Forum GILERA.com.pl: chrom czy nikasil?? - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

chrom czy nikasil?? Oceń temat: -----

#1 Gość_madmaxwawa_*

  • Grupa Gość

Napisano 22 lutego 2009 - 23:14

zastanawiam sie nad podniesieniem zywotnosci silnika poprze pokrycie odpowiednimi powlokami- i mam dylemat-chrom techniczny czy nikasil??
z mojej wiedzy wynika, ze niezlym rozwiazaniem jest pokrycie tloka i cylindra chromem technicznym-szarym/czarnym-jest porowaty i dobrze trzyma sie na nim olej
z kolei glowice i denko tloka, jak rowniez kanaly dolotowe/wydechowe mozna by pokryc chromem/niklem ozdobnym-gladki i sliski powinien zabobiegac odkladaniu sie nagaru??
czy moze na pracujace czesci aluminium ( tlok ) lepszy bylby nikasil?? o kto w wawie to moze polozyc??
prosze o opinie
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   DamiaNOS Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 751
  • Rejestracja wto, 12 sie 08
  • Motocykl:Runner 50 SWAP 125 4t
  • Rok produkcji:2004
  • Gender:Male
  • Location:Nowy Tomyśl

Napisano 23 lutego 2009 - 00:02

Wg mnie to nie ma co kombinować. Seria jest seria i najdłużej pojeździ. Chrom czy coś takiego może zacząć odchodzić po pewnym czasie i złe rzeczy mogą się dziać. Ja bym nie próbował, szlif i nowy tłok w razie skończenia się żywotu nie jest taki drogi, więc nie jest to chyba opłacalne.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Mayk Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 63
  • Rejestracja śro, 04 lut 09
  • Location:Poznań

Napisano 23 lutego 2009 - 00:42

madmaxwawa napisał:

o kto w wawie to moze polozyc??


Nikt w Polsce nie zajmuje się kładzeniem niscalu na wymienione przez Ciebie elementy. A jeśli chodzi o chrom techniczny - nikt Ci tego nie zrobi tak by się to sprawdziło.

łatwiej ( i zdecydowanie taniej ) będzie kupić aluminiowy cylinder pokryty niscalem, polecam cylindry Arisal - występują również w 50ccm.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   pabollo Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 1 539
  • Rejestracja sob, 09 sie 08
  • Motocykl:Runner 50 sp
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male
  • Location:Białystok

Napisano 23 lutego 2009 - 15:41

Ja się zgodzę z wypowiedzią Mayka. Nie wiem, czy ktoś zrobiłby to dla ciebie w miare dobrze, ale ja napewno nie ciskał bym w to cylindra. Nie ma to sensu. Dużo lepiej jest kupić jakiś niewysilony cylinder Alu, nawet 50cc ewentualnie to tego tłok Mahle/Barikit/Vertex, do to głowicy to możesz lekko spolerować, ale to tam...
Jedno tylko pytanie... Na jakim odcinku chciałbyś pokryć dolot tym chromem?
http://gilera.com.pl...er-xd-vt139.htm <--- Red Hot Runner xD, czyli Projekt mojej kosiarki | Prace trwają...
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Kazek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 366
  • Rejestracja nie, 01 cze 08
  • Motocykl:Runner 50
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:POZnań

Napisano 23 lutego 2009 - 16:00

http://www.pnc.pl/
http://hipeco.com/

Pierwsza firma jest nawet z Warszawki.

Jak się zdecydujesz nie omieszkaj podzielić się opinią
Zaginiony ADMIN ;)
0

#6 Gość_madmaxwawa_*

  • Grupa Gość

Napisano 23 lutego 2009 - 20:05

pabollo napisał:

Na jakim odcinku chciałbyś pokryć dolot tym chromem?

po zrobieniu portingu na wszystkich odcinkach, gdzie jest/bedzie gole zeliwo- inaczej, obawiam sie, ze po krotkim czasie pokryje sie rdza i caly porting nie ma sensu?? :roll:

[ Dodano: 2009-02-23, 20:08 ]

Mayk napisał:

łatwiej ( i zdecydowanie taniej ) będzie kupić aluminiowy cylinder pokryty niscalem, polecam cylindry Arisal - występują również w 50ccm.

tak, tyle ze cylinder alu kosztuje tyle, ze za niewiele wieksze (podejrzewam) pieniadze zrobie swap na 125 lub 180 4T :mrgreen: moge kupic caly zespol za 850, gosc mnie zapewnial, ze do ramy pasuje bez problemow- i w przypadku DNA zdaje sie tak byc- 50 ma mocowanie na 2 amor :roll:

[ Dodano: 2009-02-23, 20:09 ]

Kazek napisał:

Jak się zdecydujesz nie omieszkaj podzielić się opinią

thx Kazek, nawiaze kontakt i podziele sie informacjami

[ Dodano: 2009-02-23, 20:12 ]

DamiaNOS napisał:

szlif i nowy tłok w razie skończenia się żywotu nie jest taki drogi, więc nie jest to chyba opłacalne.

w razie skonczenia sie zywotu zawsze moge sobie zostawic jeden z oferowanych zestawow na zapas :mrgreen: poza tym mozna sie jeszcze zastanowic nad naweglaniem lub azotowaniem :mrgreen:
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   pabollo Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 1 539
  • Rejestracja sob, 09 sie 08
  • Motocykl:Runner 50 sp
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male
  • Location:Białystok

Napisano 23 lutego 2009 - 20:16

A ja dalej podrążę sobie ten dolot. To od początku:
-Kurciec od filtra-guma
-Gaźnik-ewentualnie polerka (tak z resztą jak u mnie)
-Ssący- guma (no ja co prawda mam teraz stalowy, ale i tak jest wypolerowany w środku na lustro, idealnie gładki więc bez sensu.
-dalej do cylindra to zostaje cała skrzynia wału. Wszystko chcesz wychromować? :-/ Również bez sensu, dobrym pomysłem jest polerka, ale chrom to już trochę przesada.
http://gilera.com.pl...er-xd-vt139.htm <--- Red Hot Runner xD, czyli Projekt mojej kosiarki | Prace trwają...
0

#8 Gość_madmaxwawa_*

  • Grupa Gość

Napisano 23 lutego 2009 - 22:39

pabollo napisał:

. Wszystko chcesz wychromować? :-/ Również bez sensu, dobrym pomysłem jest polerka, ale chrom to już trochę przesada.

nie wszystko tylko kanaly w garku- zobacz innego posta-obawiam sie, czy po szlifie i polerce zeliwo nie zacznie rdzewiec w szybkim tempie?? skrzynia walu-karter, jest chyba alu??
poza tym, przy tuningu 4t zaleca sie zostawic dolot alu wyszlifowany, a nie wypolerowany na lustro- aby nie bylo zaklocen przeplywu, ale kropelki benzyny mogly osiadac na rysach i parowac, celem lepszego wymieszania z powietrzem- w 2t nie ma tego problemu, bo mieszanka przeciez i tak jest maglowana w skrzyni korbowej??
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   xpawciox17 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 144
  • Rejestracja pią, 02 sty 09
  • Location:Biała Podlaska
  • Interests:tuning

Napisano 23 lutego 2009 - 22:49

a by firmy podane kilka postów wyżej zrobili przytartego manstona :?:
i co jest lepsze przy ok 13 km :?:
chrom czy nikasil?
metrakit handmode 70
hebo manston replica
Malossi Multivar
wał top performers evolution
gaznik 19 metrakit
zawor s6
0

#10 Gość_madmaxwawa_*

  • Grupa Gość

Napisano 23 lutego 2009 - 22:51

pabollo napisał:

-Gaźnik-ewentualnie polerka (tak z resztą jak u mnie)

wydaje mi sie, ze polerka gaznika jest bez sensu-g...daje- gazniki sa na tyle precyzyjnie wykonane, ze nie mozna zobaczyc roznicy- w przeciwienstwie do zmiany na wieksza gardziel :lol: badz 2 ;P
przerabialem ten temat w samochodzie ;)
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   pabollo Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 1 539
  • Rejestracja sob, 09 sie 08
  • Motocykl:Runner 50 sp
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male
  • Location:Białystok

Napisano 23 lutego 2009 - 22:54

madmax: Nie bał bym się tak tego rdzewienia. Taki problem raczej nie występuje zbyt często. Moja rada co do 2t jest taka: Wszędzie, gdzie coś się przemieszcza- zalecana polerka.

pawcio: Pytanie nie jest złe, wiele pewnie będzie różnych znań. Ja tam na twoim miejscu bym wytulejował w motor-techu (<-bodaże).

Co do polerki przelotu gaźnika, to różnicy wielkiej, to fakt, nie ma... ale jakaś drobna jest i do tego satysfakcja :-) Poprawiła się lekko reakcja na ruch nawetki, oraz co bardziej odczułem, taka... chęć wchodzenia skutera na coraz wyższe obroty. Teraz dostaje 100% i tak jakby prosił o więcej :-P Podobny efekt jak przy gaz-boxie.
http://gilera.com.pl...er-xd-vt139.htm <--- Red Hot Runner xD, czyli Projekt mojej kosiarki | Prace trwają...
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych