Forum GILERA.com.pl: Swap Gilera Runner Sp 50 2006-> 180 2T. - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (8 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Swap Gilera Runner Sp 50 2006-> 180 2T. Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 20 stycznia 2016 - 01:06

Witam.
Wiem, że temat był pewnie wałkowany wiele razy, ale mam pytanie odnośnie swap silnika z Gilery Runner fxr 180 sp do mojego runnera 50 2006r PJ.Mam okazję zdobyć komplet silnika oraz wahacz od 180 cc. Pytanie brzmi czy wahacz i silnik będzie pasował plug and play czy trzeba coś przerabiać? Proszę mnie poprawić jeśli temat jest w złym dziale.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 20 stycznia 2016 - 13:09

Wyświetl postUżytkownik banan4u66 dnia 20 stycznia 2016 - 01:06 napisał

Pytanie brzmi czy wahacz i silnik będzie pasował plug and play czy trzeba coś przerabiać?


Temat przerabiany i wałkowany wiele razy( nie tylko na tym forum ), z tego co pamiętam to trzeba przerabiać mocowanie, poza tym przednie zawieszenie i zacisk też by wypadało zmienić z większej pojemności, większe koło z przodu, chłodnica, osprzęt silnika. Zabawa ze swapem jest sensowna jeśli robi się to dla fun'u i dla hobby, z innych powodów raczej jest nie opłacalna, lepiej kupić cały skuter i podreperować w razie potrzeby.

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 20 stycznia 2016 - 13:11

Dołączona grafika
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 20 stycznia 2016 - 15:02

Najbardziej interesuje mnie co konkretnie trzeba przerobić w mocowaniu silnika ? Trzeba ciąć ramę, wahacz ? Bo nadal nie wiem ? Wahacz jest za szeroki, za wąski, za długi? O co konkretnie chodzi ?
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 20 stycznia 2016 - 18:08

Co dokładnie to nie wiem , bo tematu nie przerabiałem, trzeba przespawać mocowanie. Jeśli masz silnik to musisz stary zdemontowac i przyłożyć nowy i kombinować jak przespawać mocowanie. Ewentualnie pomierzyć. Co do milimetra to nie musi być ponieważ napęd, silnik tylne zawieszenie jest integralne ze sobą, więc mocowania musisz tak obstalować, żeby silnik wszedł w nową ramę. Pozostałe elementy "łączące" silnik z ramą to są przewody/linki które są tematem "rozciągliwym", czyli dopasujesz później wg potrzeb .
Dołączona grafika
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   nibiru Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 482
  • Rejestracja nie, 29 lip 12
  • Motocykl:był runner sp
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:DW

Napisano 20 stycznia 2016 - 19:10

Myślę osobiście, że tu chodzi o to żeby mieć 180 na pokładzie, a 50 w dowodzie. Powodzenia przy wypadku, stłuczce itd.
Brak polskich znaków zawdzięczam azjatyckiemu tabletowi.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 21 stycznia 2016 - 09:28

Nie, nie chodzi o to żeby mieć 50 w dowodzie bo mam prawo jazdy na motocykl więc to żaden problem, chodziło o to, że mam skuter z zajechaną 50-ką a miałem okazję nabyć 180cc i dla tego postanowiłem się podjąć swapa. Dokonałem tego wczoraj i rozwiązałem to na tym wahaczu :
Dołączona grafika
Wykręciłem stary a na jego miejsce trafił nowy od 180cc, wszystko spasowało plug and play.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Jak na razie wygląda to całkiem przyzwoicie, patrząc z grubsza koło jest w osi. Zobaczymy czy nie będzie robił dwóch śladów. Później ewentualnie postaram się wzmocnić wahacz. Z tego co widziałem u gościa od którego brałem silnik miał to rozwiązane na innym wahaczu, coś tego typu http://www.euroscoot...io_599286_2.jpg, i do tego szła okrągła poduszka. Teraz zostaje mi podłączyć elektrykę i chłodzenie.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 21 stycznia 2016 - 21:18

Ten pierwszy wahacz moim zdaniem jest stabilniejszy, ponieważ jest wzmocniony z obu stron. Natomiast ten drugi to jest wahacz z 50cc, bynajmniej ja taki miałem u siebie w Gilerze i zmieniałem znajomemu w Vespie. Ten pierwszy wahacz z jakiego modelu jest? Zdaj relację czy dużo rzeźbienia z elektryką i chłodzeniem.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 22 stycznia 2016 - 00:19

Wahacz jest od Runnera 125/180, geometria kół wychodzi dobrze, nie robi dwóch śladów, a jeśli nawet to jest to kwestia kilku milimetrów czyli wystarczy dać z którejś strony wahacza cieniutką podkładkę. Natomiast trzeba go zaspawać w połowie bo teraz działa jak zawias i silnik kołysze się do przodu i do tyłu. Jeśli chodzi o elektryke to na razie nie wiem bo póki co spiąłem ją "na krótko" do odpalenia czyli tylko moduł i cewka, ale na pewno będę brał się za przerabianie więc napiszę co i jak. Jeśli chodzi o chłodzenie to właściwie kwestia podłączenia chłodnicy od 180 cc ale w nowym runnerze jest z tym problem bo ta chłodnica jest zbyt szeroką żeby wejść w miejsce starej z 50cc. Jedną opcją jest cięcie plastików tunelu i wtedy wejdzie, ale na takie rozwiązanie się nie godzę więc niebawem będę myślał nad innym wyjściem z sytuacji.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 22 stycznia 2016 - 18:28

Chłodnica powinna wejść od większego modelu bo gabarytowo to jest ten sam skuter ( bynajmniej w starej budzie tak było ), zorientuj się czy chłodnica od 180 czy 200 z nowej budy ma takie same wymiary, może trzeba będzie kupić z nowej budy, bo ty masz ze starej ( jak się domyślam ).
Dołączona grafika
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 23 stycznia 2016 - 00:25

Chłodnica jest od starej budy i raczej ciężko będzie żeby się zmieściła, ale na razie nie jestem tego pewien.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 25 stycznia 2016 - 11:48

First start, na razie bez chłodzenia :) https://www.youtube....h?v=jimYln3G0Bc
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 25 stycznia 2016 - 16:08

Kumplowi wkładałem do nowej budy chłodnice z 180ccm mieści się bez problemu tylko polacam kupić przewody motorface transparent aby wszystko miało ręce i nogi a chłodzenie działało jak należy
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 25 stycznia 2016 - 18:44

Mówisz, że bez problemu wejdze razem z wiatrakiem bez cięcia plastików w oryginalne mocowanie?

Nie wiem jak ty to wsadziłeś koledze ale u mnie nie wejdzie ta chłodnica tak żeby złożyć wszystkie plastiki na miejsce i nie ciąć ich

Użytkownik Juru edytował ten post 25 stycznia 2016 - 22:22

0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 25 stycznia 2016 - 22:36

Bez cięcia plastików tak w ori miejsca nie trzeba uciąć i wspawac niżej ale bez problemów się mieści
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 26 stycznia 2016 - 01:14

No czyli proste - nie wejdzie bez ingerencji w plastiki tunelu i mocowania do ramy.
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 26 stycznia 2016 - 02:18

No niestety trzeba troche pomodzic mi o to się rozchodzi ze owiewek nie trzeba ciąć a pod spodem trza trochę zrobić miejsca
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 26 stycznia 2016 - 10:04

W starej budzie trzeba przespawać mocowanie pod chłodnicą, w nowej byc może nie, trochę modziłem w kwestii poprawy chłodzenia i wydaje mi się , że w nowej budzie chłodnica powinna wejść bez przespawania mocowania, tak kojarze, ciekawe jak u Ciebie wyjdzie.
Dołączona grafika
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 26 stycznia 2016 - 10:41

A ja znalazłem jeszcze lepsze rozwiązanie,są chłodnice od wersji 125cc w 4t do nowej budy, powinna pasować idealnie i wymiarami jest prawie identyczna jak ta ze starej budy 180cc. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Sory, nie wymiarami,a powierzchnią radiatora są podobne.

Użytkownik Juru edytował ten post 26 stycznia 2016 - 11:12

0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 26 stycznia 2016 - 16:39

Powinna wydać;)
Dołączona grafika
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 26 stycznia 2016 - 20:54

Da radę, wydajność będzie taka sama jak na tej że starej budy. Do tego wiatrak zrobi swoje w upały.
0

  • (8 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych