Forum GILERA.com.pl: Gilera DNA 50 słabo jedzie - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Gilera DNA 50 słabo jedzie trzęsie przy ruszania. Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Mateusz123 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 82
  • Rejestracja nie, 29 mar 15
  • Motocykl:Gilera DNA 50
  • Rok produkcji:2005

Napisano 29 marca 2015 - 21:17

Witam Was.
Od kilku dni jestem posiadaczem Gilery DNA 50 z 2005r.
Moto ma przejechane 13 tys i według sprzedawcy nic nie robione bo nie było potrzeby.Niestety gilera moim zdaniem ma z czymś problem a mianowicie : Przy ruszania bez przegazowania nie chce się zebrać -dość mocno ja trzęsie do momentu jak złapie obroty.
Dalej raz jedzie ok 70 km a raz ledwo co 50 i nie chce przyspieszać. Olej mam Castrol syntetc r2 pali bez problemu ale żeby się zebrać trzeba wpierw przebadać ja.Max co nią jechałem to 77 z górki.Nie wiem czy ma zdjęte blokady.Czy wina jest z sprzęgłem ?Miał ktoś takie objawy?świeca jeszcze nie wymieniana.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 30 marca 2015 - 06:38

Wyświetl postUżytkownik Mateusz123 dnia 29 marca 2015 - 21:17 napisał

Moto ma przejechane 13 tys


Przy takim przebiegu trzeba sprawdzić kompresję .

Wyświetl postUżytkownik Mateusz123 dnia 29 marca 2015 - 21:17 napisał

Przy ruszania bez przegazowania nie chce się zebrać -dość mocno ja trzęsie do momentu jak złapie obroty.


Sprawdź cały napęd , tzn pasek (szerokość) i sprzęgło ( grubość okładzin i czy dzwon nie jest przebarwiony) , wario i rolki(czy nie są kwadratowe). Dzwon pewnie jest w kiepskiej kondycji . Poza tym to pełna seria czy masz w niej np. jakiś sportowy wydech ?
Dołączona grafika
2

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 30 marca 2015 - 18:17

Wymień również olej z przekładni albo chociaż sprawdź czy nie jest go za mało. Przy małej ilości skuter tak reaguje, a przy większej prędkości już jest ok. Dodatkowo czyszczenie i regulacja gaźnika. Posprawdzaj dokłądnie cały skuter w poszukiwaniu zużytych lub zniszczonych częsci. Z doświadczenia z dna wiem, że naprawiając jedno znajduje się nstępną usterkę.
1

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Mateusz123 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 82
  • Rejestracja nie, 29 mar 15
  • Motocykl:Gilera DNA 50
  • Rok produkcji:2005

Napisano 11 kwietnia 2015 - 15:17

Sprawdziłem olej faktycznie było mało ale po wymianie nadal to samo raz złapie ze ciągnie do 77 a raz zamula się i jedzie 50-60 Z paskiem nie wiem jak jest bo nie wiem czy bezproblemowo mogę odkręcić osłonę i zobaczyć.Pali bez problemu swieca nowa NGK BR9ES Olej full syntetyk filtr powietrza wyczyszczony.Jedynie zauważyłem że po zmianie oleju szybciej jakby zrzucała biegi tzn chwile trzęsie jak jakby zrzuca biegi i jedzie.kręci się tylko max 7000 rpm.Wydech oryginał a poprzedni właściciel nic nie wiedział o blokadach.Wolne obroty na nagrzanym to ok 2500 rpm.I co jeszcze zauważyłem to po postawieniu na stopki centralne łapie wysokie obroty ok 4000 rpm tak jakby wtedy na ssaniu chodził.

Użytkownik Mateusz123 edytował ten post 11 kwietnia 2015 - 15:29

0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 11 kwietnia 2015 - 21:39

Sprawdż pasek i sprzęgło, a osłonę zdemontujesz bez obaw. Jeśli jedzie powyżej 70km to blokady zdjęte. Wolne obroty powinny być ustawione poniżej 2000rpm. Jeśli podczas wstawiania na stopki obroty się zwiększają to albo linka od przepustnicy jest źle poprowadzona lub za bardzo naciągięta. Jeśli zamula to może warto przeczyścić gaźnik i go wyregulować. Jaki kolor ma świeca?
2

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Mateusz123 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 82
  • Rejestracja nie, 29 mar 15
  • Motocykl:Gilera DNA 50
  • Rok produkcji:2005

Napisano 13 kwietnia 2015 - 19:10

Dzięki za poradę.Browar się należy :D
Świeca na zewnątrz jest okopcona w środku kolor kawy z mlekiem.
Jutro odkręcę dekiel i porobię zdjęcia to wrzucę tutaj.
Linka hm z tego co zauważyłem jest wykręcona na maxa przy gaźniku (iglicy) być może to nie oryginał?
A macie pomysł dlaczego kręci się tylko do 7 tys? (77km/h przy 7 tys rpm)
Podejrzewam że gaźnik trzeba wyczyścić ale to już speca muszę znaleźć.
Dziś patrzałem po nagrzaniu ( 2 kreski na wyświetlaczu) obroty trzymają się na poziomie 2500 rpm)

O jeszcze jednym zapomniałem wspomnieć.Przy zakupie gilery licznik miał podświetlanie lecz po przyjeździe i wymianie akumulatora nie podświetla mi zegarów?
Wracając do pokrywy paska jak ją odkręcę to nic mi nie wysypie się?


Posłużyłem się zdjęciem i zaznaczyłem Wam czeo u mnie brakuje.
Na zdjęciu widoczny jest przewód łączący - u mnie go brakuje.

http://www.fotosik.p...08328c978b.html

Użytkownik Mateusz123 edytował ten post 13 kwietnia 2015 - 19:43

0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 19 kwietnia 2015 - 08:14

Jeśli linka przy gaźniku jest wykręcona oznacza, że linka naciągnięta jest na max. wkręć, może nawewt sporo i wtedy sprawdź czy jest ok. Drógi naciągacz masz przy prawej manetce. Może kręcić tyle z wielu powodów lecz jeśli nie wyregulujesz gaźnika wiele nie zrobisz. Te 2500 obr to stanowczo za dużo. Podświetlenie uruchamia się gdy masz włączone światła. Jeśli chodzi o pokrywę, to możesz zdemontować bbez obaw. Kilka sróbek i po problemie. Nic nie powinienesś popsuć. Zresztą w tych silnikach nie ma co się rozsypać.
Nie przejmuj się tym przewodem, gdyż jest od dopalacza spalin i go nie specjalnie potrzebujesz.

Użytkownik biosqn edytował ten post 19 kwietnia 2015 - 08:14

1

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Mateusz123 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 82
  • Rejestracja nie, 29 mar 15
  • Motocykl:Gilera DNA 50
  • Rok produkcji:2005

Napisano 20 kwietnia 2015 - 18:35

No i sprawa wygląda tak.
Wkręciłem naciąg linki przy gaźniku - wyregulowałem obroty na 2000 rpm ( przy 1500 wydalało mi się że gaśnie)
I już nasuwa mi się pytanie :

Regulujemy na nagrzanym ale pod obciążeniem (oświetlenie) czy nie?
Sadzę że obroty powinny być na poziomie 1800-2000 rpm.

dalej zająłem się naciągiem linki przy klamce i oto efekty:
Przy wkręconej Gilera to prawdziwy muł -słabo rusza i jedzie max 45 km/h po wykręceniu ok 1 cm jest już ok bardzo dobrze ciągnie ale max to 60 km/h i potem już nie reaguje ma manetkę (Ja jej gaz a ta nic nie reaguje).
Ale najbardziej dziwi mnie to co zobaczycie na filmie jak gilera po postawieniu "całkowitym" wkręca się na 5000 rpm identycznie jakby na ssaniu pracowała.Jak widzicie jak tylko ujmę ze stopek centralnych to obroty maleją no i dla mnie to już istna magia?


Jutro jak będzie troszkę lepsza pogoda zdejmę dekiel i zrobię zdjęcia to ocenicie jak to wygląda.


Wideo

Użytkownik Mateusz123 edytował ten post 20 kwietnia 2015 - 19:35

0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 20 kwietnia 2015 - 20:03

Linkę masz za mocno skręconą albo gdzieś haczy i na stopkach jest jeszcze bardziej naprężona przez co zwiększają się obroty. Regulujemy na nagrzanym, a na włączonych światłach ma nie gasnąć. Zobacz czy przepustnica w gaźniku podnosi się maksymalnie przy dodawaniu gazu.

Wyświetl postUżytkownik Mateusz123 dnia 20 kwietnia 2015 - 18:35 napisał

(Ja jej gaz a ta nic nie reaguje).


tzn nie przerywa nie buczyw ogole nic ? zero reakcji ?
Dołączona grafika
2

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Mateusz123 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 82
  • Rejestracja nie, 29 mar 15
  • Motocykl:Gilera DNA 50
  • Rok produkcji:2005

Napisano 20 kwietnia 2015 - 20:27

Jutro poluzuje linkę całkowicie i wyreguluje na stopce centralnej - przejrzę również jak idzie linka czy wtedy się nie naciąga.
Tak zero reakcji czy manetka połowa czy cała nic się nie dzieje jedzie nadal tyle samo.Ani nie strzela dławi się nic z tych rzeczy jedzie tyle ile chce....czyli 55-60 km/h czasem załapie od startu i podciągnie na 70-77 km/h po czym zwalnia do 55-60km/h.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 21 kwietnia 2015 - 07:06

Odkręć gaźnik i zobacz czy przepustnica się podnosi na odpowiednią wysokośc.
Dołączona grafika
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Mateusz123 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 82
  • Rejestracja nie, 29 mar 15
  • Motocykl:Gilera DNA 50
  • Rok produkcji:2005

Napisano 03 lipca 2015 - 06:01

Witam.Gilera przeszła generalny remont i obecnie jest na dotarciu.Części prawie dostępne oprócz uszczelniaczy pyłowych lag które musieliśmy ściągać od producenta (Czas 3 tygodnie cena ok 400 zł) .Temat do zamknięcia.
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych