Forum GILERA.com.pl: Brak ładowania akumulatora - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Brak ładowania akumulatora uciążliwy problem Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   GSM Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 18
  • Rejestracja nie, 13 maj 12
  • Motocykl:Gilera GSM 50R
  • Rok produkcji:2002

Napisano 04 listopada 2012 - 14:58

Znów ja. Drugim problemem mojej GSMki jest to, że nie ładuje akumulatora. Sprawdzałem napięcie na wysokich i na niskich obrotach i nie zmienia się nic, a nic. Jest to irytujące, bo przy rozładowanym akumulatorze nie ma ani stopu ani kierunkowskazów...
Miał ktoś podobny problem i wie co zaradzić? Czy w magnecie są jakieś części które mogły by się zużyć i wymagają wymiany?
Z góry dzięki ;)
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 04 listopada 2012 - 15:26

Ile to napięcie wynosi ?
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   GSM Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 18
  • Rejestracja nie, 13 maj 12
  • Motocykl:Gilera GSM 50R
  • Rok produkcji:2002

Napisano 04 listopada 2012 - 21:20

Póki akumulator był w dobrym stanie, to trzymał 12.30 po naładowaniu i stopniowo słabł, tak jakby magneto wgl nie istniało. Im częściej go ładowałem, tym krócej trzymał, co jest logiczne, bo każde aku tak ma. Teraz jest w takim stanie, że po całej nocy wystarcza na 15 min jazdy, pomimo, że jedyne co jest pod niego podpiętę, to mała kontrolka (naładowania aku), kierunkowskazy (ledowe) i światło stopu (które jako jedyne ma duży pobór).

Użytkownik GSM edytował ten post 04 listopada 2012 - 22:10

0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 04 listopada 2012 - 22:24

No to wniosek jest prosty- zmień akumulator.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 05 listopada 2012 - 12:54

Zakup aku jest konieczny bo tamten już złom przez ładowanie prostownikiem i głębokie rozładowywanie , ale czy w samym akumulatorze leży problem ? no nie wiem , sprawdź napięcie ładowania , jakie jest i czy w ogóle .
Dołączona grafika
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   GSM Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 18
  • Rejestracja nie, 13 maj 12
  • Motocykl:Gilera GSM 50R
  • Rok produkcji:2002

Napisano 05 listopada 2012 - 23:28

Jestem świadom, że ten akumulator nadaje się już tylko na śmietnik, ale chodzi mi o ładowanie, które powinno być nawet na rozładowanym aku, a nie ma go wgl. Pomiar miernikiem nie daje żadnych oznak życia magneta. Nie ma żadnej zmiany napięcia, a powinno być, bo to nie zależy od stanu akumulatora...
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 06 listopada 2012 - 13:17

No to trzeba było tak od razu. Masz regulator napięcia do wymiany najprawdopodobniej.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 06 listopada 2012 - 19:11

Potwierdzam .
Dołączona grafika
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   GSM Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 18
  • Rejestracja nie, 13 maj 12
  • Motocykl:Gilera GSM 50R
  • Rok produkcji:2002

Napisano 06 listopada 2012 - 21:11

A uszkodzony regulator nie dawałby jakichś innych "efektów ubocznych"?
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Davidek Ikona

  • David
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 4 415
  • Rejestracja pią, 16 paź 09
  • Motocykl:Gilera Runner H2O & R6 '09
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Brzesko
  • Interests:Motoryzacja....

Napisano 07 listopada 2012 - 19:57

Brak napięcia na aku, światła i kierunki nie działają poprawnie :)
6.10.2008 - Oluś... Kocham :*
3.10.2011 - Milenka :*


Dołączona grafika

Yamaha R6 2009 :)
* CYLINDER Athena Sport Pro
* GAźNIK Dell'Orto PHBG 21mm na ssanie ręczne ( POLERKA )
* WAł Top Racing High-Tech
* łOżYSKA SKF C4 METAL
* SIMMERINGi KOK-a
* LINKA ssania Stage6
* FILTR Malossi E5
* SPRZęGłO RMS Racing Pro
* śWIECA NKG BR9EIX IRIDIUM
* PASEK Polini Kevlar
* ROLKI 5.3g Polini
---- (: MID-RACE :) ----
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   GSM Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 18
  • Rejestracja nie, 13 maj 12
  • Motocykl:Gilera GSM 50R
  • Rok produkcji:2002

Napisano 08 listopada 2012 - 14:21

No ale światła mijania i drogowe działają, bo są bezpośrednio pod magneto podpięte, a póki aku było naładowane, to stop i kierunkowskazy też działały poprawnie... Panowie to chyba jednak nie regulator...
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 08 listopada 2012 - 16:12

Sprawdź cewkę ładowania czy daje prąd.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   GSM Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 18
  • Rejestracja nie, 13 maj 12
  • Motocykl:Gilera GSM 50R
  • Rok produkcji:2002

Napisano 08 listopada 2012 - 22:17

Nie wiem gdzie to się dokładnie znajduje, ale pewnie po kablu z magneta dojdę, więc dzięki za radę.
Będę się odzywać niedługo, jak zlokalizuje ;)
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   walnet Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 1
  • Rejestracja pon, 19 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner SP 125
  • Rok produkcji:2000

Napisano 20 sierpnia 2013 - 12:17

Ma może ktoś sprawdzoną metodę sprawdzenia co może być przyczyną braku ładowania? Mam Runnerka SP125 od dwóch dni i juz trochę netu przeszukałem, a że jest to mój pierwszy w życiu jednoślad i to z tzw. magnetem, muszę poznać, jak dla mnie nowe, zasady funkcjonowania tego układu. Już wiem że mogą być dwie przyczyny, właśnie prądnica albo regulator, u mnie 7-pinowy, 12V 26A. Mierząc napięcie na samym akumulatorze wachania są dość spore, bo od ok. 7V do ok.100V. Runnerek pali na kopyto bez problemów, światła są ok., poprzedni właściciel mówił tylko, że musiał co 2 lata wymieniać akumulator i co jakis czas zapalały się wszystkie kierunkowskazy. Sądził, że to od alarmu, jakiegoś dokładanego "no name".
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Juru Ikona

  • Grupa Moderator
  • Postów 4 566
  • Rejestracja sob, 18 lip 09
  • Motocykl:Auto Toyota Corolla E10
  • Rok produkcji:1995
  • Gender:Male
  • Location:Mazury, Pisz

Napisano 20 sierpnia 2013 - 12:51

Jeśli jest tak jak twierdzisz, że wartości na kablu plusowym po odpaleniu silnika wahają się w przedziale od 7V do 100V to masz najprawdopodobniej uszkodzony regulator napięcia.
Runnerka zmieniła właściciela w dniu 11.06.12r...

Bikepics
0

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych