[Runner 125] temperatura cieczy + spalanie
#1
Napisano 08 lipca 2015 - 06:46
1 spalanie 7-8l/100 km,
2 silnik nie osiąga temperatury pracy tzn. nie nagrzewa się do stałego poziomu, maksymalnie w czasie upałów wskaźnik pokazuje 6 kresek na postoju i po chwili od ruszenia temperatura cieczy spada o 1 lub 2 kreski,
Z napraw na własną rękę dokonałem wymiany termostatu w związku z problemami nr 1 i 2 ale wskaźnik temperatury pracuje tak samo jak na starym. I tutaj nasuw asię pytanie którą stroną ma zostać zamontowany termostat ? Być może poprzedni właściciel w ramach serwisu zamontował go odwrotnie... ( nie jest to wcale niemożliwe gdyż przy wymianie oleju wlał go aż pod korek
Kwestia spalania także jest otwarta - doszedłem do wniosku że skoro silnik nie osiąga optymalnej temperatury to i spalanie może być wyższe. Dla porównania kolega z Derbi rambla 125 cm3 spala ok 2L mniej. Czy to kwestia setupu czy faktycznie szukać usterek w mojej Gilerze ? Przy powyżej opisanej wymianie termostatu ukazało się małe pęknięcie króćca ssącego które też na pewno nie jest bez znaczenia dla spalania ( ale Derbi, do którego porównuje spalanie cierpi na to samo )
#2
Napisano 08 lipca 2015 - 21:22
Moim zdaniem termostat jest potrzebny tylko w przypadku gdy jeździ się skuterem zimą i ma się gaźnik ze ssaniem automatycznym, aby ssanie odczytywało poprawnie jak ma działać.
#3
Napisano 08 lipca 2015 - 23:15
Użytkownik Kuba07124 dnia 08 lipca 2015 - 21:22 napisał
Moim zdaniem termostat jest potrzebny tylko w przypadku gdy jeździ się skuterem zimą i ma się gaźnik ze ssaniem automatycznym, aby ssanie odczytywało poprawnie jak ma działać.
Moja GIlera posiada ssanie automatyczne. Pomimo Twoich osiągów i prawie 50% większej pojemności uważam że moje spalanie ( porównując je do danych użytkownikó forum ) jest za duże dla mojego skutera. Co do termostatu także mam inne zdanie, skoro ktoś zaprojektował silnik z uwzględnieniem optymalnej temperatury pracy dla niego to chciałbym, ją zapewnić na tym właśnie stałym poziomie.
P.S. pytanie za 100 pkt ogrzewanie na nogi pochodzi z chłodnicy prawda ? W związku z tym od razu woda jest do niej dopuszczana ? Czy tak jak w samochodzie dopiero po nagrzaniu małego obiegu termostat powinien się otworzyć ? Zastnanawiam się czy aby nie posaida on jakiegoś luzu i mimo że jest sprawy to ciecz przechodzi bokiem z pominięciem termostatu.
#4
Napisano 09 lipca 2015 - 07:26
Tam nie ma Żadnych małych obiegów, poprostu blokowana jest przepustowość płynu przez termostat. W 125 znajduje się w głowicy czy przed nią ? Co do odwrotnego zamontowania to raczej się da go zamontować inaczej niż fabrycznie. Termostat zamyka się i otwiera prawidłowo ?
Jeszcze inna, odłącz kostkę od wentylatora, może w czasie jazdy się włącza za wcześnie , albo zwarcie się robi itp , i wczaśnie jazdy się włącza .
Spalanie to kwestia regulacji i nie dogrzanego silnika, ale najbardziej regulacji, ewentualnie ssania,które w opcji automatycznej lubi się psuć, zapiekać i jeździsz cały czas na ssaniu. Jak spadnie o te 1-2 kreski to ile kresek jest na ile możliwych maksymalnie ?
Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 09 lipca 2015 - 07:27
#5
Napisano 09 lipca 2015 - 07:48
Użytkownik Tom_WrK dnia 09 lipca 2015 - 07:26 napisał
Tam nie ma żadnych małych obiegów, poprostu blokowana jest przepustowość płynu przez termostat. W 125 znajduje się w głowicy czy przed nią ? Co do odwrotnego zamontowania to raczej się da go zamontować inaczej niż fabrycznie. Termostat zamyka się i otwiera prawidłowo ?
Jeszcze inna, odłącz kostkę od wentylatora, może w czasie jazdy się włącza za wcześnie , albo zwarcie się robi itp , i wczaśnie jazdy się włącza .
Spalanie to kwestia regulacji i nie dogrzanego silnika, ale najbardziej regulacji, ewentualnie ssania,które w opcji automatycznej lubi się psuć, zapiekać i jeździsz cały czas na ssaniu. Jak spadnie o te 1-2 kreski to ile kresek jest na ile możliwych maksymalnie ?
Termostat podobny do tego http://i30.tinypic.com/2e6bm7o.jpg widziałem go siłą żeczy przy wymianie. Termostat po teście w czajniku się otwiera i zamyka czyli jest sprawny. Co do wentylatora to go w życiu nie słyszałem ( ciężko powiedzieć czy podczas jazdy pracyje ze względu na hałas ).
Na oko licznik temp składa się z 12 może 14 kresek. Przy dłuższej jeździe udało mi się uzyskać max 6 kresek przy postoju, a następnie spadało do 5-4
#7
Napisano 09 lipca 2015 - 09:27
Użytkownik Tom_WrK dnia 09 lipca 2015 - 09:19 napisał
Sprawdzę ale temperatura spada podczas jazdy i rośnie podczas postoju co sugeruje że ciecz cały czas jest dostarczana do chłodnicy = ciecz przechodzi za termostat. Pytanie praktyczne jak szybko Twoja runnerka osiąga temperaturę pracy ?
#10
Napisano 09 lipca 2015 - 15:53
Użytkownik nibiru dnia 09 lipca 2015 - 13:43 napisał
Płyn chłodniczy. Dzisiaj przy 15 stopniach nawet na moment włączył się dwa razy wiatrak w korku. W tamtym momecie obroty skoczyły do 3 tyś na postoju, trzeba trzymać delikatnie hamulec bo koło ciągnie ( ale nie wiem ile w tym ma nie szczelny króciec a ile temperatura i wiatrak ). Temperatura maksymalnie osiąga jedną kreska przed połową. Węży wszystkich nie badałem. Poziom płynu na zimnym silniku w normie.
#11
Napisano 09 lipca 2015 - 15:56
#12
Napisano 09 lipca 2015 - 17:12
Użytkownik YouogY dnia 09 lipca 2015 - 15:53 napisał
Nie bardzo rozmiem o co chodzi.
Użytkownik YouogY dnia 09 lipca 2015 - 15:53 napisał
Tzn, że jest ok . Jak temperatura przekroczy połowę to powinien włączać się wentylator. Mówisz, że się włącza, tzn że jest ok.
Jaki masz przebieg w sukterze ? Co do spalania , jeżeli jeździsz w mieście to może osiągać te 7 l/100 km.
Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 09 lipca 2015 - 17:13
#13
Napisano 09 lipca 2015 - 22:12
Użytkownik Tom_WrK dnia 09 lipca 2015 - 17:12 napisał
Pytanie dlaczego nagle obroty wskoczyly na 3 tys. ( akurat wlaczyl sie tez wetylator ) czy ma to wplyw pekniety króciec czy sam fakt wlaczenia wetylatora.
Użytkownik Tom_WrK dnia 09 lipca 2015 - 17:12 napisał
Przebieg 16tys km. Jezdze tylko po miescie odcinki glownie 3-5km. Spalanie wyszlo mi aktualnie 8.1 litra.
#14
Napisano 10 lipca 2015 - 06:15
#15
Napisano 10 lipca 2015 - 06:32
Użytkownik Tom_WrK dnia 10 lipca 2015 - 06:15 napisał
Króciec który łączy gaźnik z głowicą.
Ja porównuje do modelu kolegi ( Derbi Rambla 125 ) z tym samym silnikiem ( Leader 125 cc) i u niego spalanie w tym samym mieście na poziomie 5L.
Ogólnie to skuter nagrzewa się długo ale temperatura nie spada podcas jazdy. Co ważne zapach spalin sugeruje złą mieszankę. W planach wymiana króćca, rozebranie gaźnika, kontrola pływaka i dyszy, odpowietrzenie chlodzenia oraz sprawdzenie kompresji.
#17
Napisano 11 lipca 2015 - 09:01
Użytkownik Tom_WrK dnia 11 lipca 2015 - 08:36 napisał
Czasami gdy zwijam manetkę silnik potrafi zatrzymać się na 3 tyś obrotów mimo pełnego zamknięcia manetki. Obstawiam że to również problem z króćcem.
Reasumując:
- wolno się nagrzewa ale nie traci temperatury
- chłodnica od razu robi się ciepła mimo iż na wskaźniku są nawet tylko 2 kreski ( mimo nowego termostatu ) i ciągle nie wiem czy to usterka czy kwestia związana z nawiewem ciepłego powietrza na nogi
- pęknięty króciec = lewe powietrze = zła mieszanka = większe spalanie + zapach spalin wyraźnie wskazuje na błąd w skłądzie mieszanki
#18
Napisano 11 lipca 2015 - 09:59
Użytkownik YouogY dnia 11 lipca 2015 - 09:01 napisał
Dokładnie- za dużo powietrza i silnik nie schodzi z obrotów, może nawet sam zwiększać i falować obrotami.Podejrzewam , że ta nieszczelność nie jest duża bo raczej jazda była by mocno utrudniona.
Przy 2 kreskach jak bardzo robi się ciepła ? jest duża różnica przy przy połowie skali na wskaźniku ?
#19
Napisano 11 lipca 2015 - 13:45
Użytkownik Tom_WrK dnia 11 lipca 2015 - 09:59 napisał
Przy 2 kreskach jak bardzo robi się ciepła ? jest duża różnica przy przy połowie skali na wskaźniku ?
Tak samo ciepla xhlodnica caly czas.
Termostat trzyma bo przewod jest chlodny. Moze w chlodnicy ktos zamienil przewody
#20
Napisano 13 lipca 2015 - 09:52
Problem lezy w przewodzie od odpowietrzania ukladu chlodniczego. Otoz przewod laczy gaznik i zbiornik wyrownawczy i wg mnie sluzy on do odpowietrzania ukladu i przy samym zbiorniju wyrownawczym ma prwnie zawor ktory przepuszcza wlacznie powietrze bez plynu. I ten oto zawor pewnie u mnie padl i runner lal plyn cieply do chlodnicy z pominieciem termostatu. Albo ktos zle podlaczyl gaznik. Aktualnie problem rozwiazny zaslepiajac ten przewod.
Nastepne pytanie i problem dotyczy gaznika. Po rozebraniu okazalo sie ze sprezyna od membrany pekla i teraz silnik po osiagnieciu 5 tys obrotow zawiesza sie tam i nie chce sam zejsc z nich. Dodatkowo w gazniku jest malutka pompka wtruskujaca paliwo tylko w momencie pierwszego odwiniecia manetki u mnie zawor przez ktory dokonuje ona wtrysku jest nie szczelny i silnik ssie tamtedy paliwo. Mieszanka za bogata w paliwo ciemne spaliny i zawieszajacy sie silnik beda pewnie prYczyna spalania. Szukalem gaznika wszedzie w ludzkiej cenie. Nawet dla samej pompki i sprezynki. Ktos ma moze na sprzedaz?