Forum GILERA.com.pl: Swap Gilera Runner Sp 50 2006-> 180 2T. - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (8 stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Swap Gilera Runner Sp 50 2006-> 180 2T. Oceń temat: -----

#101 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 30 października 2016 - 21:49

Wracam po przerwie. Wczoraj zabrałem się za remont silnika tak jak planowałem. Niestety nie jest tak kolorowo jak chciałem. Prócz łożysk na wale z których jedno faktycznie jest bardziej zużyte doszły jeszcze łożyska na pompie wody (byłem na to gotowy) bo jak się okazało piszczą i wirnik ma też lekki luz. Najgorsze jest jednak to, że czop wału od strony wariatora jest wyrobiony na tyle, że łożysko można na niego założyć i zdjąć w palcach. Dodatkowo jest prawdopodobnie krzywy ale muszę to sprawdzić na tokarce lub kłach. Z lepszych wiadomości jest to ,że cylinder i tłok jest w bardzo dobrym stanie bo o ile wał dostanę bez problemu nawet nowy, to już nowy oryginalny cylinder nie jest osiągalny. Na dniach podejmę decyzję co dalej z wałem ale jestem na 95% nastawiony na to, że kupuję wał wypełniany Top Racing'a - albo grubo, albo wcale. Do tego dojdzie wymiana łożysk pompy, nowe łożysko górne korbowodu (profilaktycznie) no i nowe łożyska wału tak jak planowałem wcześniej. Kartery zostaną wyczyszczone, wymienię olej w przełożeniach, fabryczne krzyżakowe śrubki od mocowania zapłonu, pompy oleju itp, zostaną zastąpione imbusami ponieważ większość z nich przy demontażu nie daje się odkręcić i od razu się obrabia. Na koniec zostanie wymiana tłoczków w tylnym zacisku bo do tej pory ich nie otrzymałem, gdyż mało inteligentni ludzie ze znanej hurtowni skuterowej wysłali dwukrotnie złe tłoczki mojemu dostawcy części twierdząc przy tym, że to nie ich wina, że mają źle opisany produkt na stronie :D.
Aa, zapomniał bym.. Dla tych, którzy mają wątpliwości co do pojemności swojego silnika. Zmierzyłem średnicę tulei cylindra - 65mm. Teraz śmiało mogę potwierdzić - cylindry aluminiowe - 180cc, cylindry żeliwne (czarne) - 125cc.


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika
0

#102 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 04 listopada 2016 - 17:51

Idzie zima to masz sporo czasu na robotę przy skucie ;). Wiedzę na temat mechaniki masz z zainteresowania czy pracujesz w tym temacie ?

Ogólnie powstaje fajne moto, coś z niczego bo swap nie zawsze wychodzi, a ty lecisz na perfekt wszystko;). Przy okazji wału wymienisz pompę, łożyska to już będziesz mógł trochę polatać bez większych niespodzianek. Swoją drogą w dowodzie masz wbite 50 czy 180 cc ? regulowałeś tą kwestię ?:P

Kolega w tym samym dziale co Twój temat pyta o grubość uszczelki pod głowicą, to może mu napiszesz co i jak bo widzę , że masz takową ;)

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 04 listopada 2016 - 17:53

Dołączona grafika
0

#103 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 05 listopada 2016 - 08:59

Całą zimę ? Ja ten silnik chcę złożyć dziś po pracy :D :D Jeśli chodzi o wiedzę to dużo się tym interesuję, ale również pracuję w branży motoryzacyjnej więc coś tam pojęcia mam. Dowód jest od 50cc i tak zostanie. Nie mam zamiaru tego zmieniać. Mi to osobiście nie przeszkadza w niczym a raczej mało prawdopodobne jest, że ktoś się do tego przyczepi prócz policji ( o ile na oko się na tym znają), przeglądem technicznym też nie muszę się martwić ponieważ w dowodzie jest wbity przegląd bezterminowy :P
0

#104 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 16 listopada 2016 - 22:46

UWAGA! Czytanie tak długiego pier*olenia na raz grozi wysuszeniem gał. Zalecam użycie kropel nawilżających :D
A więc dopiero dziś zakończyłem remont silnika. Robiłem go trochę na raty z racji tego, że chciałem żeby wszystko było prawidłowo i dokładnie złożone, maksymalnie dbając przy tym o czystość wszystkich podzespołów. Nie obyło się oczywiście bez drobnych problemów, które również spowalniały mi pracę. Jednym z takich problemów był montaż nowego uszczelniacza pompy wody. Mimo nasmarowania jego zewnętrznej powietrzni oraz powierzchni karteru za nic nie chciał wejść do końca na swoje miejsce, nawet przy wbijaniu go młotkiem przez nasadkę. Wtedy też właśnie zniszczyłem sobie nowy uszczelniacz z zestawu reperaturki. Z natury jestem nerwusem jeśli mi coś nie idzie, więc można się domyśleć co się działo kiedy uszczelniacz się zniszczył. Na szczęście następnego dnia w rękach miałem już nowe uszczelniacze (na wszelki wypadek wziąłem dwie sztuki :D). Za drugim podejściem zmieniając sposób wbijania udało mi się go umieścić na swoim miejscu. Fabrycznie i w zestawach reperaturki pompy występują dwa zabezpieczenia łożysk na wałku. Jedno od strony wirnika to zwykły pierścień Segera, a drugie od strony napędu to pierścionek bez żadnych mocowań na szczypce, co dosyć utrudnia jego demontaż. Ja postanowiłem zastąpić go po prostu takim samym pierścieniem Segera jak z drugiej strony, po to żeby w przyszłości było łatwiej go zdemontować. Wirnik pompy zostawiłem oryginalny ponieważ jest aluminiowy a zamiennik plastikowy. Jednak jak się później okazało, problem z reperaturka pompy to była pestka w porównaniu do tego co stało się na końcu.. Otóż po złożeniu silnika na gotowo, włożeniu go do ramy i zamontowaniu całego osprzętu odpaliłem go na kilka sekund żeby upewnić się, że wszystko ok, po czym zgasiłem i zabrałem się za zalewanie płynu do układu. Uradowany zalałem odpowiednią ilość i już miałem zabierać się za odpowietrzanie układu. Niestety po chwili moja mina już nie była taka wesoła a ręce opadły kiedy zauważyłem, że z pod silnika kapie na podłogę płyn.. Jak się później okazało połączenie karterów na samej krawędzi płaszczyzn od spodu pod cylindrem było nieszczelne i z pod uszczelki cylindra wydostawał się płyn. Byłem mega zły kiedy to zobaczyłem. Bez dłuższego zastanawiania się po 20 minutach silnik był z powrotem na stole i jeszcze tego samego wieczoru ponownie go rozpołowiłem. Przyczyną było to, że krawędź płaszczyzn była czymś przez nieuwagę uderzona i odkształciło to na niej małą wgniotkę, co wystarczyło żeby to miejsce straciło szczelność. Uszkodzony punkt wyrównałem drobnym pilnikiem, ponownie nałożyłem sylikon na połączenia i złożyłem kartery od nowa. Tym razem wszystko poszło już gładko. Łożyska wału jak i sam wał składałem metodą na gorąco podgrzewając kartery opalarką. Po podgrzaniu do odpowiedniej temperatury aluminiowy blok rozszerza się na tyle, że łożysko dosłownie samo wpada w gniazdo bez potrzeby używania do tego siły. Wał również można złożyć taką metodą, jednak należy pamiętać o tym, że jest to możliwe tylko jeśli mamy łożyska z metalowym koszykiem, ponieważ w przypadku łożysk z koszykiem teflonowym po podgrzaniu ich koszyk stopi się i łożysko nadaje się do wyrzucenia. Przy łożyskach metalowych nie ma żadnego ryzyka uszkodzenia na należy grzać opalarką jego wewnętrzną bieżnię dopóki nie osiągnie ono takiej temperatury która uniemożliwi łożysku obracanie się (bieżnia łożyska rozszerza się i zacieśnia łożysko). Kiedy element ten osiągnie odpowiednią temperaturę wał równie swobodnie będziemy mogli w nie wsunąć :) Połówki karterów skręciłem ze sobą kluczem dynamometrycznym zgodnie z parametrami podanymi w serwisówce, to samo zrobiłem z głowicą. Zauważyłem, że dużo osób po złożeniu karterów zapomina o ważnej rzeczy jaką jest odprężenie wału. Odprężenie polega na tym, że uderzamy w wał, najlepiej przez nakręconą nakrętkę, z jednej i z drugiej strony po to żeby zniwelować naprężenia powstałe w łożyskach podczas montażu wału, co zapewni swobodne jego obracanie się i pracę łożysk. Można to łatwo sprawdzić obracając w ręce wał bez odprężania. Niekiedy ciężko jest nim w ogóle zrobić obrót. Odprężając wał należy też obserwować odległość przeciwwag wału od ścianek komory korbowej. Należy uderzając z odpowiedniej strony w wał ustawić go tak żeby przeciwwagi po obydwu stronach były możliwie w jak najbardziej równych odległościach od siebie. Po tym zabiegu wał powinien dać się obrócić lekko w dwóch palcach tak jak to miało miejsce u mnie... Przy montażu cylindra ustawiłem squish (nie będę pisał co i jak bo za dużo pisania, a są o tym artykuły) i założyłem nowy komplet uszczelek. Tłok i głowica wypolerowane na lustro. Wymieniłem również przy okazji oring uszczelniający korpus termostatu oraz oring, który znajduje się na głowicy i odpowiada za uszczelnienie gniazda świecy zapłonowej. Niestety w zestawie uszczelek RMS, który ja zakupiłem nie było żadnego z tych dwóch oringów dlatego musiałem je dobrać w sklepie sam. Tak jak mówiłem wcześniej wszystkie śrubki mocujące osłonę paska pompy i zapłon wymieniłem na imbusy stosując stare podkładki żeby można było je swobodnie dokręcić i odkręcić w razie potrzeby. Na chwilę obecną silnik siedzi w ramie, został odpalony i pracował bez problemów przez kilkanaście minut. Układ chłodzenia zalany płynem (wcześniej jeździłem na wodzie), odpowietrzony. Przy okazji przeglądnąłem też rozrusznik,szczotki w dobrym stanie, oraz pomalowałem jego obudowę bo była brzydka, tak samo zrobiłem z króćcem pompy wody. Na dniach jeśli pogoda pozwoli postaram się zrobić małą jazdę próbną i regulację gaźnika. Tym sposobem dotarliśmy do końca tej epopei i teraz czas na kilka zdjęć.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Użytkownik banan4u66 edytował ten post 16 listopada 2016 - 22:48

0

#105 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 18 listopada 2016 - 15:15

Fajny projekcik. Dzieki za pomoc w moim temacie. Co do przegladu, nie ma czegos takiego jak przeglad bezterminowy, gdzies tak od 4 lat. Przeglad do 49ccm jest co 2 lata i kosztuje 51zl.
0

#106 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 18 listopada 2016 - 15:40

No obecnie nie ma, ale na razie skutera nie przerejestrowywałem a w dowodzie rejestracyjnym jest wbity jeden przegląd i napisane jest "bezterminowo". Nie wiem czy zmieni się to po przerejestrowaniu.
0

#107 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 18 listopada 2016 - 16:35

Ten bezterminowy na dzien dzisiejszy to jak brak przegladu. A przerejestrowywac nie musisz zeby to sie zmienilo. I tak nie przerejestrujesz jesli nie masz waznego min 30dni przegladu.
0

#108 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 18 listopada 2016 - 19:57

Wyświetl postUżytkownik SGhost dnia 18 listopada 2016 - 15:15 napisał

Co do przegladu, nie ma czegos takiego jak przeglad bezterminowy, gdzies tak od 4 lat.


Zgadza się, wszystko do czasu pierwszej kontroli drogoweji zabranego dowodu;)
Dołączona grafika
0

#109 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 18 listopada 2016 - 20:01

Dlatego uprzedzam, lepiej wydac 51zl i miec spokojna glowe 2 lata :). Przeglad jest smieszny. Jak masz sprawny sprzet(swiatla,klakson, bo tylko to sprawdza, ew zapyta, czy masz hamulce ;)) i sensowne opony i tabliczka zgadza sie z dowodem to niema problemu. Pojemnosci z zewnatrz nie widac.

Użytkownik SGhost edytował ten post 18 listopada 2016 - 20:03

0

#110 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 18 listopada 2016 - 23:50

No ja wiem wiem, robiłem przegląd drugiego sprzętu więc wiem jak to wygląda. Poza tym mam zaprzyjaźnioną stację nie daleko siebie także z tym problemu nie będzie żadnego. Po prostu na razie sobie tym głowy nie zawracam ;) No ale w takim razie skoro w dowodzie jest tak wbite to co, że teraz jest inaczej w przepisach? Prawo chyba ma nie działać wstecz, prawda ?
0

#111 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 19 listopada 2016 - 07:14

Wyświetl postUżytkownik banan4u66 dnia 18 listopada 2016 - 23:50 napisał

Prawo chyba ma nie działać wstecz, prawda ?


To prawda, ale z tego co ogólnie czytałem w necie to trzeba mieć. Najlepiej spytać policjanta jak to wygląda od jego strony;).
Dołączona grafika
0

#112 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 19 listopada 2016 - 08:31

Tak czy inaczej pewnie na wiosnę będzie rejestrowany na mnie to zrobię od razu przegląd.
0

#113 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 24 listopada 2016 - 11:21

Z nowości.. Zakupiłem drugi zacisk na tył bo mój niestety zaczął puszczać płyn i hamulec się zapowietrzał, a jak się okazało zdobycie do niego reperaturek graniczy z cudem.
0

#114 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 24 listopada 2016 - 12:33

W jakim stanie wizualnym ? jaki koszt ?
Dołączona grafika
0

#115 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 25 listopada 2016 - 15:33

Stan wizualny do przyjęcia, koszt 70 zł + przesyłka. Najważniejsze, że uszczelniacze i tłoczki w dobrym stanie.
0

#116 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 28 listopada 2016 - 22:40

Teraz nawet lepiej się to prezentuje :)
Dodatkowo oddałem do malowania pokrywę zapłonu i błotnik.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
0

#117 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 01 grudnia 2016 - 14:05

za***iście się prezentuje, ładnie wyszło ;).
Dołączona grafika
0

#118 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 02 grudnia 2016 - 10:14

Błotnik i dekiel zapłonu już gotowe, prawdopodobnie jutro odbiorę :) Zamówiłem również nowy krawat na czachę z nowym typem znaczka ponieważ oryginalny ma połamane zatrzaski. Ostatnio poważnie myślę nad malowaniem plastików. W planie mam pomalowanie ich na oryginalne kolory ale w lakierze metalicznym. Dodatkowo będę chciał nakleić nową oryginalną okleinę, ale nie wiem gdzie taką dostać.

Użytkownik banan4u66 edytował ten post 02 grudnia 2016 - 10:19

0

#119 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 02 grudnia 2016 - 14:04

Wyświetl postUżytkownik banan4u66 dnia 02 grudnia 2016 - 10:14 napisał

nową oryginalną okleinę, ale nie wiem gdzie taką dostać.


Chodzi Ci o naklejki na skuter ?
Dołączona grafika
0

#120 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 02 grudnia 2016 - 16:08

Tak, oryginalne naklejki na plastiki.
0

  • (8 stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych