Witam,
Chciałem o tym napisać w moim poradniku, ale dotyczy to każdego skutera.
Najpierw musimy sprawdzić vmax naszego skutera na seryjnej przekładni. Skuter powinien być odblokowany, a prędkość mierzona GPS (żeby nie oszukiwać samego siebie).
Przykład
Skuter Gilera Runner 125 VX
V-Max 115 km/h
Przełożenia przekładni pierwotnej: 15/46
Przełożenia przekładni wtórnej: 13/44
Wzór:
Nowy V-max=Stary Vmax*(P1:P2) gdzie:
P1=przełożenie całkowite nowej przekładni =
P2=przełożenie całkowite starej przekładni = (15:46)*(13:44)=0,326*0,295=0,096 przełożenie całkowite (jeden obrót dzwonem daje 0,096 obrotu koła)
Wymieniamy przekładnie wtórną na Malossi 15/41 i mamy:
Malossi 15:41=0,365
Seryjna 13:44=0,295
Nowy V-max=115*(0,1190:0,096)=142 km/h
Wymieniamy przekładnie pierwotną i wtórną
Pierwotna Polini 17/44
Wtórna Malossi 15/41
Nowy V-max=115*(0,141:0,096)=168 km/h
Można jeszcze policzyć tylko dla pierwotnej, ale to już analogicznie.
Strona 1 z 1
Obliczania Vmax po wymianie przekładni
Strona 1 z 1