Strona 1 z 1
Dobór świecy
#1
Napisano 28 września 2015 - 11:40
Miałem na początku świecę NGK BR7ES silnik 50cm3, potem po wymianie silnika i cylindra 70cm3 (kupiłem używkę bo stary silnik się zatarł) była tam zamontowana świeca NGK BR8ES.
Po ostatniej wizycie u mechanika wymienił mi na świecę NGK BR9ES.(Jednak kultura pracy nie była dobra, silnik nie chodził równo więc wróciłem do starej NGK BR8ES.
Zastanawiam się nad kupnem świecy Irydowej firmy NGK
Moje pytanie:
Czy kupić odpowiednik NGK BR8ES czy NGK BR9ES ???
Jakie są oznaczenia tych odpowiedników
Z góry THX
Po ostatniej wizycie u mechanika wymienił mi na świecę NGK BR9ES.(Jednak kultura pracy nie była dobra, silnik nie chodził równo więc wróciłem do starej NGK BR8ES.
Zastanawiam się nad kupnem świecy Irydowej firmy NGK
Moje pytanie:
Czy kupić odpowiednik NGK BR8ES czy NGK BR9ES ???
Jakie są oznaczenia tych odpowiedników
Z góry THX
#2
Napisano 29 września 2015 - 14:09
Hey Ja polecę Ci do Gilery DNA świecę NGK BR9ES już 5 tys przelatane i nie narzekam.
Słyszałem jedynie że na rynku są dwie wersje oryginalne i podróby lecz nie wiem czym się różnią.
Według mechanika mam podróbę MADE IN FRANCE.
Irydową Ci odradzę zamiast jej kup lepiej 5 x BR9ES.
PS.Czytałeś instrukcję montażu świecy?
Ma silnik po wymianie pochodzić min.5 minut.
W Rieju MRX 50 (silnik AM6) założyliśmy irydówkę.
Kultura pracy taka sama jak i wkręcanie się na obroty.
Ale otóż w międzyczasie padł nam uszczelniacz simmering pomiędzy sprzęgłem a silnikiem i świeca za 60 zł do wywalenia bo odziwo stopiła się.(Silnik palił olej z sprzęgła mokrego)
Jak ktoś nie wierzy wrzucę fotkę.
Podobno można jeszcze montować Championa świece
Słyszałem jedynie że na rynku są dwie wersje oryginalne i podróby lecz nie wiem czym się różnią.
Według mechanika mam podróbę MADE IN FRANCE.
Irydową Ci odradzę zamiast jej kup lepiej 5 x BR9ES.
PS.Czytałeś instrukcję montażu świecy?
Ma silnik po wymianie pochodzić min.5 minut.
W Rieju MRX 50 (silnik AM6) założyliśmy irydówkę.
Kultura pracy taka sama jak i wkręcanie się na obroty.
Ale otóż w międzyczasie padł nam uszczelniacz simmering pomiędzy sprzęgłem a silnikiem i świeca za 60 zł do wywalenia bo odziwo stopiła się.(Silnik palił olej z sprzęgła mokrego)
Jak ktoś nie wierzy wrzucę fotkę.
Podobno można jeszcze montować Championa świece
#3
Napisano 30 września 2015 - 10:13
Mechanik również mi założył NGK BR9ES Made in France i nie dało się na tym jeździć. Po ok 100km motor na wolnych obrotach świrował. Obroty wzrastały i malały, podkręcenie na gaźniku nic nie dało dlatego wróciłem do NGK BR8ES na której chodzi płynnie.
Pytałem o irydową bo mieszkam w Irlandii i koszt zwykłej to 7 euro, a irydowej to 14 euro więc tylko swa razy więcej.
Pytanie czy warto ???
Pytałem o irydową bo mieszkam w Irlandii i koszt zwykłej to 7 euro, a irydowej to 14 euro więc tylko swa razy więcej.
Pytanie czy warto ???
#4
Napisano 01 października 2015 - 08:48
Irydowa jest bardziej odporna na uszkodzenie.
(W moim przypadku załatwił ją olej z sprzęgła)
Łatwiej się oczyszcza.
Dedykowana do silników wyczynowych.
Nigdy nie słyszałem złego zdania o niej.
Praca silnika taka sama albo ktoś coś tam odczuwał
Ale czy pomoże w twoim przypadku ciężko powiedzieć.
Powiem że dziwna sprawa przecież świece mają podobne parametry różnią się jedynie odstępem od elektrody i ciepłotą.
Teraz jak kupić irydówkę to jaką? BR9 EIX czy BR8 EIX?
(W moim przypadku załatwił ją olej z sprzęgła)
Łatwiej się oczyszcza.
Dedykowana do silników wyczynowych.
Nigdy nie słyszałem złego zdania o niej.
Praca silnika taka sama albo ktoś coś tam odczuwał
Ale czy pomoże w twoim przypadku ciężko powiedzieć.
Powiem że dziwna sprawa przecież świece mają podobne parametry różnią się jedynie odstępem od elektrody i ciepłotą.
Teraz jak kupić irydówkę to jaką? BR9 EIX czy BR8 EIX?
Użytkownik Mateusz123 edytował ten post 01 października 2015 - 08:55
#5
Napisano 02 października 2015 - 22:30
Z manuala Gilery DNA i najlepsze to niedostępna u Nas w PL.
A tutaj jeszcze coś innego :
Dane ze strony : http://www.sparkplug...sreference.com/
Z tego wynika iż zamiennik to BR10ES?
Użytkownik Mateusz123 edytował ten post 02 października 2015 - 22:48
#6
Napisano 06 października 2015 - 19:40
No to teraz mnie zastrzeliłeś Czyli mam rozumieć że oryginalne świece to Champion RN1C ??
Jak sprawdzam na necie to pod silnik 50cc dobierają BR9ES
Jednak zostanę przy swojej BR8ES bo skoro mi chodzi płynnie silnik to po co kombinować (może dlatego że mam 70cc)
obawiam się że w BR10ES była by za duża odległość między elektrodami
Jak będzie trzeba to rozglądnę się za zamiennikiem irydowym
Dzięki wszystkim za odpowiedź.
Jak sprawdzam na necie to pod silnik 50cc dobierają BR9ES
Jednak zostanę przy swojej BR8ES bo skoro mi chodzi płynnie silnik to po co kombinować (może dlatego że mam 70cc)
obawiam się że w BR10ES była by za duża odległość między elektrodami
Jak będzie trzeba to rozglądnę się za zamiennikiem irydowym
Dzięki wszystkim za odpowiedź.
Strona 1 z 1