Ostatnio zabrałem się za demontaż zegarów w mojej DNA. Ponieważ prędkościomierz nie działa pomyślałem, że spróbuje psiknąć na styki "conectorem" i przeczyszczę przy okazji całe zegary w środku.
Dla każdego komu np. nie działają poprawnie (ciężko się wciskają) guziczki MODE/CLOCK/SET może się przydać ten "poradnik".
Zaczynamy od demontażu zegarów z obudową, odkręcamy 7 śrubek. Całość wyjdzie do góry, trzeba wtedy odłączyć kostkę i kabelek od zasilania podświetlenia (to ten co wystaje z tyłu).
Kolejny krok to odkręcenie 3 nakrętek z tyłu zegarów, po tym zabiegu licznik wyjdzie z obudowy i odsłoni kolejne śrubki na jego rewersie.
Odkręcamy wszystkie 7 szt. i praktycznie mamy już dostęp do wszystkiego wewnątrz.
Zielona płytka wyjdzie do góry z całym "systemem". Jeśli mamy kurz lub inne zabrudzenia między ekranem a szybką, to możemy zdjąć jeszcze wierzchnią osłonkę wyświetlacza (mocowana jest w dwóch miejscach na "zatrzaski", podważamy je płaskim śrubokrętem i całość zejdzie do góry).
Po wyjęciu licznika pozostanie nam obudowa a w niej szybka i przyciski MODE/CLOCK/SET, można to wszystko wymyć. Nie wiem jakim cudem ale u mnie było tam sporo syfu, powiedział bym wręcz ziemi :/
Po wyczyszczeniu wszystkiego składamy w odwrotnej kolejności (tyle że wygodniej będzie na licznik z włożonymi "patyczkami" nałożyć "klosz" z obudową, tak żeby zegary były do góry).
Jeśli ktoś miał problemy z wciśnięciem w/w przycisków (M/C/S) to trzeba zwrócić uwagę na wspomniane plastikowe "patyczki" które przenoszą ucisk z klawiszy na przyciski na płytce. Może się zdarzyć że któryś z tych patyczków będzie pęknięty/złamany co powoduje że przyciski nie działają. W zastępstwie na pewno czegoś innego o podobnej długości i grubości będzie można użyć.
Podsumowując, demontaż tego to nic trudnego, można by pewnie jeszcze bardziej to rozbebeszyć (zdjąć prędkościomierz) z tyłu są dwie śrubki, ale miałem problem ze zdjęciem wskazówki więc nie ruszałem tego.
Cały ten zabieg nie przywrócił moich zegarów do życia, ale mam satysfakcję, że próbowałem i w środku są czyściutkie
Jeśli w złym dziale to dałem, to przenieście proszę.
Mam nadzieję że komuś to pomoże, bo jednak zobaczyć coś to lepiej niż tysiąc słów usłyszeć
Pozdrówki, BMF
Strona 1 z 1
Demontaż licznika w DNA jak zdemontować i rozbebeszyć zegary w Gilera DNA
#3
Napisano 04 czerwca 2015 - 17:19
Mogłeś zrobić zdjęcie góry płytki. U mnie jedna część jest przepalona i pewnie dlatego nie mogę zmienić z mil na km. Niestety nie mam możliwości dowiedzenia się co to za część gdyż wypaliło dużą dziurę :/ Jeśli masz to proszę o wrzucenie, być może się przyda.
Strona 1 z 1