zakup nowej gilery sp 50
#1
Napisano 10 lutego 2015 - 23:55
Planuję zakup nowego - mojego drugiego - skutera. Jednym z poważnych kandydatów jest sp 50 z rocznika 2013 lub 2014.
Ma kilka szczegółów konstrukcyjnych które mogą mieć wpływ na mój wybór. W związku z nimi mam pytania do użytkowników SP 50.
1. Skuter ma klasyczny widelec zamiast występującego w starszej (?) wersji widelca upside-down. Który z nich pracuje lepiej? Jak bardzo niezawodne są uszczelki wersji ud?
2. Przedni hamulec posiada zacisk z czterema tłoczkami - czy ktoś ma porównanie do jakości pracy tego hamulca w porównaniu do seryjnego hamulca w aprilii sr 50? Hamulec jest mocniejszy od tego w sr 50?
3. Czy różnica w komforcie między kołem z felgą 13 a 14 w gilerze jest odczuwalny w praktyce?
4. Czy ktoś orientuje się jaką twardość posiada seryjna sprężyna tylnego amortyzatora? Azjatycki producent zapytał mnie o parametry obecnego używanego przeze mnie amora, w tym także o twardość sprężyny - takiej informacji jednak chyba nie da się nigdzie znaleźć...
5. Czy ktoś ma porównanie między sr 50 a gilerą sp 50 jeśli chodzi o pracę świateł przednich? Które pracują lepiej?
6. Czy umieszczenie zbiornika paliwa w takim miejscu jak w sp 50 (czyli obniżony środek ciężkości) jest odczuwalne w czasie wykonywania manewrów pojazdem takim jak skuter?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
#2
Napisano 11 lutego 2015 - 11:05
Na wstępie mała poprawka- nie ma takiego modelu jak Gilera SP 50, była Gilera Runner w starej budzie w wersji SP (Sport Production), która miała gaźnik o przelocie 17.5 zamiast 12 mm, nowsza wersja Runnera ma standardowo gaźnik 17.5. A odnośnie twoich pytań:
1. Najnowsza wersja Runnera ma klasyczny widelec i to jest najlepsze rozwiązanie, ponieważ poprzednie wersje tak jak mówisz miały przedni amor typu USD, który można było uznać, że był wadliwy fabrycznie, tzn po kilku latach przestawał działać (zapiekał się). przez co komfort jazdy można było porównać do jazdy taczką, amortyzator przedni trzeba było regenerować. Klasyczny amortyzator ma tłumienie olejowe także problem nie powinien już występować.
2. Hamulec 4- tłoczkowy na pewno ma większą siłę hamowania od zwykłego 2- tłoczkowego zacisku, chociaż do hamulców w Runnerze ogólnie nie mam zastrzeżeń.
3. A to najnowszy Runner ma już 14' calowe felgi? Nowa buda miała 13 cali, chyba że też w tej kwestii jest zmiana.
4. Niestety nie orientuję się i podejrzewam, że też tej informacji nigdzie nie znajdziesz.
5. W tej kwestii też niestety nie pomogę.
6. Na pewno przez to środek ciężkości jest lepiej rozłożony niż jakby bak był z tyłu lub pod siedzeniem.
Warto jeszcze wspomnieć, że najnowszy Runner ma inne zegary w stosunku do poprzednika, gdzie tam zegary były chyba najbardziej wadliwym elementem (pomijając amor przedni) tzn. lubiły pokazywać nieprawdopodobne wartości, czasem pomagało odpięcie akumulatora na noc, ale nie we wszystkich przypadkach. Mam nadzieję, że konstruktorzy wyeliminowali tą przypadłość, bo zegary tak jak już wspomniałem wcześniej są inne.
#3
Napisano 11 lutego 2015 - 19:42
"Najnowsza" to znaczy od którego rocznika? Kiedy takowa została wprowadzona? Gilera którą oglądałem stoi w sklepie od 2013 roku.
Co do kół - może się pomyliłem ale znalazłem że przednie koło jest 14 cali przy skuterze oznaczonym sp 50.
http://www.gilera.no...ex.php?id=14718
To link do lokalnej oferty, widać widelec, w opisie przód koło 14 cali.
Użytkownik tobo edytował ten post 11 lutego 2015 - 19:55
#4
Napisano 11 lutego 2015 - 20:39
Liczniki lubiały wariować tak jak juru piszę,przewalały z prędkością sam byłem tego ofiarą lecz odpięcie aku nie pomagało i z czasem samo przeszło.od 2013r wychodziły na nowej szafie.
Zdarzyło się kilka razy że zacioł się obrotomierz,nic poważnego.
Często się słyszy że temperatura świruje czyli pokazuje pierwszą i ostatnią kreskę,też to miałem,wystarczy poprawić złącze konektorowe na czujniku tzw ,,wsuwkę''
Zawias upd,z czasem staje się twardy jak cholera i przednie koło zbyt wiele nie pomaga bo jeździ się jak wozem drabiniastym.
Nisko umiejscowiony środek ciężkości to bardzo dobra sprawą,jest to jedna z wielu zalet w runnerce,dzięki temu gilerka ładnie się wykłada na zakrętach
Jeżeli chodzi o światła to w runnerce są bdb swiatła lepsze od srki 125 tyle że ona ma jedną soczewkę a sr50 ma dwie wiec w sr 50 nie wiem jak jest.
Jeżeli napisałem coś nie tak to z góry przepraszam
#5
Napisano 11 lutego 2015 - 21:03
Co do problemow: o to sie nie martwie, dwuletnia gwarancja funkcjonuje tu bardzo dobrze, ten sam sklep co obecna aprilia. Nie kupuje uzywanego, tylko nowy; warunki eksploatacji tu sa ciezkie, niesprzyjajacy klimat,dlatego po okresie uplywu gwarancji najsensowniejszym pomyslem jest kupic nowke.
Wsrod wybieranych modeli na pierwszych dwoch miejscach sa wlasnie ta gilera i aprilia sr 50 r, ewentualnie mysllalem jeszcze nad speedfightem 3 i rieju.
Gilera sprawie wrazenie lepiej wykonanej (spasowanie elementow i ogolne wrazenie), niz sr 50 r. Za sr przemawia to ze posiadam zestaw czesci z mojej streetki ktore moge zalozyc.
To co jeszcze jest wazne to mozliwosc nabycia do gilery przedniego sportowego widelca z regulacja tlumienia, do aprilii nie jest z tym tak latwo.
Street to moj pierwszych skuter, porownania nie mam, ale zawieszenie sprawia wrazenie bardzo tępego. Dlatego zastanawiał mnie widelec USD gilery, te sa stosowane w sportowych motocyklach, jednak przy wycieku zagrozona jest tarcza i klocki.
Możliwości przejażdżki nie mam, jedyna sztuka to stary i mocno sfatygowany egzemplarz, wiec wrażenia z jazdy bedą najprawdopodobniej mylne.
#6
Napisano 11 lutego 2015 - 22:23
Aprilia jest ogólnie mniejsza niż Runner i mniej komfortowa. Norweskiego języka nie znam ale z tego co widziałem zdjęcia skuter który jest na tej stronie nie jest najnowszą wersją modelu. Najnowsza wersja nazywa się Gilera Runner Black Soul w przypadku wersij kolorystycznej czarny mat wraz ze złotymi dodatkami i White Soul w przypadku kolory srebnego w wykończeniu matowym.
Wygląd to mniej wiecej tak: https://www.google.c...tml%3B600%3B507
Użytkownik Kamil1997 edytował ten post 11 lutego 2015 - 22:24
#7
Napisano 11 lutego 2015 - 22:59
Co do komfortu - zdaję sobie sprawę że z reguły bardziej sportowe prowadzenie = mniej komfortowe zawieszenie.
Co do tutejszych informacji na temat produktów - widać jak są rzetelne...
Tu ta gilera jest najdroższa spośród interesujących mnie toczydeł, więc zastanawiam się czy warto dopłacić
Jak trzymają oryginalne fabrycznie montowane opony? Co to za marka? W mojej aprilii były Sawy, które mają beznadziejną przyczepność na mokrej nawierzchni.
Kto jest producentem hamulców? Aprilia ma swoje logo na zaciskach produkcji Brembo, co w przypadku G?
#8
Napisano 12 lutego 2015 - 12:16
#10
Napisano 12 lutego 2015 - 19:05
Zrobiłem zdjięcia jak świecą światła na około 5tyś obrotów
Użytkownik Kamil1997 edytował ten post 12 lutego 2015 - 20:13
#11
Napisano 12 lutego 2015 - 21:50
Musze sprawdzic u sprzedawcy - tarcza nie wydawala sie taka duza
Tocze walke z samym soba aprilia vs gilera - roztrzygnac moglaby jada probna ale nie wiem czy to wykonalne. Poza tym wrazenie i tak bedzie bledne - sklepowy egzemplarz jest fabrycznie nowy, niedotarty i zablokowany.
#12
Napisano 12 lutego 2015 - 22:37
Użytkownik Kamil1997 edytował ten post 12 lutego 2015 - 22:38
#15
Napisano 13 lutego 2015 - 00:37
Co do miękkości - to znaczy że skuter może być mniej przewidywalny?
Jechałem na pożyczonej Vespie z przednim jednogoleniowym widelcem i był bardzo komfortowy ale sprzęt pływał...
Wydaje mi się że obie aprilie mają te same amortyzatory. Moja odbija się nawet od drobnicy, dlatego myślę przy kolejnym zakupie (bez względu na to co to będzie) nad wymianą na coś wyższej klasy, z regulacją tłumienia.
Użytkownik Juru edytował ten post 13 lutego 2015 - 09:47
#16
Napisano 13 lutego 2015 - 12:07
#17
Napisano 13 lutego 2015 - 13:49
Dzis wlasnie znalazlem wyciek z widelca, o dziwo hamulec pracuje bez zarzutu mimo ze na klockach i tarczy jest olej (!), serwisant znowu podrapal sie po glowie, bo maja mnie troche dosc 6 wizyta serwisowa z czyms wiekszym, twierdza ze jestem wyjatkowym klientem z wyjatkowa aprka hehe. Wrazenie jakosci spada u mnie systematycznie, jesli r'ka i gilera wychodza obecnie od tego samego producenta/wlasciciela to zaczynam sie bac co bedzie przy kolejnym skuterku z tej rodziny....
Mam nadzieje ze gilera bedac drozsza od mojej apki o pare tysiecy bedzie lepiej wykonana i zrobiona z lepszego materialu.
#18
Napisano 13 lutego 2015 - 15:52
Zawieszenia są inne :
Aprilia Sr Factory ma takie :
https://www.google.c...m%3B1535%3B1167
Aprilia SR Street takie:
https://www.google.c...tml%3B640%3B425
Ile przebiegu już masz w Aprili i który to rok ?
Jaka jest cena za aprilie sr r i gilere runner ?
W UK za Sr trzeba zapłacić 2171 a za Runnera 2271 więc przy takiej cenie nie ma róznicy.
Użytkownik Kamil1997 edytował ten post 13 lutego 2015 - 16:16
#19
Napisano 13 lutego 2015 - 17:01
Sr 50 r kosztuje 22 tys koron czyli ok 11 tys.
Gilera kosztuje 25 tys koron czyli ok 12.5 tys.
Moja street to 2013 rocznik, przebieg ok 16 tysiecy (nie pamietam dokladnie bo juz raz byla wymieniana deska z zegarami, potem padl kabel predkosciomierza tak jezdzilem okolo tysiaca). Do tej pory padla swieca, trzy zarowki, wskaznik poziomu paliwa, wiazka elektryczna, wspomniane dwie rzeczy, uszczelka od silnika, teraz uszczelka od goleni widelca).
#20
Napisano 13 lutego 2015 - 17:50