rejestracja skutera
#1
Napisano 20 lipca 2011 - 17:40
ostatnio dowiedziałem się, że skutery powyżej 50ccm to już nie skutery, tylko motory. tak przynajmniej uważa mój wydział komunikacji. problemu by nie było, gdyby nie różnica w autocasco pomiędzy skuterem o poj. 200ccm, a motocyklem o tej samej wielkości silnika. w moim przypadku to jakieś 900 zł rocznie. opłacało by się wykłócić z urzędasami tą drobną różnicę
jeśli ktoś ma coś sensownego do powiedzenia w tej kwestii, proszę o wypowiedź.
pozdrawiam serdecznie
#2
Napisano 20 lipca 2011 - 18:35
3.10.2011 - Milenka :*
Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
#3
Napisano 20 lipca 2011 - 20:20
Użytkownik Davidek dnia 20 lipca 2011 - 18:35 napisał
trochę źle mnie zrozumiałeś. tu chodzi o to, że pzu robi różnicę pomiędzy skuterem, a motocyklem o tych samych pojemnościach, w moim przypadku 200ccm.
jest różnica pomiędzy skuterem, a np. ścigaczem i każdy zdrowo myślący człowiek dobrze o tym wie, włącznie z ubezpieczycielem. jak zwykle nasze urzędasy wiedzą jednak lepiej i przez to płacę 9 stów więcej za vxr'a 200, który z całą pewnością jest skuterem.
pozdrawiam
#4
Napisano 20 lipca 2011 - 20:29
3.10.2011 - Milenka :*
Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
#6
Napisano 21 lipca 2011 - 01:01
Użytkownik Davidek dnia 20 lipca 2011 - 20:29 napisał
oczywiście, i rodzaj pojazdu, motocykl. dla wydziału komunikacji runner powyżej 50ccm to, to samo co hayabusa np.
Użytkownik Juru dnia 20 lipca 2011 - 20:49 napisał
mi nie chodzi o wysokość składki tak naprawdę, tylko o fakt, że nasze wszystko lepiej wiedzące mądrale znają tylko dwa rodzaje jednośladów - motorowery oraz motocykle. skuter to dla nich nazwa potoczna i fakt, że w dokumentach zagranicznych pojazd opisany jest jako skuter, przez co w tłumaczeniu dokumentów też tak stoi, mają bardzo głęboko. gadają z tobą jak z debilem, bo przecież jak byś był mądry, to ty byś wymyślał przepisy i wdrażał je następnie w życie, zamiast nich. a że jest, jak jest, to znaczy żeś idiota i siedź cicho słuchając mądrzejszych od siebie.
w polsce nie istnieje coś takiego jak skuter, są tylko motorowery i motocykle szanowny panie. tak mi pani w okienku wyjaśniła sprawę. to, że pzu rozróżnia typy poszczególnych pojazdów, to już nie jej sprawa.
Złączyłem posty, nie pisz jednego pod drugim
Użytkownik Runni edytował ten post 21 lipca 2011 - 11:19
#7
Napisano 21 lipca 2011 - 11:17
To samo jest z autami i quadami na przykład, ostatnimi czasy rejestrowałem dwa quady i fakt że są one w wk rejestrowane jako samochody nie przeszkadzał ubezpieczycielowi strzelić na jeden z nich składki jak na jakiś pojazd rolniczy, zaś drugi, mniejszy potraktował jak motocykl terenowy. Ten przykład chyba dobrze pokazuje że w ubezpieczeniach nie liczy się rozsądek tylko zysk i dziwne przepisy.
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)
PISZ NA FORUM, NIE PW
#8
Napisano 21 lipca 2011 - 14:02
Użytkownik Runni dnia 21 lipca 2011 - 11:17 napisał
To samo jest z autami i quadami na przykład, ostatnimi czasy rejestrowałem dwa quady i fakt że są one w wk rejestrowane jako samochody nie przeszkadzał ubezpieczycielowi strzelić na jeden z nich składki jak na jakiś pojazd rolniczy, zaś drugi, mniejszy potraktował jak motocykl terenowy. Ten przykład chyba dobrze pokazuje że w ubezpieczeniach nie liczy się rozsądek tylko zysk i dziwne przepisy.
pewnie masz rację, ale chyba każdy z nas wie, że skuter to skuter, a nie motor, niezależnie od pojemności i ignorowanie tego w przepisach, po prostu irytuje. zamiast uprościć sprawę, zmusza do szukania ubezpieczyciela, który ubezpieczy pojazd jako skuter, pomimo, że w dowodzie rejestracyjnym jest napisane, motocykl.
jak zwykle pod górkę.
może opinia rzeczoznawcy zmusiła by urząd do zmiany stanowiska?
#9
Napisano 21 lipca 2011 - 14:29
Skuter, chopper, motocykl sportowy (popularnie ścigacz) czy enduro to wszystko są motocykle lub motorowery, w zależności od parametrów. żaden wydział komunikacji nie będzie się bawił w takie klasyfikacje bo to przecież nie ma sensu, dla każdej grupy motocykli musieliby to robić a wtedy to już by było w ogóle niemożliwe cokolwiek zarejestrować bo załóżmy że kupiłbym sobie jakąś maszynke terenową i przerobił ją w międzyczasie na supermoto, to jak by to wtedy mieli klasyfikować? Jako supermoto według wyglądu czy na enduro według papierka?
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)
PISZ NA FORUM, NIE PW
#10
Napisano 21 lipca 2011 - 15:18
Użytkownik Runni dnia 21 lipca 2011 - 14:29 napisał
Skuter, chopper, motocykl sportowy (popularnie ścigacz) czy enduro to wszystko są motocykle lub motorowery, w zależności od parametrów. żaden wydział komunikacji nie będzie się bawił w takie klasyfikacje bo to przecież nie ma sensu, dla każdej grupy motocykli musieliby to robić a wtedy to już by było w ogóle niemożliwe cokolwiek zarejestrować bo załóżmy że kupiłbym sobie jakąś maszynke terenową i przerobił ją w międzyczasie na supermoto, to jak by to wtedy mieli klasyfikować? Jako supermoto według wyglądu czy na enduro według papierka?
w moim osobistym odczuciu skuter to nie motocykl i powinien być traktowany jako osobna klasa pojazdu, tym bardziej, że w innych krajach nie ma z tym jakoś problemu. nikt nie mówi, że każdy rodzaj motocykla ma mieć swój odrębny wpis do dokumentów, bo to faktycznie byłaby przesada, ale różnice są na tyle diametralne, że wydaje się to być więcej niż sensowne. od dziecka wiem, że są motorowery, tak zwane motorynki kiedyś, są skutery, a cała reszta to motory czy jak kto woli, motocykle. pomiędzy tymi klasami jednośladów występują znaczne różnice, choćby w samej konstrukcji czy zastosowaniu. wiem, że można goldwingiem do sklepu po bułki jeździć, ale pozostańmy w granicach zdrowego rozsądku.
i tu jak zwykle państwo polskie ułatwiło sobie coś naszym kosztem. ze zwalaniem wszystkiego na towarzystwo ubezpieczeniowe w tym akurat konkretnym przypadku nie do końca się zgodzę, ponieważ z jakiej paki oni mają się naginać, skoro państwo nie jest w stanie ustalić jasnych zasad. Im to jest wręcz na rękę, bo kasują, jak w moim przypadku podwójne stawki za polisę. A państwo zamiast zrobić tak, żeby nam buło lepiej ma to w d*pie.
#11
Napisano 21 lipca 2011 - 19:39
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)
PISZ NA FORUM, NIE PW
#12
Napisano 22 lipca 2011 - 07:09
Użytkownik Runni dnia 21 lipca 2011 - 19:39 napisał
no i właśnie to jest polski syf urzędowy. wszystkie trzy przykłady, które podałeś to skutery i tak też powinny być zarejestrowane. jak w ogóle można wpaść na pomysł, żeby zarejestrować coś, co producent jednoznacznie określił jako skuter, jak samochód. tylko u nas coś takiego jest możliwe i proszę Cię, nie próbuj mi tłumaczyć, że to jest normalne. każdy wie, że gp800 to największy skuter świata, ale urzędasy wiedzą przecież lepiej. tłumaczyć to faktem, że polak jak zwykle będzie cwaniakował, jak mu się to umożliwi, w ogóle do mnie nie trafia. przy takim toku rozumowania, wszystkie pojazdy powinny mieć elektronicznie zablokowaną możliwość jeżdżenia szybciej niż 140, bo przecież szybciej u nas nie wolno nigdzie jeździć. tworzenie przepisów w założeniu, że wszyscy to złodzieje i przekręty jest chore i żadne tłumaczenie nie zmieni postaci rzeczy.
pozdrawiam
#13
Napisano 22 lipca 2011 - 07:58
Oni nie patrzą czy to Gilera Runner 50 wtedy składkę masz motorowe a czy to GP 800 wtedy to już dla nich prawdziwy motocykl i nic z tym nie zrobisz ze tak powiem lecą bardziej na pojemność niż na konstrukcję pojazdu . I na tym zbijają kasę bo ja wiemy u nas każdy szuka na czym można się obłowić w tym przypadku nasi ubezpieczyciele. PZU to cwaniaki największe i ich nigdy nie polecę ciężko się od nich uwolnić....
3.10.2011 - Milenka :*
Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
#14
Napisano 22 lipca 2011 - 13:31
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)
PISZ NA FORUM, NIE PW
#16
Napisano 23 lipca 2011 - 11:15
Również dziękuję.
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)
PISZ NA FORUM, NIE PW
#17
Napisano 24 lipca 2011 - 19:02
Skąd wiesz, że różnica pomiędzy skuterem 200ccm a moto 200ccm wynosi 900zł?
Jak tak zal Ci kasy to nie bierz AC. Ja za Runnera 50 w pierwszym roku zapłaciłem za ubezpieczenie AC prawie 800zł, w następnym po uwzględnieniu przebiegu i spadku wartości rynkowej już za 600, ostatnio było to lekko ponad 400zł.
Tak samo biorą pod uwagę kto ubezpiecza pojazd. Jakbym chciał Saaba 9-5 ubezpieczyć (OC, AC i NNW) na siebie to musiałbym mieć w kieszeni ponad 25tys zł. Bo liczą tyle, bo silnik ma 3000ccm, kierowca poniżej 24 lat itd.. A na ojca przy wszystkich zniżkach wychodzi niecałe 2tys zł taka mała różnica.
Masz problem ze skuterem? Najpierw przeszukaj forum, jeśli nie znajdziesz, załóż nowy temat. Do mnie nawet nie pisz PW bo nie odpowiem - nie mam po prostu czasu zajmować się każdym przypadkiem z osobna. Szanuj mój czas - sam też na pewno chcesz, żeby ktoś szanował Twój.
#19
Napisano 24 lipca 2011 - 22:44
A co do przepisów. Trzeba się pogodzić. W angli auto dostaje nr rej na całe życie, w austrii można mieć jedne blachy do kilku aut, w niemczech skuter zblokowany do 20kmh nie musi być rejestrowany. "co kraj to obyczaj".
A co do nazwy skuter, to tak naprawdę jest to TYP motocykla, tak samo jak cross, enduro, turystyk, fun bike itd.
Masz problem ze skuterem? Najpierw przeszukaj forum, jeśli nie znajdziesz, załóż nowy temat. Do mnie nawet nie pisz PW bo nie odpowiem - nie mam po prostu czasu zajmować się każdym przypadkiem z osobna. Szanuj mój czas - sam też na pewno chcesz, żeby ktoś szanował Twój.
#20
Napisano 07 listopada 2011 - 11:20
Użytkownik norben dnia 20 lipca 2011 - 20:20 napisał
Jeśli już bym robił jakieś rozgraniczenie, to raczej brałbym wyższą stawkę za szlifierkę niż za skuter. Większe ryzyko dla ubezpieczającego.
Posprawdzaj w innych towarzystwach.
EDYTA.
Temat jest mylący. Chyba powinno być Ubezpieczenie skutera a nie Rejestracja skutera.
myląca to jest data posta
Użytkownik runnerLB edytował ten post 07 listopada 2011 - 14:11
P_iter