- (8 stron)
- « Pierwsza
- ←
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- →
- Ostatnia »
Swap Gilera Runner Sp 50 2006-> 180 2T.
#64
Napisano 03 maja 2016 - 19:21
EDIT:
Prace nadal postępują, silnik wstępnie założony na nowym wahaczu, który został zmodyfikowany na frezarce pod prawidłową zbieżność koła. Tak wygląda przed przeróbką i zamontowaniem silnika:
Niestety po drodze wystąpił kolejny problem, a mianowicie nowy wahacz jest niestety tak skonstruowany, że jego główne ramie przechodzi praktycznie centralnie pod oknem wydechowym cylindra co zmusiło mnie do wyspawania nowego kolanka wydechu. Wczoraj zrobiłem sobie wstępny projekt. Całość wykonana z kolanek hamburskich, flansze cięte laserowo na wzór starych, średnica nieco większa od seryjnego. Jutro postaram się zrobić jeszcze małe poprawki spasowania, obspawam szczelnie wszystkie połączenia i będzie można odpalać
Użytkownik Juru edytował ten post 08 września 2016 - 14:44
#66
Napisano 29 maja 2016 - 19:01
EDIT:
A więc mam dobre wieści. Silnik odpalony, zrobiłem jazdę próbną i muszę przyznać, że moje założenia okazały się trafne. Komfort jazdy znacznie się poprawił, silnik nie przenosi wibracji na ramę, nie są one odczuwalne praktycznie wcale podczas jazdy, ogólnie mówiąc - udało się. Teraz jeszcze małe poprawki tu i tam, dokończenie elektryki i będzie można składać plastiki
EDIT:
Dziś zajmę się prawdopodobnie detalami, zamierzam pomalować wyszlifowane miejsca na ramie oraz wszystkie miejsca, które wymagają poprawek oraz zacznę kończyć elektrykę. Zostaje mi do podłączenia czujnik temperatury i uporządkowanie całej elektryki na ramie.
Użytkownik Juru edytował ten post 08 września 2016 - 14:45
#68
Napisano 07 czerwca 2016 - 20:23
EDIT:
Na razie musicie się zadowolić zdjęciami. Wszystko już złożone. Do tej pory zrobiłem około 50 km i wszystko gra. Z rzeczy do zrobienia pozostaje regulacja gaźnika, polerka plastików i wymiana płynu chłodniczego ( na razie jeżdżę na wodzie).
Użytkownik Juru edytował ten post 08 września 2016 - 14:45
#69
Napisano 14 czerwca 2016 - 21:14
Twój silnik jest przełożony ze skutera 2 T czy to jest 4T ? z jakiego rocznika pochodzi ?
Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 14 czerwca 2016 - 21:18
#70
Napisano 15 czerwca 2016 - 10:08
EDIT:
Ciąg dalszy modyfikacji. Dziś dotarła do mnie oryginalna tarcza hamulcowa o większej średnicy, gdyż jak się okazało przy montażu lag od 125cc stosowano tam tarczę hamulcową o średnicy 240mm a nie 220 mm jak to było w serii 50cc dlatego klocek hamulcowy łapał tylko na połowie powierzchni którą powinien łapać. W drodze do mnie jest też wydech Polini Evo, który udało mi się znaleźć za dobre pieniądze.
No i jest mały zestawik
A tutaj wczorajszy montaż linki gazu i błotnika nad tylne koło. W końcu można normalnie jeździć bez obawy, że stożek zaciąga piach z nad koła. Dla pewności został również nasączony olejem do filtrów powietrza.
Wydech w trakcie renowacji, niebawem zostanie ukończony. Najgrubsza robota już za mną, cała powierzchnia wydechu była mocno skorodowana ale udało mi się ją wyczyścić. Teraz pozostaje przerobić lekko flanszę, którą już i tak roztoczyłem ile się dało pod okno wydechowe a trzeba będzie ją jeszcze przerobić pod innym kątem uwzględniając nowy wahacz. Na koniec wszystkie spawy zostaną przebarwione palnikiem i całość pomalowana lakierem bezbarwnym.
A to z wczoraj na dowód, że ma się dobrze https://youtu.be/llHvuGfDfNk
Użytkownik Juru edytował ten post 08 września 2016 - 14:47
#74
Napisano 28 czerwca 2016 - 09:58
Pytanie: wariator Malossi Multivar 2000 czy Polini Maxi Speed Control do tego silnika ? Malossi jest droższy o 30 zł od Poliniaka ale w zestawie są dwa komplety rolek i sprężyna centralna, Polini tego nie ma.
EDIT:
Okej, wybór padł na malossi
Użytkownik Juru edytował ten post 08 września 2016 - 14:48
#76
Napisano 30 czerwca 2016 - 23:44
EDIT:
Niestety wczoraj podczas montażu nowego wariatora zauważyłem niepokojący luz na wale. Jak się okazało prawdopodobnie padły łożyska co wydaje się bardzo, chociaż poprzedni właściciel twierdził, że je wymieniał. W związku z tym wstrzymałem się z montażem nowego wariatora żeby nie ryzykować jego uszkodzenia. Dziś zamówiłem komplet uszczelek silnika oraz nowe łożyska na wał- szykuje się większy remont. Przy okazji wyważę oba koła i umyję kartery. Dziś również prawdopodobnie zabiorę się za dopasowanie pod mój skuter wydechu, który po reanimacji i lakierowaniu wygląda tak:
Potrzebuję do niego jeszcze obejmy, mocowania flanszy i mocowania wydechu do karterów.
Użytkownik Juru edytował ten post 08 września 2016 - 14:49
- (8 stron)
- « Pierwsza
- ←
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- →
- Ostatnia »