Słuchajcie, co ciekawe na mielochu pojawił się post kogoś, kto też po wymianie cylindra na MK2 ma problem z brakiem świateł, też Gilera Runner - przypadek?!
Założyłem temat na elektrodzie, bo tam więcej elektryków, oto post :
Tak wyjąłem silnik z powodu fatalnego dojścia do śrub głowicy, nie było mowy o kręceniu grzechotką w takich pozycjach. Dodatkowo dojście psuje zamontowany bak paliwa. Do wyjęcia silnika wykonałem następujące czynności:
Na stacyjce w pozycji OFF, ale z podłączonym akumulatorem;
Odkręciłem stopkę centralną, spod niej odkręciłem rozrusznik (jest tam schowany)
Odpiąłem wiązkę kabli idącą od statora (duża czarna wtyczka)
Odpiąłem fajkę świecy i kabel czujnika temperatury (może uszk. kabel/złącze)
Odpiąłem węże chłodnicze i zlałem płyn
Odpiąłem linkę pompy olejowej
Odpiąłem gaźnik
Odpiąłem króciec podciśnienia z karterów koło zaworu membranowego.
Odkręciłem śrubę wahacza
Wyjąłem silnik.
Wszystko robiłem sam, i była to dla mnie niezła katorga, proces zajął mi chyba z 4h z robotą i złożeniem. A najwięcej było główkowania z samym wyjęciem silnika, już po odkręceniu śruby wahacza itp. Żeby to wykonać położyłem delikatnie skuter na starych dętkach, na stronę przekładni. Teraz już wiem, że to był błąd bo mogło:
Dojść do zalania kabli resztką płynu chłodniczego
Dojść do przecięcia (od wagi pojazdu) jakichś kabli
Dojść do wycieku elektrolitu (i uszkodzenia akumulatora oraz regulatora który jest dokładnie pod nim)
Za głupotę się płaci, chciałbym teraz po prostu sprawdzić co zrobiłem źle i co jest przyczyną usterki. Idę pomierzyć te piny, wg obrazka i schematu. Załączam także zdjęcie jak wygląda sama kostka u mnie, bo tego wcześniej nie zrobiłem.
Jest to zdjęcie wtyczki wychodzącej z regulator, widok od strony przekładni. Piny opisałem zgodnie z wytłoczeniem bo przeciwległej stronie wtyczki.
Oto film:
https://youtu.be/QWDRSjFjSWc .....................................................
Tom, odpowiadając na twoje pytania.
Mam pierwsze 4 kreski na "dzien dobry", potem w miarę uplywu czasu temp rośnie do "pierwszej grubej" kreski i juz tam zostaje.Wszystkich kresek jest pewnie ok 10-12, ale tego nie wiem, bo nigdy nie bylo ich wiecej niz 5, piąta gruba.
Licznik pokazuje cały czas 0, a w pierwszy dzień po wymianie na bank działał, bo starałem się nie jechać szybciej niż 70km/h.
Aku wymienilem na nową Yuase, problem jest nadal. Wyżej masz film ze sprawdzania regulatora, a tutaj poniżej film ze sprawdzeniem żarówki, ze nie dochodzi prad w kablu oraz jaki jest prad ladowania akumulatora.
https://youtu.be/OXp_4h3Jy7M Pozdrawiam i czekam na pomoc.
Ciekawostka :
Cytat
Użytkownik MrQasq edytował ten post 29 maja 2016 - 14:02