Forum GILERA.com.pl: Pytanie o wał - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Pytanie o wał czy zmieniac pod S6 streetrace? Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Grzesiek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 70
  • Rejestracja sob, 12 maj 12
  • Motocykl:runner & BMW e38 740
  • Rok produkcji:1999
  • Gender:Male
  • Location:Berlin

Napisano 13 maja 2012 - 13:58

Czesc.
Jest to moj pierwszy post tutaj, nabylem jakies niecale 2 tyg. temu runnera z 1997r. a ze nie jestem laikiem w te sprawy( jezdzilem od 15 roku zycia na skuterach, wlacznie z tuningiem itp) to zauwazylem ze porownywalnie do mojego poprzedniego speedfighta takze seryjnego, ma nieporownywalnie mniej mocy, tak wiec z racji tego ze mieszkam w Berlinie i tu sa skutery MOFA 25km/h oraz MOPED 50km/h zaczalem sciagac blokady wario, wydech i krociec... ale dalej moc byla nijaka, predkosc o.k 80 ale mocy brakowalo stanowczo. dodalem sobie 1+1 czyli brak reakcji na regulacje skladu mieszanki , zawalony i mokry karter pod wariem i padlo na simmeringi... a ze niebylbym soba...zaczalem rozbierac wszystko, lubie wiedziec czym jezdze. Cylek okazal sie lekko porysowany jeszcze oryginal jak i tlok, paski itp. Sprawa zatrzymala sie na rozplowionych karterach , lozyska maja znaczny luz, szumia i sie zacinaja wiec nie zaluje ze zabralem sie za to.
Zamowilem ze scooterparts .de Lozyska + uszczelniacze, najtanszy nowy cylek to koszt 38euro oczywiscie z tlokiem, zabezpieczeniami itp. brak jedynie glowicy... ale nie mam juz 16 lat tylko lekko 6 wiecej wiec nie bede latal mopedem... zamowilem cylek 70ccm Stage6 Streetrace do zestawu , ze wzgledu na seryjny gaznik 12mm - zastapiony zostaje Dell'orto 17,5mm + wkladka filtra- malossi do calosci mi zabraklo mi napedu wiec juz umowiony jest zakup uzywanego waria od zestawu polini eco kit+ sprzeglo Hebo-nie wiem jakie + dzwon stage6 i pasek polini kevlar.
Ale teraz mam rozkminie z walem... jest seria, nie ma luzow na korbie, jezdzil na blokadach, no ale zbyt wiele 70tek zatarlem z powodu rozsypania lozysk na korbie, gornych i 2 razy dolnych tak wiec mam uprzedzenie i jesli juz tyle kasy polecialo, chyba wymienie i wal... co prawda rozsypywaly sie w cylkach poziomu racing, ale z doswiadczenia wiem ze jak sie zmienia gar na 70ccm , bez wymiany walu badz lozysk, w 90% konczy sie to zatarciem poprzez wizyte cial obcych w komorze spalania.

Tu tez moje pytanie, czy ktos mial do czenienia z tym walem ew. z ta firma?? wiem ze nie jest to najlepsze rozwiazanie, ale na pewno wytrzymalsze od seri i na sport styknie
Cena 53.90 euro jest kuszaca i ma sie rewelacyjnie do konkurencji.

http://www.ebay.de/i...1#ht_2058wt_984

Ewentualnie bardziej znana firma- TNT cena takze atrakcyjna


http://www.ebay.de/i...5#ht_2500wt_995

poziom racing nie bedzie robiony bo nawet wydech zostaje seryjny poki co... w niemcowni jest plaga policji i rolek wiec pierwszy powod do kontroli to zawiniety wydech.. ale i tak blokade zaplonu zamowie :) tak wiec mocniejszego walu mi nie potrzeba.

Pozdrawiam. P.s jak dobrze wrocic po 3 latach do "biznesu" :))

Użytkownik Grzesiek edytował ten post 13 maja 2012 - 14:03

My firs love
Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika



Moj dawny speedfight :)
http://www.polskajaz...peedfight/14385
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   kucia Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 462
  • Rejestracja czw, 04 lis 10
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2000

Napisano 13 maja 2012 - 14:51

Pod sporta na seryjnym wydechu spokojnie wal wytrzyma jak w dobrej kondycji mój ma 25 tyś przebiegu w tym z 7 ma malossim sporcie i nic.Co do wału nigdy nie słyszałem o tej firmie

Użytkownik kucia edytował ten post 13 maja 2012 - 14:52

0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 13 maja 2012 - 14:54

kolega kucia dobrze mówi, ja miałem założony seryjny wał pod mocno wysilonego Sporta 70cc i nic się nie działo, oczywiście zainwestowałem tylko w dobre łożyska.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Grzesiek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 70
  • Rejestracja sob, 12 maj 12
  • Motocykl:runner & BMW e38 740
  • Rok produkcji:1999
  • Gender:Male
  • Location:Berlin

Napisano 13 maja 2012 - 15:27

no ja mam 27tys najechane, ale jak mowilem... skuter wczesniej latal jako mofa, 25km/h pozniej jako moped - 50km/h nie wiecej. dopiero ja sciagnalem lejek z wejscia wydechu... az mi sie smiac chcialo..ale niemcy sa przepisowi i nic sie nie poradzi.lozyska bede mial firmy SKF w metalowym koszyczku, z luzem zapewne C3, bo nie bralem zadnych sportowych. ale z pewnoscia zapomnialem domowic lozyska igielkowego, sworznia , to wypada juz poziomu racing, nie zaszkodzi , a drozsze tylko i kilka zl. dodatkowo jest w trakcie robienia portingu i polerki karterow pod streetrace'a stad byly moje watpliwosci, no nic, jak mowicie ze nic sie nie dzieje to bede skladal na oryginalnym wale. Speedfighty nie maja tak wytrzymalych walow, a dokladnie dolnych lozysk korbowodowych tak wiec przy przebiegach 15 tys i cylku 70ccm lubily odmawiac wspolpracy.
Dzieki za odpowiedzi
My firs love
Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika



Moj dawny speedfight :)
http://www.polskajaz...peedfight/14385
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Davidek Ikona

  • David
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 4 415
  • Rejestracja pią, 16 paź 09
  • Motocykl:Gilera Runner H2O & R6 '09
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Brzesko
  • Interests:Motoryzacja....

Napisano 13 maja 2012 - 18:57

łożyska z luzem C3 przy Twoim doświadczeniu - duży, bardzo duży błąd ;)
6.10.2008 - Oluś... Kocham :*
3.10.2011 - Milenka :*


Dołączona grafika

Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Grzesiek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 70
  • Rejestracja sob, 12 maj 12
  • Motocykl:runner & BMW e38 740
  • Rok produkcji:1999
  • Gender:Male
  • Location:Berlin

Napisano 14 maja 2012 - 12:51

przy poziomie sport wystarczajace :)
My firs love
Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika



Moj dawny speedfight :)
http://www.polskajaz...peedfight/14385
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Davidek Ikona

  • David
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 4 415
  • Rejestracja pią, 16 paź 09
  • Motocykl:Gilera Runner H2O & R6 '09
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Brzesko
  • Interests:Motoryzacja....

Napisano 14 maja 2012 - 21:00

To dlaczego przy serii w oryginale montowano od razu luz C4? :P
6.10.2008 - Oluś... Kocham :*
3.10.2011 - Milenka :*


Dołączona grafika

Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Grzesiek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 70
  • Rejestracja sob, 12 maj 12
  • Motocykl:runner & BMW e38 740
  • Rok produkcji:1999
  • Gender:Male
  • Location:Berlin

Napisano 15 maja 2012 - 17:07

koszta ;] .... jak waidomo kazdy pojazd jest produkowany z odpowiednim nakladem finansowym i z czesci od slabych do super dobrych, sa montowane: WYSTARCZAJACE ... tak samo sprawa ma sie z lozyskami... zgodze sie ze w poziomie midrace, racing i wyzej nalezy montowac wzmacniane lozyska bo tu juz jednak wystepuja przeciazenia konkretne... moj skuter bedzie dlawiony przez seryjny wydech i nie bedzie krecil non stop max obrotow jak to sie ma w przypadku uzytkownikow w mlodszym wieku, zeby tylko odpalic i manetka w polozeniu albo max albo zero , a tymbardziej biorac pod uwage ze na przyszly sezon przesiadam sie na moto , to skuter albo zostanie sprzedany, albo uzytkownikiem stanie sie moja Kobieta, na seryjnej 50ccm .
My firs love
Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika



Moj dawny speedfight :)
http://www.polskajaz...peedfight/14385
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 15 maja 2012 - 21:42

No i jakie to ma znaczenie? Przecież luz dobiera konstruktor silnika pod konkretne warunki pracy i założenia wytrzymałościowe a nie ty sobie wymyślisz, że kobieta będzie jeździła to założysz większy luz, to tak nie działa niestety.
No i te koszta... ceny łożysk są zależne od rozmiaru, nie luzu.

Użytkownik Runni edytował ten post 15 maja 2012 - 21:43

Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Grzesiek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 70
  • Rejestracja sob, 12 maj 12
  • Motocykl:runner & BMW e38 740
  • Rok produkcji:1999
  • Gender:Male
  • Location:Berlin

Napisano 16 maja 2012 - 11:11

chcesz mi powiedziec ze ceny lozysk sa takie same dla wzmacnianych z luzem C4 i dla zwyklych z luzem c3?? wybacz ale kiedys bylem bardzo zaglebiony w kulisy produkcyjne pojazdow , min. motocykle, skutery itp. takie lozyska roznia sie kosztami produkcyjnymi co za tym idzie, cena koncowa, jakiej firmy lozyska zostana zamontowane na pierwszy montaz, zalezy od atrakcyjnosci oferty danej firmy... to nie jest tak ze producent postanawia"zaloze lozyska SKF, bo to dobra firma" wszystko zalezy od stosunku ceny do jakosci.
Ale iz jest to lekki offtopic to wracam na tor i reasumujac, JESLI SILNIK NIE BEDZIE KRECIL OBROTOW POWYZEJ 8-9TYS. TO LOZYSKA Z LUZEM C4 SA ZBEDNE -dlaczego? poniewaz nie bedzie tak duzego tarcia jak przy 10-12tys obr/min, co za tym idzie, temp. pracy bedzie nizsza, wiec i material nie spuchnie na tyle, aby brakowalo luzu... nie nie wymyslam sobie ze beda slabsze bo kobieta bedzie jezdzic wiec pewnie delikatniej, tylko planuje wrocic na zime do serii wiec uwazam za calkowicie wystarczajace NOWE lozyska SKF z luzem C3 , do cylindra Stage6 Streetrace , ktory bedzie mial ponizej 10KM ze wzgledu na seryjny wydech. wiadomo, kazdy ma swoje zdanie, i robi jak uwaza. Akurat bardziej sie martwie o sam wal i korbowod, nizeli same lozsyka :). Z cala pewnoscia nie bedzie to mod bez happy end'u jak to bywa w wielu przypadkach ,czyli montaz wysilonej 70ccm,drozszej i niewiele mocniejszej od sporta ,kosztem lozysk...niestety wiele osob ma "High-End'owe" przerobki silnika, wszytsko racing..na starych lozyskach,z luzem jak w kola w ursusie- nadajacych sie jedynie na smietnik , i pozniej jest placz ze lozysko igielkowe sie posypalo i elegancko wprasowalo w gladz cylindra , tudziez kulki postanowily sie pobawic poza biezniami ... mozna wymianiac bez konca... Ale przyznam ze jesli moja paczka nie przyjdzie na dniach, to zrezygnuje z jej odbioru poniewaz to sa jaja aby szlo tak dlugo, a znalazlem lozyska na wal, sygnowane przez polinii, za ta sama cene co std. skf. tak wiec na 100% bede wiedzial co zaloze, jak bede mial to w reku...
My firs love
Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika



Moj dawny speedfight :)
http://www.polskajaz...peedfight/14385
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 16 maja 2012 - 15:19

Piękny elaborat. Niestety ja jestem obecnie zagłębiony w ten temat i stwierdzam, że nieco się z prawdą minąłeś... Firma nie postanawia sobie, że założy SKF, z kim ma lepsze umowy od tego kupuje towar zgodny ze swoimi założeniami konstrukcyjnymi zatem jeśli potrzebują wzmacnianych z luzem C4 to robią przetarg na dostarczanie takich łożysk i wygrywa go ten kto ma lepsze ceny. Stosunek ceny do jakości to też pewna abstrakcja, w tym stosunku obecnie wygrywa cena no i niestety tracimy na tym czasami choć zdarzają się wyjątki bo jak pewnie wiesz, cały napęd dostarcza do piaggio tylko TGB czyli tajwańska firemka no i jakość jest w miarę dobra ale to była ta sama zasada, piaggio złożyło zapotrzebowanie na wariatory, korektory momentu i przeciwtalerze a TGB odpowiedziało z dobrą cenowo ofertą i mamy to.

Co do S6 i łączenia go z łożyskami o mniejszym luzie. Niestety ale silnik na serii kręci około 10000rpm więc twój będzie miał podobnie mimo wydechu. Rób jak uważasz, z wypowiedzi stwierdzam, że jesteś inżynierem szkolonym w czasach gdy dało się ulepszać wszystko i nadal lubisz tak robić więc może to i ma jakiś sens, nas w tych czasach niestety uczą, że wszystko konstruktor przewidział i my mamy tylko robić to co on uważa za stosowne.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Grzesiek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 70
  • Rejestracja sob, 12 maj 12
  • Motocykl:runner & BMW e38 740
  • Rok produkcji:1999
  • Gender:Male
  • Location:Berlin

Napisano 16 maja 2012 - 15:37

Wyświetl postUżytkownik Runni dnia 16 maja 2012 - 15:19 napisał

Firma nie postanawia sobie, że założy SKF


WIEM , jakbys czytal wolniej i ze zrozumieniem to doczytalbys :

"to nie jest tak ze producent postanawia"zaloze lozyska SKF, bo to dobra firma" wszystko zalezy od stosunku ceny do jakosci."

czyli ubrales w inne slowa to co napisalem wczesniej :-) tak samo mozna napisac ze konstruktor zalozyl ze kola i hamulce maja wytrzymac przeciazenia jedynie towazyszace 50ccm i 45-50km/h max 80 :) a w 70 sa o wiele wieksze sily, tak wiec rozumiem ze pewnie podczas zwiakszania mocy i predkosci wymieniasz lozyska w kolach, hamulce rowniez na wieksze i mocniejsze??? ->> ;)
My firs love
Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika



Moj dawny speedfight :)
http://www.polskajaz...peedfight/14385
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 16 maja 2012 - 16:31

Lubie Cie, jako pierwszy człowiek, któremu coś powiedziałem nie tak jak mówił nie robisz afery o to, że chce podyskutować jak człowiek i ciągniesz rozmowę merytorycznie :)

No fakt, mogłem przeczytać za szybko bo uczę się i jednocześnie pisze, tak czy inaczej łożyska są dostarczane takie jak należy.

Co do tych zaniżonych założeń wytrzymałościowych, konstruktor zakłada siły maksymalne działające dla danej jednostki plus 30-40% dla bezpieczeństwa (tak jest też w autach, patrz temat 'chiptuning O.CT') a jak zapewne wiesz, runner na tej samej ramie miał też silniki 125 2T i 4T oraz mocarną jak na skuter 180 2T więc tutaj koła też były te same i łożyska w nich również. Hamulce w runnerze to też inna historia bo akurat te niektórzy zmieniają choć niepotrzebnie, duża tarcza przednia z mocnym, solidnym zaciskiem wystarczy nawet do 125 więc tutaj nie trafiłeś.

Daj mi czas na dwa zadania z wytrzymałki i odpisz :D
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Grzesiek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 70
  • Rejestracja sob, 12 maj 12
  • Motocykl:runner & BMW e38 740
  • Rok produkcji:1999
  • Gender:Male
  • Location:Berlin

Napisano 16 maja 2012 - 16:46

hehe, no bo(nie obrazajac co niektorych) ja nie mam 16 lat :)i swoje sie w zyciu naspinalem na roznych forach, w doroslym zyciu, gdzie mieszka sie samemu, zarabia sie na swoje utrzymanie, powodow do spinania jest az nadto, wiec na forum swoich zlych humorow wyladowywac nie musze. Po czesci masz racje, ale wlasnie jak widzisz, do tego zmierzalem, piszesz ze producent zostawia zapas 30,40%, co do lozysk, zapewniam Cie ze jest to najmniej 50%, jest to tak malo skomplikowana czesc, ze nie ma sie co zepsuc z powodu zblizenia sie do progu normalnej , nieprzeciazonej pracy, dla przykladu... dajmy na to zwiekszam moc o 50% z 5 na 10KM i choc nie o konie chodzi a o moment obr. i obroty, nadwyrezam te biedne SKF C3... najmocniejsze z dostepnych sa SKF C4 , jak sadzisz, o ile %? bo teraz porownaj cylinder poziomu sport i np: jakis big bore 94ccm... sadze iz jest to wieksza przepasc dla lozysk C4 i jednak te lozyska wytrzymuja takie sily :) wiec ja utrzymuje sie przy zdaniu ze skf c3 nowe wytrzymaja taki przebieg , na jaki sa stworzone.
Nie oszukujmy sie, ale duzo skuterow jezdzi z lozyskami montowanymi jeszcze w fabryce, i daja rade pomimo luzow i szumu. Ja jestem zwolennikiem wymiany czesci ktore sie zuzywaja, na czas , wole zapobiegac niz miec awarie ,dlatego lozyska c3 przy poziomie sport, nie zdaza sie rozpasc, zaczna szumiec? c4 tez beda predzej czy pozniej, wiecej zalezy od oleju i sposobie w jaki sie uzywa silnika , jak ktos leje mixol, popierdziela od odpalenia na manetce maxxx, probuje pseudo stuntu przez 3h non stop , zagrzewajac bzyka, to i przy seryjnej 50ccm c4 padną szybko ,czyz nie?

Pozdrawiam :)
My firs love
Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika



Moj dawny speedfight :)
http://www.polskajaz...peedfight/14385
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 16 maja 2012 - 17:15

Ja mam raptem 20 lat i nigdy się nie spinałem przesadnie na forach a działam na nich od 7 lat także to nie reguła :)

Przy obecnych standardach nie robi się aż takich rezerw bo nikogo na to nie stać nawet mimo tych mało skomplikowanych części, uwierz mi. Poza tym nie sądzisz że wzrost mocy z 5 na 10KM to wzrost o 100%?

Nie chodzi tu nawet o to, że one się rozpadną tylko luz wpływa na pracę, smarowanie itp. Chociaż o czym my tu rozmawiamy, różnice luzu są liczone w mikronach, norm nie chce mi się szukać ale to są takie wartości że przy skuterze nie są praktycznie do wyłapania. Ja jednak jestem zdania, że mądrzejsi ludzie od nas to projektowali i kiedyś może ja też sobie coś zaprojektuje a przyjdziesz ty i mi powiesz, że powiedzmy zębatki w przekładni nie muszą być powierzchniowo nawęglone bo przecież siły w niej nie są aż takie żeby się szybko ścierały więc po co tracić kasę na piece do nawęglania.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Grzesiek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 70
  • Rejestracja sob, 12 maj 12
  • Motocykl:runner & BMW e38 740
  • Rok produkcji:1999
  • Gender:Male
  • Location:Berlin

