Forum GILERA.com.pl: Gilera ice problem - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Gilera ice problem Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Buffi Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja wto, 08 lis 11
  • Motocykl:Gilera Ice
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:zabrze

Napisano 12 marca 2012 - 16:07

Więc tak kiedyś moja gilerka z 2004r. ciężko paliła, postanowiłem zajechać do serwisu i tu zaczęły się problemy....
w serwisie postał tydzień i nic nie zrobili :angry: stwierdzili że trzeba tylko kopnąć mocno... no to trudno wraacłem z serwisu (mototrend Tarnowskie góry) skuter jechał jakby nieco wolniej tam gdzie zawsze osiągał 70-75 km/h było +- 65. No ale mówie to trudno niewielka różnica zdarza sie. Jeździłem tak jeszcze troche i skuter stawał się coraz ssłabszy. żeby ruszyć trzeba było się odepchać :( pogrzebalem pogrzebałem i zrobiłem już można było normalnie ruszać i jeździć tylko ze V-max spadł z 75 do 45 :( :( :( pomyślałem że tłumik jest zapchany zdjąłem okazało się że w środku były jakies blaszki najprawdopodobniej kolektor się rozsypał. No nić kupiłem chiński tłumik :( firmy newstar (nie miałem kasy ) założyłem go i skuter odrazu zrobił się zrywniejszy ale prędkość bez zmian <_< więc postanowiłem go wyregulować pożądnie przestawiłem raz iglice troche gorzej, jeszcze raz dużo gorzej postanowiłem wrócić na stare ustawienie skuter nie chciał zapalić ;/ podlewałem świece i nic. wyczyszciłem gaźnik ... nic sprawdzam membranki...lekko zużyte (można by je wymienić)wyczysciłem je założyłem wszystko z powrotem kopie kopie kopie kopie ... nic sprawdziłem czy ssanie jest dobre. wszystko ok. to nic podleje świece kopie kopie kopie lekko pyrknął. kopie kopie kopie załapał lekko kopie kopie znowu załapal i tak pare razy aż odpalił. przejechałem się. Jest mniej więcej jak było przed regulacją. (oczywiście po odpaleniu wyregulowałem go ) kompresje sprawdzałem palcem wydaje się ok. Dzisiaj pojechałem nim do szkoly... skończyłęm zajęcia i musiałem kopać z 10-15 razy aż odpalił. Główny problem polega na tym ze do 30 km/h przyśpiesza ładnie i gdy już dojdzie do 30.... Buuuuu trzeba jechać tak 1/4 manetki 1/2 max 3/4 na pełnym gazie nie da się jechać jakby zalewał się.. PLS pomóżcie mi żeby jeździł jak przed wizytą w tym cholernym serwisie
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   xXxKuBeK Ikona

  • Kubek
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 736
  • Rejestracja sob, 19 cze 10
  • Motocykl:Ponownie Runner :)
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male
  • Location:Radomsko

Napisano 12 marca 2012 - 16:15

sprawdź kompresje manometrem bo palcem to wiesz co mozna zrobić,
zdejmij pokrywe przekładni, sprawdź pasek ile ma mm, i nam napisz,
i powiedz w jakim stanie masz dzwon
Runner 2001 był,Poprzedni Runner- Klik

Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik

NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Buffi Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja wto, 08 lis 11
  • Motocykl:Gilera Ice
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:zabrze

Napisano 12 marca 2012 - 16:21

pasek zmierze ale raczej jest ok, manometr staram się gdzieś wykombinowac a dzwon ma lekkie przebarwienia...
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   xXxKuBeK Ikona

  • Kubek
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 736
  • Rejestracja sob, 19 cze 10
  • Motocykl:Ponownie Runner :)
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male
  • Location:Radomsko

Napisano 12 marca 2012 - 19:25

zmierz i dopiero powiedz w jakim stanie,
manometr u mechanika sprawdzi Ci, raczej nieodpłatnie, chyba ze trafisz na jakiegos mechanika ze bedziesz musial mu zapłacić
lekkie przebarwienia, to jak mówiłeś ze słabo ruszał to może być przyczyną, a
skuter moze się trzęsie przy starcie?
Runner 2001 był,Poprzedni Runner- Klik

Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik

NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Buffi Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja wto, 08 lis 11
  • Motocykl:Gilera Ice
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:zabrze

Napisano 13 marca 2012 - 18:01

no dobra byłem dzisiaj zimerzyc kompreche .... 5 atmosfer :( :( :( :( do tego dochodzą mi inne koszty ;/;/;/ ale dzięki za pomoc ;)
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Buffi Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja wto, 08 lis 11
  • Motocykl:Gilera Ice
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:zabrze

Napisano 13 marca 2012 - 18:02

w serwisie powiedzieli mi ze naprawa okolo 700zł części firmy "arena" słyszeliście coś o tych częściach jakieś opinie ?
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 13 marca 2012 - 18:13

Chyba athena :D

700zł za szlif cylindra? Chyba ich lekko pogrzało, nawet licząc że wyjęcie silnika długo trwa to i tak nie wiem skąd ta cena.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   xXxKuBeK Ikona

  • Kubek
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 736
  • Rejestracja sob, 19 cze 10
  • Motocykl:Ponownie Runner :)
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male
  • Location:Radomsko

Napisano 13 marca 2012 - 18:47

aa tam serwis, daj do jakiegos mechanika, jak zadnego nie znasz to zapytaj kumpli
podadzą Ci namiary na jakiegos;)
Runner 2001 był,Poprzedni Runner- Klik

Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik

NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Buffi Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja wto, 08 lis 11
  • Motocykl:Gilera Ice
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:zabrze

Napisano 14 marca 2012 - 13:52

możliwe ze athena ;D te 700 zł to koszt części + robocizna i jeszcze wymiana łożysk na wale ale jak mówicie że zrobi to jakiś mechanik to poszukam kogoś dobrego ;) jeszcze mam pytanko jak kupie sobie dajmy na to cylek z polini 50 (niewiem czy polini ma 50 ) to mam gwarancje na te części ?
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 14 marca 2012 - 14:51

Raczej nie.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Buffi Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja wto, 08 lis 11
  • Motocykl:Gilera Ice
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:zabrze

Napisano 14 marca 2012 - 16:39

ok dzięki za pomoc :) Macie może jeszcze jakieś doświadczenia z częściamy firmy "athena"?
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 14 marca 2012 - 16:50

Oryginalny cylek jest atheny, ogólnie bardzo dobra jakość i materiały użyte. Jednak jak tylko masz kompresje za niska to polecam zrobić szlif tego cylindra na tłoku nadwymiarowym, po to tuleje są takie grube w cylindrach żeby te szlify robić a nie wymieniać cały zestaw. Wyjdzie Cie to około 250zł plus robota tylko trzeba mieć kogoś dobrego od tych spraw.

A co do tego cylindra polini to jeśli kupisz nowy w sklepie to raczej normalne że masz na niego rok gwarancji, to jest takie jakby prawo u nas :)
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 14 marca 2012 - 16:55

Runni ale gwarancja na co? Bo jak się zatrze to wątpię, że przyjmą :)
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 14 marca 2012 - 17:49

Można dochodzić swoich praw przed sądem, rzeczoznawca i te sprawy jeśli doszło do zacierki nie z winy użytkownika. Ale gwarancja dotyczy w tym wypadku zazwyczaj wad które wyjdą w trakcje użytkowania.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   kamil1711 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 251
  • Rejestracja wto, 08 gru 09
  • Motocykl:Gilera Runner PureJet
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:łukowo

Napisano 14 marca 2012 - 19:29

hmmmm... Z tego co wiem to gwarancja na takie części jest uznawana tylko wtedy, gdy część była montowana w autoryzowanym, ewentualnie jakimś wyspecjalizowanym serwisie. Czyli wtedy robocizna tanio nie wyjdzie.
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Buffi Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja wto, 08 lis 11
  • Motocykl:Gilera Ice
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:zabrze

Napisano 14 marca 2012 - 23:08

oo nawet nie zastanawiałem się nad szlifem ... ;) a ile wytrzymuje skuter po szlifie ? ;D
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 15 marca 2012 - 14:24

Jeśli szlif zrobiony dobrze na dobrym tłoku to spokojnie wytrzyma parę tysięcy km. Zależy od użytkowania.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Buffi Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja wto, 08 lis 11
  • Motocykl:Gilera Ice
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:zabrze

Napisano 15 marca 2012 - 17:01

Jak bym wstawił cylinder 70 nie zmieniając wału stało by się coś ?
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 15 marca 2012 - 17:14

Zależy jeszcze jaki cylinder, ale generalnie jeśli wał i łożyska masz w dobrym stanie to wał spokojnie wytrzyma.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   Buffi Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja wto, 08 lis 11
  • Motocykl:Gilera Ice
  • Rok produkcji:2006
  • Gender:Male
  • Location:zabrze

Napisano 15 marca 2012 - 17:20

Wyświetl postUżytkownik Juru dnia 15 marca 2012 - 17:14 napisał

Zależy jeszcze jaki cylinder, ale generalnie jeśli wał i łożyska masz w dobrym stanie to wał spokojnie wytrzyma.

łożyska mam do wymiany a cylinder raczej polini wyczytałem że wystarczy zmienić na tuningowe łożysko i bedzie można jeździć. Jeśli kupił bym takie łożysko http://sklep.mieloch...c4839c490e2862f mógłbym załozyc np taki cylek http://allegro.pl/cy...2180301123.html ??? i jeszcze pytanko jak bym założył ten cylinder to musze gaźnik zmieniac na 17,5? bo mam orginalny 12 mm czy coś w tym stylu.
0

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych