GILERA.com.pl: Runner 2008, spadają obroty gdy mocniej odkręcę - GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (6 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Runner 2008, spadają obroty gdy mocniej odkręcę przy dużej prędkości. Do tego odpala tylko z gazem Oceń temat: -----

#21 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 10 lipiec 2015 - 06:31

Nowe s6 ma do d*py spasowanie szybko sie zacierają niestety malossi droższy ale masz łożysko korby i membranki
0

#22 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 66
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 10 lipiec 2015 - 07:24

W internecie ma więcej pozytywnych opinii niż negatywnych. Piszą ludzie, że Stage6 czasem trafiają się wadliwe. Mam nadzieje, że na takie nie trafię. Już dokonałem zakupu. Łożyska wału, igiełkowe oraz uszczelniacze zakupię w sklepie z łożyskami, czuję że dużo na tym zaoszczędzę.

Jakie jest wasze zdanie na temat dodatkowego filtra paliwa, przelotowego na wężyku. Czy będzie miał wpływ na tempo przepływu paliwa, czy nie zaburzy jego ciśnienia? Czego użyć jako uszczelki przy łączeniu ponownym karterów po wymianie łożysk wału? Silikon Dirko? Jakaś uszczelka w płynie, słyszałem że tektura? Nie mam tutaj wiedzy. Czy jest jakiś domowy sposób na zdjęcie magneta - bez ściągacza do łożysk?
0

#23 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 66
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 10 lipiec 2015 - 20:51

Koniec końców zakupiłem :


• Filtr powietrza Stage6 (S6-35076) 1 x 24,90 zł
• Cylinder Stage6 Streetrace 70 (S6-7214043) 1 x 499,90 zł
• Bolec centrujący Piaggio (OE-PIA239388) 1 x 5,90 zł
• Filtr paliwa Motoforce Racing (MF48.00022) 1 x 33,90 zł
• Uszczelka zaworu membranowego Motoforce (MF10.10140) 2 x 4,90 zł
• Przewód paliwowy Stage6 (S6-0120) 2 x 18,90 zł
Suma koszyka: 612,20 zł

Oraz

Ściągacz koła magnesowego 26x1, Kokusan / Mitsuba (np. Gilera / Piaggio / Peugeot) 26,55 PLN 26,55 PLN
Wał korbowy Top Racing Evolution NG 329,99 PLN 329,99 PLN

Koszt towarów (brutto):
Koszt dostawy (brutto):
Suma (brutto): 356,54 PLN

Na miejscu kupię : zestaw naprawczy pompy wody RMS, łożyska wału SKF, pasek pompy oleju, silikon do karterów oraz spray do czyszczenia gaźników.
Całość ok 270zł

Łączny koszt bez roboty to ok 1250zł
Zostanie mi jeszcze opona i plastik pługa.

Czego tu brakuje waszym zdaniem?
0

#24 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 10 lipiec 2015 - 20:54

Nie polecam zestawu pompy wody rms szybko wysiada kup uszczelniacz corteco i łożyska skf lub ntt tak samo z lozyskami na wal a uszczelniacze tylko corteco
0

#25 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 66
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 10 lipiec 2015 - 21:52

Wyświetl postUżytkownik łecio dnia 10 lipiec 2015 - 20:54 napisał

Nie polecam zestawu pompy wody rms szybko wysiada kup uszczelniacz corteco i łożyska skf lub ntt tak samo z lozyskami na wal a uszczelniacze tylko corteco

moglbys napisac jasniej czego dotycza wymienione przez Ciebie elementy? lub dac linki?
0

#26 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 11 lipiec 2015 - 00:33

Z zestawu słaby jest trzpień wirnika szybko sie wyciera niestety i puszcza rozbierasz silnik bierzesz łożyska i uszczelniacz do sklepu samochodowego lub hurtowni i dobiora ci łożyska i uszczelniacz to samo z łożyskami wału i uszczelniaczami
0

#27 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 11 lipiec 2015 - 08:26

Łecio dobrze gada co do pompy wody i łożysk wału oraz uszczelniaczy . Lepiej samemu kupić, będzie nawet taniej. Byle tylko markowe uszczelniacze i łożyska.

Swoją drogą zakupy zacne, pozazdrościć XD.

Streetrace jest dobrym cylindrem w dobrej kasie . Trzeba go dobrze złożyć , ładnie dotrzeć i będzie ok . Negatywne opinie w dużej mierze biorą się od użytkowników, którzy źle zrobili robotę albo źle docierali, za mało oleju itd..

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 10 lipiec 2015 - 20:51 napisał

Czego tu brakuje waszym zdaniem?


Łożysko igiełkowe ! koniecznie.

Jeszcze wydech by się zdał , jeśli flota pozwala ;).

łożyska jak będziesz pakował do karterów ?

łecio mówi o tym , że łożyska do pompy wody i uszczelniacze możesz kupić sam a trzpień i wirnik zostawić stare .

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 11 lipiec 2015 - 08:39

Dołączona grafika
1

#28 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 66
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 11 lipiec 2015 - 10:53

Całym procesem zajmie się mój brat, ja mu będę tylko pomagał. Łożysko igiełkowe mam w komplecie z wałem, jakieś srebrzone, skoro jest z wałem top racing, to mam nadzieję, że też będzie w dobrej klasie jakości.
Pozostałe części które już są w zestawie to:

Tłumik to LeoVince RR
Wariator Malossi Multivar 2000
Pasek Polini.

Cytat

łożyska jak będziesz pakował do karterów ?

o co pytasz?

Użytkownik MrQasq edytował ten post 11 lipiec 2015 - 11:26

0

#29 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 11 lipiec 2015 - 12:11

Jaka metoda będą wkładane prasa młotek czy ciepło zimno
0

#30 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1900
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 11 lipiec 2015 - 15:36

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 11 lipiec 2015 - 10:53 napisał

Tłumik to LeoVince RR
Wariator Malossi Multivar 2000
Pasek Polini.



Grubo ;).

Wyświetl postUżytkownik łecio dnia 11 lipiec 2015 - 12:11 napisał

Jaka metoda będą wkładane prasa młotek czy ciepło zimno


Dokładnie o to ;).
Dołączona grafika
1

#31 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 66
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 11 lipiec 2015 - 19:45

Wkładamy metodą ciepło-zimno. Mamy do Was pytanie, mianowicie w jaki sposób zdjąć koło zębate, które jest zamontowane na osi pompy wody (po stronie wariatora) dam zdjęcie. W którą stronę mamy wybić ten wałek? W artykule na temat remontu silnika nie ma tego pokazanego, jest tylko etap w którym to koło jest już zdjęte.

Mamy już silnik wyjęty, ale czekamy na klucz do zdjęcia magneto. Ten przyjdzie do nas we wtorek. Także dopiero we wtorek wieczorem będziemy wrzucać dalsze pytania :)

Na zdjęciach poniżej widać parę ciekawych rzeczy. Pierścienie są bardzo spracowane, pewnie wymiana tylko ich dałaby dużo lepszą kompresję, ale chyba nie warto już odmawiać tych fajnych części co? :P
Dodatkowo widać w dolnym lewym rogu, że dół cylindra od strony zaworu membranowego jest dziwnie spiłowany, wygląda jakby ktoś tam zajechał Boschem, tylko po co ? Macie jakiś pomysł co to może być? Cylinder jest seryjny i bez szlifu. Gładź wygląda ok. Tłok także, nie ma żadnych niepokojących rys. Jest trochę syfu w komorze korbowej, ale przy takim przebiegu to chyba żadna niespodzianka.

Dołączona grafika

Użytkownik MrQasq edytował ten post 11 lipiec 2015 - 19:48

0

#32 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 11 lipiec 2015 - 22:47

Zapsikaj wd 40 koło pompy oleju opukaj drewienkiem z wyczuciem i ciągnie na zewnątrz karterów (podważaj delikatnie ) i powinno zejść a pompę z wałkiem rozbierasz przy rozpołowionym silniku pamiętaj lewy gwint na wirniku pompy

Pewnie wymiana pierścieni pomogła by na jakiś czas

Kup sobie k2 akre do mycia silnika i wymyj ładnie kape pompe kartery bo straszny syf masz
0

#33 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 66
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 12 lipiec 2015 - 00:00

Akra już jest, ale czyścić będziemy dopiero jak przyjdą części. Wtedy też będzie kompresor żeby ładnie wszystko wysuszyć. Są jeszcze przed nami jakieś niespodzianki? Zastanawiam się, czy nie będzie problemów z zamontowaniem wału, nie mamy tego narzędzia które jest opisane w poradniku. Jest na to jakiś inny sposób?
0

#34 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 66
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 12 lipiec 2015 - 12:55

Mam jeszcze kolejne pytanie. Zamówiłem ściągacz magneta
Ściągacz koła magnesowego 26x1, Kokusan / Mitsuba (np. Gilera / Piaggio / Peugeot)

Czy on będzie dobry? Co oznacza w nim to 26x1? Rozmiar tej nakrętki która trzyma magneto to 15 klucz nasadowy, średnica tego wpustu to 25.05mm, a głębokość to 10.10mm:

Dołączona grafika

Pytam, bo nie wiem jak się ma jeden rozmiar do drugiego,a nie chciałbym czekać kolejnego dnia i tracić więcej kasy na niepotrzebne rzeczy. Jaki powinien być rozmiar tego ściągacza i - czy będzie nam potrzebne coś jeszcze w dalszych pracach, żebym mogł to jeszcze dziś zamówić ?:)

Użytkownik MrQasq edytował ten post 12 lipiec 2015 - 13:12

0

#35 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 12 lipiec 2015 - 14:36

http://shop.mieloch....,pZ032850.bhtml

Ja mam taki ściągacz gwint 26mm skok 1mm gwintu taki będzie u cb bo w innych p/g jest jeszcze 28x1

Ja używam jeszcze opalarki termometru laserowego i zamrażacza w sprayu

I dodatkowo mam wciągać do wału do odprężenia walu plus wytoczone rurki pod uszczelniacze na silniku ten od zapłonu mam z ograniczeniem 11-12mm chyba
0

#36 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 66
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 12 lipiec 2015 - 15:39

Kolejne pytanie, bo widzę że Tom_WrK ma w swoim skuterze chyba ten sam cylinder. Mianowicie gaźnik mamy używany, i jest rozregulowany. Teraz regulacja gaźnika wiąże się z gazowaniem silnikiem żeby sprawdzać obroty itd. Czyli trzeba trochę katować skuter. A u nas będzie nowy cylinder do docierania. Jak uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji? Najlepiej byłoby gdybyśmy wiedzieli jaką dać dyszę na początek i ile ona jest wkręcona u Ciebie.

Podaj proszę o ile obrotów masz wykręconą dyszę składu mieszanki oraz dyszę wolnych obrotów, żebyśmy mogli wstępnie ustawić nasz gaźnik przy pierwszym rozruchu na nowych częściach. Mamy dyszę główną 70 czy taka bedzie odpowiednia czy do 70ccm bedzie zbyt mała ?

Użytkownik MrQasq edytował ten post 12 lipiec 2015 - 17:12

0

#37 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 12 lipiec 2015 - 18:26

Kolega ma coś w okolicy 100-105 dysze taką na początek zamontuj plus wywal dozownik zrób na pompie obieg zamknięty (połącz przewody ze sobą) i zrób mieszankę 1do 40lub 45

Dyszy wolnych nie ruszaj tylko główna wymień a iglice na środek śrubke od składu wykreć o 1.5 obrotu i można będzie próbować odpalać spokojnie

I jeszcze polecał bym ci wkład filtra wymienić polecam stage6 wkładkę
0

#38 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 66
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 12 lipiec 2015 - 18:34

Wyświetl postUżytkownik łecio dnia 12 lipiec 2015 - 18:26 napisał

I jeszcze polecał bym ci wkład filtra wymienić polecam stage6 wkładkę

Filtr powietrza Stage6 (S6-35076) 1 x 24,90 zł

Taki jest już na liście zakupów. Czy ta dysza nie będzie za duża?
0

#39 Użytkownik nie jest zalogowany   witek651 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 362
  • Rejestracja nie, 03 lis 13
  • Motocykl:gilera typhoon
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 12 lipiec 2015 - 22:01

Ja mysle ze 100-105 to za duza dysza na seyjna puche. W moim przypadku byla to 75, pozniej 82 przy gazniku 17,5. Zastanow sie czy nie warto by bylo oddac komos kartery zeby wstawil wal, bo to najwazniejsza czesc pracy ktora cie czeka.
0

#40 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 12 lipiec 2015 - 23:15

Wszystko zależy od setupu itp od 80-105 celuj
Na początek lepiej ciut za duża niż za mała
0

  • (6 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych