Strona 1 z 1
Stuki przy przyspieszaniu gilera runner vcr 200
#1
Napisano 20 kwietnia 2012 - 19:52
Witam.
Mam taki oto problem w mojej nowej gilerce vrc 200 z 2007 roku: przy ruszaniu, przez kilka sekund słychać klekoczący dźwięk i czuć jakiś stuk i trwa to chwilę. W runnerze 50ccm czegoś takiego nie miałam i dlatego nie podoba mi się to, co słyszę. Czy macie pomysł, co to może być?
Mam taki oto problem w mojej nowej gilerce vrc 200 z 2007 roku: przy ruszaniu, przez kilka sekund słychać klekoczący dźwięk i czuć jakiś stuk i trwa to chwilę. W runnerze 50ccm czegoś takiego nie miałam i dlatego nie podoba mi się to, co słyszę. Czy macie pomysł, co to może być?
#2
Napisano 22 kwietnia 2012 - 18:18
Nie ma takiej gilery jak VRC 200 Może runner VXR200?
Ja bym zaczął od obejrzenia sprzęgła i wariatora, może wiatraczek się obluzował albo coś w sprzęgle jest luźne i stuka. Później jak tam nic nie znajdziesz, zobacz magneto (inaczej rotor lub koło magnesowe) czy się nie poluzowało i nie stuka przy małych obrotach bo to dość groźne jak się mocniej obluzuje przy wyższych obrotach.
Ja bym zaczął od obejrzenia sprzęgła i wariatora, może wiatraczek się obluzował albo coś w sprzęgle jest luźne i stuka. Później jak tam nic nie znajdziesz, zobacz magneto (inaczej rotor lub koło magnesowe) czy się nie poluzowało i nie stuka przy małych obrotach bo to dość groźne jak się mocniej obluzuje przy wyższych obrotach.
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)
PISZ NA FORUM, NIE PW
#4
Napisano 24 kwietnia 2012 - 16:14
Rolek nie słychać tylko przy przyspieszaniu, jak się wytłuką, pokruszą itp to walą cały czas raczej.
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)
PISZ NA FORUM, NIE PW
#6
Napisano 24 kwietnia 2012 - 19:04
No i kurcze nie dalismy rady zdjąć pokrywy silnika Trzyma się diabelstwo na śrubie sprzęgła czy jakiejś innej, do której potrzeba klucz pneumatyczny... Z obiawów dodam, że stuki słychać tylko przy "łapaniu" sprzęgła i chyba wyłącznie jak się zagrzeje trochę (na zimnym tego nie zauważyłam). Chyba nie obejdzie się bez serwisu, a do tej pory skuterek zawsze naprawiałam własnoręcznie lub z chłopakiem
#7
Napisano 29 kwietnia 2012 - 20:25
Sorry, że tak późno odpisuje ale miałem tydzień wyjęty z życia. Nie dramatyzujmy, każda śruba pójdzie tylko najwidoczniej nie masz tak długiego klucza. Faktycznie kolega mi teraz te ślizgi przypomniał, je też trzeba sprawdzić. Tylko najpierw na wszelkie sposobu próbuj zdjąć pokrywę.
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)
PISZ NA FORUM, NIE PW
#8
Napisano 02 maja 2012 - 21:44
Ewentualnie zawory postukują
6.10.2008 - Oluś... Kocham :*
3.10.2011 - Milenka :*
Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
3.10.2011 - Milenka :*
Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
#9
Napisano 09 lipca 2012 - 21:11
aby odkrecic ta nakretke trzeba przytrzymac hamulec tyl i zablokowac tarcze ja tam blokuje okraglym pretem w tarcze o zacisk tylko trzeba uwazac by nie uszkodzic tarczy, grzechota na 1/2 cala i nasadka 17 lub 19 nie pamietam dokladnie wystarczy
a co do halasu to mozliwe ze Ci sie wariator odkrecil moze halasowac przy ruszaniu a jak wykreci sie za bardzo zaxznie trzec o obudowe ja tak mialem, jak bedziesz skrecal dobrze jest dac klej do gwintow ten najslabszy
a co do halasu to mozliwe ze Ci sie wariator odkrecil moze halasowac przy ruszaniu a jak wykreci sie za bardzo zaxznie trzec o obudowe ja tak mialem, jak bedziesz skrecal dobrze jest dac klej do gwintow ten najslabszy
#10
Napisano 10 lipca 2012 - 20:19
Trzy sprawy:
1. Odpisałeś na post z maja, skuter już dawno naprawiony.
2. Odpisujesz kobiecie więc raczej nie będzie skręcał tylko skręcała
3. Jesteś debeściak jak przyklejasz wariator na klej do gwintów. W temperaturze jaka panuje w przekładni każdy klej stwardnieje mocno, nawet słaby. Poza tym dobrze dociągnięta nakrętka jest kontrowana przez obroty wału i się nie odkręci.
Poza tematem, tam jest 15 a nie 17/19
1. Odpisałeś na post z maja, skuter już dawno naprawiony.
2. Odpisujesz kobiecie więc raczej nie będzie skręcał tylko skręcała
3. Jesteś debeściak jak przyklejasz wariator na klej do gwintów. W temperaturze jaka panuje w przekładni każdy klej stwardnieje mocno, nawet słaby. Poza tym dobrze dociągnięta nakrętka jest kontrowana przez obroty wału i się nie odkręci.
Poza tematem, tam jest 15 a nie 17/19
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)
PISZ NA FORUM, NIE PW
Strona 1 z 1