Napisano 16 maja 2012 - 17:45

ja wiem ze nie ma reguly, dlatego napisalem ze nie obrazajac niektorych :) wiesz, ja rozumiem co chcesz mi powiedziec, wiadomo ze co wytrzymalsze to lepsze dla uzytkownika, ale chyba debatowalismy o tym czy wytrzymaja te lozyska , jakimi maja byc c3, czy osobiscie sadzisz, ze siądą przez uplywem roku czasu na takim setup'ie jaki jest juz znany? ja jestem przekonany ze nie siada, mialem w speedfighcie polini sporta 70ccm na seryjnych lozyskach, przelatalem 2 lata i pierwsze sie posypalo lozysko igielkowe sworznia-z mojej winy bo wsadzilem juz zuzyte. ale lozyska na wale dawaly rade, pozniej wsadzilem seryjna 50ccm ale na nicasilu, od nowszego rocznika, zrobilem porting lekki, i dopiero po kolejnym roku lozyska na tyle byly do bani, ze simmeringi rozszczelnialo ,ale nie bylo mowy aby sie rozsypaly,badz nie wytrzymaly roku. Mocniejszy cylinder moze skrocic zywotnosc lozysk, ale nie zmienia wytrzymalosci materialu na nagle uszkodzenia ,bo takie nie maja prawa sie zdazyc, chyba jedynie ze przez wade produkcyjna,ale to jest nie wielki odsetek. Co do produkcji czasow obecnych... nie ma o czym mowic...pokolenie supermarketowych chinczykow ktore prosza sie o miano "jednorazowych" , plastikowe samochody, z plastikowymi wykonczeniami wnetrz i aluminiowymi zawieszeniami, jedno-sezonowymi... mozna tak wymieniac bez konca... taka to juz popierzona gospodarka swiatowa... Uciac budzet o 30%, zwiekszyc cene o 10% ... :) korzystnie na tym wychodza jedynie prezesi wielkich koncernow.. Ci ktorzy dalej chcieli isc na jakosc , nie na cene, niestety upadli np: saab, peugeot tez powoli zamyka fabryki skuterow :( http://moto.onet.pl/...html?node=41836

za to zalala nas fala chinszczyzny i oni maja sie dobrze ;] ja naszczescie swoja przygode skuterowa zaczynalem jak nie bylo tego badziewia na ulicach, na zlocikach same markowe skutery byly, pamietam dzien jak pierwszy raz zobaczylem Questa... :blink:

Nasz temat troche zszedl z toru :P

P.S debata idzie ostro, a ja dalej nie dostalem czesci :angry: jutro w niemcowni swieto wiec tez nie dostane, jesli do konca tygodnia nie przyjda, strzelam focham , robie lekki port i flow karterow do konca, wsadzam oryginalne 50ccm + port , zamawiam lozyska z innego zrodla ,reperaturke pompy wody, swiece , wymienie sobie lozyska i uszczelniacze w przekladni, i bede mial juz serdecznie gdzies stronke scootershop24.com B) ale z takiej opcji jedynie moje konto sie ucieszy, bo ja nie do konca :/
My firs love
Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika



Moj dawny speedfight :)
http://www.polskajaz...peedfight/14385
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 16 maja 2012 - 18:00

Czyli siedzisz w temacie dość głęboko jak mówisz, że jeździłeś na zloty jak jeszcze chińczyków u nas nie było.

Ja nie sądzę, że Ci to nie wytrzyma sezonu ale w ogólnym rozrachunku nawet jak zaoszczędzisz te 10zł powiedzmy bo przypuszczam, że tyle gdzieś urwiesz z tego to i tak interwały między wymianami będą mniejsze bo szybciej zaczną szumieć te łożyska i teoretycznie wyjdziesz na zero. Tylko ty robisz sobie ten skuter na sezon więc to już nie będzie twój problem.

A co do tych jakościowców to oni nie zamykają fabryk. To chińczycy im zamykają fabryki narzucając niemożliwe do zrealizowania koszty produkcji. Jednak można zawsze robić tak jak piaggio, VW czy mercedes, zbudować fabrykę w chinach, posadzić swoich inżynierów i zatrudnić chińskich rzemieślników, którym się dostarczy dobre materiały z pewnego źródła.

Wracając do tematu, jeśli boisz się o wał i łożysko główki korbowodu to daj łożysko do regeneracji, niech ci włożą igiełki pochromowane i nie ma bata na to a wał p/g wytrzyma bez problemu pod wysilonym sportem jeśli nie lata na boki. No i jeszcze jedno, wiesz, że mofa miała inne ukształtowanie kanałów w karterach? Zwróć na to uwagę przy obróbce.
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Grzesiek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 70
  • Rejestracja sob, 12 maj 12
  • Motocykl:runner & BMW e38 740
  • Rok produkcji:1999
  • Gender:Male
  • Location:Berlin

Napisano 16 maja 2012 - 18:25

wrzuce fote jak bede zdawal relacje z montazu, kanaly sa takie same, ale sa hmmm specjalnie pokiereszowane, i mialy progi utrudniajace mieszance przedostanie sie :) ale wymiary sa te same jesli chodzi o kartery, dremel, kilka koncowek i usunalem to, jest lepiej niz fabryka nakazala:)

Wiesz, tu nie chodzi o moja oszczednosc, bo uwiez mi, stac mnie i na najdrozsze lozyska... tylko po co? jesli sie ciezko pracuje na pieniadze, to sie nimi nie szasta :)choc przyznam szczerze... z rozpedu wsadzilem do koszyka lozyska z c3 i nie pomyslalem ze moglem dac C4 ;) :unsure: co do fabtyk mercedesa w chinach..... to i tak nie bedzie ten sam mercedes co made in Germany :) ale wlasnie to mialem na mysli... wszytsko idzie po kosztach,naszczescie w tym przypadku chinskie mietki, trafiaja na ich rynek, nie nasz :)) ale jakby nie bylo, dlatego wlasnie Chiny sa gigantem gospodarczym ,niestety kosztem jakosci, ale jak widac, oplaca sie robic ilosc , nie jakosc, to przepis na sukces chin. 80% naszych czesci w skuterkach tez jest made in china, ale z europejskimi standardami ,wiec to sie oplaca dla koncernow :) co do regeneracji lozyska igielkowego...nie mam pojecia gdzie w berlinie sie to robi, a szczerze mowiac jak mam jechac na 2 koniec miasta i w 2 strone to koszta benzyny przerosna koszta nowego lozyska :rolleyes:


Wlasnie mi przyszedl mail ze paczka wrocila do sklepu - :blink: wielkie poklony dla niemieckiego DHL- BARANY, dali d*py poraz kolejny ale mniejsza... teraz najlepsze... ZMIENIAM LOZYSKA NA C4 i domawiam igielkowe wzmacniane , bede sie czul niczym PROtuner ... wszystko jak nalezy :D
My firs love
Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika



Moj dawny speedfight :)
http://www.polskajaz...peedfight/14385
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 16 maja 2012 - 20:04

Albo ktoś u ciebie już przerobił albo były różne mofy bo ja miałem węższe.

Mój ulubiony temat czyli 'stać mnie na najdroższe łożyska' pomińmy z wiadomych względów. Natomiast jeśli chodzi o to, że kupiłeś poprawne łożyska i czujesz się urażony to jedynie pozostaje podziękować DHL :D
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   Grzesiek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 70
  • Rejestracja sob, 12 maj 12
  • Motocykl:runner & BMW e38 740
  • Rok produkcji:1999
  • Gender:Male
  • Location:Berlin

Napisano 17 maja 2012 - 22:51

Wyświetl postUżytkownik Runni dnia 16 maja 2012 - 20:04 napisał


Mój ulubiony temat czyli 'stać mnie na najdroższe łożyska' pomińmy z wiadomych względów.

Napisalem tak dlatego ze nie lubie jak ktos mi sugeruje ze oszczedzam 20zl bo mnie nie stac ... to tak jakbym mial kupic opony do osobowki z najwyzszym indeksem , do np: 280km/h , pomimo ze nie osiagalbym takich predkosci . jesli nie ma potrzeby to i po co? mozna wszystko najlepsze i najdrozsze wsadzic jesli ktos ma taki kaprys i cierpi na nadmiar pieniedzy, powodujacy niedomykalnosc portfela :)

P.s co do mofy.... byly tez mofy poprostu blokowane elektronicznie -zaplon + tulejka do wario + ciezkie rolki, do tej pory mozna takie zestawy kupic na niemieckim ebayu, poprostu chce ktos mofe i sobie tak robi ze zwyklego silnika, wiec moze i tak bylo w moim przypadku :) .
My firs love
Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika



Moj dawny speedfight :)
http://www.polskajaz...peedfight/14385
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych