Witam jako że zabrałem się do remontu "piadzia" to chciałbym się dowiedzieć co i jak zrobić przy okazji rozebranego skutera. Zwłaszcza mnie interesują wszelakie blokady i itp. elementy, co do rozebrania i złożenia to nie ma problemu bo serwisuje osobiście crossa (mechanicy mnie denerwowali to postanowiłem się osobiście tym zajmować). Ogólnie jestem 1 właścicielem skutera, zakupiony jakoś w maju 2009 (nie było modelu na 2009r jeszcze). Skuter użytkowałem cały czas przez 3 lata, a na liczniku na chwile obecną 4960km , nic w nim nie było grzebane (oprócz czyszczenia 3x gźnika bo ciągle jakaś słoma i itp. ) bo nie było takiej potrzeby aż do pół roku wstecz (nic nie robiłem bo i tak nim nie jeździłem już). Problemy są 3: nie odbijający kopniak (nie mam pojęcia dlaczego nie wraca bo tam jest wszystko igła (według mnie)), te przeklęte blokady oraz zużycie paliwa 5l/100km to chyba dużo na serii :/. jeśli ktoś wiedziałby jaki olej wlać do piasty tylnej (w serwisówce niby pisze 85W90, ale wole zapytać) i ile go tam wchodzi, potrzebowałbym również jakiś spis dokręcania śrub zwłaszcza przy silniku. Prosiłbym o pomoc, z góry dziękuję.
Strona 1 z 1
Remont
#2
Napisano 24 czerwca 2014 - 18:24
U mnie kopniak też nie odbijał, trzeba było pantoflem cofać, zapsikalem go wd40 i ponad rok czasu jest spokój.
Do przekładni według instrukcji wchodzi 75ml, ja jednak ostatnio dałem 90ml i ciszej chodzi, myślę że przekładnia jest tak skonstruowana jak np. w peugeocie, że nadwyżka oleju sama wyleci. Do przekładni lejesz dowolny olej do przekładni samochodowej. A jeśli jesteśmy już przy przekładni to zdjemij korektor, złap za wałek i sprawdź czy wyczuwasz luz, za koło też nie zaszkodzi złapać
Do przekładni według instrukcji wchodzi 75ml, ja jednak ostatnio dałem 90ml i ciszej chodzi, myślę że przekładnia jest tak skonstruowana jak np. w peugeocie, że nadwyżka oleju sama wyleci. Do przekładni lejesz dowolny olej do przekładni samochodowej. A jeśli jesteśmy już przy przekładni to zdjemij korektor, złap za wałek i sprawdź czy wyczuwasz luz, za koło też nie zaszkodzi złapać
Brak polskich znaków zawdzięczam azjatyckiemu tabletowi.
#3
Napisano 24 czerwca 2014 - 19:26
korektor? wałek na sprzęgle ma luz góra-dół 2mm, na wale korbowodu nic nie ma. zdjąłem podkładkę na wariatorze, zważyłem rolki i wyszło mi 7,5g na każdej (45-46g wszystkie)i obawiam się że bedzie łapał muła jak je zostawie. jakie rolki najlepiej kupić żeby nie kombinować ze sprężyną sentralną, znalazłem pollini 3g; 4,3g; 5,3g; 6,6g; 9,1g, ja raczej zakupiłbym te 6,6 bo gdzieś wyczytałem że 0,5-1g lżejsze mają być. mi zasadniczo chodzi o kompromis prędkość-przyspieszenie dlatego mówcie co tam moge w nim wymodzić (przeróbka na 70 nie ma możliwości bo nie chcę, a tłumik mooże tylko nie wiem jaki bedzie odpowiedni żeby nie dawał tylko dźwięku bo na co mi on), gaźnik jutro będę czyścił więc mozecie poadać rozmiary dysz jakie zakupić. będę wdzięczny za szybką odpowiedź.
Użytkownik Wojtas501 edytował ten post 24 czerwca 2014 - 20:55
Strona 1 z 1