Gilera Runner 70 przegrzewa się
#1
Napisano 06 maja 2016 - 16:25
Mam problem z Gilerą Runner z 2007r. Cylinder Airsal 70 Sport.
Runner się przegrzewa... OK, czytałem forum, posprawdzałem to i owo, przeczyściłem układ, odpowietrzony jest bardzo dobrze. Chłodnica gorąca, że parzy.
Odłączyłem pompę mechaniczną bo zaczęła cieknąć, uszczelniłem, założyłem pompę elektryczną ok 12 l/h ba założyłem nagrzewnicę z matiza jest pod rejestracją, do tego wentylator 120mm... zamówiłem już mocniejszy...
Dziś jakoś za gorąco nie jest a jednak przy prędkości 70km/h 8tyś obrotów prosta droga wskaźnik temperatury trzymał trzymał temperaturę po środku i po ok 3-4km zaczął lecieć do końca skali. Zwolniłem... temperatura spadła.
Mieszkanka.. aktualknie lekko za bagata, zmieniane ustawiania mnóstwo razy... ba zmieniony gaźnik na 19mm i dalej nie pomogło...
Co mam napisać... help.. co to może być... uszczelki cylindra zmieniane. Przecież to nie żeliwo, że tak ma... Płynu nie sadzi spod korka, gilera zbiera się ładnie, kręci do ponad 10tyś, prędkość maks ok 90km/h.
PS: Jaki rozmiar ma chłodnica od 125 VX od 2004r? :>
#2
Napisano 09 maja 2016 - 20:46
Co do Airsal, podobno straszny szit się z tego zrobił, więc może masz za mały luz montażowy, czytaj luz tłok/cylinder i to jest powodem przegrzewania..mieszankę paliwo olej jaką robisz ?
Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 09 maja 2016 - 20:49
#3
Napisano 13 maja 2016 - 07:19
Układ jest odpowietrzony, obie chłodnice gorące, w przewodach żadnych bobelków. Chłodnica czyszczona środkiem, a na zewnątrz.. od strony koła już gorzej.. powyginanie blaszki, ale czyściłem ją, jak przyłożę rękę podczas jazdy za chłodnicę to czuć, że powietrze leci.. wiadomo pewnie gorzej niż nówka sztuka, ale leci, zamontowałem drugą chłodnicę o której wspominałem nad tylnym kołem... i nadal potrafi się przegrzać, a jest tam też wiatrak z zasilacza komputerowego.
Ma on przepływ powietrza 80CFM, ale już doszły do mnie, dwa wentylatory o przepływie 140CFM... Założę na jedną i drugą chłodnicę. Zobaczymy, muszę jeszcze tylko ogarnąć sterowanie termostatem cyfrowym żeby nie napierniczało cały czas.
Mieszanka to 1:40, ostatnio nawet więcej.
Ogólnie to czuję, że chłodnica od 125 byłaby dla mnie rozwiązaniem
Użytkownik Juru edytował ten post 14 maja 2016 - 11:43
#4
Napisano 13 maja 2016 - 08:58
Przewody wody mam motorforce transparent o większym przekroju
Użytkownik Juru edytował ten post 14 maja 2016 - 11:44
#5
Napisano 14 maja 2016 - 11:45
#7
Napisano 16 maja 2016 - 17:32
#8
Napisano 18 maja 2016 - 01:43
Użytkownik Tom_WrK dnia 16 maja 2016 - 17:32 napisał
Zdemontowałem już wentylator od zasilacza, teraz wsadzona jest o wiele mocniejsza wichura, prawie 3 razy większy przepływ powietrza. Jutro jak będzie chwila czasu i pogoda to zrobię testy.
Jaki powód, że tłok puchnie? Spadku mocy nie ma. Reakcja na gaz taka sama...
Smarowanie jak wspomniałem na pewno ma dobre, Lewego powietrza raczej nie łapie. Spalanie też w normie, niecałe 5L na 100km. Może czujnik temperatury hehe... ale jak się już przegrzewa, to chłodnice gorące, że nie idzie dotknąć gołą ręką, zatrzymuje skuter, czekam z 1minutę i temperatura spada szybko w dół, nawet nie gasząc. Gdzieś miałem termometr z sondą do lutowania od -50 do +1300stopni, powinien ogarnąć .
#9
Napisano 19 maja 2016 - 06:01
Użytkownik Triceq dnia 18 maja 2016 - 01:43 napisał
Za mały luz montażowy.
Użytkownik Triceq dnia 18 maja 2016 - 01:43 napisał
Może być czujnik walnięty, nawet jak chłodnice gorące. trzeba sprawdzić temperaturę lub kupić czujnik, ewentualnie zobacz czy kable nie są zluzowane. Może być , że ma za mały opór i źle wskazuje.
Użytkownik Triceq dnia 18 maja 2016 - 01:43 napisał
Jak tak to dobrze, sprawdź czujnik i temperaturę. Twoje chłodnice to powinny seicento obrobić .