Forum GILERA.com.pl: Runner 2008, spadają obroty gdy mocniej odkręcę - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (6 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Runner 2008, spadają obroty gdy mocniej odkręcę przy dużej prędkości. Do tego odpala tylko z gazem Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 07 lipca 2015 - 00:25

Witajcie.

Mam problem. Kupiłem używany skuter Gilera Runner 2008r, gaźnik, seria.
Okazuje się, że poprzedni właściciel coś grzebał. Brat, które zna się dość dobrze na mechanice skuterów zajął się czyszczeniem i regulacją. Jednak mamy z tym nie lada kłopot. Otóż skuter nie odpala bez gazu, samym starterem. Trzeba zakręcić i odkręcić gaz do ok połowy. Gdyby zaraz potem puścić, od razu zgaśnie. Trzeba trochę potrzymać, wtedy różnie. Nie raz zgaśnie, nie raz będzie trzymał nisko. Sprawdziliśmy : filtr, gaźnik (oczyszczony jak z fabryki), ssanie, olej, paliwo. Do tego do skutera założyliśmy części od NRG który leciał ok 100km/h, wariator Multivar, biała spręzyna centralna, pasek polini, sprzęgło. Tłumik do LeoVince RR. Dysza w gaźniku jest 70. Co dziwne, w NRG dysza jest 56, a idzie dużo lepiej na tym samym setupie. W NRG ta dysza 70 go zalewa, Gilera na tym 56 w ogóle jest bez życia. Obecnie: skuter jak już odpali, to w miarę działa, ale jeśli mu się mocno odkręci, to po chwili dostaje takiego muła, jakby coś przytykało paliwo. Np jadę 60km/h, odkręce mocno - obroty skaczą, ale przy 8.800 -9.500 nagle na kierownicy czuć jakbym puścił gaz, obroty spadają do 6k, potem jest 2-3s ok i znowu. Vmax to teraz 88km/h.
Co możemy jeszcze sprawdzić? Nie wiemy czy to objaw braku paliwa czy za dużej jego ilości. Brat mówi, że to nie sprawa powietrza. Z kolei inny problem to ten z odpalaniem. Skuter ma już 19.700km przebiegu. Jakie naprawy muszę bezwzględnie przeprowadzić? Czy znacie kogoś w okolicy Gdyni kto by się zajął takimi regulacjami i serwisem?

Każda pomoc jest na wagę złota, bo nam kończą się już pomysły. Jutro sprawdzę kompresję, dam znać ok 17.

Pozdrawiam.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 07 lipca 2015 - 15:48

Sprawdź membrane kranik podcisnienie kompresje uszczelniacze na wale zmień świecę itp
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 07 lipca 2015 - 18:00

Świeca mokra , sucha ? jaki kolor ? tak na dobry początek. Regulacja śrubkami jakie daje efekty ? iglica na którym ząbku ? Wygląda tak jakby paliwo nie dochodziło przy wiekszych obrotach.

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 07 lipca 2015 - 18:01

Dołączona grafika
1

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 07 lipca 2015 - 20:24

Iglica na 2 zabku od gory. Skład mieszanki wykrecony na około 1 , 1,5 obrotu jak odkrece bardziej to wogóle się nie wkreca na obroty. Świeca zmieniona i ma kolor raczej czarny okopcony.
Obroty ustawiane na ciepłym silniku po rozgrzaniu przez chwile jest okej a po wystudzeniu skuterka i ponownym odpaleniu są za niskie i gaśnie.
Zawór membranowy był wklejany na silikon i nie mamy pewności co do szczelności połączenia gaźnik-karter.
Króciec ssący raczej popękany ale na 95% nie łapie lewego powietrza.
Simmeringów na wale nie sprawdzaliśmy ( nie wiemy jak)
Jak można skutecznie sprawdzić czy łapie lewe powietrze na tych połączeniach i na simmeringach??
Kranika nie sprawdzaliśmy - bo nie wiemy jak
Jest okrągły, czarny - przykrecony pod bakiem do ramy.

Byłem dziś w domowym "serwisie" i człowiek który go oglądał, na kopa stwierdził, że ma za słabą kompresję. Zaproponował wymianę setu na 70tkę, za 700zł. Wolałbym najpierw jednak sprawdzić na 100% jaka jest ta kompresja. Czy możecie mi powiedzieć jaka powinna być? Przy takim przebiegu (19.700)? Jaka jest idealna, jaka maksymalna itd. Może po prostu te problemy wynikają już ze zużycia silnika zwyczajnie, i trzeba po prostu wymienić te rzeczy.
Dysza główna nie wkreca sie do oporu i nie jestesmy pewni czy tak powinno byc czy ktos juz cos kombinował

Pozdrawiam.

Użytkownik MrQasq edytował ten post 07 lipca 2015 - 21:07

0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 07 lipca 2015 - 21:11

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 07 lipca 2015 - 20:24 napisał

Jak można skutecznie sprawdzić czy łapie lewe powietrze na tych połączeniach i na simmeringach??


Jak zakręcisz śrubkę od składu na maxa to ma zgasnąć- wtedy nie łapie lewego. Simeringi muszą byc suche poprostu i nie może być luzów na wale.Kompresja powinna być międzu 10-12 bar . Poniżej 8 to już jest raczej słaba.Kompresję sprawdza się manometrem i zrobią Ci to w każdym warsztacie , nawet samochodowym za uściśnięcie ręki.

Zawór nie ma prześwitów na membranach ? Jak świeca czarna to za dużo paliwa podaje,albo za dużo oleju. Dolot ma być szczelny na 100%, zawór sprawny na 101% i kompresja jako taka bo inaczej o prawidłowej pracy silnika nie ma co mówić. Króciec popękany, zawór poklejony.. ciężka sprawa. Przy takim przebiegu to i cylinder może być na wykończeniu.

Ten "mechanik" to chce Cię naciągnąć na 700 zł tak moim zdaniem bo nawet dobrze nie sprawdził a już cylinder będzie Ci wymieniał- standardowa sytuacja- coś jest nie tak to szlif albo nowy cyl. Najłatwiej pare złoty zarobić. Sprawdź kompresję manometrem to będziemy myśleć.
Dołączona grafika
1

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   witek651 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 362
  • Rejestracja nie, 03 lis 13
  • Motocykl:gilera typhoon
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 07 lipca 2015 - 21:46

A tak swoja droga, 700zl za wymiane cylka to normalna cena?
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 08 lipca 2015 - 06:25

W tym jest 500zł za zestaw i 200zł montaż. Dziś po pracy jestem umówiony na pomiar tego ciśnienia kompresji. Będę miał info ok 15.30
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 08 lipca 2015 - 15:55

Jak się wkreci śrubę składu mieszanki to zgaśnie czyli można wnioskować ze dolot jest szczelny pomimo tego krucca i poklejonrgo silikonem zaworu membranowego. Na rozgrzanym na 6 kresek silniku, podczas kręcenia starterem jest 6 bar, kopką ok 5.5. Werdykt jest chyba tylko jeden. Remont silnika. Czy możecie mi z własnego doświadczenia napisać co najlepiej zrobić? Najbardziej skłaniam się do szlifu i nowego tłoka. Który najlepiej byłoby wybrać? Niby jest też opcja tej 70tki, ale jest szereg wad wg mnie. Raz, że w razie wypadku jest wtopa z brakiem uprawnień, dwa - koszty samej wymiany są wysokie, cylinder kit ok 500-600zł. No i to na co ludzie najmniej zwracają uwagę - koszty eksploatacyjne wynikające ze spalania większej dawki paliwa oraz szybszym zużywaniu się innych podzespołów, nieprzystosowanych do takiej mocy. Jeżeli zatem skłaniałbym się do wymiany tłoka i szlifu cylindra, jaki tłok powinienem wybrać?

Pozdrawiam.

Użytkownik MrQasq edytował ten post 08 lipca 2015 - 17:52

0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 08 lipca 2015 - 17:18

No niestety szlif plus nowy tłok i będzie żył
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 08 lipca 2015 - 17:24

Cylinder dno ;). Normalna sprawa, nic nie jest wieczne . Jaki cylinder zakładasz ?
Dołączona grafika
1

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 08 lipca 2015 - 18:44

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 08 lipca 2015 - 17:24 napisał

Cylinder dno ;). Normalna sprawa, nic nie jest wieczne . Jaki cylinder zakładasz ?

Stąd moja prośba do was. Co radzicie, co najlepiej kupić?
1

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 08 lipca 2015 - 19:10

Wszystko zależy od funduszy jakie posiadasz i czy zamierzasz zmieniać coś w nim jeszcze w przyszłości

I jaki stan wału łożysk na wale jak sie ma pompa wody
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 08 lipca 2015 - 20:07

Rozważam różne opcje. Waham się, będę miał ok 700 zł niedługo na taki remont. Wszystko będziemy robić w domu. Mamy dostęp do warsztatu samochodowego z różnymi narzędziami. No i mam to forum z wami, więc możliwości są. Brakuje mi tylko wiedzy na temat konkretnych części na które powinienem zwrócić uwagę na tym etapie zużycia silnika. Napiszcie co byście zrobili na moim miejscu, to mi dużo pomoże w podjęciu właściwej decyzji.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 08 lipca 2015 - 20:42

Jak wał w bdb stanie to łożyska na wale pompa wody i spokojnie 70ccm możesz wkładać wał jest wytrzymały seryjny
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 09 lipca 2015 - 06:16

Rozumiem, że aby tylko sprawdzić w jakim stanie jest wał - to i tak trzeba rozpołowić silnik = rozłożyć cały skuter na części pierwsze tak? To może lepiej od razu kupić nowy wał, łożyska i cylinder z tłokiem i zrobić to za jedną robotą. Albo zrobić rzeczywiście tylko sam szlif i kupić nowy tłok. Jeśli tak, to gdzie najlepiej się z tym zgłosić? Czy są jakieś firmy które robią szlif a potem dobierają pod ten konkretny szlif nowy tłok? Brat wspominał mi, że jest taka firma gdzieś w Warszawie. Co o tym myślicie?
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 09 lipca 2015 - 06:52

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 09 lipca 2015 - 06:16 napisał

To może lepiej od razu kupić nowy wał, łożyska i cylinder z tłokiem i zrobić to za jedną robotą


Wiadomo, że lepiej, kwestia czy jest flota na to ;).

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 09 lipca 2015 - 06:16 napisał

Albo zrobić rzeczywiście tylko sam szlif i kupić nowy tłok


Tu też kwestia czy masz hajs na 70cc, też wydech by się zdał bo seria to będzie go dusił.

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 09 lipca 2015 - 06:16 napisał

Brat wspominał mi, że jest taka firma gdzieś w Warszawie.


W motorland na wale miedzeszyńskim( importer Kymco ) robią, jak się dogadasz to za pośrednictwem kuriera to załatwisz. Robią szlif i dobierają tłok z pierścieniami.


Jak chcesz kupić tylko cylinder z tych tańszych , np streetrace 70 cc i wał do tego , łożyska uszczelniacze , łożysko igiełkowe to pod 1000 zł podbijesz, a nawet przekroczysz.

Jak jesteś kumaty to sam ogarniesz wszystko, ja większość z tego forum. Jest u nas poradnik remontu silnika , jak dla mnie za***isty i łopatologiczny ze zdjęciami ;)
Dołączona grafika
1

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 09 lipca 2015 - 17:14

Dzwoniłem dziś do tej firmy i po przeliczeniu kosztów, transportu i czasu oczekiwania ok 1.5tyg (sic!) podjąłem decyzję. Zakupię nowy cylinder set klasy sport. Co o tym myślicie? Czy np taki będzie dobry :
http://scootertuning...a_runner_sp_50_
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 09 lipca 2015 - 17:34

Polecam dr evo lub malossi sport mam taki po porcie i idzie jak głupi dobre wykonanie
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 09 lipca 2015 - 17:40

Wyświetl postUżytkownik łecio dnia 09 lipca 2015 - 17:34 napisał

Polecam dr evo lub malossi sport mam taki po porcie i idzie jak głupi dobre wykonanie

malossi sport ponad 200zł więcej! Dr Evo - 100zł drożej. Dlaczego to lepsze wybory? Macie jakieś linki do testów np?Tutaj jest dobra opcja : 500zł za Streetrace 70cc Stage6 http://www.scooterki...streetrace-70-4

Użytkownik MrQasq edytował ten post 09 lipca 2015 - 19:04

0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 10 lipca 2015 - 06:12

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 09 lipca 2015 - 17:40 napisał

Tutaj jest dobra opcja : 500zł za Streetrace 70cc Stage6


Właśnie miałem CI o tym pisać , sam mam taki cylek już 3 lata ;). W malossim masz jeszcze kilka gratów więcej. Na pewno łożysko igiełkowe i membranki zaworu membranowego. Do tego S6 czy każdego innego wypadało by kupić łożysko igiełkowe.
Dołączona grafika
1

  • (6 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych