Forum GILERA.com.pl: Runner - Remont - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (6 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Runner - Remont prosze o przeczytanie calego :( Oceń temat: -----

#41 Użytkownik nie jest zalogowany   kamyk Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 2 353
  • Rejestracja nie, 17 sie 08
  • Motocykl:Runner 125 2007 & Octavia I 2004
  • Rok produkcji:2007
  • Gender:Male
  • Location:Mińsk Mazowiecki

Napisano 20 marca 2013 - 16:06

Swoją drogą, ktoś ładnie ciął koszty.. zamiast kupić uszczelki za 20zł to nawalił sylikonu na dodatek nieodpowiedniego do tego typu rzeczy, a potem ktoś ten syf musi czyścić... będziesz miał z tym sporo roboty... żyletka i czyszczenie..
Dołączona grafikaDołączona grafika
0

#42 Użytkownik nie jest zalogowany   skyyy Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 76
  • Rejestracja nie, 19 sie 12
  • Motocykl:Runner 50cc / Runner 70cc
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 20 marca 2013 - 16:15

kamyk tam pod cylindrem jest uszczelka ;) tylko ze i sylikon , ta uszzelka jakas jest taka jak z papieru ta niebieska .

juz raz mialem szfil w runnerce i znalazlem tlok pudelko z meteora rozmiar 40,80

wiec jaki teraz lupic mam ? 40,90 ? czy 41,00 ?
0

#43 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 20 marca 2013 - 16:40

Najlepiej to przed kupnem odpowiedniego tłoka, udać się do zakładu gdzie oddasz cylek do szlifu i zapytać się jaki rozmiar może być odpowiedni. Bo czasami rysy są większe i trzeba więcej przeszlifować tak jakby, żeby uzyskać prawidłową powierzchnię.

kamyk czasami sama uszczelka nie wystarczy, ja u siebie dawałem zawsze uszczelkę i silikon, bo na samej uszczelce ciekł płyn.

Użytkownik Juru edytował ten post 20 marca 2013 - 16:42

Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#44 Użytkownik nie jest zalogowany   skyyy Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 76
  • Rejestracja nie, 19 sie 12
  • Motocykl:Runner 50cc / Runner 70cc
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 21 marca 2013 - 16:33

tak ze ten tego no ..

oddalem cylek do szlifu + tlok meteor ( rozmiaru jeszcze nie znam )

wiec na dniach zdam relacje co i jak , i bede liczyl na kolejne pomoce przy skladaniu cylindra ;)

tzn jak to zrobic by od razu go nie zatrzec ;)
0

#45 Użytkownik nie jest zalogowany   skyyy Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 76
  • Rejestracja nie, 19 sie 12
  • Motocykl:Runner 50cc / Runner 70cc
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 21 marca 2013 - 20:38

up i kolejny ppp :( przerpaszam ..

nie wiem czy to normalne ale chyba nie , kartery w srodku sa porysowane , jak by pozdzierane nie wiadomo od czego ? o co kaman ?

Dołączona grafika

oraz chyba ulamany lekko klok

Dołączona grafika
0

#46 Użytkownik nie jest zalogowany   Kolek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 48
  • Rejestracja sob, 02 lut 13
  • Motocykl:Gilera Dna 50
  • Rok produkcji:2004

Napisano 21 marca 2013 - 21:26

Moja Dna ma podobne ryski - Słaba staranność odlewu tych elementów. Ale są tam też rysy, które pewno nie są winą odlewu. Możliwe, że pochodzą od tego kawałka tłoka
0

#47 Użytkownik nie jest zalogowany   kucia Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 462
  • Rejestracja czw, 04 lis 10
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2000

Napisano 22 marca 2013 - 21:06

To jest raczej norma w silniku p/g.
P.S p[roponowal bym przeczyścić jakoś skrzynie korbową bo nie wydaje sie czysta tym bardziej ze kaałki tłka gdzieś mogły polecieć mi jak zabezpieczenie wypadło to narobilo opiłków i nie wyczyściłem dokladnie po 200 km padł wał.
0

#48 Użytkownik nie jest zalogowany   skyyy Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 76
  • Rejestracja nie, 19 sie 12
  • Motocykl:Runner 50cc / Runner 70cc
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 24 marca 2013 - 13:12

czym to mam wyczyscic ? nie bede rozpolawial silnika , moze przedmucham sprezarka itp /
0

#49 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 24 marca 2013 - 13:19

Najlepiej sprężonym powietrzem, zobacz czy na dole nie ma opiłków.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#50 Użytkownik nie jest zalogowany   skyyy Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 76
  • Rejestracja nie, 19 sie 12
  • Motocykl:Runner 50cc / Runner 70cc
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 26 marca 2013 - 16:26

up maly , a wiec tak przedmuchalem powietrzeb sprezonym i wylecialo kawalek metalu taka blaszka czy cos . wiec chyba dobrze .

jutro bede mial tlok uszczelki i cylinder po szlifie , calosc wyszla mnie 165 zl :)

teraz pytania:

1. jak zakladac dobrze pierscienie na tlok ?

2. tlok obojetnie jak ? tzn nie ma roznicy czy bd odwrotnie czy cos ? jest jakas roznica jak bym odwrotnie tlok zalozyl?

3. posmarowac czyms tlok czy cylinder ? by od razy nie zatrzec silnika ?
0

#51 Użytkownik nie jest zalogowany   xXxKuBeK Ikona

  • Kubek
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 736
  • Rejestracja sob, 19 cze 10
  • Motocykl:Ponownie Runner :)
  • Rok produkcji:2000
  • Gender:Male
  • Location:Radomsko

Napisano 26 marca 2013 - 18:26

1. jak to jak? delikatnie rozszerz pierscień wrzuć najpierw na jeden rowek i powoli z tego jednego na drugi przerzuć go i następny tak samo, pamiętaj o założeniu dobrze na zamkach!
2. Tłok strzałką do wydechu
3. tak jak założysz pierścienie i włozysz tłok na miejsce (w korbowód) polej troche olejem i gładź cylindra też trochę polej i palcem rozsmaruj :)
Runner 2001 był,Poprzedni Runner- Klik

Runner 2000 jest! :) Obecny Runner- Klik

NIE POMAGAM NA GG ANI PW! OD TEGO JEST FORUM!
0

#52 Użytkownik nie jest zalogowany   kucia Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 462
  • Rejestracja czw, 04 lis 10
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:2000

Napisano 26 marca 2013 - 18:54

Proponował bym Ci jak jesteś początkującym w tych sprawach to jak złożysz pierścienie to strzałką do wydechu włożyć tłok do cylka tak żeby wystawała ta cześć tłoka gdzie idzie sworzeń i potem załozyc uszczelkę na kartery cylek na szpilki i łożysko w korbe i tylko korbowodem celujesz i palcem dociskasz swrzeń :) moim zdaniem łatwiejsza metoda potem wsuwasz cylek do końca ,krcisz za magneto żeby znalazł sie w martwm punkcie i do tego smarujesz lekko olejem(ja dodatkowo troszke dolewam do skrzyni korbowej żeby przy pierwszym odpaleniu wszystko ladnie się rozpyliło i posmarowało).

Użytkownik kucia edytował ten post 26 marca 2013 - 18:57

0

#53 Użytkownik nie jest zalogowany   Davidek Ikona

  • David
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 4 415
  • Rejestracja pią, 16 paź 09
  • Motocykl:Gilera Runner H2O & R6 '09
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Brzesko
  • Interests:Motoryzacja....

Napisano 27 marca 2013 - 11:07

Pierścienie nie zakładaj bezpośrednio na tłok - tylko przez żyletkę ! Jest to bardzo ważne gdyż jadąc po tłoku bezpośrednio a jestem pewien że nie rozchylisz ich do tego stopnia aby nie przejechać po gładzi tłoka zniszczysz go już na starcie. Od razu kompresja w dół a z czasem będzie jeszcze gorzej.
6.10.2008 - Oluś... Kocham :*
3.10.2011 - Milenka :*


Dołączona grafika

Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
0

#54 Użytkownik nie jest zalogowany   skyyy Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 76
  • Rejestracja nie, 19 sie 12
  • Motocykl:Runner 50cc / Runner 70cc
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 27 marca 2013 - 18:49

nowe czesci :P

Dołączona grafika

ok dalem rade zlozyc , i to i to , tylko mam pytanie teraz . :/

przy zakladaniu cylka na tlok umazalem troche tlok w sylikonie :/ nic nie bedzei sie dzialo ? ;/

Dołączona grafika

czy mam rozbierac silnik i to czyscic ? ;/

Użytkownik skyyy edytował ten post 27 marca 2013 - 18:50

0

#55 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 27 marca 2013 - 19:12

Trochę to mało powiedziane :D , po co ten sylikon jeżeli masz uszczelki ? :D , no jeszcze na zewnętrznej stronie to bym jeszcze zrozumiał :P . Co do problemu to ja bym rozbierał cylinder i to wyczyścił , jest umazany konkretnie.
Dołączona grafika
0

#56 Użytkownik nie jest zalogowany   skyyy Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 76
  • Rejestracja nie, 19 sie 12
  • Motocykl:Runner 50cc / Runner 70cc
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 27 marca 2013 - 19:16

na wewnetrznej , tam gdzie sie porusza po cylindrze nie ma sylikonu.

a co do po co sylikon skoro mam uszczelki ? - raz juz mi skladali na same uszczelki to woda kapala w okolicach glowicy . Zawsze mialem sylikon wiec to chyba nie stanowi problemu
0

#57 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 27 marca 2013 - 21:30

Nic nie stanowi problemu , jezeli stosuje się to z umiarem :). Co do silikonu to chyba ten ten taniocha za ok 7 zł ;]
Dołączona grafika
0

#58 Użytkownik nie jest zalogowany   skyyy Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 76
  • Rejestracja nie, 19 sie 12
  • Motocykl:Runner 50cc / Runner 70cc
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 28 marca 2013 - 08:37

to juz nie wiem ? mam to czyscic czy nie ? ;/

a sylikon z firmy k2 za 11 zl :D
0

#59 Użytkownik nie jest zalogowany   skyyy Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 76
  • Rejestracja nie, 19 sie 12
  • Motocykl:Runner 50cc / Runner 70cc
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 30 marca 2013 - 10:19

a wiec tak , silnik juz odpalony . Odpala rewelacyjnie z pierwszego kopinaka bez gazu itp , swietnie trzyma obroty ( nie jak wczesniej ) uklad chlodzenia odpowietrzony itp . Ale mam problem.

nie da sie jezdzic nim itp bo po dodaniu gazu lapie buuu i gasnie..

gaznik rozkrecilem czyscilem i to samo :/ swiece inna wkrecalem i tak samo . Odpali a jak tylko dodam gazu to sie dlawi . powietrze w gazniku tez przykrecilem itp a lewego powietrza nigdzie nie lapie bo nie ma gdzie :/

dodam jeszcze ze jak go trzymam na podnozkach i nieraz dodam caly gaz to obroty spadna pr awie o 0 ze zgasnie ale nie puszczam gazu to jak wyrwie na max obroty to masakra . potem chce jechac i znowu buuu.

HELP ! :(
0

#60 Użytkownik nie jest zalogowany   Davidek Ikona

  • David
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 4 415
  • Rejestracja pią, 16 paź 09
  • Motocykl:Gilera Runner H2O & R6 '09
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Brzesko
  • Interests:Motoryzacja....

Napisano 30 marca 2013 - 12:18

Co do problemu to wina gaźnika - do regulacji.
6.10.2008 - Oluś... Kocham :*
3.10.2011 - Milenka :*


Dołączona grafika

Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
0

  • (6 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych