Forum GILERA.com.pl: Wolne obroty zmieniają się przy przechylaniu skutera - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Wolne obroty zmieniają się przy przechylaniu skutera Czy to normalne? Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   AndcRew Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 4
  • Rejestracja śro, 01 mar 17
  • Motocykl:Gilera DNA 50
  • Rok produkcji:2001

Napisano 27 kwietnia 2017 - 13:54

Siemanko :) Właśnie Gilerka Dna przeszła pomyślnie przegląd i za niedługo (po przerejestrowaniu) będę mógł legalnie nią jeździć :lol:
Ale mam parę pytać zanim coś spier**lę :D
1. Kilka razy musiałem się nią przejechać i zauważyłem że jak Gilerka sobie stoi na wolnych obrotach i przechylę ją na lewą stronę (dość mocno) to obroty się zwiększają, a jak na prawą to zwalniają. Czy to powszechne zjawisko? Ciekawe czym spowodowane? :blink:

2. Jeszcze mam pytanko - jako że jestem dość początkujący z mechaniki - nie do końca potrafię rozpoznać czy silnik dobrze działa... czy da się to poznać "na słuch" czy tylko przez świecę zapłonową? Czy wasze silniki też na wolnych obrotach lekko drżą?

3. Podłączyłem pompę oleju z powrotem do gaźnika - ale jeszcze się boję zalać gilerkę czystym paliwem( jeździ na mieszance + olej z pompy). Jak poznać czy pompa dobrze działa, a potem jak ją wyregulować? Domyślam się że pokrętłem od linki idącej do pompy oleju - ale po czym poznać że pompa daje dobrą mieszankę olejowo-paliwową? Tylko po kolorze świecy?
Na razie zrobiłbym to tak:
- odkręcam śrubę do zwiększania dawki oleju na maksa
- podkręcam do momentu aż gilera przestanie kopcić... Ale to chyba nie najlepszy sposób.
Sorry za długą wiadomość ale to bardzo ważne dla mnie - a dla mojej Gilerki jeszcze ważniejsze - jak ktoś dotarł to dzięki serdeczne za przeczytanie! ;)
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904