Silnik dwusuwowy może być zarówno silnikiem o zapłonie iskrowym, jak i o zapłonie samoczynnym.
a)-Gdy tłok porusza się "do góry" i tym samym momencie odsłania okno dolotowe, co prowadzi do zassania mieszanki do skrzyni korbowej.
-Następnie pojawia się iskra gorące gazy po zapaleniu zwiększają swoją objętość i wypychają tłok "na dół". Jednocześnie w miarę schodzenia tłoka ku dołowi cylindra, zostaje zasłonięte okno dolotowe i następuje wstępne sprężanie mieszanki w skrzyni korbowej.
c)-Gdy tłok znajduje się tak nisko, że odsłania okna wydechowe i płuczące. Spaliny będące pod ciśnieniem ulatują z cylindra, a sprężona wstępnie mieszanka pod tłokiem przepływa przez kanał płuczący do cylindra i wypycha tym samym resztę spalin.
Po napełnieniu cylindra świeżą mieszanką, zasłonięciu okna wydechowego i odsłonięciu okna dolotowego cały cykl powtarza się od nowa. Przebieg pracy w silniku dokonuje się w czasie jednego obrotu wału, czyli dwóch suwów tłoka - i stąd wzięła się nazwa "silnik dwusuwowy".
Cylinder
*Jest to element konstrukcji mechanicznej, wewnątrz którego porusza się tłok.
*W każdym rozwiązaniu konstrukcyjnym cylinder spełnia równocześnie kilka zadań:
-stanowi ograniczenie ruchów tłoka, który musi poruszać się ruchem posuwisto zwrotnym w osi cylindra
-zapewnia hermetyczną obudowę, co pozwala na utrzymanie znacznego nadciśnienia (ewentualnie podciśnienia) w przestrzeni roboczej pomiędzy tłokiem a cylindrem
Wał
*element mechanizmu korbowego. Jest podstawowym elementem silnika tłokowego. Wał korbowy składa się z odcinków prostych (osiowych) (1), które obciążone są jak w typowym wale i wykorbień (2), które podlegają bardziej złożonym obciążeniom.
Tłok
*przyjmuje nacisk lub wywiera go na gaz, ciecz lub inną substancję, przekazując do niej lub odbierając od niej energię.
Załączone pliki
-
64_1231071954.jpg (11,84 KB)
Ilość pobrań: 260 -
85_1231072756.png (176,31 KB)
Ilość pobrań: 54 -
d0725c9274fa68dfmed.jpg (16,2 KB)
Ilość pobrań: 37 -
PG288990.jpg (40,36 KB)
Ilość pobrań: 52