Forum GILERA.com.pl: zakup nowej gilery sp 50 - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

zakup nowej gilery sp 50 Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   tobo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 31
  • Rejestracja wto, 10 lut 15
  • Motocykl:aprilia sr 50
  • Rok produkcji:brak

Napisano 10 lutego 2015 - 23:55

Na początek chcę się przywitać ze wszystkimi użytkownikami tego forum :)

Planuję zakup nowego - mojego drugiego - skutera. Jednym z poważnych kandydatów jest sp 50 z rocznika 2013 lub 2014.
Ma kilka szczegółów konstrukcyjnych które mogą mieć wpływ na mój wybór. W związku z nimi mam pytania do użytkowników SP 50.

1. Skuter ma klasyczny widelec zamiast występującego w starszej (?) wersji widelca upside-down. Który z nich pracuje lepiej? Jak bardzo niezawodne są uszczelki wersji ud?
2. Przedni hamulec posiada zacisk z czterema tłoczkami - czy ktoś ma porównanie do jakości pracy tego hamulca w porównaniu do seryjnego hamulca w aprilii sr 50? Hamulec jest mocniejszy od tego w sr 50?
3. Czy różnica w komforcie między kołem z felgą 13 a 14 w gilerze jest odczuwalny w praktyce?
4. Czy ktoś orientuje się jaką twardość posiada seryjna sprężyna tylnego amortyzatora? Azjatycki producent zapytał mnie o parametry obecnego używanego przeze mnie amora, w tym także o twardość sprężyny - takiej informacji jednak chyba nie da się nigdzie znaleźć...
5. Czy ktoś ma porównanie między sr 50 a gilerą sp 50 jeśli chodzi o pracę świateł przednich? Które pracują lepiej?
6. Czy umieszczenie zbiornika paliwa w takim miejscu jak w sp 50 (czyli obniżony środek ciężkości) jest odczuwalne w czasie wykonywania manewrów pojazdem takim jak skuter?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 11 lutego 2015 - 11:05

Witaj,
Na wstępie mała poprawka- nie ma takiego modelu jak Gilera SP 50, była Gilera Runner w starej budzie w wersji SP (Sport Production), która miała gaźnik o przelocie 17.5 zamiast 12 mm, nowsza wersja Runnera ma standardowo gaźnik 17.5. A odnośnie twoich pytań:

1. Najnowsza wersja Runnera ma klasyczny widelec i to jest najlepsze rozwiązanie, ponieważ poprzednie wersje tak jak mówisz miały przedni amor typu USD, który można było uznać, że był wadliwy fabrycznie, tzn po kilku latach przestawał działać (zapiekał się). przez co komfort jazdy można było porównać do jazdy taczką, amortyzator przedni trzeba było regenerować. Klasyczny amortyzator ma tłumienie olejowe także problem nie powinien już występować.

2. Hamulec 4- tłoczkowy na pewno ma większą siłę hamowania od zwykłego 2- tłoczkowego zacisku, chociaż do hamulców w Runnerze ogólnie nie mam zastrzeżeń.


3. A to najnowszy Runner ma już 14' calowe felgi? Nowa buda miała 13 cali, chyba że też w tej kwestii jest zmiana.


4. Niestety nie orientuję się i podejrzewam, że też tej informacji nigdzie nie znajdziesz.


5. W tej kwestii też niestety nie pomogę.


6. Na pewno przez to środek ciężkości jest lepiej rozłożony niż jakby bak był z tyłu lub pod siedzeniem.


Warto jeszcze wspomnieć, że najnowszy Runner ma inne zegary w stosunku do poprzednika, gdzie tam zegary były chyba najbardziej wadliwym elementem (pomijając amor przedni) tzn. lubiły pokazywać nieprawdopodobne wartości, czasem pomagało odpięcie akumulatora na noc, ale nie we wszystkich przypadkach. Mam nadzieję, że konstruktorzy wyeliminowali tą przypadłość, bo zegary tak jak już wspomniałem wcześniej są inne.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   tobo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 31
  • Rejestracja wto, 10 lut 15
  • Motocykl:aprilia sr 50
  • Rok produkcji:brak

Napisano 11 lutego 2015 - 19:42

Bardzo dziękuję za odpowiedź :)
"Najnowsza" to znaczy od którego rocznika? Kiedy takowa została wprowadzona? Gilera którą oglądałem stoi w sklepie od 2013 roku.

Co do kół - może się pomyliłem ale znalazłem że przednie koło jest 14 cali przy skuterze oznaczonym sp 50.

http://www.gilera.no...ex.php?id=14718

To link do lokalnej oferty, widać widelec, w opisie przód koło 14 cali.

Użytkownik tobo edytował ten post 11 lutego 2015 - 19:55

0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Qubi Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 259
  • Rejestracja pon, 05 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner SP50
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:Radom
  • Interests:Motoryzacja

Napisano 11 lutego 2015 - 20:39

Runnery w nowej budzie ( 2005 - ) mają z przodu 14-stki a tył 13-stki.
Liczniki lubiały wariować tak jak juru piszę,przewalały z prędkością sam byłem tego ofiarą lecz odpięcie aku nie pomagało i z czasem samo przeszło.od 2013r wychodziły na nowej szafie.
Zdarzyło się kilka razy że zacioł się obrotomierz,nic poważnego.
Często się słyszy że temperatura świruje czyli pokazuje pierwszą i ostatnią kreskę,też to miałem,wystarczy poprawić złącze konektorowe na czujniku tzw ,,wsuwkę''
Zawias upd,z czasem staje się twardy jak cholera i przednie koło zbyt wiele nie pomaga bo jeździ się jak wozem drabiniastym.
Nisko umiejscowiony środek ciężkości to bardzo dobra sprawą,jest to jedna z wielu zalet w runnerce,dzięki temu gilerka ładnie się wykłada na zakrętach :)
Jeżeli chodzi o światła to w runnerce są bdb swiatła lepsze od srki 125 tyle że ona ma jedną soczewkę a sr50 ma dwie :) wiec w sr 50 nie wiem jak jest.

Jeżeli napisałem coś nie tak to z góry przepraszam ;)
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   tobo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 31
  • Rejestracja wto, 10 lut 15
  • Motocykl:aprilia sr 50
  • Rok produkcji:brak

Napisano 11 lutego 2015 - 21:03

Kolejnych raz dziekuje za odp, jak do tej pory lepszy oddzew niz na jakimkolwiek forum :)

Co do problemow: o to sie nie martwie, dwuletnia gwarancja funkcjonuje tu bardzo dobrze, ten sam sklep co obecna aprilia. Nie kupuje uzywanego, tylko nowy; warunki eksploatacji tu sa ciezkie, niesprzyjajacy klimat,dlatego po okresie uplywu gwarancji najsensowniejszym pomyslem jest kupic nowke.

Wsrod wybieranych modeli na pierwszych dwoch miejscach sa wlasnie ta gilera i aprilia sr 50 r, ewentualnie mysllalem jeszcze nad speedfightem 3 i rieju.
Gilera sprawie wrazenie lepiej wykonanej (spasowanie elementow i ogolne wrazenie), niz sr 50 r. Za sr przemawia to ze posiadam zestaw czesci z mojej streetki ktore moge zalozyc.
To co jeszcze jest wazne to mozliwosc nabycia do gilery przedniego sportowego widelca z regulacja tlumienia, do aprilii nie jest z tym tak latwo.
Street to moj pierwszych skuter, porownania nie mam, ale zawieszenie sprawia wrazenie bardzo tępego. Dlatego zastanawiał mnie widelec USD gilery, te sa stosowane w sportowych motocyklach, jednak przy wycieku zagrozona jest tarcza i klocki.

Możliwości przejażdżki nie mam, jedyna sztuka to stary i mocno sfatygowany egzemplarz, wiec wrażenia z jazdy bedą najprawdopodobniej mylne.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Kamil1997 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 442
  • Rejestracja pon, 07 lis 11
  • Motocykl:GILERA RUNNER SP50
  • Rok produkcji:2002
  • Gender:Male
  • Location:Londyn/Warszawa
  • Interests:Motoryzacja

Napisano 11 lutego 2015 - 22:23

Jestem fanem runnera, zakochałem się w tym modelu od samego początku przygody ze skuterami. Posiadam aktualnie 4 różne modele Runnera (c14,c36,c46,c46 po liftingu). Najlepiej się sprawuje runner z 2012roku już ten najnowszy model z nowymi zegarami i zawieszeniem takim samym jak w runerze 125. Również przednia tarcza hamulcowa jest większa o 2cm niż w egzemplarzu sprzed liftingu.Światła swiecą z tego co porównywałem z Aprilia Sr praktycznie identycznie( zrobię zdjięcie dla porównania jak to wygląda). Aprilia ma kilka wad jak dla mnie mniejsze koła niż w przypadku Runnera, przdnia tarcza hamulcowa jest wielkości tylniej.
Aprilia jest ogólnie mniejsza niż Runner i mniej komfortowa. Norweskiego języka nie znam ale z tego co widziałem zdjęcia skuter który jest na tej stronie nie jest najnowszą wersją modelu. Najnowsza wersja nazywa się Gilera Runner Black Soul w przypadku wersij kolorystycznej czarny mat wraz ze złotymi dodatkami i White Soul w przypadku kolory srebnego w wykończeniu matowym.
Wygląd to mniej wiecej tak: https://www.google.c...tml%3B600%3B507

Użytkownik Kamil1997 edytował ten post 11 lutego 2015 - 22:24

0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   tobo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 31
  • Rejestracja wto, 10 lut 15
  • Motocykl:aprilia sr 50
  • Rok produkcji:brak

Napisano 11 lutego 2015 - 22:59

To w takim razie dostępny realnie jest ten jak w podanym linku.

Co do komfortu - zdaję sobie sprawę że z reguły bardziej sportowe prowadzenie = mniej komfortowe zawieszenie.

Co do tutejszych informacji na temat produktów - widać jak są rzetelne...
Tu ta gilera jest najdroższa spośród interesujących mnie toczydeł, więc zastanawiam się czy warto dopłacić :)
Jak trzymają oryginalne fabrycznie montowane opony? Co to za marka? W mojej aprilii były Sawy, które mają beznadziejną przyczepność na mokrej nawierzchni.
Kto jest producentem hamulców? Aprilia ma swoje logo na zaciskach produkcji Brembo, co w przypadku G?
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Kamil1997 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 442
  • Rejestracja pon, 07 lis 11
  • Motocykl:GILERA RUNNER SP50
  • Rok produkcji:2002
  • Gender:Male
  • Location:Londyn/Warszawa
  • Interests:Motoryzacja

Napisano 12 lutego 2015 - 12:16

W przypadku gilery rownież producentem opon jest Sava, opony do spokojnej jazdy jak najbardziej polecam, jeśli chcemy jeździć po mokrym i składać się w zakrętach to polecam Michelina Pilot Sport.W gilerze jest cztero tłoczkowy zacisk z przodu wraz z tarcza 240mm sprawuje się świetnie, tylni hamulec jest taki sam jak we wszystkich poprzednich modelach 2 tłoczkowy zacisk. Z tego co porównywałem pomiędzy zacisksmi w gilerze i Aprili, muszę przyznać ze Aprilia ma większy tylni zacisk i rozmiar klocków hamulcowych jest prawie 2 razy większy. Producentem hamulców w Gilerze jest Grimeca ta sama konstrukcja co poprzednie zaciski Brembo. Moim zdaniem warto dopłacić i zakupić Runnera. Jeszcze jedna sprawa w Aprili nie ma obrotomierza jeśli jest to wersja na gaźniku, a w gilerze jest.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   tobo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 31
  • Rejestracja wto, 10 lut 15
  • Motocykl:aprilia sr 50
  • Rok produkcji:brak

Napisano 12 lutego 2015 - 16:34

Tarcza gilery raczej nie ma seryjnie 240?
Mialem Savy miesiac, na mokrym nawet przy spokojnej jezdzie ich trakcja jest mizerna. Opony serii tak czy inaczej beda do wymiany juz przy zakupie (tu jest czesciej mokro niz sucho).
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Kamil1997 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 442
  • Rejestracja pon, 07 lis 11
  • Motocykl:GILERA RUNNER SP50
  • Rok produkcji:2002
  • Gender:Male
  • Location:Londyn/Warszawa
  • Interests:Motoryzacja

Napisano 12 lutego 2015 - 19:05

Byłem w Norwegi kilka lat temu i muszę przyznać że na 3 tygodnie pobytu 2 tygodnie padało. Ale widoki są nie do opisania np.Geirangerfjord. Co do tarczy ma ona 240mm seryjnie w najnowszym modelu po liftingu, w poprzednim modelu tarcza miała 220mm.

Zrobiłem zdjięcia jak świecą światła na około 5tyś obrotów
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Użytkownik Kamil1997 edytował ten post 12 lutego 2015 - 20:13

0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   tobo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 31
  • Rejestracja wto, 10 lut 15
  • Motocykl:aprilia sr 50
  • Rok produkcji:brak

Napisano 12 lutego 2015 - 21:50

Co do zdjec swiatel - Ciezko cos powiedzeiec bez zdjecia porownawczego i ustawieniu aparatu z takimi samymi parametrami ujecia.
Musze sprawdzic u sprzedawcy - tarcza nie wydawala sie taka duza :)

Tocze walke z samym soba aprilia vs gilera - roztrzygnac moglaby jada probna ale nie wiem czy to wykonalne. Poza tym wrazenie i tak bedzie bledne - sklepowy egzemplarz jest fabrycznie nowy, niedotarty i zablokowany.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Kamil1997 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 442
  • Rejestracja pon, 07 lis 11
  • Motocykl:GILERA RUNNER SP50
  • Rok produkcji:2002
  • Gender:Male
  • Location:Londyn/Warszawa
  • Interests:Motoryzacja

Napisano 12 lutego 2015 - 22:37

Aprilia jak i Gilera bazują na tym samym silniku Piaggio, więc silnikowo różnicy nie odczujesz. Co do komfortu prowadzenia aprilią całkiem wygodnie można podróżować w zakorkowanych miastach takich jak np. Londyn gdzie ulice są wąskie a samochodów bardzo dużo. Runner ma mniejszy promień skrętu więc już nie jest tak łatwo nim manewrować pomiędzy samochodami. Z tego co widziałęm w Norwegi jest bardzo dużo krętych dróg, jedną z moich ulubionych jest Trollstigen- Droga Trolli, więc myślę że runner na takie warunki będzie idealny. Różnice w zawieszeniu pomiędzy Gilerą a Aprilia są znaczne, w gilerze zawieszenie działa dobrze ale nie jest tak miękkie jak w przypadku Aprili. :)

Użytkownik Kamil1997 edytował ten post 12 lutego 2015 - 22:38

0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   tobo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 31
  • Rejestracja wto, 10 lut 15
  • Motocykl:aprilia sr 50
  • Rok produkcji:brak

Napisano 12 lutego 2015 - 23:01

Jeśli aprilia sr 50 r ma takie zawieszenie jak moja sr 50 street to będzie strasznie twarde i tępe :)
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Kamil1997 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 442
  • Rejestracja pon, 07 lis 11
  • Motocykl:GILERA RUNNER SP50
  • Rok produkcji:2002
  • Gender:Male
  • Location:Londyn/Warszawa
  • Interests:Motoryzacja

Napisano 12 lutego 2015 - 23:46

Aprilia Sr street to jeszcze stara wersja SR, jedyni silnik jest taki sam. W Aprili SR R zawieszenie jest bardzo miękkie i pracuje świetnie na dziurawych drogach. Spokojnie można je porównać do zawieszenia Malossi f32S ;)
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   tobo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 31
  • Rejestracja wto, 10 lut 15
  • Motocykl:aprilia sr 50
  • Rok produkcji:brak

Napisano 13 lutego 2015 - 00:37

Używałeś takiego widelca?

Co do miękkości - to znaczy że skuter może być mniej przewidywalny?
Jechałem na pożyczonej Vespie z przednim jednogoleniowym widelcem i był bardzo komfortowy ale sprzęt pływał...

Wydaje mi się że obie aprilie mają te same amortyzatory. Moja odbija się nawet od drobnicy, dlatego myślę przy kolejnym zakupie (bez względu na to co to będzie) nad wymianą na coś wyższej klasy, z regulacją tłumienia.

Użytkownik Juru edytował ten post 13 lutego 2015 - 09:47

0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Kamil1997 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 442
  • Rejestracja pon, 07 lis 11
  • Motocykl:GILERA RUNNER SP50
  • Rok produkcji:2002
  • Gender:Male
  • Location:Londyn/Warszawa
  • Interests:Motoryzacja

Napisano 13 lutego 2015 - 12:07

Tak aktualnie w jednym z moich runnerow jest zamontowany widelec malossi f32s zawieszenie ma dużo regulacji ale bez przeróbek pasuje tylko do Runnera c14 i c36 . Co do zawieszenia w Aprili Sr R jest zawieszenie takie samo jak było od początku w tym modelu, jak dla mnie działa bez zarzutów. Vespa jest na wahaczu dlatego pływa po całej drodze, nigdy nie uzywałem vespy z wahaczem wiec nie mogę porównać. Co do wymiany zawieszenia w seryjnej jednostce nie ma to sensu, zbyt dużo przeróbek a dużej różnicy nie będzie w porównaniu do Runnera w najnowszej wersji.
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   tobo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 31
  • Rejestracja wto, 10 lut 15
  • Motocykl:aprilia sr 50
  • Rok produkcji:brak

Napisano 13 lutego 2015 - 13:49

Ok, nie mam watpliwosci ze w Twoim odczuciu dziala ok. Jesli jest to ten sam widelec co w street to jednak w moim odczuciu jest wyjatkowo tepy, nie zbierajac zadnych drobnych nierownosci.

Dzis wlasnie znalazlem wyciek z widelca, o dziwo hamulec pracuje bez zarzutu mimo ze na klockach i tarczy jest olej (!), serwisant znowu podrapal sie po glowie, bo maja mnie troche dosc :) 6 wizyta serwisowa z czyms wiekszym, twierdza ze jestem wyjatkowym klientem z wyjatkowa aprka hehe. Wrazenie jakosci spada u mnie systematycznie, jesli r'ka i gilera wychodza obecnie od tego samego producenta/wlasciciela to zaczynam sie bac co bedzie przy kolejnym skuterku z tej rodziny....

Mam nadzieje ze gilera bedac drozsza od mojej apki o pare tysiecy bedzie lepiej wykonana i zrobiona z lepszego materialu.
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Kamil1997 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 442
  • Rejestracja pon, 07 lis 11
  • Motocykl:GILERA RUNNER SP50
  • Rok produkcji:2002
  • Gender:Male
  • Location:Londyn/Warszawa
  • Interests:Motoryzacja

Napisano 13 lutego 2015 - 15:52

Aprila jak i Gilera są produkowane we Włoszech przez koncern Piaggio & Co.
Zawieszenia są inne :
Aprilia Sr Factory ma takie :
https://www.google.c...m%3B1535%3B1167

Aprilia SR Street takie:
https://www.google.c...tml%3B640%3B425

Ile przebiegu już masz w Aprili i który to rok ?
Jaka jest cena za aprilie sr r i gilere runner ?
W UK za Sr trzeba zapłacić 2171 a za Runnera 2271 więc przy takiej cenie nie ma róznicy.

Użytkownik Kamil1997 edytował ten post 13 lutego 2015 - 16:16

0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   tobo Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 31
  • Rejestracja wto, 10 lut 15
  • Motocykl:aprilia sr 50
  • Rok produkcji:brak

Napisano 13 lutego 2015 - 17:01

Sr 50 street kosztuje 18 tys koron czyli powiedzmy ok 9 tys zl.
Sr 50 r kosztuje 22 tys koron czyli ok 11 tys.
Gilera kosztuje 25 tys koron czyli ok 12.5 tys.

Moja street to 2013 rocznik, przebieg ok 16 tysiecy (nie pamietam dokladnie bo juz raz byla wymieniana deska z zegarami, potem padl kabel predkosciomierza :) tak jezdzilem okolo tysiaca). Do tej pory padla swieca, trzy zarowki, wskaznik poziomu paliwa, wiazka elektryczna, wspomniane dwie rzeczy, uszczelka od silnika, teraz uszczelka od goleni widelca).
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   Kamil1997 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 442
  • Rejestracja pon, 07 lis 11
  • Motocykl:GILERA RUNNER SP50
  • Rok produkcji:2002
  • Gender:Male
  • Location:Londyn/Warszawa
  • Interests:Motoryzacja

Napisano 13 lutego 2015 - 17:50

Aprilia Sr street to zdecydowanie najstarsza konstrukcja, muszę przyznać ze wyjątkowo awaryjny egzemplarz posiadasz. Gilera jest droższa od street o ponad 7 tys a bazują na takim samym silniku. Przebieg dosyć spory robisz rocznie, nie myślałeś o runerze 125 lub o Aprili RSS 50 ?
0

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych