Forum GILERA.com.pl: problem, runner 125 fx - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

problem, runner 125 fx Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   asmo90 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 17
  • Rejestracja nie, 28 gru 08
  • Location:kalisz

Napisano 26 lutego 2009 - 14:19

Witam, czy orientuje się ktoś jak wymienia sie łożyska główki ramy w Runnerze 125 fx rocznik 2000??



Przeniosłem do odpowiedniego działu. Ktoś wkrótce Ci wszystko wyjaśni :-)
Pabollo

0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Kazek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 366
  • Rejestracja nie, 01 cze 08
  • Motocykl:Runner 50
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:POZnań

Napisano 26 lutego 2009 - 20:03

Trzeba zdjąć plastiki wokół licznika razem z licznikiem. Zdejmujesz plastikową nakładkę na główce ramy i odkręcasz nakrętkę.

Odkręcasz zacisk hamulcowy i linkę licznika.

Wyjmujesz całe lagi z kołem z główki ramy.

Jedne łożysko jest od góry, jedno od dołu.
Zazwyczaj wymienia się oba.

Przed założeniem nowych nie zapomnij wyczyścić dokładnie bieżni tych łożysk bo bardzo często są zardzewiałe
Zaginiony ADMIN ;)
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   asmo90 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 17
  • Rejestracja nie, 28 gru 08
  • Location:kalisz

Napisano 26 lutego 2009 - 23:15

A powiedz mi kazek, czy do wyciągnięcia samych łożysk potrzebne są jakieś specialistyczne narzędzia?? miałeś moze kiedyś z czymś takim do czynienia w swoim runerze?? , powiem szczerze, ze wydaje mi sie, że sa to łozyska gdyż na widełkach są nie małe luzy, pozdro.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Kazek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 366
  • Rejestracja nie, 01 cze 08
  • Motocykl:Runner 50
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:POZnań

Napisano 27 lutego 2009 - 10:25

No wyciągałem zawieche z ramy. Jedyna co potrzebujesz to klucz od odkręcenia tej nakrętki [ taki półksiężyc]. Jak to odkręcisz to po prostu wyjmujesz. Te łożyska to właściwie są same kulki z koszyczkiem trzymającym je razem bo bieżnia jest na sztycy zawieszenia i na główce ramy.

Ale luzy masz na główce ramy czy na samych teleskopach na dole :?:
Zaginiony ADMIN ;)
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Mixsior Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 324
  • Rejestracja pon, 25 sie 08
  • Location:Kraków

Napisano 27 lutego 2009 - 10:33

Kazek napisał:

Ale luzy masz na główce ramy czy na samych teleskopach na dole :?:


Ja mam luzy na dole, to chyba trzeba uszczelniacze wymienić? Bo między uszczelniaczem, a lagiem jest luz.
Oczywiście w 50cc.

Te łożyska wyciąga się tak jak w rowerze? :-)


Sory, że w twoim temacie, ale mysle ze nie trzeba zakladać nowego. :-)

Pozdro
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   asmo90 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 17
  • Rejestracja nie, 28 gru 08
  • Location:kalisz

Napisano 27 lutego 2009 - 14:12

to znaczy, jak postawie skuter na podnózkach i złapie widełki na samym dole (przy ośce która trzyma koło w widełkach), i ruszam nimi do przodu i do tyłu to czuje delikatny luz, niewiem ale wyadje mi sie,że wczesniej tego nie było, a moze było tyllko nie przywiązywałem do tego uwagi. Wiem, ze kazdy motor powinien mieć jakiś luz, ale nie wiem czy aż tak duży, pozdro.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Kazek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 366
  • Rejestracja nie, 01 cze 08
  • Motocykl:Runner 50
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:POZnań

Napisano 27 lutego 2009 - 14:25

No to musisz sprawdzić czy to rzeczywiście na główce, czy to luzy na samym zawieszeniu. Poruszaj wyżej, tak, żeby nie miał wpływ stan zawieszenia na to.

Mixsior napisał:

Ja mam luzy na dole, to chyba trzeba uszczelniacze wymienić?

Nijak to się ma do luzów. Jak masz luzy na zawieszeniu to trzeba je regenerować [zazwyczaj wymieniając rury] - przy okazji wymienia się uszczelniacze
Zaginiony ADMIN ;)
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   asmo90 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 17
  • Rejestracja nie, 28 gru 08
  • Location:kalisz

Napisano 27 lutego 2009 - 14:48

Sprawdziałem przed chwilą i okazuje się, że miałeś racje KAZEK, powyżej tego "złotego elementu" nie ma żadnego luzu. Luz występuej tylko wtedy gdy złapie lagi na samym dole. Powiedz mi jeżeli sie orjentujesz, jaki moze byc koszt regenaracji?? i jakie trzeba wymienić częsci, pozdro i dzięki za wcześniejsze informacje.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Kazek Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 366
  • Rejestracja nie, 01 cze 08
  • Motocykl:Runner 50
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:POZnań

Napisano 27 lutego 2009 - 17:25

Mayk pamiętam robił to bo jak mi pokazywał swoja zawieche przed regeneracją to była tragedia. O ile mnie pamięć nie myli to zapłacił koło 150zł i miał wymienione obie rury,uszczelniacze i cos chyba jeszcze. Jakieś prowadnice pewnie.
Zaginiony ADMIN ;)
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych