Forum GILERA.com.pl: Regeneracja lag - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Regeneracja lag Runner 2007 Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 16 listopada 2016 - 15:06

Witam. Od czerwca jestem posiadaczem runnera z 2007r. Ma nakrecone 27tys, wszystko oryginal, jedynie pasek wymieniony tez na oryginal. Ale do sedna. Lagi tlucza jak w radzieckim czolgu, lewa troche spocona. Jak wyglada sprawa regeneracji? Ktos to robil? Ile i jaki olej, czy nie ma problemu z dostepem do czesci, ktore trzeba wymienic. Jak sie do tego zabrac?
Nie ma problemu z pracami manualnymi, ale nie robilem tego wczesniej, wiec chetnie doczytam co i jak. Pozdrawiam.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 16 listopada 2016 - 23:12

Jeśli mowa o Runnerce w nowej budzie.. To zawieszenie jest dość skomplikowane w budowie ponieważ jest to USD. Nie jest to typowe zawieszenie olejowe tylko zawieszenie, które jest smarowane gęstym smarem. W środku każdej z lag są tuleje teflonowe, które są zabezpieczone kilkoma pierścieniami Segera. Smar w nich po jakimś czasie lubi wysychać lub zaczyna go brakować stad albo dochodzi do tego, że zawieszenie zapieka się i robi się sztywne jak kamień, albo z powodu braku smarowania zacierają się te tuleje w środku oraz same golenie lag i powstaje luz co skutkuje takim tłuczeniem się. O ile po zdemontowaniu uszczelniaczy da się wypiąć pierścienie zabezpieczające, które znajdują się najbliżej za uszczelniaczami to już niestety dostanie się do głębszych partii lag jest wręcz nie wykonalne bez specjalnych długich szczypiec i ogólnie bez sprzętu. Próbowałem się za to zabierać u siebie bo miałem luz w jednej z lag ale stwierdziłem, że sobie z tym nie poradzę i jest to nie opłacalne. Wolałem kupić inne używane. Ja zastosowałem zawiesznie z wersji 125 4T. Jest to już typowe zawieszenie olejowe, które stosuje się w większości motocykli i nie ma z nim żadnych problemów, pasuje po niewielkich przeróbkach. Rzadko są w sprzedaży ale da się je znaleźć za 200-300 zł w dobrym stanie. Jeśli nie chcesz się bawić w żadne przeróbki to proponuję szukać używanego zawieszenia w dobrym stanie. No chyba, że koniecznie chcesz regenerować to co masz to są ludzi którzy się tym zajmują ale wydaje mi się,że za cenę regeneracji kupił byś dwie sztuki takiego zawieszenia :P
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 17 listopada 2016 - 11:48

Dzieki za konkretna odpowiedz. Najchetniej to wlasnie wymienilbym na typowe olejowe. O jakich przerobkach mowa? Z tego co kojarze sp50 w modelach 2013+ rowniez posiada zwykle lagi, przynajmniej tak wynika z googla, czy takie by pasowaly bez wiekszego problemu? Chyba, ze jest to blad i opis pochodzi z modelu o wiekszej pojemnosci. Tak czy siak, kolo to samo, czujnik ten sam. Jesli glowka ramy jest ta sama, a i tak ttzeba wymieniac z polka to chyba powinno pasowac.

Użytkownik SGhost edytował ten post 17 listopada 2016 - 11:52

0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 17 listopada 2016 - 20:18

Nie wiem jak jest w modelach 2013 w górę ale faktycznie widziałem,że miały one na zdjęciach standardowe lagi. Jedyne przeróbki jakie ja musiałem zrobić to zakup tarczy hamulcowej o średnicy 240 mm ( w 50 cc tarcza wygląda identycznie ale jest mniejsza bo ma średnicę 220 mm) i trzeba było troszkę skrócić śruby mocujące zacisk do lagi. Tarczę hamulcową wg. mnie trzeba koniecznie wymienić na większą ponieważ tak jest to seryjnie montowane w wersji 125cc i pozostawiając mniejszą tarczę klocki hamulcowe łapią tylko jakby na brzegu tarczy, jest o połowę mniejsza powierzchnia cierna niż powinna być. Reszta wszystko pasuje. Myślę, że części od modelu 2013+ będzie Ci ciężko zdobyć bo to świeże roczniki i nie ma tego na cześci prawie wcale. Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda to u mnie to zapraszam do mojego tematu ;) http://gilera.com.pl...__1#entry119693

Użytkownik banan4u66 edytował ten post 17 listopada 2016 - 20:24

0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 18 listopada 2016 - 15:19

Czyli mozna uznac, ze pasuje bez problemu :). Trzeba bedzie szukac, ale to pewnie wytlucze mi do tego czasu wszystkie srubki ;).
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 18 listopada 2016 - 15:34

No niestety, ja swoich lag szukałem dość długo ale w końcu się udało znaleźć. Chyba, że prostsza opcja to znaleźć takie same jak masz od 50cc. Będą pewnie tańsze ale jest ryzyko, że i z nimi stanie się to samo co z twoimi.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 18 listopada 2016 - 16:38

To nawet nie jest ryzyko, tylko pewnik. Czytajac tematy o lagach :). Szkoda piniedzy.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 18 listopada 2016 - 19:53

To zawieszenie jest niskiej jakości, to kupno drugiego takiego samego mija się z celem, nie masz nawet pewności, że nie kupisz drugiego shitu. Musiałby to być młody skuter z niewielkim przebiegiem.
Dołączona grafika
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 18 listopada 2016 - 23:42

No wiadomo, nie ma pewności co się kupi. Dlatego pozostaje ci opcja z lagami od 125cc.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 23 listopada 2016 - 08:45

Wlasnie taka jest moja decyzja. Bede szukal takich, ale jak widze kiepski temat.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 23 listopada 2016 - 21:04

Tak jak mówiłem, nie łatwo jest je znaleźć bo rzadko ktoś ma takiego runnera na części. Ale da się.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 28 grudnia 2016 - 13:42

Wiec tak, udalo mi sie kupic zawias caly +tarcze+ zacisk (to juz tak przy okazji, bo fajny pieniadz byl za wszystko. Zawieszenie jest z sp50 2014r. Niby ma przejechane niecale 2tys i tak tez wyglada. Nie widac nigdzie uszkodzen, zeby byl krzywy itp. To czy mialem szczescie okaze sie jak zaloze. Ok pochwalilem sie teraz moje pytanie.
Tuleje wachacza silnika, na mielochu sa piaggio po 126zl z tec'a za 98. Ktos to wymienial? Idzie tam spasowac jakies normalne nasze za rozsadne pieniadze?
Juz nawet nie chodzi o kwote, a o sensownosc. Takie standardowe kosztuja w okolicach 10zl za sztuke, a wytrzymuja tez 25tys. Tylko kwestia, czy piaggio nie zrobila sobie pod wymiar i tzeba zalozyc od nich.

Użytkownik SGhost edytował ten post 28 grudnia 2016 - 13:49

0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 28 grudnia 2016 - 15:55

Daj link do tego. To chodzi Ci o te gumowe tuleje ?
Dołączona grafika
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 28 grudnia 2016 - 16:52

Tuleja gumowo metalowa. Zglupialem teraz, bo na telefonie nie moge tego znalezc.
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 01 stycznia 2017 - 18:59

Ja takie tulejki ie widziałem nigdzie, a czy jest jakiś odpowiednik to nie wiem . Jak by nie było taką tuleje kupuje się raz na xxx lat, więc wydatek na poziomie 100 zł jest znikomy.. a stare tulejki ? luzy są czy drgania na ramie ?
Dołączona grafika
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 06 stycznia 2017 - 17:35

Dopiero teraz moge odpisac, bo na telefonie cos mi forum przestalo dzialac, jakis blad IP?

Wiec tak o tulejki chodzilo mi te
http://shop.mieloch....,pZ012838.bhtml

Nie wiem dlaczego wydawało mi sie, ze widzialem tam sp50, ale nie ma.

Czy tak wyglada wahacz do sp 50?
http://spplthumb.blo...m-341489372.jpg

jesli tak, to pierwsza sruba od dolu, ta grubsza, tam pewnie sa tuleje metalowo gumowe, ktos to robil? Wie cos wiecej? Bo typowych do sp50 nigdzie nie moge znaleźć, tak samo jak tych gum na wahaczu., ktore wchodza w rame. Chyba, ze zle szukam.

Chce to ogarnac, i nie straszne mi tam 100zl, bo wiem, ze to nie robi sie co chwila, a prowadzenie jest wazne. Umnie sa luzy na boki silnika, nie moge ostro brac zakretow, bo zaczyna myszkowac. A jak juz robie caly zawias, to chce zrobic wszystko. Ma ktos namiary na te gumu, tulejki. Zrobic to nie problem, ale jak widze znaleźć juz tak.
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 07 stycznia 2017 - 21:07

Do sp 50 to tam nie ma w opisie, w sumie to przeważają 125 i 180. Są też inne piaggio 50, więc może może pasują. Jak chcesz to próbuj, zawsze możesz towar zwrócić jeżeli wizualnie stwierdzisz, że to nie to ( pod warunkiem, że opakowanie da się rozpakować i spakować bez zniszczenia opakowania ).

Druga opcja napisz, albo zadzwoń do importera gilery w Polsce i dowiedz się o ten element, ewentualnie o numer katalogowy. Na mielochu jest podany i porównaj. Albo poprostu kup u importera skuterów gilery no i jednocześnie autoryzowanego serwisu.
Dołączona grafika
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 08 stycznia 2017 - 14:28

Myslalem, ze poprostu, ktos to robil. Chcialem uniknac zamawiania czesci tak o i a moze sie trafi. Jak zadasz pytanie w "serwisie" to oni nie wiedza, niech pan wysle foto czesci o ktora chodzi etc. Chcialem uniknac tez rozbierania sprzetu i zamawiania czesci pozniej i kiedys tam go skladania. Ale tak bede musial zrobic.

Znalazlem jeszcze cos takiego

http://shop.mieloch....,pZ013963.bhtml

http://shop.mieloch....,pZ043675.bhtml

ale do poki nie rozbiore to sie nie dowiem co do czego i po ile sztuk :)
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   banan4u66 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 158
  • Rejestracja śro, 20 sty 16
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2006

Napisano 09 stycznia 2017 - 12:57

Wahacz w 50cc wygląda dokładnie tak
https://lh6.googleus...56/S7300713.JPG

Z tego co widziałem u siebie to te tuleje metalowo-gumowe przez ,które jest przewleczona główna szpilka łącząca wahacz z ramą są na stałe zalewane na ciepło w główną tuleję wahacza, przez co są nie wymienne. Przynajmniej mi one nie chciały się wybić jak próbowałem. Także pozostaje ci kupić cały wahacz używany albo wydłubać tulejki, dobrać wymiarami podobne i wprasować. Żadne z tych tulejek co podałeś nie będą pasowały.

Użytkownik banan4u66 edytował ten post 09 stycznia 2017 - 13:06

0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   SGhost Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 51
  • Rejestracja czw, 28 kwi 16
  • Motocykl:Gillera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 10 stycznia 2017 - 22:55

Dzieki za odpowiedz, choc nie spodziewalem sie tego, zeby to bylo na stale. No trudno. Rozbiore to jeszcze bede patrzyl, moze cos wymodze. Co dziwne nigdzie nie moge znaleźć tych gum ze "szpica", ktory wchodzi w rame?
0

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych