Forum GILERA.com.pl: Muł zaraz po starcie. - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Muł zaraz po starcie. Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 23 lutego 2017 - 19:23

Więc tak. Ponieważ, zniszczyłem wydech, który się rozwalił na 2 części od rdzy hehe te leo vince to straszna lipa, musiałem przystąpić znowu do serwisu. Okazało się, że mam do wymiany wlew do baku gdyż był dziurawy (z takim jeździłem)mimo, że paliwo szło w powietrze jak nie jeździłem hehe. Wymieniłem również niebieską sprężynę hebo na nową niebieską tej samej firmy. Ponieważ nie mogłem wyregulować gaźnika bo zaczynał łapać muła na starcie, przerywać a wszystko było ok to zmieniłem dyszę z 62 na 65 ale skuter ma ten sam problem. wymieniłem simeringi wału i co dziwne skuter ciszej działa. świeca jest nowa br9es i nie mam problemem z odpalaniem. Filtr, gaźnik czysty itd. Jednakże nie mogę wyregulować bo jak tylko ustawiam więcej niż 1300 obrotów skuter łapie moc jak na ssaniu i nie chce z nich zejść do póki sam nie zmniejszę obrotów śrubka i dopiero po 2,5 obr śróbką od mieszanki coś się poprawia, rekordowo udało się osiągnąć 1600obr. iglica na środkowym rowku... ogólnie wszystko przepatrzone. aha wymieniłem wydech na giannelli a wcześniej był leo zxr, rolki 6,6 hmmm Kupiłem rolki 5,0 malossi i będę dopiero montował. Wymieniłem również membrany na karbonowe malossi ale i stare były ok bez prześwitów. Mój problem polega na tym, że teraz skuter jedzie max 20km/h a jak złapie to v-max bez problemów bardzo ładnie wyciąga, po puszczeniu dalej jedzie max ale jak obroty spadną poniżej 5k muł. Skuter działa stabilnie na nóżkach jak i wkręca max. Gdy startuje skuter ma normalny start a po chwili tak jak by nie mógł dalej. Zależnie od regulacji skuter na max manetce potrafi tracić moc nagle i jeśli trzymam to gaśnie a jeśli puszczę i jeszcze raz to te 20km jedzie dalej. Po zakręceniu, śrubki od mieszanki, skuter gaśnie, po zakryciu filtra też, paliwo dolatuje do gaźnika, iskra jest, tym razem kable sprawdzone :) Mam sporo części zamiennych mogę się bawić jak klockami lego, tylko nie mam zbytnio czasu na strzelanie w ciemno i rozkręcanie co chwile silnika xd

Wymieniłem rolki na 5gr skuter złapał trochę obrotów, podczas kolejnej nieudanej regulacji zauważyłem, że coraz bardziej kopci a im większe obroty tym więcej płynu wydostaje się z tłumika. hmmm coś mi się wydaje, że tradycyjnie uszczelki cylindra puściły.

Po spuszczeniu płynu chłodniczego okazało się, że ma inny kolor czyli pozostaje mi wymienić uszczelki cylindra. Sam sobie odpowiedziałem, jednakże mogę się mylić. Zamówiłem uszczelki jutro pewnie zamontuje i się okaże.

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 25 lutego 2017 - 20:29

0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 25 lutego 2017 - 19:25

Jeżeli z wydechu leci para i wysadza Ci płyn spod korka razem ze spalinami to masz jebniętą uszczelkę, tyle. Muł pewnie z tego powodu.
Dołączona grafika
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 02 marca 2017 - 20:59

No więc tak. Rozpołowiłem silnik i złożyłem od nowa dając nowe uszczelki. Okazało się, że cylek i pierścionki są dobre lecz tłok strasznie porysowany lecz rysy nie są wyczuwalne pod palcem ale są wszędzie, Skuter odpalił podziałał 5 min i znaczą coraz bardziej dymić na biało i zgasł, w sumie podczas regulacji i od tego momentu cisza, nie mogę go odpalić. Pomyślałem, że za duża dysza więc zmieniłem. Sprawdziłem świece a w sumie 3 i iskra jest ładna niebieska na każdej, jednakże je cały czas zalewa, są mokre i to bardzo (nie wiem czy benzyna czy płyn). Po wyczyszczeniu świecy przy pierwszym kopnięciu skuter chce się odezwać ale po następnym nic, zalewa, aż mi dymek leci z wydechu. Czy to możliwe, że to wina tłoka? Mam problemy z tą dna od kiedy pękł mi pasek od pompy wody i się przegrzał... Od tego czasu co chwile coś nie tak. Wymieniłem dyszę z 65 na 60, iglica na środku i dalej nie pali. Nie mam jak sprawdzić kompresji :/ Nie ma pojęcia za co się chwycić aby nie rozkręcać 30x tego samego
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 03 marca 2017 - 21:21

Wyświetl postUżytkownik biosqn dnia 02 marca 2017 - 20:59 napisał

Nie mam jak sprawdzić kompresji :/


W każdym warsztacie Ci to sprawdzą. Za grosze lub za uścisk dłoni. Od tego bym zaczął. Druga opcja to że uszczelka pod głowicą nie trzyma i zalewa go płynem, nie wiem jaki kolor dymu był ? bardziej jak para czy jakby kopcił olejem ?
Dołączona grafika
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 04 marca 2017 - 06:51

Nie sprawdzę bo jedyny mechanik na wiosce ma taką możliwość ale przyrząd ma za długi i się nie mieści i wyniki nie są dokładne, zresztą i tak nie działa... Bardziej jak para ten dym, bardzo biały i gęsty... ogólnie świeca mokra ale mieszanka na niej nie wyparowuje, zostają krople i smak płynu hmmm ta sławna uszczelka pewnie... tylko dlaczego nowa nie trzyma? Zobaczę dzisiaj, dostanie się do niej to nie problem przynajmniej. Ogólnie skuter przed wymianą wydechu na tym samym tłoku wyciągał v-max i startował na dotyk bez problemu ale zastanawiam się czy nie popsuje mi cylindra a jest w idealnym stanie. Użyłem uszczelki Malossi ale może z mhr była by lepsza... jest ogólnie grubsza. hmmm paliwo dochodzi, ma siłę zaciągnąć płyn chłodniczy to pewnie tą kompresje ma aby chociaż odpalić... Jak nie będzie miał dalej siły wymienię tłok ale to ostateczność bo nowy kosztuje 50e :)

Założyłem grubszą uszczelkę i dalej to samo... uszczelka pod cylinrem? Grubszą włożyć?

Nie ma edycji? Kolejne rozpołowienie wykonałem... przy okazji ponaprawiałem sobie wszystkie gwinty, jak i powymieniałem śruby, wymyłem silnik itd. Dodatkowo do uszczelek dorzuciłem cienką warstwę silikonu dla pewności, a na cylinder poszła uszczelka z mhr (jest delikatnie grubsza). Dzisiaj zamontuje silnik ale nie wiem czy zdążę sprawdzić w ruchu bo dzień się kończy. Zmieniam br9es na irydową bo daje mocniejszą iskrę a tak to reszta pozostaje bez zmian. Zmontuje i zobaczę co się stanie tym razem. Ewentualnie pociągnę dalej temat :P

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 06 marca 2017 - 15:16

0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 05 marca 2017 - 22:54

Skręciłem, odpaliłem i na początku kopcił, i leciały krople ale po kilku min przestało więc pewnie pozostałości z tłumika. Działam na br9es i odpala bez problemu. Jednakże pozostał problem z obrotami, których nie mogę ustawić. Albo są za niskie albo jak na ssaniu... Często skuter nie może z nich zejść po ruszeniu manetką, i gdy odkręcę od obr skuter spada ale do 1k rekordowo 1,4k. Jutro pewnie sprawdzę, czy jedzie. To, że skuter nie chce zejść z obrotów to chyba wina zbyt dużej dyszy, ale miałem, 65, 62, teraz mam 60 i to samo... No chyba, że powinienem zwiększać średnicę. Ktoś doradzi? chyba, że iglicą się bawić ale tak to jaki rowek? ogólnie wszystko sprawdzane na stopkach.

Użytkownik biosqn edytował ten post 05 marca 2017 - 22:55

0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 06 marca 2017 - 15:22

pobaw się z iglicą, dysza do seryjnego skuta powwinna być 65. Spróbuj opuścić iglicę na dół.

Jak zakręcisz na maxa srubke od składu to skuter gaśnie ? bo moze lewe powietrze ma jakieś.

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 06 marca 2017 - 15:26

Dołączona grafika
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 06 marca 2017 - 16:19

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 06 marca 2017 - 15:22 napisał

pobaw się z iglicą, dysza do seryjnego skuta powwinna być 65. Spróbuj opuścić iglicę na dół.

Jak zakręcisz na maxa srubke od składu to skuter gaśnie ? bo moze lewe powietrze ma jakieś.


Do serii szła chyba56 do odblokowanego 60 a pve 17,5 sprzedają chyba z 65 teraz. Dyszę wymieniłem na 70 z samego rana, a gdy kupowałem dna była chyba 72 albo 75 tylko przez problemy ze skuterem doszedłem do 62. Jednakże, wydaje mi się, że jeszcze jest za mała bo jak jadę v max to skuter ma chęć przyśpieszyć ale manetki mi brakuje a obroty na liczniku skaczą pomiedzy 9k a 5k ale nie ma to wpływu na jazdę jeśli nie dam full obroty lekko większe niż 9k. Wykręciłem śrubkę od mieszanki aż o 2,5obr a skuter dalej słaby na wolnych więc chyba pasuje wrzucić 75 i pobawić się iglicą tak jak sam radzisz. Na 100% nie łapie lewego powietrza gdyż, gaśnie po wkręceniu mieszanki, zatkaniu dolotu itd. Dzisiaj w pracy zastanowiłem się trochę nad tymi obrotami skoro skuter chodzi dobrze. Przed moimi problemami z elektryką gdzie przez nią obroty były niskie myślałem, że to cewkomoduł więc wymieniłem na nowy nie oryginalny ale zamiennik i dalej jest taki zamontowany nie interesowałem się nim więcej. Mam dalej oryginalny czerwony i chyba dalej jest sprawny. Czy jest to możliwe, że te obroty takie niskie bo cewko moduł blokuje? Po zakupie dna jeździła 65mil i 11k obr, na wydechu Atheny i rolkach 3x62 i 3x7,2 i niebieskiej sprężynie Malossi a 2 tyś były na regulacji 1,75obr a śrubką od obrotów mogłem regulować spokojnie nawet ponad 2k. Od tego czasu to nie możliwe bo powyżej 1,4k obr skuter łapie za wysokie obroty, i tak samo ciężko z nich schodzi, a jak zejdzie to na bardzo niskie ledwo wystarczające aby skuter działał.

Użytkownik biosqn edytował ten post 06 marca 2017 - 16:27

0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 07 marca 2017 - 17:41

Na dyszy 70 skuter działa dobrze, prócz tych za niskich obrotów potrafi wkręcić na ponad 9tyś i tylko czasem przy maxie obrotomierz skacze tylko teraz powoli i od 9k do 7k. Może jednak tą dyszę 75 wmontuje i zobaczę. W tym momencie mam świecę kawa z mlekiem, ale obrotów nie ustawię wyżej. Dalej nie sprawdzałem jeszcze modułu i iglicy na innych rowkach ale po iglicy nie spodziewam się zbytnio żadnej poprawy prócz ilości spalonego paliwa.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 04 lipca 2017 - 16:16

oki. Forum mi nie działało po zalogowaniu ale już jest ok. Naprawiłem większość więc opiszę na szybko przed zamknięciem. Okazało się, że znalazłem w swojej gilerze po zdemontowaniu wszystkiego do ramy trochę popsutych rzeczy. Przez dziurawy wężyk oleju mój cylek nie dostawał oleju i porysowałem tłok a skuter pluł już olejem a grzał się po kilku km. Po rozebraniu. Znalazłem 1 pęknięty kabel koło magneta ale największą niespodzianką było podłączenie cewkomodułu z masą gdzie podpięcie jej pod ramę oznaczało iskry oraz co ciekawe grzanie się magneta oraz wywalenie bezpiecznika. Wymieniłem magneto i skuter odżył. Teraz jeżdżę na secie stage 6 replica, wario stage 6, sprężyna stage 6 ale już na cylindrze Atheny. Produkty stage6 pochodzą od Atheny :) więc to to samo ale ciężko dorwać na szybko już stage6. wymieniłem rownież fajkę ze zwykłej psującej się NGK na wersję sport i jest ok. Najlepsze na koniec. Postanowiłem pierwszy raz od zakupu zdemontować radiator i co ciekawe znalazłem części plastikowych szybkozłączek szt 2 oraz sporo silikonu z brudem i małym otworem na płyn. Co ciekawe zbiera się w wężu, który jest w górnej części zbiorniczka wyrównawczego. Tam jest mały otwór i coś większego osiada tam właśnie. Tak czy inaczej skuter jeździ normalnie a jeszcze nie regulowałem specjalnie. dopiero 20km po zmianie cylka. I to by było na tyle. Temat proszę zamknąć

Użytkownik biosqn edytował ten post 04 lipca 2017 - 16:19

0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych