Forum GILERA.com.pl: Zasada i działanie silnika 2T - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Zasada i działanie silnika 2T Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   perez Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 310
  • Rejestracja wto, 16 cze 09
  • Motocykl:Gilera Runner 50 SP
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Kościan

Napisano 20 kwietnia 2010 - 23:30

Silnik dwusuwowy jest to silnik spalinowy, w którym cztery fazy pracy (ssanie, sprężanie, praca i wydech) wykonywane są w ciągu dwóch suwów tłoka (od górnego do dolnego skrajnego położenia) tłoka.
Silnik dwusuwowy może być zarówno silnikiem o zapłonie iskrowym, jak i o zapłonie samoczynnym.

a)-Gdy tłok porusza się "do góry" i tym samym momencie odsłania okno dolotowe, co prowadzi do zassania mieszanki do skrzyni korbowej.
;)-Następnie pojawia się iskra gorące gazy po zapaleniu zwiększają swoją objętość i wypychają tłok "na dół". Jednocześnie w miarę schodzenia tłoka ku dołowi cylindra, zostaje zasłonięte okno dolotowe i następuje wstępne sprężanie mieszanki w skrzyni korbowej.
c)-Gdy tłok znajduje się tak nisko, że odsłania okna wydechowe i płuczące. Spaliny będące pod ciśnieniem ulatują z cylindra, a sprężona wstępnie mieszanka pod tłokiem przepływa przez kanał płuczący do cylindra i wypycha tym samym resztę spalin.


Po napełnieniu cylindra świeżą mieszanką, zasłonięciu okna wydechowego i odsłonięciu okna dolotowego cały cykl powtarza się od nowa. Przebieg pracy w silniku dokonuje się w czasie jednego obrotu wału, czyli dwóch suwów tłoka - i stąd wzięła się nazwa "silnik dwusuwowy".

Cylinder
*Jest to element konstrukcji mechanicznej, wewnątrz którego porusza się tłok.
*W każdym rozwiązaniu konstrukcyjnym cylinder spełnia równocześnie kilka zadań:
-stanowi ograniczenie ruchów tłoka, który musi poruszać się ruchem posuwisto zwrotnym w osi cylindra
-zapewnia hermetyczną obudowę, co pozwala na utrzymanie znacznego nadciśnienia (ewentualnie podciśnienia) w przestrzeni roboczej pomiędzy tłokiem a cylindrem


Wał
*element mechanizmu korbowego. Jest podstawowym elementem silnika tłokowego. Wał korbowy składa się z odcinków prostych (osiowych) (1), które obciążone są jak w typowym wale i wykorbień (2), które podlegają bardziej złożonym obciążeniom.


Tłok
*przyjmuje nacisk lub wywiera go na gaz, ciecz lub inną substancję, przekazując do niej lub odbierając od niej energię.

Załączone pliki


-34

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych