GILERA.com.pl: [Runner 125] temperatura cieczy + spalanie - GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

[Runner 125] temperatura cieczy + spalanie Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   YouogY Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja śro, 08 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner 125
  • Rok produkcji:2007

Napisano 08 lipiec 2015 - 06:46

Witam szanownych forumowiczów, Runnerka posiadam od niedawna, a jego bolączki to ( chociaż być może mi się tylko wydaje ):
1 spalanie 7-8l/100 km,
2 silnik nie osiąga temperatury pracy tzn. nie nagrzewa się do stałego poziomu, maksymalnie w czasie upałów wskaźnik pokazuje 6 kresek na postoju i po chwili od ruszenia temperatura cieczy spada o 1 lub 2 kreski,
Z napraw na własną rękę dokonałem wymiany termostatu w związku z problemami nr 1 i 2 ale wskaźnik temperatury pracuje tak samo jak na starym. I tutaj nasuw asię pytanie którą stroną ma zostać zamontowany termostat ? Być może poprzedni właściciel w ramach serwisu zamontował go odwrotnie... ( nie jest to wcale niemożliwe gdyż przy wymianie oleju wlał go aż pod korek :o

Kwestia spalania także jest otwarta - doszedłem do wniosku że skoro silnik nie osiąga optymalnej temperatury to i spalanie może być wyższe. Dla porównania kolega z Derbi rambla 125 cm3 spala ok 2L mniej. Czy to kwestia setupu czy faktycznie szukać usterek w mojej Gilerze ? Przy powyżej opisanej wymianie termostatu ukazało się małe pęknięcie króćca ssącego które też na pewno nie jest bez znaczenia dla spalania ( ale Derbi, do którego porównuje spalanie cierpi na to samo )
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Kuba07124 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 7
  • Rejestracja sob, 20 cze 15
  • Motocykl:Gilera Runner 172/50
  • Rok produkcji:1997
  • Gender:Male
  • Location:Ełk

Napisano 08 lipiec 2015 - 21:22

Ja mam swoją gilere 172cc :D Bez termostatu, gaźnik 28 ze ssaniem ręcznym, srednie spalanie to tez 7-8l/100km, a przy dobrym kacie dochodzi do 10, że tak powiem kwestia przyzwyczajenia. :D

Moim zdaniem termostat jest potrzebny tylko w przypadku gdy jeździ się skuterem zimą i ma się gaźnik ze ssaniem automatycznym, aby ssanie odczytywało poprawnie jak ma działać. ;)
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   YouogY Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja śro, 08 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner 125
  • Rok produkcji:2007

Napisano 08 lipiec 2015 - 23:15

Wyświetl postUżytkownik Kuba07124 dnia 08 lipiec 2015 - 21:22 napisał

Ja mam swoją gilere 172cc :D Bez termostatu, gaźnik 28 ze ssaniem ręcznym, srednie spalanie to tez 7-8l/100km, a przy dobrym kacie dochodzi do 10, że tak powiem kwestia przyzwyczajenia. :D

Moim zdaniem termostat jest potrzebny tylko w przypadku gdy jeździ się skuterem zimą i ma się gaźnik ze ssaniem automatycznym, aby ssanie odczytywało poprawnie jak ma działać. ;)



Moja GIlera posiada ssanie automatyczne. Pomimo Twoich osiągów i prawie 50% większej pojemności uważam że moje spalanie ( porównując je do danych użytkownikó forum ) jest za duże dla mojego skutera. Co do termostatu także mam inne zdanie, skoro ktoś zaprojektował silnik z uwzględnieniem optymalnej temperatury pracy dla niego to chciałbym, ją zapewnić na tym właśnie stałym poziomie.

P.S. pytanie za 100 pkt ogrzewanie na nogi pochodzi z chłodnicy prawda ? W związku z tym od razu woda jest do niej dopuszczana ? Czy tak jak w samochodzie dopiero po nagrzaniu małego obiegu termostat powinien się otworzyć ? Zastnanawiam się czy aby nie posaida on jakiegoś luzu i mimo że jest sprawy to ciecz przechodzi bokiem z pominięciem termostatu.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 09 lipiec 2015 - 07:26

Na pewno widziałeś termostat w swoim Runnerze . Wygląda tak : http://www.scooterin...c1ec5db9a283d64 ??


Tam nie ma Żadnych małych obiegów, poprostu blokowana jest przepustowość płynu przez termostat. W 125 znajduje się w głowicy czy przed nią ? Co do odwrotnego zamontowania to raczej się da go zamontować inaczej niż fabrycznie. Termostat zamyka się i otwiera prawidłowo ?

Jeszcze inna, odłącz kostkę od wentylatora, może w czasie jazdy się włącza za wcześnie , albo zwarcie się robi itp , i wczaśnie jazdy się włącza .

Spalanie to kwestia regulacji i nie dogrzanego silnika, ale najbardziej regulacji, ewentualnie ssania,które w opcji automatycznej lubi się psuć, zapiekać i jeździsz cały czas na ssaniu. Jak spadnie o te 1-2 kreski to ile kresek jest na ile możliwych maksymalnie ?

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 09 lipiec 2015 - 07:27

Dołączona grafika
1

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   YouogY Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja śro, 08 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner 125
  • Rok produkcji:2007

Napisano 09 lipiec 2015 - 07:48

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 09 lipiec 2015 - 07:26 napisał

Na pewno widziałeś termostat w swoim Runnerze . Wygląda tak : http://www.scooterin...c1ec5db9a283d64 ??


Tam nie ma Żadnych małych obiegów, poprostu blokowana jest przepustowość płynu przez termostat. W 125 znajduje się w głowicy czy przed nią ? Co do odwrotnego zamontowania to raczej się da go zamontować inaczej niż fabrycznie. Termostat zamyka się i otwiera prawidłowo ?

Jeszcze inna, odłącz kostkę od wentylatora, może w czasie jazdy się włącza za wcześnie , albo zwarcie się robi itp , i wczaśnie jazdy się włącza .

Spalanie to kwestia regulacji i nie dogrzanego silnika, ale najbardziej regulacji, ewentualnie ssania,które w opcji automatycznej lubi się psuć, zapiekać i jeździsz cały czas na ssaniu. Jak spadnie o te 1-2 kreski to ile kresek jest na ile możliwych maksymalnie ?



Termostat podobny do tego http://i30.tinypic.com/2e6bm7o.jpg widziałem go siłą żeczy przy wymianie. Termostat po teście w czajniku się otwiera i zamyka czyli jest sprawny. Co do wentylatora to go w życiu nie słyszałem ( ciężko powiedzieć czy podczas jazdy pracyje ze względu na hałas ).

Na oko licznik temp składa się z 12 może 14 kresek. Przy dłuższej jeździe udało mi się uzyskać max 6 kresek przy postoju, a następnie spadało do 5-4
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 09 lipiec 2015 - 09:19

Generalnie ma wskazywać trochę poniżej połowy skali , max połowę. Spróbuj odłaczyć wentylator i zrobić rundę . Kostka jest z prawej strony przy wentylatorze , odkręcasz ten mały plastik z nawiewami i powinna tam być.
Dołączona grafika
1

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   YouogY Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja śro, 08 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner 125
  • Rok produkcji:2007

Napisano 09 lipiec 2015 - 09:27

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 09 lipiec 2015 - 09:19 napisał

Generalnie ma wskazywać trochę poniżej połowy skali , max połowę. Spróbuj odłaczyć wentylator i zrobić rundę . Kostka jest z prawej strony przy wentylatorze , odkręcasz ten mały plastik z nawiewami i powinna tam być.



Sprawdzę ale temperatura spada podczas jazdy i rośnie podczas postoju co sugeruje że ciecz cały czas jest dostarczana do chłodnicy = ciecz przechodzi za termostat. Pytanie praktyczne jak szybko Twoja runnerka osiąga temperaturę pracy ?
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   nibiru Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 482
  • Rejestracja nie, 29 lip 12
  • Motocykl:był runner sp
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:DW

Napisano 09 lipiec 2015 - 13:43

Chłodziwo czy woda? Poziom cieczy w normie na zimnym silniku? Może przez układ przepycha się bąbel powietrza? Po rozgrzaniu wszystkie węże są gorące?
Brak polskich znaków zawdzięczam azjatyckiemu tabletowi.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 09 lipiec 2015 - 13:44

Wyświetl postUżytkownik YouogY dnia 09 lipiec 2015 - 09:27 napisał

Pytanie praktyczne jak szybko Twoja runnerka osiąga temperaturę pracy ?



Ja termostat mam wyrzucony, ale nagrzewanie jakoś zbytnio się nie zmieniło. Po 4 km osiągam połowę ( przy prędkości 50 km/h max )
Dołączona grafika
1

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   YouogY Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja śro, 08 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner 125
  • Rok produkcji:2007

Napisano 09 lipiec 2015 - 15:53

Wyświetl postUżytkownik nibiru dnia 09 lipiec 2015 - 13:43 napisał

Chłodziwo czy woda? Poziom cieczy w normie na zimnym silniku? Może przez układ przepycha się bąbel powietrza? Po rozgrzaniu wszystkie węże są gorące?


Płyn chłodniczy. Dzisiaj przy 15 stopniach nawet na moment włączył się dwa razy wiatrak w korku. W tamtym momecie obroty skoczyły do 3 tyś na postoju, trzeba trzymać delikatnie hamulec bo koło ciągnie ( ale nie wiem ile w tym ma nie szczelny króciec a ile temperatura i wiatrak ). Temperatura maksymalnie osiąga jedną kreska przed połową. Węży wszystkich nie badałem. Poziom płynu na zimnym silniku w normie.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   YouogY Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja śro, 08 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner 125
  • Rok produkcji:2007

Napisano 09 lipiec 2015 - 15:56

http://autobestpics....ner-ST-1254.jpg dokładnie taki maksymalny stan się utrzymuje jak narazie ( po wymianie termostatu ) i nie spada mimo jazdy :)
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 09 lipiec 2015 - 17:12

Wyświetl postUżytkownik YouogY dnia 09 lipiec 2015 - 15:53 napisał

( ale nie wiem ile w tym ma nie szczelny króciec a ile temperatura i wiatrak ).


Nie bardzo rozmiem o co chodzi.

Wyświetl postUżytkownik YouogY dnia 09 lipiec 2015 - 15:53 napisał

Temperatura maksymalnie osiąga jedną kreska przed połową.


Tzn, że jest ok . Jak temperatura przekroczy połowę to powinien włączać się wentylator. Mówisz, że się włącza, tzn że jest ok.

Jaki masz przebieg w sukterze ? Co do spalania , jeżeli jeździsz w mieście to może osiągać te 7 l/100 km.

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 09 lipiec 2015 - 17:13

Dołączona grafika
1

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   YouogY Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja śro, 08 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner 125
  • Rok produkcji:2007

Napisano 09 lipiec 2015 - 22:12

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 09 lipiec 2015 - 17:12 napisał

Nie bardzo rozmiem o co chodzi.

Pytanie dlaczego nagle obroty wskoczyly na 3 tys. ( akurat wlaczyl sie tez wetylator ) czy ma to wplyw pekniety króciec czy sam fakt wlaczenia wetylatora.

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 09 lipiec 2015 - 17:12 napisał

Jaki masz przebieg w sukterze ? Co do spalania , jeżeli jeździsz w mieście to może osiągać te 7 l/100 km.


Przebieg 16tys km. Jezdze tylko po miescie odcinki glownie 3-5km. Spalanie wyszlo mi aktualnie 8.1 litra.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 10 lipiec 2015 - 06:15

Nie wiem jak to jest w 125 , ale może fakt włączenia wentylatora wiąże się z dużym poborem prądu i przez to silnik wskakuje na wyższe obroty. Te wentylatory to pożeracze prądu. Króciec od czego masz pęknięty ? Co do spalania to sam nie wiem , niby spore, ale z drugiej strony jazda po mieście.. musiałby się ktoś wypowiedzieć kto ma ten silnik w jakimś modelu gilery lub piaggio.
Dołączona grafika
1

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   YouogY Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja śro, 08 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner 125
  • Rok produkcji:2007

Napisano 10 lipiec 2015 - 06:32

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 10 lipiec 2015 - 06:15 napisał

Nie wiem jak to jest w 125 , ale może fakt włączenia wentylatora wiąże się z dużym poborem prądu i przez to silnik wskakuje na wyższe obroty. Te wentylatory to pożeracze prądu. Króciec od czego masz pęknięty ? Co do spalania to sam nie wiem , niby spore, ale z drugiej strony jazda po mieście.. musiałby się ktoś wypowiedzieć kto ma ten silnik w jakimś modelu gilery lub piaggio.


Króciec który łączy gaźnik z głowicą.

Ja porównuje do modelu kolegi ( Derbi Rambla 125 ) z tym samym silnikiem ( Leader 125 cc) i u niego spalanie w tym samym mieście na poziomie 5L.

Ogólnie to skuter nagrzewa się długo ale temperatura nie spada podcas jazdy. Co ważne zapach spalin sugeruje złą mieszankę. W planach wymiana króćca, rozebranie gaźnika, kontrola pływaka i dyszy, odpowietrzenie chlodzenia oraz sprawdzenie kompresji.
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 11 lipiec 2015 - 08:36

Wyświetl postUżytkownik YouogY dnia 10 lipiec 2015 - 06:32 napisał

Króciec który łączy gaźnik z głowicą.


Jeżeli jest pęknięty to ciągnie Ci przez niego lewe powietrze. W takim układzie winowajcą większego spalania jest rozregulowany gaźnik.
Dołączona grafika
1

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   YouogY Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja śro, 08 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner 125
  • Rok produkcji:2007

Napisano 11 lipiec 2015 - 09:01

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 11 lipiec 2015 - 08:36 napisał

Jeżeli jest pęknięty to ciągnie Ci przez niego lewe powietrze. W takim układzie winowajcą większego spalania jest rozregulowany gaźnik.



Czasami gdy zwijam manetkę silnik potrafi zatrzymać się na 3 tyś obrotów mimo pełnego zamknięcia manetki. Obstawiam że to również problem z króćcem.

Reasumując:

- wolno się nagrzewa ale nie traci temperatury
- chłodnica od razu robi się ciepła mimo iż na wskaźniku są nawet tylko 2 kreski ( mimo nowego termostatu ) i ciągle nie wiem czy to usterka czy kwestia związana z nawiewem ciepłego powietrza na nogi
- pęknięty króciec = lewe powietrze = zła mieszanka = większe spalanie + zapach spalin wyraźnie wskazuje na błąd w skłądzie mieszanki
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 11 lipiec 2015 - 09:59

Wyświetl postUżytkownik YouogY dnia 11 lipiec 2015 - 09:01 napisał

Czasami gdy zwijam manetkę silnik potrafi zatrzymać się na 3 tyś obrotów mimo pełnego zamknięcia manetki. Obstawiam że to również problem z króćcem.


Dokładnie- za dużo powietrza i silnik nie schodzi z obrotów, może nawet sam zwiększać i falować obrotami.Podejrzewam , że ta nieszczelność nie jest duża bo raczej jazda była by mocno utrudniona.

Przy 2 kreskach jak bardzo robi się ciepła ? jest duża różnica przy przy połowie skali na wskaźniku ?
Dołączona grafika
1

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   YouogY Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja śro, 08 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner 125
  • Rok produkcji:2007

Napisano 11 lipiec 2015 - 13:45

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 11 lipiec 2015 - 09:59 napisał

Dokładnie- za dużo powietrza i silnik nie schodzi z obrotów, może nawet sam zwiększać i falować obrotami.Podejrzewam , że ta nieszczelność nie jest duża bo raczej jazda była by mocno utrudniona.

Przy 2 kreskach jak bardzo robi się ciepła ? jest duża różnica przy przy połowie skali na wskaźniku ?


Tak samo ciepla xhlodnica caly czas.
Termostat trzyma bo przewod jest chlodny. Moze w chlodnicy ktos zamienil przewody
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   YouogY Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja śro, 08 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner 125
  • Rok produkcji:2007

Napisano 13 lipiec 2015 - 09:52

Update.

Problem lezy w przewodzie od odpowietrzania ukladu chlodniczego. Otoz przewod laczy gaznik i zbiornik wyrownawczy i wg mnie sluzy on do odpowietrzania ukladu i przy samym zbiorniju wyrownawczym ma prwnie zawor ktory przepuszcza wlacznie powietrze bez plynu. I ten oto zawor pewnie u mnie padl i runner lal plyn cieply do chlodnicy z pominieciem termostatu. Albo ktos zle podlaczyl gaznik. Aktualnie problem rozwiazny zaslepiajac ten przewod.

Nastepne pytanie i problem dotyczy gaznika. Po rozebraniu okazalo sie ze sprezyna od membrany pekla i teraz silnik po osiagnieciu 5 tys obrotow zawiesza sie tam i nie chce sam zejsc z nich. Dodatkowo w gazniku jest malutka pompka wtruskujaca paliwo tylko w momencie pierwszego odwiniecia manetki u mnie zawor przez ktory dokonuje ona wtrysku jest nie szczelny i silnik ssie tamtedy paliwo. Mieszanka za bogata w paliwo ciemne spaliny i zawieszajacy sie silnik beda pewnie prYczyna spalania. Szukalem gaznika wszedzie w ludzkiej cenie. Nawet dla samej pompki i sprezynki. Ktos ma moze na sprzedaz?
0

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych