Forum GILERA.com.pl: Runner 2008, spadają obroty gdy mocniej odkręcę - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (6 stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Runner 2008, spadają obroty gdy mocniej odkręcę przy dużej prędkości. Do tego odpala tylko z gazem Oceń temat: -----

#101 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 06 września 2015 - 18:46

Trza było kupić cos niżej strojonego np gianelli rekord a nie przepłacać na dziadostwo od stage6
0

#102 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 06 września 2015 - 20:11

łecio sporo osób chwali pro replice , kwestia czy umie się wyregulować. Ja mam i jestem zadowolony.
Dołączona grafika
0

#103 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 07 września 2015 - 14:44

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 06 września 2015 - 20:11 napisał

łecio sporo osób chwali pro replice , kwestia czy umie się wyregulować. Ja mam i jestem zadowolony.

skoro replica jest wysokoobrotowa, tzn że daje największą moc przy wysokich obrotach silnika. Wysokie obroty to :
szybsze zużycie części silnika i przekładni, paska, zębatek oraz wyższe spalanie. W praktyce pewnie ok 70% wyższe. Jeżeli silnik spala 6000 dawek paliwa na minutę, albo 11 000 dawek paliwa na minutę, tzn że pali prawie 100% więcej prawda? A prędkość jest taka sama. Także wg mnie nie ma sensu. Skoro skuter jechał na 70tce 117km/h tzn że wydech LeoVince RR jest dobry, i tamta regulacja była dobra. Gaźnika 17.5 oraz fabryczny filtr powietrza. Od czasu przejścia na 21mm jest już tylko gorzej. Wniosek jest prosty :) Tak samo nic by niedał Gianelli Rekord. RR jest dobry. Niedługo wrócę do 17.5mm i fabrycznego filtra. Jak narazie z całej zabawy z tą gilerą to tylko dwa zakupy okazały się dobre - 70cc oraz sprężyna centralna. Reszta zakupów to wywalona w błoto kasa. Osiągi tylko spadły. I nie jest to kwestia regulacji, bo tyle zabaw co było z rolkami, sprężynami itd to nie jest tego warte, szkoda czasu i pieniędzy. Skandalem jest dla mnie to, ze do 90% gówien skuterowych nie ma nawet instrukcji obsługi, nie ma żadnego standardu. Każdy producent ma jakieś swoje kolory spręzynek i nic się nijak ma do innych producentów. Wcześniej mialem przez 2 lata fioła na punkcie rowerów i tam wszystko jest jasne. Taka i taka seria od producenta oferuje takie a takie możliwości, wytrzymałość i cenę. Do wszystkiego masz gwarancję i instrukcję. Jak płacisz za coś 300zł to oczekujesz jakości a w skuterze jest wszystko " kwestia regulacji " a jak jest jakiś problem to "wyreguluj gaźnik". No nic, koniec gorzkich żali. Niedługo sprzedam te graty co mi niepotrzebne, może zrobię jakoś promocję na forum.

Temat można zamknąć.
0

#104 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 07 września 2015 - 17:57

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 07 września 2015 - 14:44 napisał

skoro replica jest wysokoobrotowa, tzn że daje największą moc przy wysokich obrotach silnika. Wysokie obroty to :
szybsze zużycie części silnika i przekładni, paska, zębatek oraz wyższe spalanie. W praktyce pewnie ok 70% wyższe. Jeżeli silnik spala 6000 dawek paliwa na minutę, albo 11 000 dawek paliwa na minutę, tzn że pali prawie 100% więcej prawda? A prędkość jest taka sama. Także wg mnie nie ma sensu.


Tematu zbytnio rozwijać nie będę , ale idąc Twoim krokiem to przy replice silnik musiałby kręcić ogólnie wieksze obroty czyli przy v max takim samy jak Leo RR kręcił by ze 20 tyś obrotów . Replica startuje z wyższych i jak już się bujnie to już nie ma mega dużych różnic przy nabieraniu prędkości. Fakt kręci większe, ale bez przesady. Każdy skuter na v maxie będzie kręcił około 9-10000 tyś obrotów. Ja po ustabilizowaniu prędkości nie odczuwam dużej różnicy w obrotach niż przy serii, jest głośniej na pewno , ale jak już skuter zejdzie z obrotów na np 70 km/h to tą prędkość trzyma to jest ok , wiadomo manetka piz*a i odrazu kręci wysoko, ale a serii kręcił by trochę mniej.

Co do szybszego zużycia podzespołów - to jest tuning, zabawa i fun , trzeba się z tym liczyć.

Co do pozostałych refleksji - zgadzam się z Tobą. Producenci nie idą na rękę - bądź co bądź - młodzieży będącej amatorami zabawy przeróbki , w dużej części to są uczący się laicy opierający swoją wiedzę na internecie.

Co do innych kwestii . Kupiłem stożek, gaźnik 21, zawór sportowy i cały zestaw dolotowy. i wiesz co ? na tą chwilę wróciłem do standardowej puszki i gaźnika 17,5mm , dla mnie jazda jest najlepsza na tym secie . Gaźnikowi nie odpuściłem, w zimę spróbuję rozwiercić seryjną puszkę i zestroić to z 21 mm, tak żeby jeździł zadowalająco.

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 07 września 2015 - 18:06

Dołączona grafika
0

#105 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 15 września 2015 - 17:39

Niekończącej się opowieści - ciąg dalszy.
Tom, trochę mnie podkusiłeś żeby włożyć spowrotem stary gaźnik, ten 17.5 oryginalny. Zamonotwałem wszystko w sobotę, trochę pojeździłem ale to nie było to! dużo gorzej reaguje na manetkę, wolniej się zbiera - więc co - zamonotwałem 21 ponownie. Od tego momentu pasmo nieszczęść. Już nie mam pomysłu co go teraz boli, ale ciągle pierdzi, nie może wejść na obroty, wydaje z siebie dźwięk jak stare garbusy zobaczcie jak teraz chodzi :

https://www.youtube....h?v=ZwULjZ5TpA0

i sprawdźcie jak porzednio się pięknie wkręcał :

https://youtu.be/CbeowdDyHfg?t=25


Teraz pytanie - co tu robić. Czego to jest objaw? Macie jakieś typy w stylu " takie dźwięki wydaje jak ma za mało powietrza, albo za dużo. No z dnia na dzień po jednej wymianie tak się stało. Dotychczas chodził normalnie, bez takiego taktowania. Co to może być?
Jakie powinno być domyślne ustawienie śruby mieszanki i śruby wolnych obrotów (takie od którego zacząć regulację?)
Testy jakie już przeprowadziłem :(bezowocne)
dysza 72-75-80-85-90 (bez zmian)
skrajne ustawienia śruby mieszanki, od max wykręcona do max wkręcona (bez zmian)
z filtrem, bez filtra, z osłoną i bez. (bez zmian)

Wydech szczelny, nic nie lata, dokręcony jak skała. Przy cylindrze nic nie puszcza.
POMOCY

Użytkownik MrQasq edytował ten post 15 września 2015 - 17:49

0

#106 Użytkownik nie jest zalogowany   witek651 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 362
  • Rejestracja nie, 03 lis 13
  • Motocykl:gilera typhoon
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 15 września 2015 - 18:40

Tak na ucho to jak by go zalewalo, ale to juz ty powinienes sprawdzic wykrecajac swiece. Pewnie bedzie mokra i czarna. Jak tak popierduje to nie czuc paliwa troche? Na rozgrzanym silniku jest lepiej czy gorzej? Odkrec puche i wyjmij wklad, sprawdz czy bedzie lepiej. Iglice na sam dól najmniej paliwa.
0

#107 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 15 września 2015 - 20:05

świeca czarna mokra. Iglica na pierwszym ząbku od góry, czyli najniżej (najmniej paliwa) tak to rozumiem. Dysza główna 80. Nie ma znaczenia czy na stożku czy na dużej puszce. Jutro sprawdzę bez na asfalcie. Paliwa raczej nie czuć, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny. Przestaje pierdzieć dopiero jak bardzo mocno odkręcę manetkę, tak prawie na full. Obroty wtedy skaczą do ok 10-11k wtedy zaczyna pracować jednostajnie. Jak odpuszczę gaz, to jakby tylko ssie powietrze z filtra, w ogóle nie słychać turkotu pracy silnika z wydechu, tak chodzi trochę jak odkurzacz jakby zatkać rurę w czasie jego pracy.
0

#108 Użytkownik nie jest zalogowany   witek651 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 362
  • Rejestracja nie, 03 lis 13
  • Motocykl:gilera typhoon
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 15 września 2015 - 22:31

Troche dziwne ze przy dyszy 80 na stozku go zalewa, raczej powinno byc za ubogo. Daj dysze 72 bo rozumiem ze taka masz i wyjmij wklad. Jaki to9 gaznik motoforce phbg 21?
0

#109 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 15 września 2015 - 22:58

tak ten. w grę wchodzi rozregulowanie śrubkami. Były odkręcane. Może to coś z zaworem membranowym? jaki wkład? Filtra? Jutro sprawdzę bez filtra, na gołym gaźniku.

Użytkownik MrQasq edytował ten post 15 września 2015 - 23:08

0

#110 Użytkownik nie jest zalogowany   witek651 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 362
  • Rejestracja nie, 03 lis 13
  • Motocykl:gilera typhoon
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 16 września 2015 - 01:03

Jaki filtr masz, seryjny? Jezeli tak, to wklad wyciagnij i sprobuj bez. Srobke mieszanki wykrec o jeden obrot. Jak ja wkrecasz do konca to pewnie nie gasnie a nawet obroty jalowe lekko rosna? Mam ten sam gaznik i jest problematyczny jezeli chodzi o srednie obroty. Stozek jaki masz bo to nie mozliwe zeby na dyszy 80 zalewalo. Wstaw seryjna puszke i na tym regoluj, zawsze mozna dolot powietrza powiekszyc.
0

#111 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 16 września 2015 - 15:52

świeca sprawdzona na innej oraz nowej, bez zmian. niedługo wstawię film jak pracuje gaźnik.
sprawdziłem dziś bez filtra, bez zmian, ciągle go jakby zalewa. stożek do polini air box, na seryjnej puszce to samo.

rozmawiałem z człowiekiem "guru" któremu opisałem czynności. Mówi że podczas rozkręcania gaźnika do czyszczenia mogłem coś zrobić z blaszką od ustawienia poziomu paliwa, bo to niemożliwe żeby go zalewało na dyszy 80 bez filtra.

źle zamontowałem iglicę, była NA białym plastiku, tak że można ją było (igłę) wyjąć i zmienić położenie bez zdejmowania linki....... człowiek uczy się całe życie. Linka manetki podnosiła igłę wyżej, ale już jej nie wciskała lol. Wszystko wróciło do normy... przepraszam za zamieszanie.

jak to pisał kiedyś łecio :

Wyświetl postUżytkownik łecio dnia 18 lipca 2015 - 16:47 napisał

Tak to jest hak samemu zabiera się za tuning ja odrazu dał bym gaźnik 21mm

Użytkownik Juru edytował ten post 06 października 2015 - 21:34

0

#112 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 24 lutego 2016 - 20:47

Słuchajcie, z tamtym gaźnikiem 21mm były ciągłe jaja. Teraz na wiosnę postanowiłem kupić oryginalne dellorto 17.5, jako że na tym gaźniku miałem najlepsze osiągi. Wróciłem także seryjną puszkę. Mam jednak mały problem. Mianowicie - skuter teraz gaśnie na ssaniu elektrycznym. Kupiłem także oryginalne ssanie elektryczne dellorto za ponad 130zł. Gaźnik za 290zł. Objaw jest taki, ze odpalam skuter, nieważne czy kopka czy starter, pochodzi ładnie przez 20-30s i gaśnie. Muszę ciągle trzymać lekko gaz otwarty, żeby chodził. Jak już się rozgrzeje, do tych 4-5kresek, to potem schodzi ładnie z obrotów i trzyma niskie 1.2k... Jak się ochłodzi, postoji na noc w garażu, rano odpalam - za każdym razem to samo. Pochodzi 20s i gaśnie. Odpalę, pochodzi 5s i gaśnie. I tak w kółko... Co to może być? Nigdzie nie łapie lewego powietrza, wszystkie uszczelki nowe. Wszystko czyste, przedmuchane. Paliwo sprawdzone. Słucham mądrzejszych kolegów :)?
0

#113 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 26 lutego 2016 - 21:34

Próbowałeś pokombinować srubka od obrotów żeby trochę podkręcić ? ewentualnie daj większą dyszę. Dysze w gaźniku jakie masz ? wolnych 34 a główną 65 ?
Dołączona grafika
0

#114 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 29 marca 2016 - 11:47

Pomogło wywalenie (niestety drogiego) ssania automatycznego i przejście na ręczne, którego prawie nigdy nie włączam bo odpala bez.
Wymieniłem także przełożenia z tyłu na 13/39. Obroty skutera mocno spadły, teraz trzyma się w ryzach przy obrotach rzędu 8k jedzie ok. 70km/h (prawie bez gazu). Jak odkręcę, obroty idą do ok 10.5k, vmax na razie 136km/h więcej nie mogłem sprawdzić bo koniec drogi był, ale to żadna przyjemność jeździć tak przy takim zawieszeniu. Przyspieszenie spadło przy takiej przekładni, ale można to sobie zrekompensować mocniejszym odkręcaniem manetki. Spalanie oczywiście także spadło i na pełnym baku robię teraz ok 140km, a nie jak wcześniej ledwo 80, w porywach 90km.
0

#115 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 29 marca 2016 - 19:28

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 29 marca 2016 - 11:47 napisał

Jak odkręcę, obroty idą do ok 10.5k, vmax na razie 136km/h


Możliwe to ? skuter poza tym seria?
Dołączona grafika
0

#116 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 17 maja 2016 - 18:07

Już nie... w piątek po zrobieniu 4600km cylinder Stage6 Shitrace 70cc wystawił kopyto.Dołączona grafika
Co teraz kupować? Zastanawiam się nad Stage6 MK2
0

#117 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 09 czerwca 2019 - 22:47

Żyjecie?

Nie widać już skuterków na ulicach odkąd zmienili nam przepisy i trzeba mieć prawko co? :)
Nikt tu o tym nie wie, ale w maju 2016 wymieniłem cylinder na S6 MK2, polatałem poszalałem, podocierałem. I jak było już 600km na mojej nowej rakiecie - facet skręcał w lewo i nie spojrzał, zapomniał że skutery są wszędzie. Próbowałem się zmieścić przed maską ale lekko mnie stuknął - stopa w gips. Gilera do garażu.

Tak sobie postała 3 latka prawie. Przód rozwalony i cały prawy bok. Pojawiły się dzieci, jedno, drugie :) Ale OC trzeba płacić, więc zacząłem zbierać i gilerka zrobiona na nowo :)

foto : https://prnt.sc/nzosec

Kupiłem czachę, pług, prawe kierunki przód i tył, tunel środkowy, boczne plastiki z zasłonką, plastik wypełnienie czachy od strony stacyjki i parę pomniejszych elementów. Łącznie ok 1000zł. Zrobiłem przegląd po wypadku za 150zł i odebrałem dowód. Oczywiście zostawiłem go w domu i pojechałem na jazdę :) Wszystko pięknie ale potrzebuję nowego sprzęgła. Jednak musi brać z wysoka, z 8k najlepiej.

Użytkownik MrQasq edytował ten post 09 czerwca 2019 - 23:12

0

#118 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 13 czerwca 2019 - 22:08

Siemanko. Forum nie żyło prawie dwa lata, po tej przerwie userów nie wielu.. Skuter naprawiony,aż miło popatrzeć. Co do sprzęgła, to jak okładziny masz w starym dobre to kwestia wymiany na twardsze sprężynki, żeby brał z wysoka. Stage6 medium spróbuj lub hard.

Co do prawka, to na skuter trzeba mieć ? to raczej karta wystarczy, jak to jest ?

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 13 czerwca 2019 - 22:10

Dołączona grafika
0

  • (6 stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych