Strona 1 z 1
Znowu problemy... Nowy cylek, jak wyregulować gaźnik??
#1
Napisano 16 kwietnia 2016 - 12:38
Witam, trochę mnie tu nie było, ale wszystko co dobre kiedyś się kończy...
Niedawno wymieniłem cylinder wraz z tłokiem itp. zestaw. Musiałem wymienić, bo poprzedni się przytarł, a był już rozwiercony na maksa. Zamontowałem taki, jak był poprzednio czyli 70cc. Gaźnika, ani świecy nie wymieniałem. Gaźnik mam dellerto 17,5mm z dyszą główną 90. świeca NGK BP7HS.
Trochę już pojeździłem tak delikatnie (docierałem), zbyt dużo na razie z niej nie wyciągałem, bo nie chciałem być za ostry na początku, ale po czasie trzeba już wejść na wyższe partie obrotów. I tu zaczął się problem... Mam seryjny filtr i Gilera na stopkach, bez wkładu (gąbki) kręci do 9-10 tys. obr. i dalej chyba nie da rady, bo odcina. Po włożeniu tej gąbki do filtra, nie przekracza 5 tys. obr. Jak ułożę tę gąbkę trochę luźniej to dochodzi tam do 9, ale to nie jest największy problem, bo obstawiam, że muszę sobie kupić, jakiś inny filtr, może stożkowy.
Gorzej jest z regulacją. śruba od obrotów wkręcona na maksa i jak się rozgrzeje to gaśnie, musiałem linką wyregulować, żeby nie gasła. Jak kręcę śrubą od mieszanki nie widzę żadnych zmian. Cały czas tak samo, powolnie reaguje na gaz.
Słyszałem, że reguluje się też iglice w gaźniku, ale nie wiem jak to się robi??
Jak czytałem o świecach do tego silnika, to polecają te NGK ale 8 lub 9, a ja mam 7, ale czy to by dało, aż taki efekt??
Może trzeba wymienić cały gaźnik na jakiś 19mm??
Proszę o pomoc!!
Niedawno wymieniłem cylinder wraz z tłokiem itp. zestaw. Musiałem wymienić, bo poprzedni się przytarł, a był już rozwiercony na maksa. Zamontowałem taki, jak był poprzednio czyli 70cc. Gaźnika, ani świecy nie wymieniałem. Gaźnik mam dellerto 17,5mm z dyszą główną 90. świeca NGK BP7HS.
Trochę już pojeździłem tak delikatnie (docierałem), zbyt dużo na razie z niej nie wyciągałem, bo nie chciałem być za ostry na początku, ale po czasie trzeba już wejść na wyższe partie obrotów. I tu zaczął się problem... Mam seryjny filtr i Gilera na stopkach, bez wkładu (gąbki) kręci do 9-10 tys. obr. i dalej chyba nie da rady, bo odcina. Po włożeniu tej gąbki do filtra, nie przekracza 5 tys. obr. Jak ułożę tę gąbkę trochę luźniej to dochodzi tam do 9, ale to nie jest największy problem, bo obstawiam, że muszę sobie kupić, jakiś inny filtr, może stożkowy.
Gorzej jest z regulacją. śruba od obrotów wkręcona na maksa i jak się rozgrzeje to gaśnie, musiałem linką wyregulować, żeby nie gasła. Jak kręcę śrubą od mieszanki nie widzę żadnych zmian. Cały czas tak samo, powolnie reaguje na gaz.
Słyszałem, że reguluje się też iglice w gaźniku, ale nie wiem jak to się robi??
Jak czytałem o świecach do tego silnika, to polecają te NGK ale 8 lub 9, a ja mam 7, ale czy to by dało, aż taki efekt??
Może trzeba wymienić cały gaźnik na jakiś 19mm??
Proszę o pomoc!!
#2
Napisano 16 kwietnia 2016 - 19:59
iglice reguluje się zabezpieczeniem które się na niej znajduje, w kształcie trójzęba na jej górnej części, musisz pprzepustnicę rozebrać i wyciągnąć iglicę by zmienić ustawienie. Zabezpieczenie do góry- iglica idzie w dół i podawana jest mniejsza dawka paliwa, zabezpieczenie na dół, iglica idzie do góry - silnik dostaje więcej wachy. U ciebie go zalewa moim zdaniem, z dużo paliwa dostaje przy założonej gąbce. Dysza spora, możę ssanie walnięte ( automatyczne ??), poza tym sprawdź nieszczelności na króćcach. Co do świecy to jaka jest dedykowana do DNA ? nie br9es ? Gaźnika nie trzeba wymieniać, na 17 mm też będzie śmigać. Stożek też jest zbędny, chyba że podoba Ci się wygląd.
#3
Napisano 17 kwietnia 2016 - 06:49
Jak się przyjrzałem króćcowi to kiedy się go delikatnie zgina to ma takie małe jakby pęknięcie, nie wiem czy to tylko na wierzchu, czy na wylot. Spróbuję zakleić silikonem na wysokie temperatury.
Jak czytałem ba temat świec do tej gilery to dedykowana jest podobnież BP9HS, ale koleś jeździ na BP8HS i podobnież jesy ok. Nie orientuje się w świecach. Dużo daje ich zmiana??
Ssanie mam automatyczne. Jak można sprawdzić czy jest sprawne??
Czyli muszę przesunąć to zabezpieczenie w górę żeby iglica poszła w dół. Przesuwać pewnie co jakiś milimetr.
Jak czytałem ba temat świec do tej gilery to dedykowana jest podobnież BP9HS, ale koleś jeździ na BP8HS i podobnież jesy ok. Nie orientuje się w świecach. Dużo daje ich zmiana??
Ssanie mam automatyczne. Jak można sprawdzić czy jest sprawne??
Czyli muszę przesunąć to zabezpieczenie w górę żeby iglica poszła w dół. Przesuwać pewnie co jakiś milimetr.
#4
Napisano 18 kwietnia 2016 - 12:39
Użytkownik Erynio^^ dnia 17 kwietnia 2016 - 06:49 napisał
Czyli muszę przesunąć to zabezpieczenie w górę żeby iglica poszła w dół. Przesuwać pewnie co jakiś milimetr.
Na iglicy są wgłębienie w które wsuwasz zabezpieczenie, jest ich 5 . Jeżeli na króćcu jest dziura to może łapać lewe powietrze.Jeżeli chodzi o ssanie to wyciągasz je z gaxnika i odpalasz skuter i patrzysz czy się wysuwa.
https://www.youtube....h?v=nIXSs8wxosk
#7
Napisano 18 kwietnia 2016 - 17:43
Wielkie dzięki!! Teraz wszytko stało się jasne, a już byłem na skraju załamania xD
Dam znać jak kupię nowe ssanie
A może zamiast ssania automatycznego kupić pewniejsze ssanie ręczne??
Poleca ktoś??
http://allegro.pl/ss...6081390561.html
Na przykład taki??
Dam znać jak kupię nowe ssanie
A może zamiast ssania automatycznego kupić pewniejsze ssanie ręczne??
Poleca ktoś??
http://allegro.pl/ss...6081390561.html
Na przykład taki??
Użytkownik Juru edytował ten post 19 kwietnia 2016 - 21:47
#11
Napisano 18 kwietnia 2016 - 20:43
Ja mam motoforce ssanie, manualne i bardzo sobie chwalę ( 50 zł w scooterkingz ). Mój automat niby się wysuwał, ale dopiero po zmianie na nowe skończyły się problemy z odpalaniem. Może całą zimę stać, podchodzą i kopie 3 razy i zaskakuje;). Co do ori dellorto manualne to nie widziałem nigdzie takowego.
Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 18 kwietnia 2016 - 20:47
Strona 1 z 1