Sprężynki sprzęgła regulują czas po którym sprzęgło łapie, chodzi to głównie o obroty, tzn. masz na przykład miękkie sprężynki, dodajesz gazu, poprzez pasek korektor momentu kręci się przenosząc siłę odśrodkową na sprężynki sprzęgła, które rozszeżając się powodują, że sprzęgło łapie. Według logiki, im twardasza sprężyna sprzęgła to tym z wyżyszch obrotów łapie sprzęgło. Reasumując: te sprężynki służą do regulacji startu.
Sprężyna centralna: dobiera się nią razem z rolkami i jak zapewne wiesz są one głównymi składnikami regulacji napędu. Sprężyna ta ustawia siłę nacisku na pasek, sprawia, że pasek się nie ślizga i po odpuszczeniu gazu ustawia pasek w położeniu. Tu decyduje o wszystkim jej twardość, generalnie i teoretycznie im twardsza centralka to skuter wolniej się rozpędza, ale uzyskuje większą prędkość maksymalną. W praktyce metodą prób i błędów za pomocą pary: rolki-centralka ustawia się pasującą użytkownikowi pracę napędu. Wuj goglarz też wyrzuca trochę wyników, tutaj w miarę najciekawszy:
http://ujeb.se/gks
Brak polskich znaków zawdzięczam azjatyckiemu tabletowi.