Forum GILERA.com.pl: Pewien problem :( - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (3 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Pewien problem :( mam problem z odpalaniem skuteru oraz ze stacyjką Oceń temat: -----

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Nosu Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 21
  • Rejestracja pią, 30 sty 15
  • Motocykl:Stalker 50
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 30 stycznia 2015 - 16:23

Witam, jestem nowym użytkownikiem tego forum. A także posiadaczem gilery stalker 50 (rocznik 1998)a problem mam mianowicie taki, jestem zupełnie zielony z wyjęciem tej stacyjki i zastąpieniem jej nową, nie wiem zupełnie jak :C

Druga rzecz jest to problem odpalania, wymieniałem świece, podejrzewam że to może być problem z gaźnikiem, ale pewien nie jestem. A zaczeło się od stopniowego zgaszania skutera, jadąc sobie spokojnie szosą obroty zaczynały się zwalniać obroty az do zgaszenia maszyny, sytuacje takie miałem dwie. Po których go już nie odpaliłem (ponieważ nie dało się) :C

Proszę o szybką odpowiedź i takżę dziękuję ;)
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 30 stycznia 2015 - 18:23

Za pierwszym razem jak ci go zdusiło to jak go odpaliłeś ? jak Ci go dusiło to były tylko jednostajne "buuuuuuu" do samego zatrzymania ? Pierwsza sprawa sprawdź czy w ogóle masz iskrę bo może faja nie kontaktuje albo jest jakieś zwarcie .

Stacyjka :

Odkręcasz ten plastik co masz przed kolanami żeby dostać się do stacyjki , później wyciągasz taką zawleczkę na stacyjce w kształcie litery "U" i stacyjka wychodzi . Wymieniasz sam wkład albo całą , jak Ci pasuje .

Zawleczka to mniej więcej tak wygląda :

http://sklep.techrol...j-ke00-008.html

Dobrze mieć szczypce do segerów żeby ja wyciągnąć , ale bez też sobie poradzisz . W razie problemów pisz , wstawiaj zdjęcia itd ;) .

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 30 stycznia 2015 - 18:31

Dołączona grafika
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Nosu Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 21
  • Rejestracja pią, 30 sty 15
  • Motocykl:Stalker 50
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 30 stycznia 2015 - 19:23

Dzięki wielkie, zdj wstawie najpewniej jutro, też tak myślałem o tej zawleczce, gdyż oglądałem pare filmików na YT, i miałem problem z tą zawleczką, z jej znalezieniem. I jak mi go zadusilo to staralem sie odpalac, i TAK, BYLO TAKIE "BUUUUUUUUU"

I MAM TAKIE PYTANIE ... gdzie jest zawór do wymiany oleju, nie orientuje się, w skuterach gilera

Użytkownik Nosu edytował ten post 30 stycznia 2015 - 19:38

0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 30 stycznia 2015 - 21:07

Zobacz czy masz iskrę . Nie ma czegoś takiego jak zawór do wymiany oleju , tak w ogóle jakiego oleju ?! Jedyne oleje to ten do mieszanki paliwowej lub w przełożeniach przy tylnym kole .
Dołączona grafika
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 31 stycznia 2015 - 14:15

Chyba chodziło o sróbę do spuszczania oleju. Nie ma, więc zmienia się gdy jest mało ale możesz odczepić wężyk od pompy oleju i większość powinna spłynąć. Jedyna taka śróba jest ale do spuszczania oleju z przekładni (tylne koło), które znajduje się pod karterem i często jest na imbus. Olej znajduje się jeszcze w przednich amortyzatorach ale o to pewnie nie pytasz :)

Co do odpalania to musisz podać więcej szczegułów np. jaki kolor świecy, czy jest iskra, czy paliwo dochodzi, czy filtr i gaźnik czysty... Na pewno komuś ułatwi to myślenie nad objawami :)

Użytkownik biosqn edytował ten post 31 stycznia 2015 - 14:22

0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Nosu Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 21
  • Rejestracja pią, 30 sty 15
  • Motocykl:Stalker 50
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 01 lutego 2015 - 09:01

Gaźnik nie był czyszczony, wrzucam także zdj. świecy. świeca jak nowa iskra musi być ;D

http://freedisc.pl/N...0201_080139-jpg <--- świeca ;P
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 01 lutego 2015 - 14:09

SPrawdź iskrę , wiesz jak to zrobić ? a świece to chyba z pudełka wyciagnąłeś ;) .
Dołączona grafika
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Nosu Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 21
  • Rejestracja pią, 30 sty 15
  • Motocykl:Stalker 50
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 01 lutego 2015 - 14:23

świeca była zakładana i zainstalowana, skuter na niej jeździł może z nie całe 2tyg.. a później stało się to co się stało ;C zaczoł gasnąć itp. ;C

CO DO FILTRA PALIWA ... nie wymieniałem, ale wcześniej był wymieniany kranik paliwa.

Użytkownik Nosu edytował ten post 01 lutego 2015 - 15:00

0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 01 lutego 2015 - 15:03

Paliwo dochodzi ?
Dołączona grafika
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Nosu Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 21
  • Rejestracja pią, 30 sty 15
  • Motocykl:Stalker 50
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 01 lutego 2015 - 15:40

no i właśnie tego pewien zaś nie jestem... ;C nie wiem jak to sprawdzić ;C
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 01 lutego 2015 - 17:47

ściągnij wężyk od paliwa , który dochodzi do gaźnika i kopnij 2-3 razy i zobacz czy leci z niego paliwo .
Dołączona grafika
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   witek651 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 362
  • Rejestracja nie, 03 lis 13
  • Motocykl:gilera typhoon
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 01 lutego 2015 - 18:20

2 tygodnie jezdziles na tej swiecy ze zdjecia? W zyciu czegos takiego nie widzialem :blink:
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 01 lutego 2015 - 19:26

Wyświetl postUżytkownik witek651 dnia 01 lutego 2015 - 18:20 napisał

2 tygodnie jezdziles na tej swiecy ze zdjecia? W zyciu czegos takiego nie widzialem


Szczerze ? ja też :D no ale niech będzie
Dołączona grafika
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Nosu Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 21
  • Rejestracja pią, 30 sty 15
  • Motocykl:Stalker 50
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 01 lutego 2015 - 19:48

dziwna rzecz ;C paliwo nie przelazi przez kranik paliwa... wezyk odczepilem od kraniku paliwa, ale po kopnieciu paliwo nie przechodzilo ... nie wiem co może być z tym kranikiem ;C
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 01 lutego 2015 - 20:45

A jak odczepiłeś wężyk to trochę zleciało ? pokaż foto gaźnika i wężyk to zobaczymy który odpiąłeś . Generalnie powinno lecieć , a jak nie to kranik podciśnieniowy masz ebnięty albo zasyfiony .

Edit : odczep wężyk przy gaźniku , czytaj od strony gaźnika a nie przy kraniku !

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 01 lutego 2015 - 20:46

Dołączona grafika
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   biosqn Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 183
  • Rejestracja nie, 17 lut 13
  • Motocykl:DNA 50 GP eXperience
  • Rok produkcji:2005
  • Gender:Male
  • Location:Holandia

Napisano 02 lutego 2015 - 07:34

Może wężyk biegnnący od króćca do pompy paliwowej się odłączył. Wtedy paliwo też nie poleci a na pewno skuter gaśnie tak jak podałeś. I nie odczepiaj wężyka podsciśnienia od kranika tylko od gaźnika i wtedy ciągniesz i patrzysz czy coś leci :) Jeśli leci i przestaje to dobry kranik.
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 02 lutego 2015 - 20:16

Dokładnie biosqn ;) . Tak z innej beczki , w stalkerze chyba nie ma pompki paliwa , ponieważ zbiornik jest pod tyłkiem , czyli wyżej niż gaźnik i paliwo opada samoczynnie , tak na logikę .

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 02 lutego 2015 - 20:18

Dołączona grafika
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Nosu Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 21
  • Rejestracja pią, 30 sty 15
  • Motocykl:Stalker 50
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 02 lutego 2015 - 20:26

odłączyłem wężyk który połączony jest z gaźnikiem ;P po kopnięciu kilkukrotnym paliwo nie leciało, najpewniej nie dochodzi ... ;C wstawiam zdj kranika oraz wężyka odłączonego od gaźnika ;P

KRANIK PALIWA - http://www.fotosik.p...65eb061105.html

WężYK ODłąCZONY OD GAźNIKA - http://www.fotosik.p...140158caa0.html
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   Nosu Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 21
  • Rejestracja pią, 30 sty 15
  • Motocykl:Stalker 50
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 02 lutego 2015 - 20:29

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 02 lutego 2015 - 20:16 napisał

Dokładnie biosqn ;) . Tak z innej beczki , w stalkerze chyba nie ma pompki paliwa , ponieważ zbiornik jest pod tyłkiem , czyli wyżej niż gaźnik i paliwo opada samoczynnie , tak na logikę .

Zgadza się, zbiornik paliwa jest położony wyżej niż gaźnik i paliwo opada samoczynnie ;P w Stalkerze nie ma żądnej POMPY PALIWA ;P
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 02 lutego 2015 - 21:42

Hehe , ale to co odłączyłeś to chyba podciśnienie jest a nie od paliwa:D. Do gaźnika idą 3 przewody : dwa czarne i jeden pomaranczowy to olej , jeden czarny to podciśnienie a drugi to paliwo , odłączałeś drugi czarny ? żeby paliwo leciało po kopnięciu to podciśnienie musi być podpięte .Podciśnienie powoduje , że zaworek w kraniku się otwiera i leci paliwo . Tak swoją drogą możesz wyciągnąć kranik i zobaczyć czy nie jest zasyfiony , pamiętaj , że paliwo będzie się lało jak go wyciągniesz .

Ten przewód który odpiąłeś to idzie do kranika i to jest ten drugi od lewej na zdjęciu (na zdjęciu z kranikiem) , prawda ?

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 02 lutego 2015 - 21:49

Dołączona grafika
0

  • (3 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych