Forum GILERA.com.pl: rejestracja skutera - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

rejestracja skutera Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   norben Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja pią, 15 lip 11
  • Motocykl:RUNNER 200 VXR
  • Rok produkcji:2010
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 20 lipca 2011 - 17:40

witam,

ostatnio dowiedziałem się, że skutery powyżej 50ccm to już nie skutery, tylko motory. tak przynajmniej uważa mój wydział komunikacji. problemu by nie było, gdyby nie różnica w autocasco pomiędzy skuterem o poj. 200ccm, a motocyklem o tej samej wielkości silnika. w moim przypadku to jakieś 900 zł rocznie. opłacało by się wykłócić z urzędasami tą drobną różnicę ;)

jeśli ktoś ma coś sensownego do powiedzenia w tej kwestii, proszę o wypowiedź.

pozdrawiam serdecznie
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Davidek Ikona

  • David
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 4 415
  • Rejestracja pią, 16 paź 09
  • Motocykl:Gilera Runner H2O & R6 '09
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Brzesko
  • Interests:Motoryzacja....

Napisano 20 lipca 2011 - 18:35

Powyżej 50ccm to oczywiste i jest potrzebne prawo jazdy kategorii A1 do 125ccm. Czyli automatycznie kwota ubezpieczenia i autocasco będzie rosła ;)
6.10.2008 - Oluś... Kocham :*
3.10.2011 - Milenka :*


Dołączona grafika

Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   norben Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja pią, 15 lip 11
  • Motocykl:RUNNER 200 VXR
  • Rok produkcji:2010
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 20 lipca 2011 - 20:20

Wyświetl postUżytkownik Davidek dnia 20 lipca 2011 - 18:35 napisał

Powyżej 50ccm to oczywiste i jest potrzebne prawo jazdy kategorii A1 do 125ccm. Czyli automatycznie kwota ubezpieczenia i autocasco będzie rosła ;)

trochę źle mnie zrozumiałeś. tu chodzi o to, że pzu robi różnicę pomiędzy skuterem, a motocyklem o tych samych pojemnościach, w moim przypadku 200ccm.
jest różnica pomiędzy skuterem, a np. ścigaczem i każdy zdrowo myślący człowiek dobrze o tym wie, włącznie z ubezpieczycielem. jak zwykle nasze urzędasy wiedzą jednak lepiej i przez to płacę 9 stów więcej za vxr'a 200, który z całą pewnością jest skuterem.

pozdrawiam
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Davidek Ikona

  • David
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 4 415
  • Rejestracja pią, 16 paź 09
  • Motocykl:Gilera Runner H2O & R6 '09
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Brzesko
  • Interests:Motoryzacja....

Napisano 20 lipca 2011 - 20:29

Rozumiem że w papierach masz wbite 200ccm? :)
6.10.2008 - Oluś... Kocham :*
3.10.2011 - Milenka :*


Dołączona grafika

Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 20 lipca 2011 - 20:49

Zapytaj się czy u innego ubezpieczyciela jest taniej.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   norben Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja pią, 15 lip 11
  • Motocykl:RUNNER 200 VXR
  • Rok produkcji:2010
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 21 lipca 2011 - 01:01

Wyświetl postUżytkownik Davidek dnia 20 lipca 2011 - 20:29 napisał

Rozumiem że w papierach masz wbite 200ccm? :)

oczywiście, i rodzaj pojazdu, motocykl. dla wydziału komunikacji runner powyżej 50ccm to, to samo co hayabusa np.

Wyświetl postUżytkownik Juru dnia 20 lipca 2011 - 20:49 napisał

Zapytaj się czy u innego ubezpieczyciela jest taniej.

mi nie chodzi o wysokość składki tak naprawdę, tylko o fakt, że nasze wszystko lepiej wiedzące mądrale znają tylko dwa rodzaje jednośladów - motorowery oraz motocykle. skuter to dla nich nazwa potoczna i fakt, że w dokumentach zagranicznych pojazd opisany jest jako skuter, przez co w tłumaczeniu dokumentów też tak stoi, mają bardzo głęboko. gadają z tobą jak z debilem, bo przecież jak byś był mądry, to ty byś wymyślał przepisy i wdrażał je następnie w życie, zamiast nich. a że jest, jak jest, to znaczy żeś idiota i siedź cicho słuchając mądrzejszych od siebie.
w polsce nie istnieje coś takiego jak skuter, są tylko motorowery i motocykle szanowny panie. tak mi pani w okienku wyjaśniła sprawę. to, że pzu rozróżnia typy poszczególnych pojazdów, to już nie jej sprawa.


Złączyłem posty, nie pisz jednego pod drugim

Użytkownik Runni edytował ten post 21 lipca 2011 - 11:19

0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 21 lipca 2011 - 11:17

Widzisz, bo tu się kłania rozpasanie polskich ubezpieczycieli, wydział komunikacji faktycznie rozróżnia dwa typy pojazdów jednośladowych ale już każdy ubezpieczyciel mając swoje wewnętrzne przepisy może rozgraniczać na swoje różne typy dziwne, np motocykle turystyczne i choppery/cruisery mają niższe opłaty niż 'ścigacze' itp.

To samo jest z autami i quadami na przykład, ostatnimi czasy rejestrowałem dwa quady i fakt że są one w wk rejestrowane jako samochody nie przeszkadzał ubezpieczycielowi strzelić na jeden z nich składki jak na jakiś pojazd rolniczy, zaś drugi, mniejszy potraktował jak motocykl terenowy. Ten przykład chyba dobrze pokazuje że w ubezpieczeniach nie liczy się rozsądek tylko zysk i dziwne przepisy.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   norben Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja pią, 15 lip 11
  • Motocykl:RUNNER 200 VXR
  • Rok produkcji:2010
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 21 lipca 2011 - 14:02

Wyświetl postUżytkownik Runni dnia 21 lipca 2011 - 11:17 napisał

Widzisz, bo tu się kłania rozpasanie polskich ubezpieczycieli, wydział komunikacji faktycznie rozróżnia dwa typy pojazdów jednośladowych ale już każdy ubezpieczyciel mając swoje wewnętrzne przepisy może rozgraniczać na swoje różne typy dziwne, np motocykle turystyczne i choppery/cruisery mają niższe opłaty niż 'ścigacze' itp.

To samo jest z autami i quadami na przykład, ostatnimi czasy rejestrowałem dwa quady i fakt że są one w wk rejestrowane jako samochody nie przeszkadzał ubezpieczycielowi strzelić na jeden z nich składki jak na jakiś pojazd rolniczy, zaś drugi, mniejszy potraktował jak motocykl terenowy. Ten przykład chyba dobrze pokazuje że w ubezpieczeniach nie liczy się rozsądek tylko zysk i dziwne przepisy.

pewnie masz rację, ale chyba każdy z nas wie, że skuter to skuter, a nie motor, niezależnie od pojemności i ignorowanie tego w przepisach, po prostu irytuje. zamiast uprościć sprawę, zmusza do szukania ubezpieczyciela, który ubezpieczy pojazd jako skuter, pomimo, że w dowodzie rejestracyjnym jest napisane, motocykl.
jak zwykle pod górkę.

może opinia rzeczoznawcy zmusiła by urząd do zmiany stanowiska?
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 21 lipca 2011 - 14:29

Ale ja teraz chyba nie rozumiem czegoś. Co ty chcesz wywalczyć?

Skuter, chopper, motocykl sportowy (popularnie ścigacz) czy enduro to wszystko są motocykle lub motorowery, w zależności od parametrów. żaden wydział komunikacji nie będzie się bawił w takie klasyfikacje bo to przecież nie ma sensu, dla każdej grupy motocykli musieliby to robić a wtedy to już by było w ogóle niemożliwe cokolwiek zarejestrować bo załóżmy że kupiłbym sobie jakąś maszynke terenową i przerobił ją w międzyczasie na supermoto, to jak by to wtedy mieli klasyfikować? Jako supermoto według wyglądu czy na enduro według papierka?
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   norben Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja pią, 15 lip 11
  • Motocykl:RUNNER 200 VXR
  • Rok produkcji:2010
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 21 lipca 2011 - 15:18

Wyświetl postUżytkownik Runni dnia 21 lipca 2011 - 14:29 napisał

Ale ja teraz chyba nie rozumiem czegoś. Co ty chcesz wywalczyć?

Skuter, chopper, motocykl sportowy (popularnie ścigacz) czy enduro to wszystko są motocykle lub motorowery, w zależności od parametrów. żaden wydział komunikacji nie będzie się bawił w takie klasyfikacje bo to przecież nie ma sensu, dla każdej grupy motocykli musieliby to robić a wtedy to już by było w ogóle niemożliwe cokolwiek zarejestrować bo załóżmy że kupiłbym sobie jakąś maszynke terenową i przerobił ją w międzyczasie na supermoto, to jak by to wtedy mieli klasyfikować? Jako supermoto według wyglądu czy na enduro według papierka?

w moim osobistym odczuciu skuter to nie motocykl i powinien być traktowany jako osobna klasa pojazdu, tym bardziej, że w innych krajach nie ma z tym jakoś problemu. nikt nie mówi, że każdy rodzaj motocykla ma mieć swój odrębny wpis do dokumentów, bo to faktycznie byłaby przesada, ale różnice są na tyle diametralne, że wydaje się to być więcej niż sensowne. od dziecka wiem, że są motorowery, tak zwane motorynki kiedyś, są skutery, a cała reszta to motory czy jak kto woli, motocykle. pomiędzy tymi klasami jednośladów występują znaczne różnice, choćby w samej konstrukcji czy zastosowaniu. wiem, że można goldwingiem do sklepu po bułki jeździć, ale pozostańmy w granicach zdrowego rozsądku.
i tu jak zwykle państwo polskie ułatwiło sobie coś naszym kosztem. ze zwalaniem wszystkiego na towarzystwo ubezpieczeniowe w tym akurat konkretnym przypadku nie do końca się zgodzę, ponieważ z jakiej paki oni mają się naginać, skoro państwo nie jest w stanie ustalić jasnych zasad. Im to jest wręcz na rękę, bo kasują, jak w moim przypadku podwójne stawki za polisę. A państwo zamiast zrobić tak, żeby nam buło lepiej ma to w d*pie.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 21 lipca 2011 - 19:39

A co twoje osobiste odczucie mówi o gilerze nexus 500 albo gp800? Też nie są motocyklami? Jeśli byłaby taka klasyfikacja na skutery i motocykle to trzeba by jeszcze wprowadzić jakieś wyznaczniki pojemności, osiągów czy wymiarów bo zaraz by polak znalazł odpowiednią lukę i wykorzystał tak jak potrafimy najlepiej. Poza tym różnice konstrukcyjne to jeszcze nie podstawa do tworzenia odrębnej kategorii motocykla. Piaggio MP3 też jest skuterem a w Polsce można go zarejestrować tylko na kat. B1.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   norben Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja pią, 15 lip 11
  • Motocykl:RUNNER 200 VXR
  • Rok produkcji:2010
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 22 lipca 2011 - 07:09

Wyświetl postUżytkownik Runni dnia 21 lipca 2011 - 19:39 napisał

A co twoje osobiste odczucie mówi o gilerze nexus 500 albo gp800? Też nie są motocyklami? Jeśli byłaby taka klasyfikacja na skutery i motocykle to trzeba by jeszcze wprowadzić jakieś wyznaczniki pojemności, osiągów czy wymiarów bo zaraz by polak znalazł odpowiednią lukę i wykorzystał tak jak potrafimy najlepiej. Poza tym różnice konstrukcyjne to jeszcze nie podstawa do tworzenia odrębnej kategorii motocykla. Piaggio MP3 też jest skuterem a w Polsce można go zarejestrować tylko na kat. B1.

no i właśnie to jest polski syf urzędowy. wszystkie trzy przykłady, które podałeś to skutery i tak też powinny być zarejestrowane. jak w ogóle można wpaść na pomysł, żeby zarejestrować coś, co producent jednoznacznie określił jako skuter, jak samochód. tylko u nas coś takiego jest możliwe i proszę Cię, nie próbuj mi tłumaczyć, że to jest normalne. każdy wie, że gp800 to największy skuter świata, ale urzędasy wiedzą przecież lepiej. tłumaczyć to faktem, że polak jak zwykle będzie cwaniakował, jak mu się to umożliwi, w ogóle do mnie nie trafia. przy takim toku rozumowania, wszystkie pojazdy powinny mieć elektronicznie zablokowaną możliwość jeżdżenia szybciej niż 140, bo przecież szybciej u nas nie wolno nigdzie jeździć. tworzenie przepisów w założeniu, że wszyscy to złodzieje i przekręty jest chore i żadne tłumaczenie nie zmieni postaci rzeczy.
pozdrawiam
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Davidek Ikona

  • David
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 4 415
  • Rejestracja pią, 16 paź 09
  • Motocykl:Gilera Runner H2O & R6 '09
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Brzesko
  • Interests:Motoryzacja....

Napisano 22 lipca 2011 - 07:58

Problem tkwi w tym że oni patrzą bardziej na pojemność motocykla im większa tym składki rosną ponieważ ryzyko wg nich "ryzyko rozbicia".

Oni nie patrzą czy to Gilera Runner 50 wtedy składkę masz motorowe a czy to GP 800 wtedy to już dla nich prawdziwy motocykl i nic z tym nie zrobisz ze tak powiem lecą bardziej na pojemność niż na konstrukcję pojazdu :). I na tym zbijają kasę bo ja wiemy u nas każdy szuka na czym można się obłowić w tym przypadku nasi ubezpieczyciele. PZU to cwaniaki największe i ich nigdy nie polecę ciężko się od nich uwolnić....
6.10.2008 - Oluś... Kocham :*
3.10.2011 - Milenka :*


Dołączona grafika

Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 22 lipca 2011 - 13:31

To właśnie moim zdaniem nie jest syf urzędowy tylko normalne traktowanie motocykli. Myślisz że jak byś miał wbite w dowód skuter to byś miał inne składki? Nie sądzę. Poza tym tak jak mówisz, skuter to skuter i już, według mnie właśnie skuter jest normalnym motocyklem i nie ma co tego negować bo tak jak mówię, zaraz by się znaleźli ludzie z klubów motocykli turystycznych żeby ich goldwingi rejestrować jako motocykl turystyczny a ci od ktm'ów chcieliby mieć wpisane w dowód 'pojazd enduro'. Uwierz mi że różnice konstrukcyjne między tymi dwoma rodzajami są takie same jak między 'ścigaczami' a skuterami i nikt nie narzeka na to żeby rejestrować inaczej.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   norben Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 13
  • Rejestracja pią, 15 lip 11
  • Motocykl:RUNNER 200 VXR
  • Rok produkcji:2010
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 22 lipca 2011 - 20:58

problemu bym nie widział, gdyby nie te 9 stów różnicy, które muszę dołożyć do AC. na skutek tego taka sytuacja pozostawia u mnie niesmak.

dziękuję wszystkim serdecznie za dyskusję.
pozdrawiam
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 23 lipca 2011 - 11:15

Widziałbyś bo i tak byś to płacił, obojętnie co byś miał wpisane w dowód.
Również dziękuję.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   szczupi Ikona

  • chciałem tylko posta nabić
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 454
  • Rejestracja czw, 26 lut 09
  • Motocykl:Runner SP50 / Saab 9-5
  • Rok produkcji:2010
  • Gender:Male
  • Location:Brzesko

Napisano 24 lipca 2011 - 19:02

składkę AC wylicza się głównie z wartości rynkowej pojazdu, zabezpieczeń antykradzieżowych stosowanych w nim i innych..

Skąd wiesz, że różnica pomiędzy skuterem 200ccm a moto 200ccm wynosi 900zł?
Jak tak zal Ci kasy to nie bierz AC. Ja za Runnera 50 w pierwszym roku zapłaciłem za ubezpieczenie AC prawie 800zł, w następnym po uwzględnieniu przebiegu i spadku wartości rynkowej już za 600, ostatnio było to lekko ponad 400zł.


Tak samo biorą pod uwagę kto ubezpiecza pojazd. Jakbym chciał Saaba 9-5 ubezpieczyć (OC, AC i NNW) na siebie to musiałbym mieć w kieszeni ponad 25tys zł. Bo liczą tyle, bo silnik ma 3000ccm, kierowca poniżej 24 lat itd.. A na ojca przy wszystkich zniżkach wychodzi niecałe 2tys zł taka mała różnica.
- Co wolisz? Awangardę czy surrealizm? - Postmodernizm ... - Artysta? - Nie .. moderator na forum.

Dołączona grafika


Masz problem ze skuterem? Najpierw przeszukaj forum, jeśli nie znajdziesz, załóż nowy temat. Do mnie nawet nie pisz PW bo nie odpowiem - nie mam po prostu czasu zajmować się każdym przypadkiem z osobna. Szanuj mój czas - sam też na pewno chcesz, żeby ktoś szanował Twój.
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 24 lipca 2011 - 19:29

No ale kolega jest pewien że słowo skuter w dowodzie by mu o 90% obniżyło koszty.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   szczupi Ikona

  • chciałem tylko posta nabić
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 454
  • Rejestracja czw, 26 lut 09
  • Motocykl:Runner SP50 / Saab 9-5
  • Rok produkcji:2010
  • Gender:Male
  • Location:Brzesko

Napisano 24 lipca 2011 - 22:44

Zapewne..


A co do przepisów. Trzeba się pogodzić. W angli auto dostaje nr rej na całe życie, w austrii można mieć jedne blachy do kilku aut, w niemczech skuter zblokowany do 20kmh nie musi być rejestrowany. "co kraj to obyczaj".


A co do nazwy skuter, to tak naprawdę jest to TYP motocykla, tak samo jak cross, enduro, turystyk, fun bike itd.
- Co wolisz? Awangardę czy surrealizm? - Postmodernizm ... - Artysta? - Nie .. moderator na forum.

Dołączona grafika


Masz problem ze skuterem? Najpierw przeszukaj forum, jeśli nie znajdziesz, załóż nowy temat. Do mnie nawet nie pisz PW bo nie odpowiem - nie mam po prostu czasu zajmować się każdym przypadkiem z osobna. Szanuj mój czas - sam też na pewno chcesz, żeby ktoś szanował Twój.
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   P_iter Ikona

  • Grupa Darczyńca
  • Postów 199
  • Rejestracja czw, 14 maj 09
  • Rok produkcji:brak
  • Gender:Male
  • Location:Warszawa

Napisano 07 listopada 2011 - 11:20

Wyświetl postUżytkownik norben dnia 20 lipca 2011 - 20:20 napisał

trochę źle mnie zrozumiałeś. tu chodzi o to, że pzu robi różnicę pomiędzy skuterem, a motocyklem o tych samych pojemnościach,


Jeśli już bym robił jakieś rozgraniczenie, to raczej brałbym wyższą stawkę za szlifierkę niż za skuter. Większe ryzyko dla ubezpieczającego.
Posprawdzaj w innych towarzystwach.

EDYTA.
Temat jest mylący. Chyba powinno być Ubezpieczenie skutera a nie Rejestracja skutera.


myląca to jest data posta

Użytkownik runnerLB edytował ten post 07 listopada 2011 - 14:11

Pozdrawiam
P_iter
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych