Forum GILERA.com.pl: Swap Gilera Runner Sp 50 2006-> 180 2T. - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (8 stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Swap Gilera Runner Sp 50 2006-> 180 2T. Oceń temat: -----

#81 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 06 lipca 2016 - 07:54

Wymiana pewnie długo Ci nie zejdzie bo już temat znasz na pamięć, swoją drogą to trochę się dziwię , że nie zrobiłeś tego odrazu ( tak dla świętego spokoju ) biorąc pod uwagę zakres prac w jakich działasz :)
Dołączona grafika
0

#82 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 06 lipca 2016 - 11:43

Nie zrobiłem tego od razu bo nie zwróciłem na to uwagi. Nie przyszło mi do głowy żeby sprawdzić czy nie ma luzu bo poprzedni właściciel silnika zapewniał, że łożyska wymienił na nowe. Zauważyłem to przypadkowo przy odkręcaniu wariatora. Silnik pali normalnie od strzała, łożysk nie słychać.

Może ktoś czegoś potrzebuje?

http://olx.pl/oferta...D5-IDgnLlH.html
http://olx.pl/oferta...D5-IDgnLUL.html
http://olx.pl/oferta...D5-IDgnMeJ.html
http://olx.pl/oferta...D5-IDgnM6T.html
http://olx.pl/oferta...D5-IDgnLDF.html
http://olx.pl/oferta...D5-IDeN3vj.html

(Jeśli wstawianie linków do ogłoszeń jest zabronione to proszę o usunięcie posta)

Użytkownik Juru edytował ten post 08 września 2016 - 14:50

0

#83 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 08 lipca 2016 - 12:20

Generalnie to w dziale giełda takie ogłoszenia zamieszczamy, według schematu ;)
Dołączona grafika
0

#84 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 16 lipca 2016 - 12:34

W związku z tym, że od dłuższego czasu są u mnie w domu remonty na razie nie mam możliwości nawet wyjechać skuterem z garażu więc prace zostały wstrzymane.
0

#85 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 18 lipca 2016 - 05:31

Czekamy na dalszy ciąg i finał ;)
Dołączona grafika
0

#86 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 19 lipca 2016 - 09:17

Trochę mi się nudziło przez ostatnie dni więc zaprojektowałem sobie i zleciłem wycięcie obejmy pod końcówkę wydechu oraz flanszy.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


EDIT:

Wracam po długiej przerwie. Do tej pory Runnerka stała jedynie w garażu i się kurzyła. Sprawa z wydechem nieco się skomplikowała i stwierdziłem, że jest za dużo zachodu żeby go dopasować. Trzeba by go ciąć w kilku miejscach i spawać pod innymi kątami, a tego na razie nie chce mi się robić - niech sobie na razie leży w garażu. Na razie nie wiem jeszcze co z remontem silnika, być może wstrzymam się z tym do końca sezonu żeby znowu nie robić sobie kolejnych nie potrzebnych przestojów, chyba, że będzie więcej czasu to może uda się coś podziałać. Być może w zimie odświeżę lakier na plastikach żeby całość jakoś przyzwoicie wyglądała. Póki co złożyłem stary wydech i jeżdżę. Mam trochę problem z gaźnikiem bo niby próbowałem go regulować i jedzie w miarę ok ale jak odpaliłem go w środę po długim postoju to nie chciał prawie wcale wchodzić na obroty po dodaniu gazu, a zakopcił mi tak okolicę, że przez minutę w okolicy nie było widać nic prócz siwego dymu :P. Dziś rano przed pracą tak samo ale już mniej. Będę musiał jeszcze coś tam pogrzebać na czasie. Z racji tego, że mój skuter był wczesniej na wtrysku a instalacja elektryczna to połączenie nowej wiązki ze starą, to niestety na zegarach miga kontrolka check engine. Orientowałem się i w okolicy chcąc pojechać do warsztatu i skasować błędy trzeba zapłacić ponad 80zł. Dlatego też stwierdziłem, że zrobię tak jak przystało na typowego Janusza mechaniki - zakleiłem kontrolkę na zegarach taśmą izolacyjną :D:D Można powiedzieć, że problem sam się rozwiązał :D Na dniach zamontuję na kask kamerkę, także myślę, że będę wrzucał niebawem jakieś onboardy z jazdy :P

Użytkownik Juru edytował ten post 08 września 2016 - 14:51

0

#87 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 27 sierpnia 2016 - 07:04

Wyświetl postUżytkownik banan4u66 dnia 26 sierpnia 2016 - 11:04 napisał

Na dniach zamontuję na kask kamerkę, także myślę, że będę wrzucał niebawem jakieś onboardy z jazdy


Czekamy, osobiści lubię oglądać;).

Wyświetl postUżytkownik banan4u66 dnia 26 sierpnia 2016 - 11:04 napisał

Dlatego też stwierdziłem, że zrobię tak jak przystało na typowego Janusza mechaniki - zakleiłem kontrolkę na zegarach taśmą izolacyjną :D


Jebłem XD, ale grunt to , że działa :P. Swoją drogą, to diodę z tej kontrolki można pewnie usunąć i po problemie, lub ją odłączyć, na schemat elektryczny popatrz.

Ogólnie nie porzucaj projektu bo zapowiada się na prawdę fajny i masz potencjał żeby go dokończyć;). Co do kopcenia to pewnie oleju masz za dużo ( niebieski dym ), a jak biały to może być uszczelka pod głowicą. Ale pewnie to olej , świeca czorna i świecąca ?
Dołączona grafika
0

#88 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 27 sierpnia 2016 - 12:57

Ja wiem, że można wylutować diodę i po problemie, elektrykę w nim znam już na wylot bo przerabiałem ją sam, ale po prostu zwyczajnie mi się nie chciało rozbierać zegarów a trochę mnie to wkurzało szczególnie jak było ciemno, że jadę a tu kontrolka non stop wali po oczach dlatego, zakleiłem na szybko i spokój :D Z kopceniem to nie problem, to pewnie przez to, że długo stał nie odpalany i za pierwszym razem zakopcił zanim tłumik i reszta się zagrzała. Teraz jest w porządku, ale trzeba będzie się wziąć jeszcze raz za regulację gaźnika.

Ogólnie nie porzucam projektu, tak jak mówiłem wcześniej łożyska i resztę zostawię pewnie na zimę a jeśli nic nie wymyślę lepszego z tłumikiem to prawie na pewno będę zlecał zrobienie spawaka. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że spawaka musi wymierzyć i zrobić ktoś z okolicy bo będzie on projektowany specjalnie pod mojego swapa uwzględniając wahacz. Gdyby nie to, to już dawno jeździł bym ze sportowym wydechem.

Z nowości, dziś wpadła przedłużka amortyzatora IGM 40mm. Myślę, że w końcu na dziurach schowek nie będzie dobijał do gaźnika i ogólnie całość prezentuje się moim zdaniem lepiej niż wcześniej, tył skutera nie jest za nisko, tak jak to było dotychczas.

Dołączona grafika

Czy ktoś może mi powiedzieć jaka jest seryjna dysza główna w Runnerze 180 cc przy gaźniku 20.5mm ? Wg serwisówki powinna to być dysza 97.5 dla gaźnika 20mm. I słyszałem, że gdzieś na bloku silnika jest nabity kod silnika "m081m" albo "m071m", kilkakrotnie szukałem lokalizacji tego numeru ale za skarby nie mogę się doszukać, w serwisówce też nie natrafiłem na lokalizację tego numeru.

Pierwszy film z onboardu właśnie wrzuca się na youtube, niestety nadal gaźnik wyregulowany "na pałę",a jutro powinien dotrzeć do mnie nowy Dellorto 24mm. Runner będzie miał czym oddychać.

https://youtu.be/dLFtiDmndTI

Użytkownik Juru edytował ten post 08 września 2016 - 14:53

0

#89 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 04 września 2016 - 11:15

Spoko filmik, wrzucaj więcej;). Jak Ci się to zbiera ? wmiare dobrze ? jaką kamerkę masz ?
Dołączona grafika
0

#90 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 04 września 2016 - 13:51

Teraz na gaźniku 24 mm zbiera się super tylko, że mam jeden problem, bo gaźnik po odpaleniu silnika i przejechaniu kawałek zaczyna się przelewać odpływami od góry i nie wiem co jest grane. Paliwo po prostu leje się z niego jak z kaczki i oblewa mi cały silnik, ale mimo to skuter jedzie w porządku i ma moc. Gaźnik jest nowy, oryginał dellorto niby. Podejrzewam, że albo ma wadę fabryczną, albo sprzedający wysłał mi niby nowy z reklamacji (mmiał niewielkie ślady użytkowania), albo mój kranik podciśnieniowy daje za wysokie ciśnienie z baku na gaźnik i przez to puszcza paliwo. Na starym gaźniku działo się podobnie tyle, że paliwo stało w filtrze ale i tak gaźnik był zawsze mokry i kartery pod nim też. W nowym próbowałem też ustawiać poziom paliwa i nic to nie dało. Prawdopodobnie odeślę go lada dzień na reklamację ale wcześniej sprawdzę jeszcze gaźnik z drugiego mojego skutera bo mam tam 21 mm. Jeśli sytuacja się powtórzy (wiem, że tamten jest w porządku) to możliwe, że coś innego jest winowajcą, np. właśnie kranik.
Co do kamery jest to SJCAM SJ5000X Elite. Szczerze mogę polecić. Bardzo dobra jakość za rozsądną cenę.

Sprawdziłe na gaźniku 21mm nic nie leje i nie kapie. Nowy odesłałem dziś na reklamację.

Użytkownik Juru edytował ten post 08 września 2016 - 14:55

0

#91 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 05 września 2016 - 20:55

Wada gaźnika jak tak, może pływak za późno odcina i się przelewa. Tak czy inaczej mam nadzieje, że reklamację uwzględnią;)
Dołączona grafika
0

#92 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 06 września 2016 - 14:51

Próbowałem ustawiać poziom paliwa i nic to nie dało, zaworek iglicowy też podmieniałem na nowy. Zobaczymy co na to sprzedawca, dziś odebrał paczkę.


EDIT:

Tak więc reklamacja się udała, dostałem drugi nowy gaźnik. Okazuje się, że problem tkwi w moim układzie paliwowym bo nowy gaźnik zachowuje się tak samo jak reklamowany. Sprawdziłem dokładniej i stwierdziłem, że kranik podciśnieniowy, który pompuje paliwo ze zbiornika wytwarza za duże ciśnienie przez co na wyższych obrotach gaźnik przelewa się kanałami. Po ściągnięciu wężyka paliwowego z gaźnika widać, że jest tam ciśnienie ponieważ paliwo przez chwilę pryska dookoła. Jedynym rozwiązaniem jest regulacja ciśnienia paliwa. Wpadłem na pomysł, że zamiast regulatora ciśnienia można by zastosować trójnik na przewodzie doprowadzającym paliwo do gaźnika i zrobić powrót do zbiornika co moim zdaniem obniżyło by ciśnienie w układzie. W wolnej chwili będę nad tym pracował.

Użytkownik Juru edytował ten post 16 października 2016 - 11:07

0

#93 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 13 września 2016 - 21:15

Dziwna sprawa, to możliwe że kranik walnięty i leje non stop. Kranik tu chyba nie bardzo ma do rzeczy, jeżeli chodzi o stwarzanie dużego ciśnienia paliwa Podciśnienie go otwiera i zamyka, to cała jego praca. Jak chcesz obniżyć ciśnienie to polecam wstawić gęsty filterek , taki przelotowy, do paliwa.
Dołączona grafika
0

#94 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 15 września 2016 - 07:53

Problem już rozwiązany. Uszkodzony kranik nie ma tu znaczenia, poza tym sprawdzałem i jeśli odepnę podciśnienie to nie puszcza paliwa więc jest sprawny. W nowej budzie układ paliwowy jest rozwiązany inaczej niż w starym modelu. W starym paliwo ze zbiornika było pompowane do tego małego białego zbiorniczka nad nim po to właśnie żeby wyrównać ciśnienie a później już było dostarczane grawitacyjnie kranikiem z góry do gaźnika. W nowym modelu z racji, że zbiornik jest praktycznie w podłodze i lekko niżej niż gaźnik zastosowali tylko pompkę podciśnieniową, która musi niestety wynieść paliwo przewodem na niewielką wysokość co wiąże się pewnie z tym, że trzeba było wytworzyć jakieś tam ciśnienie. Próbowałem nieco zdławić przepływ paliwa, znalazłem plastikową dyszę, rozwierciłem jej otwór małym wiertłem średnicy 2.5 albo 3 mm i wcisnąłem ją w przewód paliwa. Cały zabieg troszkę pomógł bo z gaźnika lało się mniej ale jednak to było za mało.. Wpiąłem więc jeden trójnik w przewód paliwa, a drugi przewód poprowadziłem i podłączyłem drugim trójnikiem do wejść w zbiorniku paliwa, które pierwotnie służyły jako powrót paliwa z układu wtryskowego i przelew zbiornika. Ciśnienie w układzie unormowało się i z gaźnika nie leje się już ani kropla.

Użytkownik banan4u66 edytował ten post 15 września 2016 - 07:55

0

#95 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 19 września 2016 - 15:30

ładnie to wykombinowałeś;). Tak ogólnie to nie wiadomo czemu się tak działo ? bo jakby nie było to nie powinno się przelewać paliwo do tego stopnia ;).
Dołączona grafika
0

#96 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 19 września 2016 - 16:27

Jedne gaźniki są przystosowane do pracy z układem ciśnieniowym a inne nie, ten widocznie jest do układu grawitacyjnego i dlatego tak reagował.

EDIT:

Wczoraj mała regulacja a potem pora karmienia :D

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Użytkownik Juru edytował ten post 16 października 2016 - 11:10

0

#97 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 02 października 2016 - 12:20

Jest git :D, smacznego XD
Dołączona grafika
0

#98 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 03 października 2016 - 11:49

Z racji tego, że nowy gaźnik lał tak paliwem zaświniło mi to cały tylny układ hamulcowy i koło. W sobotę rozebrałem zacisk. Wszystko umyte dokładnie, klocki sprawdziłem opalarką czy nie są zaolejone - są w porządku, okładziny wyrównałem papierem ściernym. Niestety będę miał do wymiany uszczelniacze tłoczków w zacisku ponieważ przepuszczają płyn. Przy okazji pomalowałem napisy na oponach. (Zdjęcia tymczasowo robione schabowym - przepraszam)

Dołączona grafika

Dołączona grafika


EDIT:
Dziś kolejny mały dodatek :) Zupełnie inna, lepsza jakość wykonania niż chiński, który do tej pory miałem, wart swojej ceny.

Dołączona grafika

Użytkownik Juru edytował ten post 16 października 2016 - 11:11

0

#99 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 11 października 2016 - 09:00

Wyregulowałeś już gaźnik pod ten stożek ? jak lata ? miałem tego air boxa, ale w połączeniu gaźnikiem 21 mm i wydechem pro replica to jeździć się nie dało taki głośny był :P
Dołączona grafika
0

#100 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 12 października 2016 - 11:05

Fakt, jest o wiele głośniejszy niż dotychczasowy, założyłem go na razie tylko na chwilę bo nie miałem czasu regulować gaźnika. Tu jest gaźnik 24mm więc hałas jest jeszcze większy :P Kiedy go założyłem bez regulacji to skuter nie chciał wkręcać się na obroty i jak odkręciłem gaz do końca to przymulało go i walił marchewy z wydechu, także myślę, że na pewno będzie trzeba zmienić dyszę.
0

  • (8 stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych