Wentylator chłodnicy od Gilery Runner 125 cm3
#1
Napisano 29 maja 2012 - 11:52
#3
Napisano 29 maja 2012 - 18:29
Użytkownik wisnia1504 dnia 29 maja 2012 - 14:56 napisał
Dzięki kolego , taka informacja też jest pomocna . Może znajdzie się ktoś kto już robił operację przekładki wentylatora ? Proszę o opinię oraz ewentualne oferty sprzedaży takowego wentylatora , chętnie kupię. Mam już upatrzony w necie , ale jest w dość wątpliwym stanie , chciałbym coś pewnego .
#4
Napisano 02 czerwca 2012 - 16:23
#6
Napisano 02 czerwca 2012 - 17:58
Użytkownik Gilerka dnia 02 czerwca 2012 - 17:15 napisał
Witam Kolego , myślałem o dodatkowej chodnicy , ale odłożyłem ten pomysł na później , ale jak już wspomniałeś o tym to zapytam o coś . O jakiej chłodnicy myślałeś czy też piszesz ? o dodatkowej oryginalnej czy o czymś takim : http://www.racing-pl...a-p-3205-1.html . I jeszcze pytanie do was wszystkich , czy taka chłodnica ma sens czy to raczej "bajer" ?
#7
Napisano 02 czerwca 2012 - 18:52
A przeplywowa prawie nic ci nie da... Pozdrawiam.
EDIT. Mozna jeszcze by sie zastanowic nad lepszym przeplywem powietrza do chlodnicy ... Albo tak jak Juru pisal - Chlodnica od 125cc. Albo inne umiejscowienia chlodnic. Ogolem duzo kombinowania, sam sie nad tym wszystkim zastanawiam.
Użytkownik Gilerka edytował ten post 02 czerwca 2012 - 18:56
#8
Napisano 02 czerwca 2012 - 19:55
Użytkownik Gilerka dnia 02 czerwca 2012 - 18:52 napisał
A przeplywowa prawie nic ci nie da... Pozdrawiam.
EDIT. Mozna jeszcze by sie zastanowic nad lepszym przeplywem powietrza do chlodnicy ... Albo tak jak Juru pisal - Chlodnica od 125cc. Albo inne umiejscowienia chlodnic. Ogolem duzo kombinowania, sam sie nad tym wszystkim zastanawiam.
Pomyślę nad tym lepszym przepływem , najlepsza była by chłodnica od 125cc , tylko , że ona się tam nie zmieści , jest za wysoka , trzeba by ewentualnie wyciąć jeden metalowy element , na którym wspiera sie obecna chłodnica .
#10
Napisano 02 czerwca 2012 - 22:16
Użytkownik kucia dnia 02 czerwca 2012 - 22:13 napisał
Nie nie , o czymś takim zupełnie nie myślałem , bo w końcu od czego nagrzewnice jestem w stanie tam zmieścić ? masz jakiś pomysł ? słyszałem coś o nagrzewnicy od żuka , ale to chyba niewypał , opowiedz jeśli możesz o swojej przeróbce z wentylatorem , coś wspominałeś wcześniej , że chciałeś coś takiego założyć, tzn wentylator od 125 cc.Albo to runni wspominał , sam już nie wiem , chyba jednak runi .
Użytkownik tom1077 edytował ten post 02 czerwca 2012 - 22:18
#11
Napisano 02 czerwca 2012 - 22:20
wsadzal tam wiatrak, więc musi sie zmieścić
link do tematu : http://gilera.com.pl...wic-chlodzenie/
Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik
NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
#12
Napisano 02 czerwca 2012 - 22:27
Użytkownik xXxKuBeK dnia 02 czerwca 2012 - 22:20 napisał
wsadzal tam wiatrak, więc musi sie zmieścić
link do tematu : http://gilera.com.pl...wic-chlodzenie/
Kubek zgadzam się z Tobą bo widziałem ten artykuł , ogólnie to przekopałem co się dało , jedyny problem jest taki , że altay ma czy miał runnera w nowej budzie a ja mam w starej :/ , więc ciężko mi się o to oprzeć,.. niestety .
#14
Napisano 03 czerwca 2012 - 08:39
Użytkownik Gilerka dnia 03 czerwca 2012 - 08:21 napisał
Moim zdaniem jest to ciekawy pomysl.
Wydaj mi się to najbardziej sensowny pomysł , w ostateczności chce wywalić termostat , ale to w ostateczności , bo jak silnik nie będzie mi się dogrzewał to też nie za dobrze . Tylko z tego co widzę to aby założyć wentylator od 125 cc to trzeba przesunąć chłodnicę o kilka cm , ok 4 cm w prawo , żeby wentylator przylegał bezpośrednio tam gdzie potrzeba . Widziałem w necie jak to jest rozwiązane w Runnerce o pojemności 125 czy 180 , w nich chłodnice są po prostu szersze i dłuższe i wentyl bez problemu się mieści , a u mnie bez przeróbek się nie obędzie , ale kto powiedział , żę będzie łatwo ? jeszcze jest jeden "zonk" , aby odkręcić chłodnicę tooo ... z tego co widzę prawdopodobnie trzeba wywalić lagi żeby odkręcić plastik za przednim kołem , bo za nim są srubki mocujące chłodnicę , pięknie , ale jeszcze pomyśle nad tym jak to prościej zdemontować , możę czegoś nie dopatrzyłem . Ogólnie pomysł z wentylatorem wydaje mi się najlepszy , bo miałbym go na przycisk i podpięty bezpośrednio od aku , grzeje się to włączam , a jak temperatura zejdzie to wyłączam .
#15
Napisano 03 czerwca 2012 - 09:21
EDIT. A wiec mialem racje -
", grzeje się to włączam , a jak temperatura zejdzie to wyłączam" Tylko wskaznik temperatury ( seryjny ) ma jakby spowolniony zaplon i zanim dzwignie ci sie wskazowka to juz bedzie przegrzany - Tak tez moze byc. Wiec lepiej jakby automatycznie sie wiatrak wlaczal.
Użytkownik Gilerka edytował ten post 03 czerwca 2012 - 09:25
#16
Napisano 03 czerwca 2012 - 09:31
Użytkownik Gilerka dnia 03 czerwca 2012 - 09:21 napisał
EDIT. A wiec mialem racje -
", grzeje się to włączam , a jak temperatura zejdzie to wyłączam" Tylko wskaznik temperatury ( seryjny ) ma jakby spowolniony zaplon i zanim dzwignie ci sie wskazowka to juz bedzie przegrzany - Tak tez moze byc. Wiec lepiej jakby automatycznie sie wiatrak wlaczal.
Dzięki za foto Kolego:) , tu jest wszystko super , a mój problem polega na tym , żę w moim runnerze ( stara buda , a na foto jest nowa ) , łebki od śrub mocujących są od strony przedniego koła, mało tego przykrywa je plastikowa kratownica przy chłodnicy , tu na foto są od strony chłodnicy to z odkręceniem nie ma problemu i też jest dużo miejsca na wentylator , a w mojej starej budzie ciasnota . Ehh kurcze , muszę jeszcze nad tym pokminić..
#19
Napisano 03 czerwca 2012 - 10:43
#20
Napisano 03 czerwca 2012 - 10:55
Użytkownik Juru dnia 03 czerwca 2012 - 10:43 napisał
Układ jest odpowietrzony ( cała chłodnica jest gorąca , nie ma chłodnych miejsc ) , może jest zasyfiona , będę czyścił cały układ , takim czymś : http://allegro.pl/ca...2381448027.html .
Może będzie poprawa , zaleje borygo bo teraz mam jakiś zielony koncentrat z wodą . Problem zaczął się po remoncie silnika( nowy tłoczek i szlif) , wymianie uszczelniaczy wału i wymianie pompy wody . Z drugiej strony może być tak , że tłok puchnie . Problem z grzaniem zaczyna się po przejechaniu ok 5 km , ogólnie wskazówka idzie do góry cały czas jednakowo i powoli , ale niestety nie zatrzymuje się w połowie wskaźnika ( ostatnio jak była w 3/4 wskaźnika to spuchł mi tłok , zatrzymałem się na kilka min , odpaliłem i pojechałem dalej . Juru mam do Ciebie jeszcze pytanie , jak zdejmę głowice , żeby wywalić termostat to wiadomo , że trzeba nowe uszczelki założyć , ale czy jest potrzeba zastosowania na te uszczelki jakiegoś silikonu czy pasty odpornej na wysokie temperatury czy sama uszczelka wystarczy ?