Forum GILERA.com.pl: Runner 2008, spadają obroty gdy mocniej odkręcę - Forum GILERA.com.pl

Skocz do zawartości

  • (6 stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Runner 2008, spadają obroty gdy mocniej odkręcę przy dużej prędkości. Do tego odpala tylko z gazem Oceń temat: -----

#61 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 25 lipca 2015 - 10:52

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 19 lipca 2015 - 14:21 napisał

Wszystko sprawne. Przejście z dyszy 70->85 powodowało zalewanie gaźnika i cylindra. Jak odkręciliśmy gaźnik to z króćca się po prostu wylało paliwo... Tak się kończy słuchanie internetowych ekspertów "do 70cc dysza +15"


U mnie to samo , zasugerowałem się internetami i założyłem dysze 82 co było ie porozumieniem , najlepsza opcją była 72 ;)
Dołączona grafika
1

#62 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 26 lipca 2015 - 21:50

ok precyzuję pytanie o przełożenia. Kupić pierwotne, wtórne czy oba. Które dają przyspieszenie? Na vmax mi nie zależy, na razie idzie 117km/h, więcej mi nie potrzeba. Chcę żeby szedł spod świateł, był bardziej dynamiczny po mieście. Idą już do mnie lżejsze rolki, bo na razie mam 7.2g oryginalne z multivara. Spręzynki dałem białe stage 6, teraz zamiast z 5k, rusza z 6. Jest gorzej niz było. Da się gdzies kupić sprezyny sprzegla o slabszej sile niz seryjne? A i jeszcze jedno pytanie. Znalazłem na olx człowieka, ktory sprzedaje czesci od ZIP2, zip z tego co czytalem na tym forum, ma zupelnie inne przelozenia, tzn pasuja rozmiarem, ale maja inna ilosc zebow, wiec wkladanie takich od nrg do zipa niema sensu. Ale jak bedzie w druga strone?
0

#63 Użytkownik nie jest zalogowany   witek651 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 362
  • Rejestracja nie, 03 lis 13
  • Motocykl:gilera typhoon
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 26 lipca 2015 - 22:04

Nie ma przelozen na przyspieszenie albo na v-max. Sa krotsze i dluzsze to cala roznica. zakladajac krotsze przelozenia wzrasta predkosc i przyspieszenie pod warunkiem ze silnik ma dosc mocy to pociagnac, jezeli nie ma, to wzrosnie predkosc a przespieszenie spadnie. Tobie pewnie mocy nie brakuje skoro prawie 120 lecisz :D
0

#64 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 26 lipca 2015 - 22:23

Ja mam zmienione wtórne i pierwotne wychodzi mi 9(obroty dzwonu) do 1 (obr koła) polecam u mnie znacznie zmniejszyły sie obroty przy v max sie przyspieszenie nie pogorszyło sie (ok 17koni robi robotę)
0

#65 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 01 sierpnia 2015 - 05:06

Ok, założyłem rolki 5.5g, czyli zamiast 43.2g mam 33g w wariatorze. Przyspiesza dużo lepiej, ale mam takie wrażenie, jakby wydech nie nadążał z odbieraniem spalin, taki jakby muł i duszenie silnika jak mocno odkręce. Obroty na odkręconej manetce zatrzymują się początkowo na ok 9k, wcześniej tak było przy 7k. Docelowo pewnie zrobię 3x 5.5g i 3x 7.2g, będzie wtedy 38g, może to mi da te 8k obrotów pod manetką i najlepszą moc silnika.

1. Jak sądzę przy tym wydechu LeoVince RR i tym streetrace 70cc, powinienem rolkami celować w ok 8k?
2. Wtedy bedzie najwyższa moc dostępna silnika? Macie jakiś wykres jak to się zgrywa z tym wydechem?
3. Mam teraz szukać jednak lepszego wydechu, jakiegoś yasuni R, czy to już kres możliwości tego zestawu i teraz tylko regulacja ?

Tutaj nowy film :
https://youtu.be/CbeowdDyHfg

Coś jednak czuję że to kwestia tego wydechu mojego. Albo tego że leję olej i dozownikiem i mieszanką, i trochę go dławi tym olejem. Kopci bardziej, ale nie jakoś mocno, z uwagi na ten syntetyczny olej, jak piszą "całkowicie się spala, nie dymi".. Waszym zdaniem dawać teraz cięższe czy lżejsze rolki. Spręzyna centralna jest malossi, biała, chyba ma +15%. Sprężyny białe stage6, też chyba +15%, poprawcie mnie jeśli się mylę.

EDIT:

Idą do mnie nowe części:
  • Gaźnik Motoforce Racing Black Edition PHBG - 21mm 1 x 186,32 zł
  • Zawór membranowy Kit Motoforce Racing 360° 1 x 167,92 zł
  • Ssanie ręczne Dellorto PHBG, przycisk 46,85 PLN
  • Klocki hamulcowe Malossi S14 MHR Sintered Metal 51,66 PLN
  • Filtr powietrza Motoforce Racing Airbox, 28 / 35 / 46mm 93,69 PLN
  • Sprzęgło Stage6 Torque Control MKII 271,12 PLN
  • Stage6 Wing Cooler R/T 168,72 PLN

986,28

Użytkownik Juru edytował ten post 21 sierpnia 2015 - 22:53

0

#66 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 01 sierpnia 2015 - 13:57

Polecam wywalić dozownik i samemu robić nieszanke 1do 50 wydech niestety też przydało by sie zmienić rr dobry do serii jest tu będzie ci go blokowało niestety a przy gaźniku 21mm ni3 wykorzystasz potencjału cylindra

A wydech polecam taki
http://shop.mieloch....,pZ051828.bhtml

Użytkownik łecio edytował ten post 01 sierpnia 2015 - 14:01

0

#67 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 01 sierpnia 2015 - 22:59

co masz na mysli ze nie wykorzystam potencjalu cylindra?

a' propos wydechu :
http://www.tuningmat...g-exhaust-test/

Użytkownik MrQasq edytował ten post 01 sierpnia 2015 - 23:17

0

#68 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 02 sierpnia 2015 - 00:50

Nie bedziesz miał poprostu max mocy cylindra bo wydech go bedzie blokował ograniczał niestety

Jak mam giannelli w serii i za mocny jest ale zato wyciska z serii ostatnie soki do końca jak za taką cenę to naprawdę warto
0

#69 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 06 sierpnia 2015 - 22:56

Ok, nowy gaźnik wraz z filtrem podłączony. Dużo lepiej się zbiera, szybciej wchodzi na obroty i lepiej reaguje na gaz.
Dołączona grafika



ALE:
Przy obrotach ok 10,5-11k traci moc, nie może bardziej ciągnąć. Co to może być? Za mała dysza? Jest fabryczna która przyszła z gaźnikiem (nie wiem jaka). Iglica jest na pierwszym ząbku od góry (najmniej paliwa). Na 2 ząbku od góry zalewało. Gasł przy dodowaniu gazu, nie chciał jechać, z lekko otwartą manetką jechał max 20, nie miał siły pod lekką górkę, po powrocie z 3min wycieczki i przełożeniu na 1 ząbek (fabryczny) zbiera się jak trzeba, idzie max 75. Nie ma chęci wchodzić wyżej. Cóż teraz robić?

Użytkownik MrQasq edytował ten post 06 sierpnia 2015 - 23:01

0

#70 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 06 sierpnia 2015 - 23:24

Kolor świecy jaki na tym wydechu niestety będziesz tracił moc przy wysokich obrotach
0

#71 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 07 sierpnia 2015 - 10:02

Wyświetl postUżytkownik łecio dnia 06 sierpnia 2015 - 23:24 napisał

Kolor świecy jaki na tym wydechu niestety będziesz tracił moc przy wysokich obrotach

świeca czarna z uwagi na fakt że jeszcze jest dużo oleju. Jak wytłumaczysz fakt, że na poprzednim gaźniku I TYM SAMYM WYDECHU -
obroty szły bez problemu pod 13k? (gdzie już się bałem i odpuszczałem bo jechał 117)?!
0

#72 Użytkownik nie jest zalogowany   łecio Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 263
  • Rejestracja sob, 10 sie 13
  • Motocykl:Gilera Runner
  • Rok produkcji:1998

Napisano 07 sierpnia 2015 - 11:29

Daj dysze 70-75 wywal dozownik i zrób mieszanke 1do 50
0

#73 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 07 sierpnia 2015 - 14:13

W tym gaźiku seryjnie jest dysza 92, więc duża na Twój set. Głośny jest na takim gazniku i filtrze ? ssanie kupiłeś na mielochu ?
Dołączona grafika
1

#74 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 07 sierpnia 2015 - 14:44

z tego co czytałem na stronach dysza główna teraz to 92

Tak, ssanie ręczne z mielocha. Ale ten problem wystepuje bez ssania. Właściwie odpala bez ssania, ale teraz są takie upały że to raczej mnie nie dziwi. Jest głośniejszy niż był, ale nie nieznośny. Da się jeździć, nie ma wiochy.

Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 07 sierpnia 2015 - 14:54

0

#75 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 07 sierpnia 2015 - 14:54

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 07 sierpnia 2015 - 14:44 napisał

Jest głośniejszy niż był, ale nie nieznośny. Da się jeździć, nie ma wiochy
Mam air boxa o takiego zestawu i jestt mega głośno ;). a ten filtr to co to za wynalazek ? Daj mniejszą dyszę , iglica na sam dół i zobaczymy .
Dołączona grafika
1

#76 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 07 sierpnia 2015 - 14:57

no to muszę kupić nowy zestaw dysz, bo od pvha nie bedą pasowały pewnie... Jaką kupić myślisz? Iglica jest całkiem u góry, na jednym niżej zalewało go! to jak mam dać na sam doł?!
0

#77 Użytkownik nie jest zalogowany   witek651 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 362
  • Rejestracja nie, 03 lis 13
  • Motocykl:gilera typhoon
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 07 sierpnia 2015 - 16:08

Tom pisze na dol ty piszesz do gory choc chodzi wam o to samo :D, iglica na pierwszy zabek od gory. Mam ten gaznik i chodzil przy sporcie a teraz przy racingu i powiem ze to porazka. Oczywiscie da sie go wyregulowac ale cos w nim jest nie tak. Tez mam na ostatnim zabku przy dyszy 90, u mnie taka byla fabrycznie. Jeden zabek nizej i zalewa. Przy twojej dyszy ten gaznik potrzebuje duzo powietrza a puszka ktora kupiles bardzo slabo przepuszcza. Zeby miec pewnosc ze w tym jest problem wyciagnij wklad i zobacz co sie dzieje.
0

#78 Użytkownik nie jest zalogowany   MrQasq Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 67
  • Rejestracja pon, 06 lip 15
  • Motocykl:Gilera Runner SP 50
  • Rok produkcji:2008

Napisano 07 sierpnia 2015 - 18:33

Wyświetl postUżytkownik witek651 dnia 07 sierpnia 2015 - 16:08 napisał

Tom pisze na dol ty piszesz do gory choc chodzi wam o to samo :D, iglica na pierwszy zabek od gory. Mam ten gaznik i chodzil przy sporcie a teraz przy racingu i powiem ze to porazka. Oczywiscie da sie go wyregulowac ale cos w nim jest nie tak. Tez mam na ostatnim zabku przy dyszy 90, u mnie taka byla fabrycznie. Jeden zabek nizej i zalewa. Przy twojej dyszy ten gaznik potrzebuje duzo powietrza a puszka ktora kupiles bardzo slabo przepuszcza. Zeby miec pewnosc ze w tym jest problem wyciagnij wklad i zobacz co sie dzieje.

bez filtra idzie jak rakieta...
0

#79 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_WrK Ikona

  • Gilera Runner - > poziomu Sport od S6 !
  • Grupa Moderator
  • Postów 1 904
  • Rejestracja nie, 06 maj 12
  • Motocykl:Gilera Runner 50 cm3
  • Rok produkcji:1998
  • Gender:Male

Napisano 07 sierpnia 2015 - 22:07

Wyświetl postUżytkownik MrQasq dnia 07 sierpnia 2015 - 18:33 napisał

bez filtra idzie jak rakieta...


O tym właśnie witek pisze, za mało powietrza dostaje a za dużo wachy, mniejsza dysza i zobaczymy . Kup zestaw dysz do regulacji. W 21 jest chyba gwint m6 a w 17,5 mm m6 , już nie pamiętam , mogę sprawdzić jakie dysze zamawiałem do swojego Stage6 21 mm,jeżei sam tego nie rozkminisz.
Dołączona grafika
1

#80 Użytkownik nie jest zalogowany   witek651 Ikona

  • Grupa Użytkownik
  • Postów 362
  • Rejestracja nie, 03 lis 13
  • Motocykl:gilera typhoon
  • Rok produkcji:2008
  • Gender:Male

Napisano 07 sierpnia 2015 - 22:52

Wyświetl postUżytkownik Tom_WrK dnia 07 sierpnia 2015 - 22:07 napisał

O tym właśnie witek pisze, za mało powietrza dostaje a za dużo wachy, mniejsza dysza i zobaczymy . Kup zestaw dysz do regulacji. W 21 jest chyba gwint m6 a w 17,5 mm m6 , już nie pamiętam , mogę sprawdzić jakie dysze zamawiałem do swojego Stage6 21 mm,jeżei sam tego nie rozkminisz.

Mniejsza dysza pewnie pomoze ale przeciez nie o to w tym chodzi bo odbije sie to na osiagach i zywotnosci silnika. Dysza 90 przy lekko wysiloym gazniku nie jest az tak wielka zeby ja zmieniac, lepiej daj odpowiedni filtr ktory przepusci odpowiednia ilosc powietrza. Mozesz z tym motoforce pokombinowac, albo rozwiercic seryjny filtr, co jest najlepszym wyjsciem. Dysza ma gwint 6m.
0

  • (6 stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych