GILERA.com.pl: Gilera Runner 70 przegrzewa się - GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Gilera Runner 70 przegrzewa się Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Triceq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 21
  • Rejestracja pią, 29 maj 15
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2007

Napisano 06 maj 2016 - 16:25

Witam,

Mam problem z Gilerą Runner z 2007r. Cylinder Airsal 70 Sport.

Runner się przegrzewa... OK, czytałem forum, posprawdzałem to i owo, przeczyściłem układ, odpowietrzony jest bardzo dobrze. Chłodnica gorąca, że parzy.

Odłączyłem pompę mechaniczną bo zaczęła cieknąć, uszczelniłem, założyłem pompę elektryczną ok 12 l/h ba założyłem nagrzewnicę z matiza jest pod rejestracją, do tego wentylator 120mm... zamówiłem już mocniejszy...
Dziś jakoś za gorąco nie jest a jednak przy prędkości 70km/h 8tyś obrotów prosta droga wskaźnik temperatury trzymał trzymał temperaturę po środku i po ok 3-4km zaczął lecieć do końca skali. Zwolniłem... temperatura spadła.

Mieszkanka.. aktualknie lekko za bagata, zmieniane ustawiania mnóstwo razy... ba zmieniony gaźnik na 19mm i dalej nie pomogło...

Co mam napisać... help.. co to może być... uszczelki cylindra zmieniane. Przecież to nie żeliwo, że tak ma... Płynu nie sadzi spod korka, gilera zbiera się ładnie, kręci do ponad 10tyś, prędkość maks ok 90km/h.

PS: Jaki rozmiar ma chłodnica od 125 VX od 2004r? :>
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 09 maj 2016 - 20:46

Ile km masz przejechane na tym cylindrze ? nowy jest ? ja mam wentylator chłodnicy w sumie zdaje egzamin. Miałem problem z wysoką temperaturą z nowym cylindrem i po szlifie starym, problem skończył się po dotarciu czyli jakieś 500 km, poprostu znikł.Jeżeli układ masz odpowietrzony a chłodnice czystą wewnątrz i na zewnątrz to musi być ok. Do Ciebie podejdzie chłodnica ze 125 bo masz nową budę , podejdzie bez przeróbek.

Co do Airsal, podobno straszny szit się z tego zrobił, więc może masz za mały luz montażowy, czytaj luz tłok/cylinder i to jest powodem przegrzewania..mieszankę paliwo olej jaką robisz ?

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 09 maj 2016 - 20:49

Dołączona grafika
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Triceq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 21
  • Rejestracja pią, 29 maj 15
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2007

Napisano 13 maj 2016 - 07:19

Dziękuje za zainteresowanie. Nie wiem ile ma mój zestaw przejechane, kupiłem go już z takim setupem. Ja przejechałem może z 300km.
Układ jest odpowietrzony, obie chłodnice gorące, w przewodach żadnych bobelków. Chłodnica czyszczona środkiem, a na zewnątrz.. od strony koła już gorzej.. powyginanie blaszki, ale czyściłem ją, jak przyłożę rękę podczas jazdy za chłodnicę to czuć, że powietrze leci.. wiadomo pewnie gorzej niż nówka sztuka, ale leci, zamontowałem drugą chłodnicę o której wspominałem nad tylnym kołem... i nadal potrafi się przegrzać, a jest tam też wiatrak z zasilacza komputerowego.
Ma on przepływ powietrza 80CFM, ale już doszły do mnie, dwa wentylatory o przepływie 140CFM... Założę na jedną i drugą chłodnicę. Zobaczymy, muszę jeszcze tylko ogarnąć sterowanie termostatem cyfrowym żeby nie napierniczało cały czas.
Mieszanka to 1:40, ostatnio nawet więcej.
Ogólnie to czuję, że chłodnica od 125 byłaby dla mnie rozwiązaniem :)

Użytkownik Juru edytował ten post 14 maj 2016 - 11:43

0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 13 maj 2016 - 08:58

Ja mam 70sporta malossi chłodnica z runnera 180ccm pompa kislera plus elektruczna dodatkowo termostat ori piaggio i temt przy obrotach 14tys i prędkości zedu 110-120 mam max 80stopni

Przewody wody mam motorforce transparent o większym przekroju

Użytkownik Juru edytował ten post 14 maj 2016 - 11:44

0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 14 maj 2016 - 11:45

Może po prostu tłok po nagrzaniu puchnie, bo niemożliwe żeby przy dwóch chłodnicach i dodatkowo wentylatorze plus wydajniejszej pompie takie cuda się działy :) Również słyszałem, że Airsal to mierna jakość...
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 14 maj 2016 - 13:10

No niestety jakość na psy leci
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 16 maj 2016 - 17:32

ten wentylatory z kompa to lipa, szkoda czasu. Jak będziesz chciał to pokaże ci lepszą opcję,a tak na teraz to lepiej sprawdza się wentylator ze skutera większej pojemności, tyle, że to pożeracz prądu. Na tyle chłodnic to nie powinno się grzać, to tylko 70 cc , a nie motocykl.
Dołączona grafika
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Triceq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 21
  • Rejestracja pią, 29 maj 15
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2007

Napisano 18 maj 2016 - 01:43

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 16 maj 2016 - 17:32 napisał

ten wentylatory z kompa to lipa, szkoda czasu. Jak będziesz chciał to pokaże ci lepszą opcję,a tak na teraz to lepiej sprawdza się wentylator ze skutera większej pojemności, tyle, że to pożeracz prądu. Na tyle chłodnic to nie powinno się grzać, to tylko 70 cc , a nie motocykl.


Zdemontowałem już wentylator od zasilacza, teraz wsadzona jest o wiele mocniejsza wichura, prawie 3 razy większy przepływ powietrza. Jutro jak będzie chwila czasu i pogoda to zrobię testy.

Jaki powód, że tłok puchnie? Spadku mocy nie ma. Reakcja na gaz taka sama...

Smarowanie jak wspomniałem na pewno ma dobre, Lewego powietrza raczej nie łapie. Spalanie też w normie, niecałe 5L na 100km. Może czujnik temperatury hehe... ale jak się już przegrzewa, to chłodnice gorące, że nie idzie dotknąć gołą ręką, zatrzymuje skuter, czekam z 1minutę i temperatura spada szybko w dół, nawet nie gasząc. Gdzieś miałem termometr z sondą do lutowania od -50 do +1300stopni, powinien ogarnąć :).
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 19 maj 2016 - 06:01

Wyświetl postUżytkownik Triceq dnia 18 maj 2016 - 01:43 napisał

Jaki powód, że tłok puchnie?


Za mały luz montażowy.

Wyświetl postUżytkownik Triceq dnia 18 maj 2016 - 01:43 napisał

Może czujnik temperatury hehe... ale jak się już przegrzewa


Może być czujnik walnięty, nawet jak chłodnice gorące. trzeba sprawdzić temperaturę lub kupić czujnik, ewentualnie zobacz czy kable nie są zluzowane. Może być , że ma za mały opór i źle wskazuje.

Wyświetl postUżytkownik Triceq dnia 18 maj 2016 - 01:43 napisał

zatrzymuje skuter, czekam z 1minutę i temperatura spada szybko w dół, nawet nie gasząc


Jak tak to dobrze, sprawdź czujnik i temperaturę. Twoje chłodnice to powinny seicento obrobić :P.
Dołączona grafika
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych