WIEM ZE TEGO TYPU TEMATóW BYłO DUżO, PARE CZYTAłEM ALE CIąGLE SIę OBAWIAM.
żE KUPIE ZłY CZY COś TAKIEGO. TAK JAK W TEMACIE POSIADAM GILERE RUNNER 2T.
MYśLALEM COś NAD TYM CASTROL 2T ALE NIE WIEM CZY SYNTETYKA, CZY Pół SYNTETYKA?
CZY JAKIEGOś JESZCZE INNEGO ;X BęDE WDZIECZNY ZA POMOC.
PRZEBIEG SKUTERKA TO OKOłO 5TYś KM. NIEPAMIęTAM DOKłADNIE.A NIE CHE MI SIE Iść SPRAWDZAć.
Strona 1 z 1
Jaki Olej? Do Runnera 2T. (2008R.)
#2
Napisano 12 marca 2012 - 19:53
NIE KRZYCZ NA NAS, WIęKSZOść JEST TU ZDROWA I NIE MUSI MIEć WIęKSZYCH LITEREK!
W tych tematach w których czytałeś jest wszystko napisane jaki olej masz kupić i jakie marki polecamy także nie wiem z czym jest problem.
W tych tematach w których czytałeś jest wszystko napisane jaki olej masz kupić i jakie marki polecamy także nie wiem z czym jest problem.
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)
PISZ NA FORUM, NIE PW
#5
Napisano 06 maja 2012 - 08:08
Witam panowie, sorki że taki odkop ale mam pytanko odnośnie oleju a nie chcę zakładać nowego tematu. Mianowicie lałem olej półsyntetyczny i chciałbym teraz zalać full syntetyka. Słyszałem że może to negatywnie wpływać na silnik,i chciałbym się upewnić czy to mit i mogę śmiało zalewać czy raczej nie ryzykować... wiem że w 4-sówach to nie problem ale nie wiem jak to jest w 2T.
#6
Napisano 06 maja 2012 - 09:18
W 4T to jest takie samo zjawisko. Chodzi o to, że gęstszy pełen syntetyk może po prostu smarować gorzej od pół i może się odrywać nagar który teoretycznie może uszkodzić silnik. Swoją drogą to nie ma sensu przechodzić na fulla bo jest droższy a w przypadku skutera to wielkiego znaczenia nie ma.
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)
PISZ NA FORUM, NIE PW
#9
Napisano 09 czerwca 2012 - 12:55
Użytkownik Runni dnia 06 maja 2012 - 09:18 napisał
W 4T to jest takie samo zjawisko. Chodzi o to, że gęstszy pełen syntetyk może po prostu smarować gorzej od pół i może się odrywać nagar który teoretycznie może uszkodzić silnik. Swoją drogą to nie ma sensu przechodzić na fulla bo jest droższy a w przypadku skutera to wielkiego znaczenia nie ma.
Sęk w tym ze pelen syntetyk jest rzadszy od olejow nizszej klasy najgestszy jest mineral, ktory lubi przytykac pewne laczenia,uszczelniacze ulegaja stwardnieniu ze starosci, a osad je dalej uszczelnia, w momencie zalania syntetyka ktory ma rowniez wlasciwosci czyszczace silnik, wyplukuje ten osad, i zaczynaja sie problemy z uszczelnieniami. ale w skuterze sa az a simmeringi wiec to nie jest problem, w dodatku jesli chodzi o jakis nagar z tloka czy cos, to sie dzieje bez objawowo wiec nie ma mozliwosci zatarcia przez samoczyszczenie po uprzednim uzytkowaniu na mineralu badz pol syntetyku.
Strona 1 z 1