Siemanko Właśnie Gilerka Dna przeszła pomyślnie przegląd i za niedługo (po przerejestrowaniu) będę mógł legalnie nią jeździć
Ale mam parę pytać zanim coś spier**lę
1. Kilka razy musiałem się nią przejechać i zauważyłem że jak Gilerka sobie stoi na wolnych obrotach i przechylę ją na lewą stronę (dość mocno) to obroty się zwiększają, a jak na prawą to zwalniają. Czy to powszechne zjawisko? Ciekawe czym spowodowane?
2. Jeszcze mam pytanko - jako że jestem dość początkujący z mechaniki - nie do końca potrafię rozpoznać czy silnik dobrze działa... czy da się to poznać "na słuch" czy tylko przez świecę zapłonową? Czy wasze silniki też na wolnych obrotach lekko drżą?
3. Podłączyłem pompę oleju z powrotem do gaźnika - ale jeszcze się boję zalać gilerkę czystym paliwem( jeździ na mieszance + olej z pompy). Jak poznać czy pompa dobrze działa, a potem jak ją wyregulować? Domyślam się że pokrętłem od linki idącej do pompy oleju - ale po czym poznać że pompa daje dobrą mieszankę olejowo-paliwową? Tylko po kolorze świecy?
Na razie zrobiłbym to tak:
- odkręcam śrubę do zwiększania dawki oleju na maksa
- podkręcam do momentu aż gilera przestanie kopcić... Ale to chyba nie najlepszy sposób.
Sorry za długą wiadomość ale to bardzo ważne dla mnie - a dla mojej Gilerki jeszcze ważniejsze - jak ktoś dotarł to dzięki serdeczne za przeczytanie!
Strona 1 z 1
Wolne obroty zmieniają się przy przechylaniu skutera Czy to normalne?
#2
Napisano 30 kwietnia 2017 - 13:05
Użytkownik AndcRew dnia 27 kwietnia 2017 - 13:54 napisał
1. Kilka razy musiałem się nią przejechać i zauważyłem że jak Gilerka sobie stoi na wolnych obrotach i przechylę ją na lewą stronę (dość mocno) to obroty się zwiększają, a jak na prawą to zwalniają. Czy to powszechne zjawisko? Ciekawe czym spowodowane?
Pewno linka gazu Ci się napręża/luzuje. Inaczej tego wytłumaczyć nie umiem, ewentualnie robi się nieszczelność w układzie dolotowym i delikatnie zaczyna łapać lewe powietrze na przechyle.
Użytkownik AndcRew dnia 27 kwietnia 2017 - 13:54 napisał
2. Jeszcze mam pytanko - jako że jestem dość początkujący z mechaniki - nie do końca potrafię rozpoznać czy silnik dobrze działa... czy da się to poznać "na słuch" czy tylko przez świecę zapłonową? Czy wasze silniki też na wolnych obrotach lekko drżą?
Drżą, to dwusów;). Wiadomo w granicach rozsądku, ale jak lekko to jest to normalne. Poza tym możesz mieć wyrobione tuleje mniej lub bardziej mocujące silnik do ramu.
Użytkownik AndcRew dnia 27 kwietnia 2017 - 13:54 napisał
3. Podłączyłem pompę oleju z powrotem do gaźnika - ale jeszcze się boję zalać gilerkę czystym paliwem( jeździ na mieszance + olej z pompy). Jak poznać czy pompa dobrze działa, a potem jak ją wyregulować? Domyślam się że pokrętłem od linki idącej do pompy oleju - ale po czym poznać że pompa daje dobrą mieszankę olejowo-paliwową? Tylko po kolorze świecy?
Dobrze ustawiona ma wyglądać tak :
http://obrazki.elekt..._1304949513.png
Tzn, te dwie kreski na pompie i karterze mają być sobie równe. Sprawdzaj jak skuter stoi na kołach, a nie na stopce centralnej.
#3
Napisano 02 maja 2017 - 17:51
Kurde dzięki! Przyznam szczerze że nie spodziewałem się odpowiedzi, bo strzelam że 90% mechaników robi to wszystko na oko. Ta rada co do pompy to jest naprawdę bezcenna, bo co się nie naszukałem to nikt nie wiedział jak ją ustawić - i radzili żeby robić mieszankę.
Jeszcze raz dzięki!
Jeszcze raz dzięki!
Strona 1 z 1