chrom czy nikasil??
#1 Gość_madmaxwawa_*
Napisano 22 lutego 2009 - 23:14
z mojej wiedzy wynika, ze niezlym rozwiazaniem jest pokrycie tloka i cylindra chromem technicznym-szarym/czarnym-jest porowaty i dobrze trzyma sie na nim olej
z kolei glowice i denko tloka, jak rowniez kanaly dolotowe/wydechowe mozna by pokryc chromem/niklem ozdobnym-gladki i sliski powinien zabobiegac odkladaniu sie nagaru??
czy moze na pracujace czesci aluminium ( tlok ) lepszy bylby nikasil?? o kto w wawie to moze polozyc??
prosze o opinie
#2
Napisano 23 lutego 2009 - 00:02
#3
Napisano 23 lutego 2009 - 00:42
madmaxwawa napisał:
Nikt w Polsce nie zajmuje się kładzeniem niscalu na wymienione przez Ciebie elementy. A jeśli chodzi o chrom techniczny - nikt Ci tego nie zrobi tak by się to sprawdziło.
łatwiej ( i zdecydowanie taniej ) będzie kupić aluminiowy cylinder pokryty niscalem, polecam cylindry Arisal - występują również w 50ccm.
#4
Napisano 23 lutego 2009 - 15:41
Jedno tylko pytanie... Na jakim odcinku chciałbyś pokryć dolot tym chromem?
#5
Napisano 23 lutego 2009 - 16:00
http://hipeco.com/
Pierwsza firma jest nawet z Warszawki.
Jak się zdecydujesz nie omieszkaj podzielić się opinią
#6 Gość_madmaxwawa_*
Napisano 23 lutego 2009 - 20:05
pabollo napisał:
po zrobieniu portingu na wszystkich odcinkach, gdzie jest/bedzie gole zeliwo- inaczej, obawiam sie, ze po krotkim czasie pokryje sie rdza i caly porting nie ma sensu?? :roll:
[ Dodano: 2009-02-23, 20:08 ]
Mayk napisał:
tak, tyle ze cylinder alu kosztuje tyle, ze za niewiele wieksze (podejrzewam) pieniadze zrobie swap na 125 lub 180 4T :mrgreen: moge kupic caly zespol za 850, gosc mnie zapewnial, ze do ramy pasuje bez problemow- i w przypadku DNA zdaje sie tak byc- 50 ma mocowanie na 2 amor :roll:
[ Dodano: 2009-02-23, 20:09 ]
Kazek napisał:
thx Kazek, nawiaze kontakt i podziele sie informacjami
[ Dodano: 2009-02-23, 20:12 ]
DamiaNOS napisał:
w razie skonczenia sie zywotu zawsze moge sobie zostawic jeden z oferowanych zestawow na zapas :mrgreen: poza tym mozna sie jeszcze zastanowic nad naweglaniem lub azotowaniem :mrgreen:
#7
Napisano 23 lutego 2009 - 20:16
-Kurciec od filtra-guma
-Gaźnik-ewentualnie polerka (tak z resztą jak u mnie)
-Ssący- guma (no ja co prawda mam teraz stalowy, ale i tak jest wypolerowany w środku na lustro, idealnie gładki więc bez sensu.
-dalej do cylindra to zostaje cała skrzynia wału. Wszystko chcesz wychromować? :-/ Również bez sensu, dobrym pomysłem jest polerka, ale chrom to już trochę przesada.
#8 Gość_madmaxwawa_*
Napisano 23 lutego 2009 - 22:39
pabollo napisał:
nie wszystko tylko kanaly w garku- zobacz innego posta-obawiam sie, czy po szlifie i polerce zeliwo nie zacznie rdzewiec w szybkim tempie?? skrzynia walu-karter, jest chyba alu??
poza tym, przy tuningu 4t zaleca sie zostawic dolot alu wyszlifowany, a nie wypolerowany na lustro- aby nie bylo zaklocen przeplywu, ale kropelki benzyny mogly osiadac na rysach i parowac, celem lepszego wymieszania z powietrzem- w 2t nie ma tego problemu, bo mieszanka przeciez i tak jest maglowana w skrzyni korbowej??
#10 Gość_madmaxwawa_*
Napisano 23 lutego 2009 - 22:51
pabollo napisał:
wydaje mi sie, ze polerka gaznika jest bez sensu-g...daje- gazniki sa na tyle precyzyjnie wykonane, ze nie mozna zobaczyc roznicy- w przeciwienstwie do zmiany na wieksza gardziel badz 2 ;P
przerabialem ten temat w samochodzie
#11
Napisano 23 lutego 2009 - 22:54
pawcio: Pytanie nie jest złe, wiele pewnie będzie różnych znań. Ja tam na twoim miejscu bym wytulejował w motor-techu (<-bodaże).
Co do polerki przelotu gaźnika, to różnicy wielkiej, to fakt, nie ma... ale jakaś drobna jest i do tego satysfakcja :-) Poprawiła się lekko reakcja na ruch nawetki, oraz co bardziej odczułem, taka... chęć wchodzenia skutera na coraz wyższe obroty. Teraz dostaje 100% i tak jakby prosił o więcej :-P Podobny efekt jak przy gaz-boxie.