Forum GILERA.com.pl: Gilera Runner 125 SP 2T - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Gilera Runner 125 SP 2T Brak iskry :/ Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Deluś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 46
  • Rejestracja pią, 10 sie 12
  • Motocykl:Gilera Runner 125 FX SP DD 2T LC
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male

Napisano 10 sierpnia 2012 - 16:53

Witam jestem nowy na forum. Chciałbym zasięgnąć języka w sprawie dotyczącej mojej Gilery. Moja Gilera Runner 125 w 2T nie odpala - powodem jest brak iskry. Chciałbym abyście mi pomogli rozwiązać ten problem . Dałem ja do elektryka , nie poradził sobie , następnie oddałem do serwisu chinoli - nie poradzili sobie . Kupiłem od sprawnego runnera 125 w 2T : Iskrownik , Moduł , Kompletną instalację elektryczną . Następnie kupiłem nową świece , fajkę , cewkę . Dalej nie ma iskry :) Pomożecie ? Pozdrawiam.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 10 sierpnia 2012 - 20:09

Kabel dochodzący do świecy nie jest przerwany lub przetarty ? Magneto sprawdzałeś ?
Dołączona grafika
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Deluś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 46
  • Rejestracja pią, 10 sie 12
  • Motocykl:Gilera Runner 125 FX SP DD 2T LC
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male

Napisano 10 sierpnia 2012 - 20:12

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 10 sierpnia 2012 - 20:09 napisał

Kabel dochodzący do świecy nie jest przerwany lub przetarty ? Magneto sprawdzałeś ?



Zostaje Magneto bo kabel raczej nie jest przetarty ale jeżeli magneto to co mogło sie z nim stać ?
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Davidek Ikona

  • David
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 4 415
  • Rejestracja pią, 16 paź 09
  • Motocykl:Gilera Runner H2O & R6 '09
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Brzesko
  • Interests:Motoryzacja....

Napisano 10 sierpnia 2012 - 21:29

Cewka mogła strzelić ;)
6.10.2008 - Oluś... Kocham :*
3.10.2011 - Milenka :*


Dołączona grafika

Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Deluś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 46
  • Rejestracja pią, 10 sie 12
  • Motocykl:Gilera Runner 125 FX SP DD 2T LC
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male

Napisano 11 sierpnia 2012 - 10:01

Wyświetl postUżytkownik Davidek dnia 10 sierpnia 2012 - 21:29 napisał

Cewka mogła strzelić ;)


Właśne cewkę mam nową i nic się nie zmieniło ... kurcze tak mnie denerwuje to że masakra gdyby byla iskra i gdyby odpaliła o Boże ... ale nie ma co gdybać trzeba to zrobić :) Mam nadzieję że pomożecie i się Uda. Pozdrawiam
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   LuQ Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 160
  • Rejestracja sob, 30 kwi 11
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male

Napisano 11 sierpnia 2012 - 16:15

Ja obstawiam też magneto, co w tym wypadku chyba jest baardzo prawdopodobne ;)
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 11 sierpnia 2012 - 21:03

Dokładnie, magnesy mogły stracić swój stopień namagnesowania i w konsekwencji brak iskry, miałem już kiedyś taki przypadek.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Deluś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 46
  • Rejestracja pią, 10 sie 12
  • Motocykl:Gilera Runner 125 FX SP DD 2T LC
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male

Napisano 11 sierpnia 2012 - 21:26

Wyświetl postUżytkownik Juru dnia 11 sierpnia 2012 - 21:03 napisał

Dokładnie, magnesy mogły stracić swój stopień namagnesowania i w konsekwencji brak iskry, miałem już kiedyś taki przypadek.



Jeżeli był by to magneto a bardzo bym chciał :D to Git ale mógłbyś mi coś więcej opowiedzieć o swoim przypadku :) ? Jestem ciekaw ( jeżeli oczywiście można)
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 11 sierpnia 2012 - 22:01

To było w innym skuterze- TGB, zapłon z cewką i modułem zmieniony a iskry nadal nie było, podmieniliśmy magneta i hulało jak trzeba, kiedyś w Simsonie tak samo też miałem, skuter miał iskrę, niby dobrą, ale pod wpływem kompresji w cylku zanikała i nie palił i też wymiana magneta pomogła.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Deluś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 46
  • Rejestracja pią, 10 sie 12
  • Motocykl:Gilera Runner 125 FX SP DD 2T LC
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male

Napisano 12 sierpnia 2012 - 14:14

Wyświetl postUżytkownik Juru dnia 11 sierpnia 2012 - 22:01 napisał

To było w innym skuterze- TGB, zapłon z cewką i modułem zmieniony a iskry nadal nie było, podmieniliśmy magneta i hulało jak trzeba, kiedyś w Simsonie tak samo też miałem, skuter miał iskrę, niby dobrą, ale pod wpływem kompresji w cylku zanikała i nie palił i też wymiana magneta pomogła.


Dobra wielkie dzięki za podpowiedzi. Runner idzie do mechanika zobacze czy stanie On na wysokosci zadania :) Miejmy nadzieję że to tylko magneto. Pozdrawiam
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Deluś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 46
  • Rejestracja pią, 10 sie 12
  • Motocykl:Gilera Runner 125 FX SP DD 2T LC
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male

Napisano 12 stycznia 2013 - 22:50

Wracam z nowościami :) -Dobra wiadomość jest taka że Runner ma Iskrę ! chodzi w tym przypadku tylko i wyłącznie na chińskim zapłonie , został zrobiony szlif cylindra , kupiony nowy tłok (wszystko to dla poprawy kompresji) . Lecz jest także zła wiadomość - Runner ma przestawiony zapłon i chodzi " do tyłu" - koło kręci się w złą stronę :D . Może spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem ?? Jeżeli coś wiedzie dajcie wskazówki a będę wdzięczny :)
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 13 stycznia 2013 - 19:02

Musisz przestawić zapłon, daj do jakiegoś ogarniętego mechanika niech ci go na stroboskopie ustawi.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Deluś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 46
  • Rejestracja pią, 10 sie 12
  • Motocykl:Gilera Runner 125 FX SP DD 2T LC
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male

Napisano 19 stycznia 2013 - 18:51

Przepraszam że odświeżam ten temat.Dziś odebrałem Gilere , jestem bardzo zadowolony , dziękuje wszystkim za cenne wskazówki i odpowiedzi ! :). Jeżeli ktoś nie może poradzić sobie ze swoim sprzętem to Chciałbym polecić wszystkim super mechanika (położenie - miejscowość nie daleko Piły - woj. Wielkopolskie). Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki za zainteresowanie moim tematem :)
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 19 stycznia 2013 - 21:49

Napisz gdzie leżał problem- dla potomnych :)
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Deluś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 46
  • Rejestracja pią, 10 sie 12
  • Motocykl:Gilera Runner 125 FX SP DD 2T LC
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male

Napisano 31 stycznia 2013 - 22:58

Serdecznie wam tego nie życzę , zakupiłem wszystkie oryginalne włoskie części od sprawnej gilery runner 125 ( takiego samego modelu) , po czym okazuje się że nadal nie ma iskry .Gilera też miała małą kompresje więc musiał być zrobiony szlif i zakupiony nowy tłok . Mechanik ogarną temat , przerobił kompletnie całą instalację elektryczną , dzięki czemu chodzi teraz tylko i wyłącznie na chińskim zapłonie :D Nie było innego rozwiązania , teraz gilere czeka długa droga aby wyglądała schludnie :)
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Runni Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 3 949
  • Rejestracja śro, 01 kwi 09
  • Motocykl:Astra II Bertone MB E220CDI A/T
  • Rok produkcji:2003
  • Gender:Male
  • Location:Konin
  • Interests:Motoryzacja, windsurfing i muzyka.

Napisano 01 lutego 2013 - 16:43

yyyy ale jak to przestawiony zapłon? Tam nie ma opcji ustawiania zapłonu przecież, to jest czysty fart, że chodzi na tym module bo rowek pod wpust na wale do ustawiania koła magnesowego ma tylko jedno miejsce gdzie wchodzi i łączy koło z wałem więc masz naprawdę zdolnego mechanika w takim układzie :D
Dołączona grafika
Nie pomagam na PW, ewentualnie odpłatnie na zasadach 15zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W razie pytań, wystawiam F-VAT i dojeżdżam do klienta :)

PISZ NA FORUM, NIE PW
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 01 lutego 2013 - 17:35

Może w chińskim zapłonie podstawka ma możliwość regulacji.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Deluś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 46
  • Rejestracja pią, 10 sie 12
  • Motocykl:Gilera Runner 125 FX SP DD 2T LC
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male

Napisano 03 lutego 2013 - 17:29

Mam 2 pytanka mam nadzieję że pomożecie :D . Pierwszy problem wydaje się banalny ... zdjęcie tylnego koła , zostało odkręcone ale nie chce zejść ( runner stał mim. 3 lata) , a drugie to takie jak wyjąć zakole - plastik . Przypatrywałem się ale chyba trzeba zdjąć Lagi , tylko w jaki sposób :) Pomożecie ??
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   xXxKuBeK Ikona

  • Kubek
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 736
  • Rejestracja sob, 19 cze 10
  • Motocykl:Ponownie Runner :)
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male
  • Location:Radomsko

Napisano 03 lutego 2013 - 17:32

spróbuj lekko kopnąć w felgę aż się zacznie ruszac i powinno zejść,
co do drugiego problemu to nie powiem Ci bo już nie pamiętam jak wygląda nadkole, ale jeśli faktycznie trzeba zdjąć lagi, to musisz zdjąć plastiki na kierownicy i odkręcić srubę poziomą, ona trzyma sztycę
Runner 2001 był,Poprzedni Runner- Klik

Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik

NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   Deluś Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 46
  • Rejestracja pią, 10 sie 12
  • Motocykl:Gilera Runner 125 FX SP DD 2T LC
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male

Napisano 03 lutego 2013 - 17:37

Powiem tak runner stoi na krześle ( oparty na lagach ) bez plastików - całkiem goły :D chce go przygotować do malowania i właśnie nie wiem co począć z tylnym kołem , oraz jak sobie poradzić z lagami , które też wymagaja nakładu pracy :D
0

  • (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych