- (6 stron)
- « Pierwsza
- ←
- 4
- 5
- 6
Runner 2008, spadają obroty gdy mocniej odkręcę przy dużej prędkości. Do tego odpala tylko z gazem
#103
Napisano 07 września 2015 - 14:44
Użytkownik Tom_WrK dnia 06 września 2015 - 20:11 napisał
skoro replica jest wysokoobrotowa, tzn że daje największą moc przy wysokich obrotach silnika. Wysokie obroty to :
szybsze zużycie części silnika i przekładni, paska, zębatek oraz wyższe spalanie. W praktyce pewnie ok 70% wyższe. Jeżeli silnik spala 6000 dawek paliwa na minutę, albo 11 000 dawek paliwa na minutę, tzn że pali prawie 100% więcej prawda? A prędkość jest taka sama. Także wg mnie nie ma sensu. Skoro skuter jechał na 70tce 117km/h tzn że wydech LeoVince RR jest dobry, i tamta regulacja była dobra. Gaźnika 17.5 oraz fabryczny filtr powietrza. Od czasu przejścia na 21mm jest już tylko gorzej. Wniosek jest prosty Tak samo nic by niedał Gianelli Rekord. RR jest dobry. Niedługo wrócę do 17.5mm i fabrycznego filtra. Jak narazie z całej zabawy z tą gilerą to tylko dwa zakupy okazały się dobre - 70cc oraz sprężyna centralna. Reszta zakupów to wywalona w błoto kasa. Osiągi tylko spadły. I nie jest to kwestia regulacji, bo tyle zabaw co było z rolkami, sprężynami itd to nie jest tego warte, szkoda czasu i pieniędzy. Skandalem jest dla mnie to, ze do 90% gówien skuterowych nie ma nawet instrukcji obsługi, nie ma żadnego standardu. Każdy producent ma jakieś swoje kolory spręzynek i nic się nijak ma do innych producentów. Wcześniej mialem przez 2 lata fioła na punkcie rowerów i tam wszystko jest jasne. Taka i taka seria od producenta oferuje takie a takie możliwości, wytrzymałość i cenę. Do wszystkiego masz gwarancję i instrukcję. Jak płacisz za coś 300zł to oczekujesz jakości a w skuterze jest wszystko " kwestia regulacji " a jak jest jakiś problem to "wyreguluj gaźnik". No nic, koniec gorzkich żali. Niedługo sprzedam te graty co mi niepotrzebne, może zrobię jakoś promocję na forum.
Temat można zamknąć.
#104
Napisano 07 września 2015 - 17:57
Użytkownik MrQasq dnia 07 września 2015 - 14:44 napisał
szybsze zużycie części silnika i przekładni, paska, zębatek oraz wyższe spalanie. W praktyce pewnie ok 70% wyższe. Jeżeli silnik spala 6000 dawek paliwa na minutę, albo 11 000 dawek paliwa na minutę, tzn że pali prawie 100% więcej prawda? A prędkość jest taka sama. Także wg mnie nie ma sensu.
Tematu zbytnio rozwijać nie będę , ale idąc Twoim krokiem to przy replice silnik musiałby kręcić ogólnie wieksze obroty czyli przy v max takim samy jak Leo RR kręcił by ze 20 tyś obrotów . Replica startuje z wyższych i jak już się bujnie to już nie ma mega dużych różnic przy nabieraniu prędkości. Fakt kręci większe, ale bez przesady. Każdy skuter na v maxie będzie kręcił około 9-10000 tyś obrotów. Ja po ustabilizowaniu prędkości nie odczuwam dużej różnicy w obrotach niż przy serii, jest głośniej na pewno , ale jak już skuter zejdzie z obrotów na np 70 km/h to tą prędkość trzyma to jest ok , wiadomo manetka piz*a i odrazu kręci wysoko, ale a serii kręcił by trochę mniej.
Co do szybszego zużycia podzespołów - to jest tuning, zabawa i fun , trzeba się z tym liczyć.
Co do pozostałych refleksji - zgadzam się z Tobą. Producenci nie idą na rękę - bądź co bądź - młodzieży będącej amatorami zabawy przeróbki , w dużej części to są uczący się laicy opierający swoją wiedzę na internecie.
Co do innych kwestii . Kupiłem stożek, gaźnik 21, zawór sportowy i cały zestaw dolotowy. i wiesz co ? na tą chwilę wróciłem do standardowej puszki i gaźnika 17,5mm , dla mnie jazda jest najlepsza na tym secie . Gaźnikowi nie odpuściłem, w zimę spróbuję rozwiercić seryjną puszkę i zestroić to z 21 mm, tak żeby jeździł zadowalająco.
Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 07 września 2015 - 18:06
#105
Napisano 15 września 2015 - 17:39
Tom, trochę mnie podkusiłeś żeby włożyć spowrotem stary gaźnik, ten 17.5 oryginalny. Zamonotwałem wszystko w sobotę, trochę pojeździłem ale to nie było to! dużo gorzej reaguje na manetkę, wolniej się zbiera - więc co - zamonotwałem 21 ponownie. Od tego momentu pasmo nieszczęść. Już nie mam pomysłu co go teraz boli, ale ciągle pierdzi, nie może wejść na obroty, wydaje z siebie dźwięk jak stare garbusy zobaczcie jak teraz chodzi :
https://www.youtube....h?v=ZwULjZ5TpA0
i sprawdźcie jak porzednio się pięknie wkręcał :
https://youtu.be/CbeowdDyHfg?t=25
Teraz pytanie - co tu robić. Czego to jest objaw? Macie jakieś typy w stylu " takie dźwięki wydaje jak ma za mało powietrza, albo za dużo. No z dnia na dzień po jednej wymianie tak się stało. Dotychczas chodził normalnie, bez takiego taktowania. Co to może być?
Jakie powinno być domyślne ustawienie śruby mieszanki i śruby wolnych obrotów (takie od którego zacząć regulację?)
Testy jakie już przeprowadziłem :(bezowocne)
dysza 72-75-80-85-90 (bez zmian)
skrajne ustawienia śruby mieszanki, od max wykręcona do max wkręcona (bez zmian)
z filtrem, bez filtra, z osłoną i bez. (bez zmian)
Wydech szczelny, nic nie lata, dokręcony jak skała. Przy cylindrze nic nie puszcza.
POMOCY
Użytkownik MrQasq edytował ten post 15 września 2015 - 17:49
#106
Napisano 15 września 2015 - 18:40
#107
Napisano 15 września 2015 - 20:05
#110
Napisano 16 września 2015 - 01:03
#111
Napisano 16 września 2015 - 15:52
sprawdziłem dziś bez filtra, bez zmian, ciągle go jakby zalewa. stożek do polini air box, na seryjnej puszce to samo.
rozmawiałem z człowiekiem "guru" któremu opisałem czynności. Mówi że podczas rozkręcania gaźnika do czyszczenia mogłem coś zrobić z blaszką od ustawienia poziomu paliwa, bo to niemożliwe żeby go zalewało na dyszy 80 bez filtra.
źle zamontowałem iglicę, była NA białym plastiku, tak że można ją było (igłę) wyjąć i zmienić położenie bez zdejmowania linki....... człowiek uczy się całe życie. Linka manetki podnosiła igłę wyżej, ale już jej nie wciskała lol. Wszystko wróciło do normy... przepraszam za zamieszanie.
jak to pisał kiedyś łecio :
Użytkownik łecio dnia 18 lipca 2015 - 16:47 napisał
Użytkownik Juru edytował ten post 06 października 2015 - 21:34
#112
Napisano 24 lutego 2016 - 20:47
#114
Napisano 29 marca 2016 - 11:47
Wymieniłem także przełożenia z tyłu na 13/39. Obroty skutera mocno spadły, teraz trzyma się w ryzach przy obrotach rzędu 8k jedzie ok. 70km/h (prawie bez gazu). Jak odkręcę, obroty idą do ok 10.5k, vmax na razie 136km/h więcej nie mogłem sprawdzić bo koniec drogi był, ale to żadna przyjemność jeździć tak przy takim zawieszeniu. Przyspieszenie spadło przy takiej przekładni, ale można to sobie zrekompensować mocniejszym odkręcaniem manetki. Spalanie oczywiście także spadło i na pełnym baku robię teraz ok 140km, a nie jak wcześniej ledwo 80, w porywach 90km.
#117
Napisano 09 czerwca 2019 - 22:47
Nie widać już skuterków na ulicach odkąd zmienili nam przepisy i trzeba mieć prawko co?
Nikt tu o tym nie wie, ale w maju 2016 wymieniłem cylinder na S6 MK2, polatałem poszalałem, podocierałem. I jak było już 600km na mojej nowej rakiecie - facet skręcał w lewo i nie spojrzał, zapomniał że skutery są wszędzie. Próbowałem się zmieścić przed maską ale lekko mnie stuknął - stopa w gips. Gilera do garażu.
Tak sobie postała 3 latka prawie. Przód rozwalony i cały prawy bok. Pojawiły się dzieci, jedno, drugie Ale OC trzeba płacić, więc zacząłem zbierać i gilerka zrobiona na nowo
foto : https://prnt.sc/nzosec
Kupiłem czachę, pług, prawe kierunki przód i tył, tunel środkowy, boczne plastiki z zasłonką, plastik wypełnienie czachy od strony stacyjki i parę pomniejszych elementów. Łącznie ok 1000zł. Zrobiłem przegląd po wypadku za 150zł i odebrałem dowód. Oczywiście zostawiłem go w domu i pojechałem na jazdę Wszystko pięknie ale potrzebuję nowego sprzęgła. Jednak musi brać z wysoka, z 8k najlepiej.
Użytkownik MrQasq edytował ten post 09 czerwca 2019 - 23:12
#118
Napisano 13 czerwca 2019 - 22:08
Co do prawka, to na skuter trzeba mieć ? to raczej karta wystarczy, jak to jest ?
Użytkownik Tom_WrK edytował ten post 13 czerwca 2019 - 22:10
- (6 stron)
- « Pierwsza
- ←
- 4
- 5
- 6