez mojej zgody. Za wszystkie błędy przepraszam, będą usuwane na bieżąco.
Witam,
Dla osób, które planuje tuning swojej seryjnej 125 zamieszczam wykres mocy, pozwoli to zdecydować o wyborze i zakupie.
Na początek wykres:
Legenda:
Original cylinder - 125 seria
74 Malossi cylinder 210 - Cylinder Malossi 210 (głowica seryjna) myślę że wynik będzie bardzo zbliżony do Polini 210
74 Malossi cylinder - power cam - digitronic electronic control unit - Cylinder Malossi 210 (głowica seria), wałek rozrządu Malossi, CDI Mallosi
74 Malossi cylinder - 4Head - power cam - digitronic electronic control unit - Cylinder Malossi 210, głowica Malossi, wałek rozrządu Malossi, CDI Mallosi
Wszystkie części szukamy na stronie http://scooter-center.com/scoweb/pages/pro...p;category2=CAT wybierając odpowiedni model. Następnie zapisujemy numer części np:"Artikelnr. M4613090"
Zamówienia możecie dokonać przez sprawdzony (jak nie jedyny) sklep skutercentrum.pl. Firma ta od dłuższego czasu ściąga części z Scooter-Center. Można zamówić za pobraniem. Wszystkie części do mojego Runnera zamawiałem przez nich.
Opis najważniejszych tuningowych części.
1. Zylinder -MALOSSI 210ccm- Piaggio LC Leader
Artikelnr. M3111473 281,06 €
Głowica zostaje seryjna. Wymiana już samego cylindra daje odczuwalny przyrost mocy.
2. Nockenwelle -MALOSSI Power Cam- Piaggio Leader 125-200ccm LC Artikelnr. M5911962 185,22 €
Wałek rozrządu, "ostry" wałek zmienia kąt zapłonu, zawory są otwarte przez dłuższy czas niż na seryjnym, przez co cylinder napełnia się większą ilośćią mieszanki). Nie polecam nikomu wymiany samego wałka, cylinder Malossi lub Polini do zestawu do podstawa.
3. Variomatik -MALOSSI Multivar 2000- Piaggio 125-150ccm Leader
Artikelnr. M5111397 123,38 €
Wariator Malossi chyba nie trzeba szczegółowo tłumaczyć działania, w zestawie mamy rolki 9g (sport) i 14g(turystyk). Malossi 210 + Wariator Malossi to zalecany duet na początek.
4. Kupplung -MALOSSI Delta- Piaggio 125-200ccm Leader, Piaggio 250ccm Quasar Artikelnr. M5211821 125,02 €
Sprzęgło Malossi, bardzo dużo możliwości ustawień wg. potrzeb
5. CDI -MALOSSI Digitronic- Piaggio 125-200ccm LC Leader (Modelle mit Wegfahrsperre) Artikelnr. M5512341 177,66 €
Moduł CDI (kolor zielony wersja z immobilizerem, czerwony bez), bardzo ważny element dopiero po jego wymianie skuter będzie odblokowany na v-max (seria 115km/).
6. Przekładnia i V-max
Po wymianie modułu można myśleć o wymianie przekładni. Pamiętając że pierwotna (primary) poprawia przyśpieszenie, a wtórna (secondary) v-max. Przekładnie są dostępne w sklepie Scooter-Center
Pierwotna Polini Artikelnr. P2021389
Wtórna Malossi Artikelnr. M6712067
7. Głowica Malossi http://www.malossist...?Search=3813273 497,42 €. Więcej w katalog Malossi (link na końcu poradnika)
Jak interesują Was pozostałe części i macie pytania to piszcie, opisałem tylko najważniejsze.
Kilka ważnych i przydatnych (tak myślę) informacji.
1. Wymiana wału w 4T nie jest obowiązkowa ani zalecana do turystyki, wał w 125/180/200 jest już fabrycznie wzmacniany.
2. Wymiana gaźnika nie jest konieczna jeśli posiadany gaźnik o takich wymiarach jak mój:
http://www.otofotki....8141_2.jpg.html
http://www.otofotki....1926_3.jpg.html
wymieniamy tylko dyszę (min. na 105, ale można i 140 ze stożkiem).
3. Nie polecam wymiany przekładni bez wymiany cylindra, możemy tylko pogorszyć osiągi skuter nie będzie miał mocy do jazdy.
4. Osobiście uważam że do turystyki najtańszy i rozsądny wybór to:
Cylinder+wariator+przekładnia wtórna
prędkość max wynosi dalej 115, ale przyśpieszenie, wyprzedzanie i jazda przelotowa przy 90-100 (po wymianie przekładnie przy tej samej prędkości mamy niższe obroty wpływa to znacząco na średnie spalanie) to już inna bajka
Polecam również szybę Puig (wyższa o 15cm od serii)
http://www.moto-akce...JPG&w=300&h=273
Można ją kupić w tym sklepie http://www.moto-akcesoria.pl/szyba-puig-tu...kuterow,p,15511
Przydatne linki
:arrow: Katalog Malossi
Poradnik jest mojego autorstwa (+zdjęcia gaźnika) nie zezwalam na jego kopiowane na inne fora bez mojej zgody. Za wszystkie błędy przepraszam, będą usuwane na bieżąco.
#4
Napisano 08 lutego 2010 - 15:21
Spoko poradnik :PP :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.bikepics....members/henieQ/
S6 Streetrace
Top Racing Evo NG
SKF C4 Teflon + Poini Evo
Hebo New Performer
Dell'orto 21mm + ssanie polini
Revo S-Type
Malossi ViCtion
S6 Intake System
S6 Streetrace
Top Racing Evo NG
SKF C4 Teflon + Poini Evo
Hebo New Performer
Dell'orto 21mm + ssanie polini
Revo S-Type
Malossi ViCtion
S6 Intake System
#6
Napisano 08 lutego 2010 - 19:30
emikyton napisał:
Może wiesz, zapytam:
1. A jak z wałem w AC? Też jest mocny tak samo jak i w LC?
2. Gaźnik 34mm jest we wszystkich 125 w Runnerach?
1. A jak z wałem w AC? Też jest mocny tak samo jak i w LC?
2. Gaźnik 34mm jest we wszystkich 125 w Runnerach?
1. Nie wiem, o tych silnikach nie dowiadywałem się nic :-(
2. Też mnie to ciekawiło, ale nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie od znajomego, który sprzedaje części dowiedziałem się że od rocznika 2002/2003 prawdopodobnie montowali już gaźniki 34 (mój to Walbro), ale to nic pewnego. Tunerzy też stosują gaźnik 34 mm Dell'Orto z Leonardo 180 ccm. Powinien też pasować gaźnik z X9.
#7
Napisano 28 lutego 2010 - 19:52
no dobry poradnik ale moze teraz ktoś zrobi coś takiego o 2t??????
Tuning: :-)
Silnik 180ccm 2t
gaznik dellorto 25
ssanie malossi
wariator malossi multivar 2000
wypolerowany kanał wydechowy
zawór polini
Membranki polini
docisk hebo
sprezynki sprzegła hebo
stożek.
Ale bedzie full custom!!!!
Silnik 180ccm 2t
gaznik dellorto 25
ssanie malossi
wariator malossi multivar 2000
wypolerowany kanał wydechowy
zawór polini
Membranki polini
docisk hebo
sprezynki sprzegła hebo
stożek.
Ale bedzie full custom!!!!
#9
Napisano 28 kwietnia 2010 - 11:19
drechu89 napisał:
spoko poradnik. mam gilerkje dna 180 4t i mam zamair wlasnie wsadzic cylinder 210 w sporcie, wariator i modul sportowy,pasek kevlarowy zamontowac. czesci ciezko dostac.
Nie ma żadnego problemu z częściami, wejdź na http://www.scooter-center.com zapisz sobie numery towarów i zamów wszystko na skutercentrum.pl do od 7-14 dni towar będzie u Ciebie. Niestety dojdzie jeszcze wymiana gaźnika właśnie to przerabiam mam już full tuning Malossi (opis w Nasze Pojazdy) i niestety wymiana dyszy na max nie pomaga gaźniki są za słabe to osiągnięcia pełnej mocy. W przyszłym tygodniu będą mi montować gaźnik z Hondy 250 zobaczy czy się uda.
pozdr
#15
Napisano 28 kwietnia 2010 - 22:33
croco napisał:
lukasino, ale o to dokładnie mi chodzi - czy nie wiesz ile można wycisnąć z seryjnej jednostki po wyeliminowaniu ograniczenia do 115km/h?
Szczerze mówiąc to wątpię że pojedzie więcej niż te 115 nawet na lżejszych rolkach, raczej mocny mu braknie. Seryjna 125 to setki ma 16 sekund a powyżej dość wolno się zbiera. Wg mnie szkoda kasy na samo CDI lepiej kupić cylinder 210.
#16
Napisano 06 maja 2010 - 10:41
lukasino"
Nie ma żadnego problemu z częściami, wejdź na http://www.scooter-center.com zapisz sobie numery towarów i zamów wszystko na skutercentrum.pl do od 7-14 dni towar będzie u Ciebie. Niestety dojdzie jeszcze wymiana gaźnika właśnie to przerabiam mam już full tuning Malossi (opis w Nasze Pojazdy) i niestety wymiana dyszy na max nie pomaga gaźniki są za słabe to osiągnięcia pełnej mocy. W przyszłym tygodniu będą mi montować gaźnik z Hondy 250 zobaczy czy się uda.
o ma jeszcze gaznik...nasteopne wydatki;/ ile bulisz za gaznik? niewiesz czy da rade zamatowac wieksz ejakies oponki w dna?
Nie ma żadnego problemu z częściami, wejdź na http://www.scooter-center.com zapisz sobie numery towarów i zamów wszystko na skutercentrum.pl do od 7-14 dni towar będzie u Ciebie. Niestety dojdzie jeszcze wymiana gaźnika właśnie to przerabiam mam już full tuning Malossi (opis w Nasze Pojazdy) i niestety wymiana dyszy na max nie pomaga gaźniki są za słabe to osiągnięcia pełnej mocy. W przyszłym tygodniu będą mi montować gaźnik z Hondy 250 zobaczy czy się uda.
o ma jeszcze gaznik...nasteopne wydatki;/ ile bulisz za gaznik? niewiesz czy da rade zamatowac wieksz ejakies oponki w dna?
Strona 1 z 1