Forum GILERA.com.pl: Swap Gilera Runner Sp 50 2006-> 180 2T. - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (8 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Swap Gilera Runner Sp 50 2006-> 180 2T. Oceń temat: -----

#21 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 28 stycznia 2016 - 13:04

No i jest :) Wieczorem okaże się czy na pewno pasuje.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Nowa chłodnica okazała się jeszcze większa niż ta od starej budy, również pole powierzchni radiatora jest większe więc spodziewam się, że wydajność będzie nawet lepsza :)

Dołączona grafika

Jeśli chodzi o pasowanie to weszła bez żadnego problemu, wszystko mieści się książkowo.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika



Montował ktoś może w runnerce wyłącznik świateł ? Bo u mnie fabrycznie po prawej stronie kierownicy jest zaślepka, a widziałem ostatnio, że są na sprzedaż oryginalne wyłączniki świateł ale nie widzę u siebie za bardzo żadnej wiązki podciągniętej pod zaślepkę :( Chyba, że jest gdzieś ukryta. Mam również pytanie jak rozwiązana jest sprawa obrotomierza ? Gdzie jest wpięty? Mam schematy elektryki ale na żadnym nie doszukałem się połączeń.

Użytkownik Juru edytował ten post 30 stycznia 2016 - 11:15

0

#22 Użytkownik nie jest zalogowany   nibiru Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 482
  • Rejestracja nie, 29 lip 12
  • Motocykl:był runner sp
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:DW

Napisano 29 stycznia 2016 - 17:29

Czyli masz wersję ze stale włączonymi światłami mijania, miałem identycznie, nie było żadnego widocznego wyjścia na ten włącznik. Musiałbyś przejrzeć schemat elektryczny albo dostać wiązkę do wersji z przyciskiem choć nie wiem czy nowa buda była w takiej wersji.
Brak polskich znaków zawdzięczam azjatyckiemu tabletowi.
0

#23 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 29 stycznia 2016 - 17:53

Schemat przejrzałem ale nie ma tam raczej nic,wiązka musi być cała czy jest to osobna cześć wiązki odłączana na kostce?
0

#24 Użytkownik nie jest zalogowany   nibiru Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 482
  • Rejestracja nie, 29 lip 12
  • Motocykl:był runner sp
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:DW

Napisano 29 stycznia 2016 - 21:05

Miałem starą budę po lifcie w której zmieniałem wiązkę i mogę powiedzieć że wiązka jest jedną całością. Może wpiąć się gdzieś przy masie(w kostce) lampy i zrobić przełącznik on/off na kablu, że tak to ujmę ;)
Brak polskich znaków zawdzięczam azjatyckiemu tabletowi.
0

#25 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 30 stycznia 2016 - 11:16

Słyszałem, że tego włącznika świateł nie miały Runnery na rynek Angielski, lecz nie wiem ile w tym prawdy...
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#26 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 31 stycznia 2016 - 00:23

Mój jest właśnie z Anglii :/ Co do wahacza to można powiedzieć, że jest gotowy, w poniedziałek lub wtorek pozostanie mi obspawać wszystkie połączenia bo na razie całość złapana jest na kilka spawów. Zbieżność wychodzi niemalże idealnie więc zapowiada się na to, że w przyszłym tygodniu uda mi się nim kawałek przewieźć.

EDIT:

Wahacz skończony, wyszlifowany, pomalowany, dziś do założenia. Powoli ogarniam też elektrykę, rozwiązałem kwestię załączania wentylatora oraz czujnika temperatury, reszta później.

Użytkownik Juru edytował ten post 04 lutego 2016 - 22:43

0

#27 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 04 lutego 2016 - 18:39

Wyświetl postUżytkownik banan4u66 dnia 04 lutego 2016 - 10:07 napisał

rozwiązałem kwestię załączania wentylatora


Będzie włączał się automatycznie czy na przycisk w razie potrzeby ?
Dołączona grafika
0

#28 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 07 lutego 2016 - 18:54

Na razie automatycznie ale rozważałem też żeby zrobić dodatkowy obwód na przycisk.

Na tą chwilę runnerka już jeździ, wczoraj była jazda próbna, wahacz spełnia swoje zadanie, wibracje nie są takie duże i prowadzi się bardzo dobrze. W tej chwili rozmyślam kwestię podłączenia obrotomierza. Znalazłem w serwisówce rozpiskę pinów licznika i ten który odpowiada wejściu sygnału do zliczania obrotów. Ten sam pin znalazłem w kostce komputera,wypiąłem go, przedłużyłem przewód i owinąłem dookoła kabla wysokiego napięcia ale mino to licznik nie pokazuje nadal obrotów.

Użytkownik Juru edytował ten post 08 lutego 2016 - 19:32

0

#29 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 08 lutego 2016 - 19:33

Najprawdopodobniej sygnał od obrotów jest zliczany z impulsatora więc tam proponowałbym się wpiąć.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#30 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 10 lutego 2016 - 08:49

Wczoraj siedziałem do późna, podpiąłem stary silnik do instalacji, zakręciłem wiertarką i obrotomierz wskazuje prawidłowo, czyli jest sprawny. Przy okazji doszedłem do tego, że właśnie obroty ze starego silnika były czytane z impulsatora. Jednak mój wcześniejszy tok myślenia na 90% był dobry bo chciałem owinąć przewód, który doprowadza sygnał obrotów do licznika wokół kabla wysokiego napięcia. Tak też do tej pory robiłem tyle, że pomyliłem piny wg. serwisówki i owinąłem niewłaściwy przewód. Dziś spróbuję podłączyć prawidłowo i okaże się czy mój sposób zadziała. Teoretycznie wg. schematu instalacji runnerki w wersji gaźnikowej obrotomierz jest podłączony przewodem sygnałowym przez stacyjkę najpierw do cewki WN a później do impulsatora więc jeśli owinę go tylko wokół kabla WN to powinno czytać obroty.



UP: Próbowałem podpiąć obrotomierz na wszelkie sposoby łącznie z wpięciem pod impulsator i nic, wskazówka nawet nie drgnie. Czy to możliwe, że impulsator ze 180cc ma inną rezystancję i komputer nie zlicza impulsów ? ( podpinałem od komputera do impulsatora więc sygnał z impulsatora idzie najpierw przez kompa a potem do licznika).

Użytkownik Juru edytował ten post 11 lutego 2016 - 10:46

0

#31 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 01 marca 2016 - 08:58

Jako, że dopiero dziś zaczęło mi działać forum, nowy UP:

Elektryka ogarnięta, ładowanie oraz odcięcie zapłonu podłączone, wszystko na oryginalnej elektryce :) Podłączenie obrotomierza okazało się banalnie proste i teraz działa on perfekcyjnie :D Niestety podczas jazdy próbnej zdarzył się niefortunny wypadek co zmusiło mnie po raz kolejny do wyciągnięcia silnika, ale jest on już z powrotem na swoim miejscu. Siedziałem dziś do 3 nad ranem żeby to złożyć, przy okazji wypłukałem zbiornik paliwa, wymieniłem stare przewody paliwowe bo niektóre były już popękane. Pozostaje mi teraz ładnie to uporządkować na ramie i można będzie brać się za składanie plastików.

Zastanawiam się czy polerować zacisk czy malować bo nie ma na nim lakieru i jest brzydki ? Jak myślicie ?

Użytkownik Juru edytował ten post 06 marca 2016 - 17:23

0

#32 Użytkownik nie jest zalogowany   witek651 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 362
  • Rejestracja nie, 03 lis 13
  • Motocykl:gilera typhoon
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 05 marca 2016 - 01:36

Daj jakieś zdjęcie przodu to będzie łatwiej
0

#33 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 05 marca 2016 - 06:56

Ja bym malował jeśli jest w ładnym stanie, może na czerwono lub złoto ? Zapodaj jakieś foty z prac, ładnie działasz;). Jesteś samoukiem i sam działasz czy ktoś Ci pomaga w projekcie ?
Dołączona grafika
0

#34 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 05 marca 2016 - 13:08

Sam wszystko robię, fotki mogę dodać z chwili obecnej, gdyż nie dokumentowałem całości prac,które przeprowadziłem. Na razie nie kończę składać bo zleciłem wyfrezowanie nowej pokrywki gaźnika, która będzie wykonana z metalu. Oryginalna jest plastikowa i niestety gwint, który mocuje w niej kolanko prowadzące linkę był złamany a klejenie czy spawanie daje słabe rezultaty i ciągle pęka. Kiedy dostanę tylko nową pokrywkę to odpale silnik i skontroluję ostatecznie działanie całej elektryki a później zajmę się resztą.

Pozostanie mi jeszcze zregenerować przednie zawieszenie bo jest zacięte.

Użytkownik Juru edytował ten post 06 marca 2016 - 17:23

0

#35 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 09 marca 2016 - 07:07

Ciekaw jestem efektów, musisz jakiś film zapodać po ostatecznym złożeniu;). Powodzenia;)
Dołączona grafika
0

#36 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 09 marca 2016 - 11:45

Na pewno zrobię zdjęcia i coś nagram kiedy go skończę. Póki co nadal nie dostałem jeszcze pokrywki przepustnicy więc nawet nie zabieram się za niego bo nie mam po co. Mam też drugi sprzęt więc w między czasie zajmuję się również nim :) Jeśli ktoś z Was byłby zainteresowany projektem mojego konkretnie doinwestowanego chińczyka to oczywiście mogę podać namiary do tematu na innym forum. :)
0

#37 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 10 marca 2016 - 09:20

Jest pokrywka :)
Dziś tylna felga wraz z zaciskiem trafi do piaskowania i malowania proszkowego :)

Dołączona grafika
0

#38 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 12 marca 2016 - 12:07

Możesz zapodać , nie ma problemu;).
Dołączona grafika
0

#39 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 13 marca 2016 - 13:32

Zabrałem się wczoraj za rozbieranie przedniego zawieszenia z zamiarem regeneracji. Na początku myślałem, że luz w kierownicy był spowodowany złym stanem zawieszenia i jego zblokowaniem. Niestety myliłem się, zawieszenie amortyzuje normalnie,ale po zdjęciu kierownicy moim oczom ukazało się to:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

A tyle zostało z górnego łożyska główki ramy :

Dołączona grafika
Wszystko zardzewiałe, zero smaru na górnym łożysku i wszędzie opiłki.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Okazuje się, że poprzedni właściciel intensywnie użytkował skuter :P Gdzie bym nie zaglądnął, tam jakieś niespodzianki. Nie czekając dłużej zamówiłem nowe łożysko ramy, a żeby dalej nie bujać się z tym cudownym zawieszeniem upside down od razu kupiłem też zawieszenie od runnera 125 :) Jest ono już typowe jak w każdym skuterze więc nie powinno być z nim żadnego problemu, a również regeneracja jest o wiele prostsza.
0

#40 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 13 marca 2016 - 15:02

Ja mam ups y z 180ccm runnera olejowe
Ori to nie wypal często tulejki się zacierają a regeneracja wystarcza na rok nawet jak sporo smaru się da
0

  • (8 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych