Forum GILERA.com.pl: problem z ładowaniem - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

problem z ładowaniem Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   jędruś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja nie, 10 lip 16
  • Motocykl:gilera runner 50
  • Rok produkcji:2001

Napisano 19 lipca 2016 - 01:04

Witam szanowne forum. Kupiłem gilera runner 50 rok 2001. Akumulator był padnięty więc kupiłem nowy. Odpaliłem od strzała i ładowanie jest. Włączyłwm światła i runda. Po drodze widzę że kontrolka od świateł przygasa i brak kierunków. Wróciłem wyłączyłem światła a ładowanie powoli wraca. Wymieniłem regulator napięcia (ośmio pinowy) i tu widzę że pierwszy pin wypięty z kostki więc go wpiołem na miejsce próba akumulator naładowany włączyłem światła a one tylko się ledwie palą więc wypiołem go ponownie światła wróciły ale brak na nich ładowania. Elektryk stwierdził że wina jest statora kupiłem nowy podłączyłem i taka sama sytuacja. Tu pomysły się skończyły. Poproszę o jakąś poradę jeżeli można.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 20 lipca 2016 - 21:10

Zobacz na schemacie od czego jest pierwszy pin, schemat elktro znajdziesz w artykułch. Moim zdaniem masz zwarcie.
Dołączona grafika
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   jędruś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja nie, 10 lip 16
  • Motocykl:gilera runner 50
  • Rok produkcji:2001

Napisano 21 lipca 2016 - 09:22

Pierwszy pin to automatyczne ssanie wypiołem ssanie i bez poprawy. Biore się za rozkręcanie i poszukiwania po kabelkach co broi
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 22 lipca 2016 - 17:42

Podłączam się, gdyż problem podobny trochę.
Po umyciu skutera (rozebrane plastiki i wyjęty silnik) brak kierunków oraz zasilania na rozruszniku :huh:
światła drogowe oraz mijania działają, klakson również.
Dołączona grafika
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 23 lipca 2016 - 05:21

Endiru zobacz bezpiecznik i przekaźnik od rozrusznika, pod lewą lub prawą owiewką się znajduje przykręcony do ramy ( pod dużym plastikiem). Co do kierunków zobacz multimetrem czy masz prąd z regulatora na przełącznik kierunków.

Jędruś ssanie masę skąd bierze ? zobacz skąd kable dochodzą, wygląda na zwarcie jak dla mnie lub jebnięty regulator.

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 23 lipca 2016 - 05:48

Dołączona grafika
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   jędruś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja nie, 10 lip 16
  • Motocykl:gilera runner 50
  • Rok produkcji:2001

Napisano 23 lipca 2016 - 08:31

Regulator raczej sprawny bo elektryk sprawdzał na kostce wpinanej do regulatora wynik taki że jedna cewka nie ładuje ale po wymianie statora wychodzi na zwarcie. W wolnych chwilach poszukiwania trwają i tu cenna rada sprawdzić przewody ssania
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 23 lipca 2016 - 11:24

Dziś pomierzę napięcia i będę pisał ;)
Dołączona grafika
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Endriu1987 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 744
  • Rejestracja pią, 25 wrz 09
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Lublin

Napisano 23 lipca 2016 - 15:35

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 23 lipca 2016 - 05:21 napisał

Endiru zobacz bezpiecznik i przekaźnik od rozrusznika, pod lewą lub prawą owiewką się znajduje przykręcony do ramy ( pod dużym plastikiem). Co do kierunków zobacz multimetrem czy masz prąd z regulatora na przełącznik kierunków.

Jędruś ssanie masę skąd bierze ? zobacz skąd kable dochodzą, wygląda na zwarcie jak dla mnie lub j**nięty regulator.


Przekaźnik leży, ponieważ odłączyłem kable przełącznika i zwarłem je ze sobą, blaszka w przekaźniku się nie rusza.
Zasilanie na czerwonym i masie jest, także do wymiany.
Podpowiedz mi tylko jak zlokalizować usterkę kierunków, w ogóle ich nie ma :huh:
Skuter bez plastików, więc sprawdzę co tylko zechcesz :D

Nie aktualne: http://gilera.com.pl...__1#entry117418

wszystko działa :D

Użytkownik Endriu1987 edytował ten post 23 lipca 2016 - 15:50

Dołączona grafika
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 24 lipca 2016 - 07:38

Nie wiedziałem, że masz zdemontowany/odłączony zbiorniczek na olej ( tak to rozumiem ), tak to rzuciłbym Ci taki pomysł ;).
Dołączona grafika
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   jędruś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja nie, 10 lip 16
  • Motocykl:gilera runner 50
  • Rok produkcji:2001

Napisano 24 lipca 2016 - 18:22

Dzisiaj pół dnia sprawdzania niestety ustarka nie zlokalizowana widać że ktoś mieszał w instalacji zdaje mi się że powinien być jeden przekaźnik a są dwa i kabelki przycinane lutowane do tego przekaźnika gdy go odłączyłem odpalił ale brak świateł. Odłączyłem czujnik poziomu oleju /mieszanka robiona prosto do zbiornika/i tutaj pojawiło się całkowity brak ładowania czy to normalne?. Jeszcze poświęcę jeden dzień i pomyśle o innej wiązce lub biała flaga i do elektryka.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 26 lipca 2016 - 04:55

Odłączenie czujnika powoduje brak kierunków.

To jak jakiś Janusz zrobił Ci instalkę , to na bank masz jakieś zwarcie ;)
Dołączona grafika
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   jędruś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja nie, 10 lip 16
  • Motocykl:gilera runner 50
  • Rok produkcji:2001

Napisano 26 lipca 2016 - 10:11

Tak to jest jak kupuje się ze zdojonym akumulatorem. Gilerka pojechała do elektryka powiedział że w dwa dni opyka instalację. Dam znać jak będzie po zabiegu.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   jędruś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja nie, 10 lip 16
  • Motocykl:gilera runner 50
  • Rok produkcji:2001

Napisano 06 sierpnia 2016 - 19:31

Witam. Skuterek opanowany (niestety nie w dwa dni). Zwarcie robił czujnik poziomu oleju to jedno. Wstawiony był też przekaźnik do świateł więc wywalony całkowicie wpięty kabel pin 1 do regilatora i wszystko wróciło do porządku. Teraz pozostało dla mnie poskładanie do kupy i w rurę. Pozdrawiam.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 08 sierpnia 2016 - 06:17

Sam rozkminiłeś czy mechanik ? łądnie tam namodzone miałeś :)
Dołączona grafika
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   jędruś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja nie, 10 lip 16
  • Motocykl:gilera runner 50
  • Rok produkcji:2001

Napisano 08 sierpnia 2016 - 06:42

Ja doszedłem do tego że przekaźnik tam nie był potrzebny a mechanik zadziałał reszte czyli wyciął garść kabli wraz z przekaźnikim marki volkswagen.
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 09 sierpnia 2016 - 06:09

Wyświetl postUżytkownik jędruś dnia 08 sierpnia 2016 - 06:42 napisał

przekaźnikim marki volkswagen.


Dobry janusz to robił, nie mam pojęcia po co tam był przekaźnik ;)
Dołączona grafika
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   jędruś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja nie, 10 lip 16
  • Motocykl:gilera runner 50
  • Rok produkcji:2001

Napisano 09 sierpnia 2016 - 18:28

Witam. Sporo nerwów przez elektrykę było. Pojeżdziłem a teraz znowu kicha odpalam na zimnym dostaje wysokie obroty tak że musze trzymać go na hamulcu. Jak się lekko rozgrzeje to zwalnia. Myślę że dostaje gdzieś lewe powietrze bo na kręcenie dyszą od mieszanki nie reaguje.
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 10 sierpnia 2016 - 05:35

Wyświetl postUżytkownik jędruś dnia 09 sierpnia 2016 - 18:28 napisał

Jak się lekko rozgrzeje to zwalnia. Myślę że dostaje gdzieś lewe powietrze bo na kręcenie dyszą od mieszanki nie reaguje.


Pewnie lewe ;). Na prychanie to spróbuj na innej świecy.
Dołączona grafika
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   jędruś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja nie, 10 lip 16
  • Motocykl:gilera runner 50
  • Rok produkcji:2001

Napisano 11 sierpnia 2016 - 18:24

Tom_WrK dzięki za wszystkie rady. Wyskie obroty ustawione(podczas składania plastików napiołem linkę gazu i to był powód takich obrotów)😄 Linka zluzowana i wsio ok.
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych